- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- MIUI / HyperOS topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
Aktív témák
-
guest
veterán
Nekem volt:) Ez volt az elso ''3D-s'' kartya, a Diamond Edge 3D lelke. Sajna nem lett kompatibilis a D3D 1.0-val, pedig az MS az elso bemutatot meg ezzel a kartyaval tartotta. A hangja forradalmi volt, a PC memoriajat hasznalta, es evekkel kesobb lettek csak hasonlo PCI-os hangkartyak.
-
dearbear
tag
Javaslom a következő cikket, magyarul van és egész sok mindenről ír többek között az NV1-ről is úgy 10-20 sort:
[L]http://www.hwhunpage.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=7&sidebar=[/L] -
guest
veterán
Szia!
Igen ez egy korrekt informacio.Annyit meg hozza tennek hogy volt rajta meg egy integralt hangkartya is. Az ''uj'' chip-et nem tamogatta senki igy igen hamar a sulyesztobe kerult.
Bocs de itt nincsen ekezetes bill. es lehetoseg sincs.
AMD +1700@1600 Nvidia Rulez! -
morzsa
aktív tag
Ez egy 4Mb-os kártya volt, amivel a soha be nem futott SATURN játékait lehetett pc-n játszani. Előbb jött ki, mint a Voodoo1, és még a SATURN joystickjait is lehetett csatlakoztatni. Nem? Nagyon ütős volt, de az ára miatt lett bukta, ha jól emlékszem.
-
guest
veterán
Szia!
Az NV1 a Diamond Edge kartyan volt, draga es ritka. Szerintem annyira keves volt belole, hogy nem erte meg annyi munkat beleolni, hogy legyen hozza driver.
Ha erdekel itt van nehany link a kartyarol:
http://www.byte.com/art/9602/sec13/art4.htm
http://www.diamondmm.com/support/diamond/default.asp?menu=support&submenu=Legacy_Graphics&product=EDGE_3D_3000
http://www.pcparadox.com/Editorials/History/1995.shtml
Ha kell meg, akkor Google, aztan Diamond Edge nv1
Gyuri -
Snowcat
tag
Nvidia NV1
Nvidia wants your games. The NV1 is a highly integrated multimedia accelerator that includes a 3-D video accelerator (which can do 2-D graphics, too), a 350-MIPS audio engine (with Sound Blaster emulation), and an I/O processor (for joysticks and the like). This chip is designed to improve the game experience significantly. If early demonstrations are any indicator, it will.
The 3-D video accelerator is the most interesting part of the chip. What's intriguing is a graphics primitive called QTM (Quadratic Texture Map), a derivative of an algorithm named nonuniform rational B-splines (NURBS).
Here's why. Computers are good at generating straight lines, but curves present a problem. Most 3-D accelerators represent curves by interlocking polygons- polygons that consist of three or more vertices connected by straight lines. To make a curve smooth, a 3-D accelerator must use lots of small polygons, and that's compute-intensive.
The NV1 is more clever than that. Put simply, it curves the sides of its polygons, so it doesn't need as many to make curves smooth. Fewer polygons mean fewer calculations and faster 3-D acceleration. The NV1 picks up extra speed by decreasing the number of control points required by the host CPU to move through 3-D space. Its resolution is something more like plus or minus 1 pixel. In short, it's great for games with fast 3-D motion.
The audio subsystem is similarly game-oriented. It can generate 32 concurrent audio channels of CD-quality (i.e., 16-b it) audio with phase shifting (for 3-D sound). Perfect for monsters breathing, guns firing, and a great sound track. The secret of the audio subsystem is its DMA engine. The NV1 can push and pull data from main memory incredibly quickly over its preferred PCI or VL-Bus interface. Thus, it doesn't need on-board memory to hold wave sounds - it can store them in main memory. The one potential problem with the NV1's DSP is that its algorithms are hard-wired into its silicon, so upgrades could be difficult. It's a gamble that reduces the cost and size of the NV1 overall.
Everything's connected with a 32-bit unidirectional ring bus. The bus's controller accepts transaction requests and sends instructions to every component.
The main problem we see with the NV1 is its lack of MPEG-1 decoding. MPEG-1 is popular with games. A secondary problem has to do with the new game APIs in Windows 95: They aren't optimized to the NV1's 3-D texture map, so games written to these APIs won't exploit the NV1. With a volu me price of $70, we'll probably see many multimedia boards built on this chip, so maybe the API problem will work itself out. Already, Sega has worked out a deal to port many of its games to the NV1, and Diamond has developed a board that uses the NV1.
[<a href=http://www.byte.com/art/9511/sec7/art2.htm>forrás</a>] -
Loha
veterán
Senki sem tud semmit?
-
Loha
veterán
Halottam, hogy létezett egy ilyen chip, de nem lett siker. Aztán jött az nv3(Riva128) az már nagy siker lett. Nekem is van egy Riva 128-am, de ahhoz képest hogy ez a kártya tette meg az első lépést azért hogy az nVIDIA eljusson oda ahova jutott :)), ahhoz képest nem tudom miért nem lehett kiadni hozzá egy Win2000-es drivert...
Aktív témák
- Rap, Hip-hop 90'
- EAFC 25
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Motoros topic
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen NAS-t vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Akciókamerák
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Be Quiet! 730W
- Csere-Beszámítás! KFA2 One Click OC RTX 4080 16GB GDDR6X Videokártya!
- Xiaomi Redmi 9AT 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Üzleti Fujitsu Lifebook u7510 15,6" FHD IPS 2021/08. havi gyártás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest