Hirdetés

2016. október 1., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Tesztek » Autó+mobil rovat

A Seat Ibiza fedélzeti rendszere

Nem kap különösebb hírverést a Volkswagen csoport fedélzeti megoldása, pedig kifejezetten jól sikerült és sokoldalú. Egy Ibizában próbáltuk ki.

Bevezető

Akik úgy nyitották meg ezt a cikket, hogy mi ez az autósteszt itt a Mobilarenán, azokat megnyugtatnánk, hogy nem, ez az anyag nem arról szól, hogy a Seat Ibiza 1.2 FR mennyire aranyos, kulturált, pörgős és varrógép-hangú. Minket kizárólag az autók fedélzeti rendszere érdekel, ahogyan az Opel Astra K-nál is ez volt az elsődleges célja annak, hogy kölcsönkértünk egy gépkocsit. Az autóipart ugyanis egyre nagyobb kihívás elé állítja a rohamosan fejlődő okostelefonos és informatikai ipar, ennek pedig több-kevesebb sikerrel igyekeznek megfelelni. Erről részletesen is írtunk már.

Az FR verzió csinos, vagány, pedig ebben is egy háromhengeres 1.2-es motor dörmög
Az FR verzió csinos, vagány, pedig ebben is egy 1.2-es motor dörmög [+]

A Porsche Hungária által biztosított Ibiza pont azért volt nagyon kézenfekvő választás, mert ez nem egy több tízmilliós luxusautó, hanem egy népkocsi (a.k.a. Volkswagen), kiskategóriás, elérhető(bb), igazából nincs benne semmi különös, de a fedélzeti rendszerrel a cégcsoport többi autójában is találkozhatunk, éppen ezért amit itt leírunk, az nagy általánosságban valószínűleg igaz egy Skoda Fabiára, vagy éppen egy Polóra is. Nyilván a design és a felszereltség függvényében változhatnak dolgok, de maga a rendszer és az okostelefonos kapcsolat alapvetően ugyanazon az elven és ugyanazzal a funkcionalitással működik.

Ehhez a felszereltséghez jár a könnyűfém felni és a tolatókamera is.
Ehhez a felszereltséghez jár a könnyűfém felni és a tolatókamera is. [+]

Az Ibiza persze nem alapfelszereltségű volt, abban ugyanis (a Reference nevű szintről van szó) nincs benne a Full Link névre keresztelt rendszer, ez a Style csomag részét képezi, de még akkor sem biztos, hogy megtaláljuk majd a műszerfal kellős közepén, ahhoz vagy a CONNECT nevű modellt kell választani, vagy összesen 140 ezer forintos extraként szükséges megrendelni. Mindenképpen 4 millió felett járunk majd a végén (egy kicsivel), de ebben persze egy csomó más további extra is benne van már. Mondjuk a 6,5 inches kijelző, amihez az audió berendezések (hangfalak, szoftver), valamint az SD olvasó és az USB port (ami 1 Ampert ad le) is tartoznak. Navigáció viszont nincs, mert ezt a telefon fogja majd az autó helyett megoldani.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • A BMW i3 fedélzeti rendszere

    Kipróbáltuk a német gyártó elektromos autóját, amely okostelefonos csatlakozás terén nem ígér semmi különöset, mégis nagyon jól teszi a dolgát. Az elektromos autózásról is elmondjuk a véleményünket.

  • A Volvo S90 fedélzeti rendszere

    Megnéztük, hogy mit tud a gyártó legfrissebb modelljének a fedélzeti rendszere, aminek kapcsán megtapasztalhattuk, hogy milyen az, amikor svéd szellemiségben készül egy gépkocsi beltere.

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.