Hirdetés

Megnéztük, hogy mit tud a Skoda mobilalkalmazása

A Kodiaq bemutatója kapcsán lehetőségünk nyílt megnyomkodni a Skoda Connectet, amely hasznos funkciókkal kecsegtet, de van még hova fejlődnie.

Hirdetés

Az autós világ mostanában többek között a Skoda Kodiaq-tól hangos, amelynek sajtóbemutatójára minket is meghívtak, és ami azt illeti, nagyon tetszett is, amit láttunk, de mivel az autókkal kapcsolatos tudásunk továbbra sincs azon a szinten, hogy komoly következtetéseket vonjunk le, maradtunk annál, amihez viszont értünk is: kipróbáltuk az infotainment rendszer, valamint az Androidra és iOS-re is elérhető Skoda Connect alkalmazást.


[+]

Az autóban található rendszer szinte teljesen megegyezik a Volkswagen csoport más gépjárműveiben találhatóval, tehát a Seat Atecát vagy a Seat Ibizát bemutató cikkeink elolvasása után nagyjából képbe lehet kerülni azzal, hogy ezen a téren mit is tud az új SUV, amely a Tiguan padlólemezére épül, de annál hosszabb. Nagy változás ugyanis nincs, a középen található kijelző felszereltségtől függően 6,5 vagy 8 hüvelykes, adott a MirrorLink, az Apple CarPlay és az Android Auto támogatása. A rendszer akadásmentesen és megbízhatóan működik is, újdonság viszont a SmartGate névre hallgató technológia, amelyről részletesen majd az autó tesztelése után fogunk tudni írni.


[+]

A Kodiaq-ban már megtalálható az eCall rendszer, amely nagy vonalakban hasonló szolgáltatásokat nyújt, mint az Opel OnStar; egy gombnyomással lehet például segítséget hívni, azt viszont egyelőre még a Skoda sem tudja, hogy ez a rendszer minden szempontból megfelel-e majd azoknak a követelményeknek, amelyeket az Európai Unióban eladott autókkal szemben támasztanak majd 2018-tól, onnantól ugyanis minden új gépjárműben benne kell majd lennie például annak a segélyhívó gombnak, ami a Kodiaq-ban már most ott van – problémás viszont, hogy a követelmények egyelőre nincsenek pontosan specifikálva. Az OnStarral szemben eltérés, hogy itt nincs navigációs címeket bepötyögő asszisztens a telefonvonal túlsó végén, viszont az okostelefonos alkalmazással be lehet címeket állítani az autó navigációs rendszerében, amelyeket azonban kizárólag manuálisan lehet betölteni.

A Skoda Connect ezen túl képes megmutatni az autónk helyzetét is, távolról vezérelhető a központi zár, megszólaltatható a kürt, bekapcsolható a lámpa és a fűtés. Korlátozni lehet az autó mozgását is, előre meg lehet adni például olyan területeket, ahova a jármű nem mehet be; ilyenkor persze nyilván nem áll le a motor, de az alkalmazás egy értesítéssel jelzi, hogy nem várt esemény történt. Ugyanilyen értesítések sebességhez is köthetők, megnézhető az autó fogyasztása és egyéb alap adatai, viszont a tolatókamera képét egyelőre nem lehet a távolból megnézni, és nem is várható, hogy ez akár jövőre is megjelenne.

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement
  • Kapcsolódó cégek:
  • Skoda

Azóta történt

Előzmények

  • A Seat Ateca fedélzeti rendszere

    A Tiguan más formában, ez a Seat új crossovere, amely igen jól sikerült fedélzeti rendszert kapott rengeteg extra funkcióval és fejlett okostelefonos kapcsolódási lehetőségekkel.

  • A Suzuki SX4 S-Cross fedélzeti rendszere

    Folytatódik az autók infotainment rendszereit bemutató cikksorozatunk, a Suzuki megoldása kellemes meglepetés volt egy olyan árkategóriában, ahol az ilyesmi nem okvetlenül elvárás.

  • OnStar ügyfélszolgálat, miben segíthetek?

    SIM-et kapnak az új Opelek, ami egy csomó új lehetőséget nyit meg. Ezeknek a neve OnStar, minden új Opel tulajdonos egy évig ingyen használhatja a szolgáltatást.

  • A Volvo S90 fedélzeti rendszere

    Megnéztük, hogy mit tud a gyártó legfrissebb modelljének a fedélzeti rendszere, aminek kapcsán megtapasztalhattuk, hogy milyen az, amikor svéd szellemiségben készül egy gépkocsi beltere.