BMW i4 menetpróba

Nem csak ahhoz képest sikerült jól, hogy nem villanyautós platformra épült. És nem kell a csúcsmodell ahhoz, hogy bőven elég legyen mindenre.

Mobilkapcsolat és egyebek

Ha van egy BMW-d, akkor a myBMW app nagyon javasolt. Az alvázszámot kell megadni a regisztráció után, majd küld a rendszer egy kódot a kocsinak (tehát benne kell ülni a folyamat során), ami a fedélzeti rendszeren megjelenik, ezt kell visszaütni az alkalmazásba és készen is vagyunk. Innentől látjuk a szokásos dolgokat: töltöttség, becsült hatótáv, ajtók állapota, a verda lokációja, ezeken felül lehet állítani a folyamatban levő töltés paramétereit, kapcsolhatunk klímát, lámpát, dudát(!) a távolból, illetve meg lehet nézni a kamerák képét, ami a stalkolás egy meglehetősen új szintje, de itthon speciel nem működik pont jogi okok miatt. Természetesen lehet útvonalat tervezni az appban (töltési pontokkal automatikusan számol hatótávon kívül eső célpontnál) és átküldeni az autónak, de erre a gyári navit tudjuk csak megkérni.

[+]

Az extra funkció a digitális kulcs. Ez UWB szabványon működik, jellemzően újabb iPhone-ok és újabb Galaxy S és Fold modellek tudják. Az ultrarövidhullámú kapcsolat gyakorlatilag arra ad lehetőséget, hogy a telefonunk legyen a kocsikulcsunk, nyilván akkor működik, ha egyébként extraként megrendeltük a kulcs nélküli bejutást. Ekkor oda kell tartani a telefont az ajtóhoz, illetve induláshoz a vezeték nélküli tárolóba szükséges tenni, akárcsak az iX3-ban. A szabványért és a biztonságért Car Connectivity Consortium fele, ami jóval komolyabb szint, mint az általánosságban használt RFID, illetve Bluetooth és NFC megoldások, eddig nem sikerült feltörni. Más kérdés, ha a tolvaj konkrétan a júzer telefonját töri meg, de annak az UWB-hez túl sok köze nincs.

A vezető előtti kijelző Google Mapsszel és Waze eseténA vezető előtti kijelző Google Mapsszel és Waze esetén A vezető előtti kijelző Google Mapsszel és Waze esetén [+]

Nos. Bár az eddigiekben azért voltak kritikus észrevételeim, de ezek zöme inkább az apró-cseprő, idővel javítható kategóriába estek. A hátbavágós állórajt, a bizonyos helyzetekben kretén Auto Hold, a kissé szedett-vedett ikonos menü az iDrive OS 8-ban javítható, vagy az autó adottságaiból fakadó bosszantások. De közben azért látni kell, hogy a konkurens modellekkel azonos árban a BMW nem hogy képes olyan villanyautót készíteni, ami simán versenyképes, hanem ezt úgy csinálja meg, hogy még csak nem is e-autós platformot használ hozzá. Persze, az első csomagtartó hiánya, vagy a kardánalagút megléte miatt lehet ezt is kritizálni, de közben van egy elég jó kiállású utazócoupé a kínálatban, ami végre nem egy SUV, jókora akkumulátorával elég messzire elmegy, gyorsan lehet a megfelelő infrastruktúra esetén tölteni (és hát nem a mi csökevényes töltőhálózatunk a mérce), méretéhez, dinamikájához és tömegéhez képest meglepően takarékos, bőven elég erős, láthatóan igyekeznek a fedélzeti rendszerrel kapcsolatban is, vannak benne jóféle extrák és megbízhatóan működő elektronikai megoldások és úgy mellesleg süt belőle a prémiumság a zajszigeteléssel, a belső kialakítással, a kárpitokkal együtt, miközben egy élvezetesen vezethető autó. Eléggé BMW ahhoz, hogy még azok se fújjanak rá, akik a sorhat hörgése mellett aludták csecsemőkori álmaikat — bár ehhez azért kell menni vele egy kört. Úgy tudjuk, hogy sorban állnak érte az ügyfelek, nem tudnak belőle egyszerűen eleget gyártani, amit én meg is értek, mert ha lenne huszonmillióm egy elektromos autóra, akkor a BMW i4 tutira rajta lenne a listán.

Bog

  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés