- Telekom mobilszolgáltatások
- Google Pixel topik
- Bemutatkozott a OnePlus 2
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
- Unihertz 8849 Tank 3 Pro - ezzel lehet vetíteni
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Huawei P10 - pisztácia nem is volt
- Fényképen a Poco F7
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Atyus77
csendes tag
válasz bringasisti #14694 üzenetére
Letestelni nem próbáltam. Most ki van szerelve a műszerfal ,már mindent átnéztem rajta ,de nem találok hibát.
Összerakom és máshol kezdek nézelődni.
Mostmár az elsődleges célom hogy jó legyen a gerjesztés ,aztán jöhet az alapprobléma ,hogy gyenge a töltés.SKODA FORMAN
-
-
Atyus77
csendes tag
válasz bringasisti #14676 üzenetére
Üdv.
A műszerfalat szétszedtem ,a töltés visszajelző foglalatába nincs áram. A szomszédos égőkkel néztem meg amik világítanak (olajnyomás,kézifék).
Próbáltam úgy is hogy lehúztam a generátorról a vezetéket ,de akkor sem világít.
Kíváncsiságból az aksitól adtam pozitívot a kocsiba jövő vezetéknek ,de szintén semmi.Hogyan tovább ?
SKODA FORMAN
-
mcfly72
tag
Dejó forgalom lett.......
a csoda csak a skoda
-
tsiga18
tag
válasz Mukucs #14688 üzenetére
A sajátomat egy vidéki öreg bácsikától vettem tavaly (ő 2 évesen vette meg az autót, nem újan), nagyon megkímélt, 250ezer Forintért adta oda (300-ért hirdette). Valós 130ezer km volt benne.
A 400-at soknak érzem érte, annyiért már kevésbé lepukkant Octavia-t vagy Fabia-t kapni. -
Mukucs
senior tag
Köszi!
Egy jó állapotú példány megér 4 kilót napjainkban?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz peti_s #14683 üzenetére
Csak a külföldi piacra szánt példányokban. Slovéniában még klíma is volt benne.
Mukucs Mindegy, csak MPI legyen. 97-től volt ez a befecskendező rendszer, addig a BMM volt, ami többet fogyaszt és nem is megy olyan jól. Laikusként elég ha benézel a motortérbe és nincs gyujtás elosztó, csak egy nagy trafó a 4 gyertyán egyben. Az biztos MPi.
[ Szerkesztve ]
-
Kovolaj
újonc
Sziasztok!
Valaki legyen kedves megmondani, hogy a Favoritra a Felicia külső tükröket milyen aplikátorral lehet felrakni.
Előre is köszönöm.
-
Mukucs
senior tag
Sziasztok!
Egy 99 es Feliciában, LX változatban van szervókormány?
Egyébként milyen a gép? Első autónak szeretném, leginkább munkába járáshoz. Napi 50km!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #14676 üzenetére
Nekem mikor beázott a generátor, akkor vágta így taccsra a feszültség szabályzót. Süket volt. Egy másikkal meg minden visszatért a régi kerékvágásba.
-
Atyus77
csendes tag
válasz bringasisti #14673 üzenetére
Töltést jelző égő nem világít .
Holnap ,ha nem esik ,akcióba lendülök.
Köszi.SKODA FORMAN
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Atyus77 #14671 üzenetére
3 féle feszültség szabályzóval gyártották és kétféle polaritással ezért kell delejezni. Biztosíték nincs a műszerfaltól jövő kábelben viszont az útvonal aksi - gyújtáskapcsoló - kontrollámpa az óra csoportban - generátor. Az égő világit amikor kell? Mert ha nem akkor ott kezd.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Atyus77
csendes tag
válasz bringasisti #14662 üzenetére
Nem delejeztem. Nem is hallottam még ilyenről.
Holnap megpróbálom ezt a technikát hátha beválik.
Nem gondolom hogy a fesz-szabályzó lenne a gond ,mert gyakorlatilag mind a két generátorral ugyanolyan gyenge a töltés ,..úgy hogy az egyiken cseréltem f.szabot is.
Kommutátort nem tudtam megnézni mert a helyén volt a generátor a f.szab cserénél.
Holnap ellenőrzöm.
A "műszerfalba menő kábel"-ba nincs áram. Gondolom innen kéne kapnia a gerjesztést .Ezért kérdeztem hogy van-e biztosítéka ? Ha nincs ,akkor nem lesz könnyű végigvadászni a zsinórt hibafeltárás végett.Köszönöm hozzászólást.
SKODA FORMAN
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14669 üzenetére
Szervizben nem, vételárban igen. Mármint alkatrész jóval drágább hozzájuk, de pl. egy Toyota Yarison nem gyakran lesz nem várt meghibásodás. A listába én beletenném a Honda Jazz-t, Civic-et a Mazda2-t, Mazda3-t, nagyon jók a Hyundaiok, és a Kiák is.
-
Tibcee
tag
válasz peti_s #14667 üzenetére
Persze, értelek, de én egy szinte 0 műszaki vénával rendelkező emberke vagyok, akinek nem való Favorit, viszont ennek ellenére az utolsó hónapokig nagyon szerettem, pedig korábban is volt már hengerfejes.
Hogy mi lesz utána? Jó kérdés, egyelőre semmi és gőzöm sincs,hogy hova tovább, két vonal elképzelhető az egyik a Dacia Logan, Lada Kalina, a másik pedig,hogy beülök egy sokkal kisebbe (Honda Logo, Daihatsu Sirion, esetleg Toyota Yaris). -
peti_s
addikt
válasz Tibcee #14665 üzenetére
Értem ezt, de ez egy bármilyen másik autóval is előfordulhat. Személyes tapasztalat, hogy üzembiztosabbá tehető egy autó, amit már az ember elkezdett javítgatni, mint egy "ismeretlen". Én pl. a Favoritra 30000 Ft-t költöttem a 70000 Ft-n felül rá, és volt egy megbízható járgányom 9000 km-n keresztül, egyszer állt meg, indulás után 500 méteren belül, de végül kiderült hogy nem a gyújtáskapcsoló betét volt a hibás, hanem egy réz-alu összekötés. No mindegy, nyilván nem meggyőzni akarlak, csak szerintem a Favoritot fillérekből lehet javítani, ha már a kasztni készen van, és ha az ember ahogy én is csináltam, nem várja meg míg ez az tönkremegy rajta, hanem kicserél minden potenciálisabb hibaforrást, akkor megbízható is.
u.i. mi lesz az utód?
[ Szerkesztve ]
-
Tibcee
tag
válasz peti_s #14664 üzenetére
Sajnos számomra már nem eléggé üzembiztos. Futottam vele egy olyan negyedévet, hogy fűtőradiátor és fűtéscsap csere, komplett kuplungcsere, és most megint elengedte a vizet, valószínűleg hengerfejtömítés... kétszer kellet hazahozni trailerrel a leglehetetlenebb helyekről (Megyeri híd, Oktogon), elhiheted, hogy belefáradtam,de egy hozzáértő ember kezében még jó szolgálatot tehet, mert a karosszériája rendben van, jó pár évig költségmentes.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #14662 üzenetére
Ha lehúzod a műszerfalhoz menő kábelt ráadod a gyújtást van benne áram?
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Atyus77 #14660 üzenetére
A két csúszó felületet így néz ki ha tökéletes. A generátort így kell delejezni, vagyis a hatos csavarra rá van kötve a az aksi, és az áthidaló segéd drót a generátorból a műszerfalba menő kábel helyére van kötve. A de szabályzó véglegesre van kötve. Motor forog 2 ezret 10-20 másodpercig. Ha így csináltad a delejezést akkor jónak kell lenni. 13.8 volt meg kell lenni lámpával 2 ezres fordulaton. Forgórész 3. 6 ohm[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Atyus77 #14660 üzenetére
A generátornak lelke van. Hibalehetőségek a következő: a forgórész csúszó gyűrűket fel kell szabályozni. Szar a feszültség szabályzó, de csere esetén delejezni kell a generátort mert 101 fajta feszültség szabályzóval szerelték a generátorokat a Favoritnál és különben nem működik a rendszer. Mindjárt teszek képet.
BENEFON DELTA--------N8
-
Atyus77
csendes tag
Urak ,töltéssel kapcsolatos kérdésem van.
Észrevettem hogy az autó villamos hálózata a világításon kívül semmilyen fogyasztót nem bír el , ha más is be van kapcsolva akkor legközelebb már nem lehet indítani.
Járó motornál rámértem az aksisarukra ;13,2 voltot mutatott lápa nélkül. Gondoltam a fesz-szabályzó gyengélkedik. Kicseréltem eredeti gyári VIKÁra ,de ekkor is csak 13,35-öt mutatott a multiméter.
Most kicseréltem a komplett generátort egy használtra ,ami először nem csinált semmit .Aztán észrevettem hogy valamiért nem kap gerjesztés ,ekkor külön zsinóron adtam neki az aksitól áramot . Rögtön megfogta a motor és lett töltés ,de most is csak 13,25 volt.Szóval itt tartok most . Hozzáteszem,hogy a generátor csatlakozásait megcsiszoltam és pici kontaktsprével befújtam.
Közben aksit is cseréltem.
Kérdésem hogy a gerjesztőszálnak van biztosítéka ?
Várok ötleteket hogy merre induljak tovább a hiba feltárásában.
Köszönöm.SKODA FORMAN
-
Tibcee
tag
Sziasztok Márkatársak!
Sajnos nehéz döntést kellett meghoznom, de el kell adnom szeretett autómat, mert szerény műszaki képességeimet meghaladja a további fenntartása. Akit érdekel katt a linkre. Bár nem voltam túlzottan aktív fórumozó, azért az eltelt évek során rengeteg segítséget, hasznos tippet kaptam tőletek, amelyet ezúton is megköszönök! Amennyiben valaki a PH-ra hivatkozik némi alkura is nyitott vagyok, mivel így tudom, hogy biztosan jó kezekbe kerül!
-
SkodaLaci
újonc
válasz bringasisti #14656 üzenetére
Köszi a képeket is szerintem megtudom fúrni
-
SkodaLaci
újonc
válasz bringasisti #14654 üzenetére
Nagyon köszi a választ sokat segítettél
-
bringasisti
Topikgazda
válasz SkodaLaci #14653 üzenetére
PH2 csavarhúzó amivel leveszed a kormány alatt a borítást, 13 -as dugókulcs amivel a kormány oszlopot tartó lemezt bontod. Kifordítod a kormányoszlopot és jön a neheze hogy a bilincsen a csavart el kell vágni mert törő csavarral van szerelve.
BENEFON DELTA--------N8
-
SkodaLaci
újonc
Sziasztok ! Lenne egy kérdésem hogy kell ki szedni a gyújtás kapcsolót? Mert voltam olyan ügyes ,hogy bele törtem a kulcsot ki akarom cserélni. Az új meg van már. Előre is köszi a válaszotokat. ( Milyen szerszámok kellenek hozzá?)
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok, egy elméleti kérdésem van.
Ugye, tudva levő, hogy a favoritok ( és a feliciák ) váltója is ugyanaz a nem-túl-jól-sikerült konstrukció.
Mostanában mikor váltok felfelé, vagy csak gurul az autó és újra ráadom a gázt egy kattanó hangot hallok a motortérből.
Van valami konkrét jele annak, hogy kezd tönkremenni a váltó?
Egyelőre jól veszi a fokozatokat, nem szoktam erőltetni sem.
A múltkor a féltengely csukló cserénél mondta a szerelőm, hogy tiszta réz-forgács volt a váltóolaj, mikor leengedte.Kellemes hétvégét, ahoj!
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14647 üzenetére
Lehet kapni nyestriasztót,de nem tudom,hogy fejti ki a hatását.Ha már mindenféleképp a kíméletesség felé hajlunk.Nálam a környéken van pár macska,megmásszák a kocsit,lecsúsznak,leesnek a tetőröl és a motorházon,ajtón hagyják a karmaik nyomát,ahogy kapaszkodnak.Elképesztő károkat és bosszúságot okozva ezzel.
Ja,hát akinek nincs zárt garázsa... -
kmarco05
csendes tag
Köszi a válaszokat.
Lehet hogy csak a bérleti díjat akarta így pereccel kifizetni, én mindenesentre nagyon nem örültem neki. A rágcsáló írtót erősnek tartom, mivel nem kinyírni, csak elijeszteni szeretném.
Az őrölt borsot kipróbálom, hátha beválik, komolyan mondom a csöveket is beborsozom biztos ami biztos.
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz kmarco05 #14638 üzenetére
Évekkel ezelött hasonló képpen jártam én is.
Ősz volt,közel egy hónapig állt a kocsi,hozzá sem nyúltam.Mikor aztán nyitom fel a motorháztetőt,két kismacska aludt összegubózva a hengerfej tetején.Alig tudtam őket kiszedni onnan.Késöbb is rengeteg bajom volt velük,mert állandóan visszatértek oda.
Nem tudom,akkoriban lehetett-e kapni macskariasztó sprayt.Az segített volna rövid úton megoldani.
Ajánlanám neked egy csomag rágcsálóírtó sűrgős beszerzését,mielött kirágják a gumivízcsöved... -
mcfly72
tag
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Érdekes tapasztalatban volt részem a minap, miözben lementem ellenőrizni az olajat a 98-as feliciába.
Ahogy felnyitom a motorháztetőt, a motortér jobb felső sarkába ( ahol ilyens zivacsos szigetelő anyagis van ) egy egész megszáradt sajtoseprecet találtam szépen gondosan letéve. Komolyan mondom, "meglepődtem".
Biztos valami rágcsáló vihette oda fel vagy én nem tudom.
Hogy lehetne védekezni ellenük, és szerintetek mi lehetett az ?
köszi a választ
üdv,
Marco
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
-
peti_s
addikt
Üdv! Hogyan tudom a gázpedál bowdenjét megzsírozni? Favorit esetében. Köszönöm előre is, üdv peti_s
-
bringasisti
Topikgazda
Igen egy kicsit csökken a hőleadó képesség. Télen nyáron, de nem gond. A vízköves hűtő az más tészta, ugyanis csak ioncserélt vizet tölt valaki a rendszerbe nem következhet be. Ha használtan ilyen kocsit veszünk azt hűtő tisztító megoldja.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14631 üzenetére
"A fűtés intenzitása csökken."
Esetleg arra gondoltál,hogy a tömítő anyag lerakódása miatt rosszabb lesz a fűtőradiátor hőleadó képessége és ezért kevésbé lesz hatékony az utastér felfűtése ? Mint amikor már erősebben vízköves a nagy hűtő csőrendszere és nem képes leadni a hőt a menetszélnek. -
bringasisti
Topikgazda
A termosztáton van egy furat hogy a levegő a motorból ki tudjon menni zárt állapotban. Ezért van egy szegecs benne lazán illesztve hogy soha ne tudja semmi a furatot eltömni. Aki sokat járt faros Skodával az az állandó hengerfej gátrepedések miatt majdnem mindig használta. A kiegyenlítő tartály fedelében két ellentétes irányú szelep van nem oszt nem szoroz a tömítő. Nyilván ez egy kisegítő lehetőség, mint írtam a fűtés intenzitása csökken.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14627 üzenetére
Most már csak az a kérdésem van ,hogy a termosztát tányérjának fixre lezáródását nem akadályozza-e ez a lerakódott tömítő anyag ?
Vagy esetleg a kiegyenlítő sapka túlnyomás és vákumszelep működését nem zavarja-e meg.
Ez a hűtőtömítő nem egyfajta ragacsot képez a belső falon és így szünik meg a szivárgás?
Az viszont szerintem sem a legjobb megoldás,hogy minden belső felületet lekonzervál,holott lehet,csak egy négyzetcentimétert kéne betömnie... -
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14627 üzenetére
Nos amennyire láttuk a csöpögés intenzitását, nem hinném, h hűtőt kellene cserélnie!
a csoda csak a skoda
-
bringasisti
Topikgazda
Ha esetleg valaki nem akar egy ezrest adni a kútnál egy flakon tömítőért akkor rozsliszt van feloldva egy ezresért!
BENEFON DELTA--------N8
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #14624 üzenetére
Csak az a kérdés, hogy olyan "lyukat" vagy járatot is eltömít-e, amit nem kéne neki és árt az egészségnek
-
tsiga18
tag
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14616 üzenetére
Ez a része ok. Már régen másik autónál csináltam, gyári rúgóösszehúzóval. De azért köszi!
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14614 üzenetére
Ok! Kösz az infót, kicsit legyen jobb idő, nem akarok jéghidegbe dolgozni. Majd jelzem mire jutottam.
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
Régen raktam a rúgók közé gumibakokat, akkor csákány volt a segítség, maradi de nagyon működött a dolog. Igaz akkor nyitni kellett!
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14611 üzenetére
12- godoltam én is, a többit mértem volna , de így jobb , köszi, - a hosszú anya tűnik kicsit nehezebb falatnak, de biztos lehet kapni csav.boltban.
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14609 üzenetére
Ezt nagyon köszi! Tutira legyártom! Nagyon jó cucc!
(3 fénykép👍😄)
Akkor gázos lesz!a csoda csak a skoda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz mcfly72 #14607 üzenetére
Én a gázos típust ajánlom a hazai utakra az való. Én Monroe reflex amit használok. Ha eredeti gátlót veszel bele akkor meg kell nézni hogy a porvédő, a felülés gátló gumi bakok milyen állapotban vannak és a szerint kell vásárolni. Ha más márkát veszel, de szerintem mindenképpen gázos legyen, meg kell nézni hogy a porvédő és a felülésgátló csereszabatos e. A gumi ami a karosszéria csatlakozáshoz megy azt szerintem mindenkép kuka.
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
-
mcfly72
tag
Ahoj skodri team!
Van e valakinek tap. Forman hátsó telkó cserébe? Mit kell beszereznem a telkón kívül.Mire kell figyuznom. Van e valami amit nem kell megvennem. Igaz szeretem ha minden new.ja és márka is jólenne, nem akarom 2 év mulva ismételni!
Köszi....a csoda csak a skoda
Új hozzászólás Aktív témák
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Telekom mobilszolgáltatások
- TCL LCD és LED TV-k
- Google Pixel topik
- Digitális Állampolgárság Program
- Szólánc.
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Asszociációs játék. :)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...