Az autós világ mostanában többek között a Skoda Kodiaq-tól hangos, amelynek sajtóbemutatójára minket is meghívtak, és ami azt illeti, nagyon tetszett is, amit láttunk, de mivel az autókkal kapcsolatos tudásunk továbbra sincs azon a szinten, hogy komoly következtetéseket vonjunk le, maradtunk annál, amihez viszont értünk is: kipróbáltuk az infotainment rendszer, valamint az Androidra és iOS-re is elérhető Skoda Connect alkalmazást.
Az autóban található rendszer szinte teljesen megegyezik a Volkswagen csoport más gépjárműveiben találhatóval, tehát a Seat Atecát vagy a Seat Ibizát bemutató cikkeink elolvasása után nagyjából képbe lehet kerülni azzal, hogy ezen a téren mit is tud az új SUV, amely a Tiguan padlólemezére épül, de annál hosszabb. Nagy változás ugyanis nincs, a középen található kijelző felszereltségtől függően 6,5 vagy 8 hüvelykes, adott a MirrorLink, az Apple CarPlay és az Android Auto támogatása. A rendszer akadásmentesen és megbízhatóan működik is, újdonság viszont a SmartGate névre hallgató technológia, amelyről részletesen majd az autó tesztelése után fogunk tudni írni.
A Kodiaq-ban már megtalálható az eCall rendszer, amely nagy vonalakban hasonló szolgáltatásokat nyújt, mint az Opel OnStar; egy gombnyomással lehet például segítséget hívni, azt viszont egyelőre még a Skoda sem tudja, hogy ez a rendszer minden szempontból megfelel-e majd azoknak a követelményeknek, amelyeket az Európai Unióban eladott autókkal szemben támasztanak majd 2018-tól, onnantól ugyanis minden új gépjárműben benne kell majd lennie például annak a segélyhívó gombnak, ami a Kodiaq-ban már most ott van – problémás viszont, hogy a követelmények egyelőre nincsenek pontosan specifikálva. Az OnStarral szemben eltérés, hogy itt nincs navigációs címeket bepötyögő asszisztens a telefonvonal túlsó végén, viszont az okostelefonos alkalmazással be lehet címeket állítani az autó navigációs rendszerében, amelyeket azonban kizárólag manuálisan lehet betölteni.
A Skoda Connect ezen túl képes megmutatni az autónk helyzetét is, távolról vezérelhető a központi zár, megszólaltatható a kürt, bekapcsolható a lámpa és a fűtés. Korlátozni lehet az autó mozgását is, előre meg lehet adni például olyan területeket, ahova a jármű nem mehet be; ilyenkor persze nyilván nem áll le a motor, de az alkalmazás egy értesítéssel jelzi, hogy nem várt esemény történt. Ugyanilyen értesítések sebességhez is köthetők, megnézhető az autó fogyasztása és egyéb alap adatai, viszont a tolatókamera képét egyelőre nem lehet a távolból megnézni, és nem is várható, hogy ez akár jövőre is megjelenne.