A Mercedes E-osztály fedélzeti rendszere

Érintőkijelző nélkül igyekszik a német cég infotainment rendszert nyújtani, ami nagyon átgondolt és biztonságos addig a pontig, amíg telefont nem csatlakoztatunk hozzá.

Hirdetés

Szélesvásznú

Egy E400-ast kaptunk, kétajtósat. 3 literes, V6, biturbo. 330 lóerő, 4,8 méter hosszú, irgalmatlan nagyvonalú belső kialakítással, így a “teljesen felesleges autóm van, de jó drága volt” életérzéssel telítődve üldögéltem volna benne naphosszat, mert kétségtelen, hogy ebben elég jó érzés üldögélni. Mint ahogyan menni sem rossz, a kilenc sebességes automata észrevétlenül teszi a dolgát, hogy mindig úgy induljon meg az autó, ahogyan azt az ember pontosan elképzeli. Cikkünk témájának szempontjából ez alapvetően mindegy, a fedélzeti rendszer minden E-osztályban nagyon hasonló (néhány extra jelenti az eltérést, mint amilyen a Qi töltő, amit a tesztautó is tudott), mi pedig igen kíváncsiak voltunk, hogy egy alapáron 18 milliós (a nálunk járt, felextrázott példány úgy 10 gurigával több) kocsi mit nyújt ezen a téren.


[+]

Első blikkre elég meggyőző, hogy a műszerfal fel van osztva két darab, egyenként 12,3 hüvelykes, 720p-s, szélesvásznú kijelzőre, amin kontrasztos, éles képet lát a vezető, ráadásul a grafikusokat sem nagyon kötötte semmi, úgyhogy igazi vizuális orgiát rittyentettek, minden menüpont frankón meg van rajzolva, a vezető előtti rész pedig elég sokrétűen testreszabható. Első indítás után tényleg nyakonvágja a technológia azt, aki eddig analóg csőműszerekhez szokott, aztán letéved az ember keze és pillantása oda, ahol más kocsikban a sebváltó szokott pihenni és kissé megriad attól a kezelőszerv-burjánzástól, ami a Merciben fogadja. Pedig nem kell tőle félni, nagyjából 5 perc alatt kiderül, hogy miképp kell kezelni, egy nap után pedig odapillantás nélkül is ügyesen tudunk majd navigálni a menürendszer bugyraiban. Egy ideig.


[+]

Pláne, hogy a kormányról is pofonegyszerű a kezelés, a két oldalsó küllőn egy-egy tapipadot lehet simogatni négy irányba, plusz van néhány grátisz gomb, de például a vezető előtti kijelző elrendezését, stílusát nagyon könnyű úgy formálni, hogy a számunkra fontos információk jelenjenek meg rajta. Bónusz a sebességhatárokra figyelmeztető táblák, amiket nem a navigációs rendszer adatbázisából nyer ki az autó, hanem az út szélén levő, tényleges táblákat detektálja. Ahogyan a gyalogosokat is, mentem el úgy zebra mellett, hogy finoman megjegyezte, hogy vigyázz, gyalogos. Nekem mondjuk zöld volt, nekik pedig piros, de egyértelmű, hogy számos egyéb esetben ez egy kimondottan hasznos funkció.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Úton az önvezető autók felé

    Csendesen zajlik az autóiparban az a forradalom, amelynek a vége a teljesen magától közlekedő autó. Hat márka biztonsági és kényelmi berendezéseit próbálhattuk ki.

Hirdetés