A Kia Rio is megkapta a nagyok fedélzeti rendszerét

A kisautó negyedik generációja infotainment szempontból is megfelel a legmodernebb elvárásoknak, Apple CarPlay és Android Auto támogatást is kapott.

Tavaly ősszel, a 2016-os Párizsi Autószalon keretein belül mutatta be a Kia a megújult Riót, ami továbbra is a B-szegmensben, azaz a kisautók között próbál szerepelni, az eddigi eredmények alapján elég sikeresen. Ebben a kategóriában, az európai piacon továbbra is a Volkswagen Polo (illetve a rokon Seat Ibiza és Skoda Fabia), a Renault Clio és a Ford Fiesta hasítja ki a legnagyobb szeletet a tortából, ám ez a bizonyos torta folyamatosan nő, és a Kia-Hyundai cégcsoport sem panaszkodhat, itthon is jó fogadtatásra számítanak a Rióval kapcsolatban.

A sajtótájékoztatón ismertették a legfontosabb funkciókat
A sajtótájékoztatón ismertették a legfontosabb funkciókat [+]

Az LX névre hallgató alapfelszereltség hozzánk kötődő részét teljesen egyszerű zenei egység képezi, de ettől függetlenül nem maradt el a multikormányos vezérlés, a töltésre és adatátvitelre egyaránt képes USB-csatlakozó, illetve az AUX-bemenet sem. Egy szinttel feljebb az EX Limited kínál Bluetooth-kapcsolódást, de igazi érdekességet persze a legjobban felszerelt EX-szint hozza el, ahhoz ugyanis 350 000 forintért megvásárolható egy navigációs rendszerrel, tolatókamerával és tolatóradarral szerelt infotainment megoldás, aminek központi kijelzője egy 7 hüvelykes, 800 x 480 pixel felbontású egység.

EX Limited és EX felszereltségekhez jár a Bluetooth, ám USB és AUX már az alapmodellben is van
EX Limited és EX felszereltségekhez jár a Bluetooth, ám USB és AUX már az alapmodellben is van [+]

A középkonzolon lévő megjelenítőn csoportosul a lényeg, a vezető előtt csak a legfontosabb információk jelennek meg. Nyomógombokkal vezérelhetjük a legfontosabbakat, itt válthatunk navigáció, zene, kedvencek és média közt, illetve külön tekerőt kapott a hangerő és az állomásléptetés is, szóval nem kell mindenért a kijelzőt nyomogatni, ami vezetés közben nagyon sokat tud jelenteni. A Kia-féle főmenüben látjuk az aktuális helyünket, az időt, a Bluetooth-on kapcsolódó telefonunk töltöttségét és az aktuálisan lejátszott zenét/RDS-információt, továbbiakért a Minden menü lehetőséget kell megérintenünk.

Így néz ki a navigációval kiegészülő egység főmenüje
Így néz ki a navigációval kiegészülő egység főmenüje [+]

SIM-kártya nincs az autóban, az internetes extrákat (időjárás, forgalmi információk) mindenképpen a telefonban lévő kártya segítségével fogja letölteni, és nem mellesleg WiFi Hotspotot is tud ily módon gyártani. Ha Android Auto vagy CarPlay-képes telefonunkat a középkonzol alján lévő USB-csatolófelülettel párosítjuk (a csúcsváltozaton már a hátsó utasoknak is van USB-jük, töltéshez), az ezzel kapcsolatos lehetőséget azonnal felajánlja a rendszer. Komolyabban nem tudtuk tesztelni ezt a megoldást, viszont a Niro esetén remekül működött az Android Auto, és remélhetőleg az iPhone-tulajdonosok sem fognak csalódni a CarPlay működésében.

Időjárási adatokat is képes listázni a hozzá kapcsolódó telefon internetével
Időjárási adatokat is képes listázni a hozzá kapcsolódó telefon internetével [+]

A gyári navigáció a TomTom adatbázisával dolgozik, ennél persze jóval fejlettebb és naprakészebb megoldások érhetők el a piacon, viszont bizakodásra adhat okot, hogy ha nem is a legjobb rendszerrel van dolgunk, a gyártó a 7 éves garanciaidő végéig ígéri a frissítéseket, így szép lassan lépést tarthat a többiekkel. A rendszer sebességével, gördülékenységével egyébként első blikkre semmi gond nincs, a néhány perces tapasztalatokat pedig megerősítette az alaposabban tesztelt Niro is, amiről részletesebb cikk érkezik rövidesen.

Azóta történt

Előzmények

  • A Seat Ateca fedélzeti rendszere

    A Tiguan más formában, ez a Seat új crossovere, amely igen jól sikerült fedélzeti rendszert kapott rengeteg extra funkcióval és fejlett okostelefonos kapcsolódási lehetőségekkel.

  • A Suzuki SX4 S-Cross fedélzeti rendszere

    Folytatódik az autók infotainment rendszereit bemutató cikksorozatunk, a Suzuki megoldása kellemes meglepetés volt egy olyan árkategóriában, ahol az ilyesmi nem okvetlenül elvárás.

  • A Volvo S90 fedélzeti rendszere

    Megnéztük, hogy mit tud a gyártó legfrissebb modelljének a fedélzeti rendszere, aminek kapcsán megtapasztalhattuk, hogy milyen az, amikor svéd szellemiségben készül egy gépkocsi beltere.

  • A BMW i3 fedélzeti rendszere

    Kipróbáltuk a német gyártó elektromos autóját, amely okostelefonos csatlakozás terén nem ígér semmi különöset, mégis nagyon jól teszi a dolgát. Az elektromos autózásról is elmondjuk a véleményünket.

Hirdetés