Cupra Born menetpróba

A sportosság és az elektromos hajtás abszolút összeegyeztethető: megnéztük, hogy mit hozott ki a Cupra a Volkswagen ID.3-ból

Hirdetés

Bevezető, külső

Az elektromos autók rajongói nagyon kíváncsian várták a Volkswagen ID.3 2020-as megjelenését, hiszen a gyártó nagyon határozottan kommunikálta, hogy ez a modell egy szintlépés lesz ebben a műfajban. A kulcsszó az volt, hogy ezt a modellt már tisztán elektromosnak tervezték, és ebből adódóan klasszisokkal jobb kell, hogy legyen, mint a belsőégésű modellek alapjaira épített villanyjárművek. Azóta persze tudjuk, hogy nem ez a siker titka, hiszen a BMW i4 például nem ezen filozófia mentén készült, mégis egy kiváló produktum, az ID.3 pedig bár nagyon jó alapokon nyugszik, a megjelenésekor még rengeteg szoftveres hiányossággal küzdött, amelyek valószínűleg pont a nulláról induló tervezés és a záros határidők miatt maradtak bent. Ezek többségét a gyártó az elmúlt két évben szerencsére javította, a SEAT sportos almárkájaként is felfogható Cupra mérnökei pedig azon dolgoztak, hogy ezúttal is lehessen szintlépésről beszélni: a különbség, hogy most az alapot maga az ID.3 jelenti.


Megigéző tekintet [+]

Az újdonság szerencsére nem szakított a katalán gyártó névadási szokásaival, ugyanakkor nem olyan ütős, mint általában lenni szokott. A Bornról valószínűleg mindenkinek az angol születés szó jut eszébe, emiatt pedig nehéz is lenne bárkit hibáztatni, hiszen elképesztő földrajztudás kellene ahhoz, hogy valaki Barcelona El Born negyedére asszociáljon. Az óvároshoz tartozó, a Vía Laietana és a Park de la Ciutadella között húzódó terület egy bohém városrész szűk utcákkal, katalán bárokkal, eldugott kávézókkal és dizájner boltokkal, ami már így leírva is jó hangulatot áraszt, de nem olyat, mint ami a Cupra Bornból jön. Ez ugyanis az ID.3-nál sokkal fickósabb, bátrabb, sportosabb formavilágú autó, egy amolyan high-tech méregzsák, a nevével pedig legfeljebb azt a párhuzamot lehet találni, hogy vélhetően a katalán geekek is ugyanúgy meg fogják nézni az utcán, mint mindenki más. Nagyon érdekes, hogy a megjelenésekor az ID.3 nagyon is újszerűnek hatott és az emberek szó szerint megbámulták, ma viszont már nem tűnik sokkal izgalmasabbnak egy Golfnál. A Born viszont vonzza a tekinteteket, amiben persze valószínűleg az is benne van, hogy nálunk a képeken is látható, bronzszínű elemekkel díszített kék változat volt, ami egy ütős és működő kombináció. Egyébként azért is érdekes és feltűnő, mert a formája alapján lehetne egy agyonturbózott hot hatch is, ehhez képest árammal megy és hangtalanul suhan.


A forma hasonlít az ID.3-éra, mégis más [+]

Bár az ID.3 és a Born ugyanarra az alapra épül, már a méretükben is van különbség. A Born tengelytávja milliméterekkel nagyobb az ID.3-énál (2771 milliméter), a hosszuk a kasztni formája miatt tér el (4322 milliméter, ami 60 milliméteres pluszt jelent a Volkswagenhez képest), a szélességük egyezik, a magasság pedig itt 1540 milliméter. A sportosság jegyében a Cupra modellje ültetve lett, a testvérmodellhez képest elöl 15, hátul 10 milliméterrel van lejjebb. A tömeg a háromféle méretben elérhető akkumulátor függvényében változik, a legnagyobb csomag (77 kWh) esetén 1946 kilogrammról beszélhetünk, a nálunk járt 58 kWh-s változat 1736 kilogrammot nyom a mérlegen, a 45 kWh-s változatot pedig nem találtuk meg a hazai konfigurátorban. A keréktárcsa mérete 18, 19 és 20 col lehet, a külsővel kapcsolatban pedig ezzel a tényszerűen leírható részeket ki is merítettük. A formatervet mi kimondottan dögösnek gondoljuk, röviden azt is mondhatnánk, hogy jól sikerült, de a képek alapján erről mindenki tud véleményt formálni. Kimondottan látványosak a lenyúló fényszórók és a közöttük látható Cupra felirat, amely hátul is visszaköszön, a konkrét modellnév vagy a villanyautós mivolt sehol sincs feltüntetve.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • CUPRA

Előzmények

  • BMW i4 menetpróba

    Nem csak ahhoz képest sikerült jól, hogy nem villanyautós platformra épült. És nem kell a csúcsmodell ahhoz, hogy bőven elég legyen mindenre.

  • Audi Q4 Sportback E-Tron menetpróba

    Ez a modell csakis elektromos hajtással érhető el, ugyanakkor viszont rengeteg konkurense van, akár házon belül is.

  • Ford Mustang Mach-E menetpróba

    Egy minden szempontból nagyon amerikai villanyautót volt szerencsénk letesztelni: karakterességével és sportosságával emlékeztet a régire, de sokkal hangsúlyosabban egy modern, széleskörűen használható kocsi, brutálisan nagy akksival.

  • Mindenki elektromos hajtásra vált

    Mármint kizárólag. Sorban jelentik be a márkák, hogy felhagynak a belsőégésű motorok fejlesztésével, számos gyártó pedig már kitűzte a dátumot a pusztán elektromos hajtású modellpaletta értékesítése kapcsán is.

Hirdetés