A BMW i3 fedélzeti rendszere

Kipróbáltuk a német gyártó elektromos autóját, amely okostelefonos csatlakozás terén nem ígér semmi különöset, mégis nagyon jól teszi a dolgát. Az elektromos autózásról is elmondjuk a véleményünket.

Multimédia, widgetek és alkalmazások

Bluetooth kapcsolat esetén Androidról, iOS-ről és Windowsról is gyönyörűen átjöttek a zenék, amelyek között bogarászni igazából csak a telefonon lehetséges, ha viszont egy albumot vagy lejátszási listát elindítunk, már a multikormányon lévő jog-dial segítségével is lehet számot léptetni, sokkal gyorsabban, mint bármilyen Bluetooth eszközön, amit valaha láttunk. Viszont a kékfogas kapcsolatnál a hangerő valamiért sokkal halkabb, mint például a rádiónál, ami leginkább akkor lehet zavaró, ha visszaváltunk rádióra, mert ha nem halkítunk előre, meg fogunk süketülni. Viszont a hangerőkezelés amúgy korrekt, van egy tekerő a középkonzol bal oldalán, amit a vezető és az utas is könnyedén el tud érni, valamint a multikormányról, gombokkal is megoldható a kezelés.


A multikormány ergonómiájával sincs gond. [+]

A rádióadók közül 8 darabot lehet kipakolni a képen is látható gombokra, ezek mellett található már említett hangerőszabályzó tekerő (ami egyben ki- és bekapcsológombként is funkcionál a multimédiás részhez), a számléptetésre szolgáló gomb viszont a vezetőtől nagyon távol, a középső rész jobb oldalára került; lehet, hogy inkább az utasokat célozták meg vele, de ez butaság lenne, mert a multikormányon történő számváltás több figyelmet igényel, hiszen ilyenkor a szám neve megjelenik a kormány mögötti megjelenítőn, a választást pedig le is kell okézni. Szintén furcsa, hogy semmilyen hangszínszabályzó nem került a rendszerbe, a magas és mély tartományok erősségét lehet szabályozni, valamint balra és jobbra lehet eltolni a hangerőt, de semmilyen más lehetőség nincs a hangkép személyre szabására, pedig a hangszórók elég jól szólnak ahhoz, hogy megérje ilyesmivel ügyködni.


Ezt tudná a BMW i Remote alkalmazás, ha működne Magyarországon.

Alkalmazások terén jól áll a BMW, csak nem itthon, Magyarországon ugyanis nem működik a BMW i Remote nevű appja, hogy miért, azt nem tudni, mármint nyilván azon felül, hogy az anyaországban nem engedélyezték, hogy itthonról be legyenek regisztrálva az autók. Pedig kellemes a szolgáltatáskínálata, segítségével az okostelefonról lehet megnézni az akkumulátor töltöttségét, a hatótávot és azt, hogy mikor lesz tele a 18,8 Wh-s telephad, valamint korlátozott távvezérlés is lehetséges. Nyithatók és zárhatók az ajtók, megszólaltatható a duda, felvillantható a lámpa, valamint előre be lehet kapcsolni a légkondicionálást. Van továbbá navigáció is, de nem az autó számára, hanem az autóhoz vezető útra, gyalogos és tömegközlekedést egyaránt tud a szoftver, bár ez utóbbi nyilván városfüggő. Nagyon jópofa viszont az a térképes nézet, ahol látszik a hatótávolság, de nem úgy, hogy be van rajzolva egy kör az autó pozíciójához, hanem dinamikusan, masszaszerűen, útvonaltól függően. Megcsodálható továbbá, hogy mennyivel csökkent a szénmonoxid-kibocsátással kapcsolatos lábnyomunk. Külön appok magán az autón amúgy nincsenek, csak egy AccuWeatherből táplálkozó időjárás-előrejelzés, ami mindig kiírta, hogy nem fog működni, de mindig működött.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Azóta történt

Előzmények

  • Szoftverfrissítéssel okosítja fel korábbi autóit a Kia

    Az Android Auto és az Apple CarPlay funkciói a korábbi évjáratú kocsikba is bekerülhetnek a Kiánál

  • Úton az önvezető autók felé

    Csendesen zajlik az autóiparban az a forradalom, amelynek a vége a teljesen magától közlekedő autó. Hat márka biztonsági és kényelmi berendezéseit próbálhattuk ki.

  • A DS 4 fedélzeti rendszere

    Prémium márka a Citroëntől, ebben is van elvileg MirrorLink, CarPlay és Bluetooth, ám a gyakorlatban mégsem annyira vidám a helyzet. Itt még sok csiszolásra lesz szükség.

  • A Seat Ibiza fedélzeti rendszere

    Nem kap különösebb hírverést a Volkswagen csoport fedélzeti megoldása, pedig kifejezetten jól sikerült és sokoldalú. Egy Ibizában próbáltuk ki.

Hirdetés