- Bemutatkozott a Polestar Phone
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huawei Mate 50 Pro - blendemonda
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Netfone
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Azért mielőtt elájulsz magadtól tedd hozzá, hogy 1000km-re jársz dolgozni, elektromos bringád van, motorod, dízelautód és húst (állati terméket) fogyasztasz, világ másik végéről rendelsz cuccokat. Ha mondjuk Ulm-alsón élnél és ott járnál bringával, akkor nem kellene autó sem, akkor már sokkal zöldebb lennél.
Amit te felsoroltál, azt egy átlag városi fiatal simán hozza, mivel nincs autója, nem jár fél kontinenssel odébb dolgozni, gyereke sincs, és ha esetleg vegán is lenne, akkor még ő adhatna neked el kvótátAmúgy meg betonstabil érvelés, hogy nem jó az EV, mert senkinek nem kell az városba. Aztán amikor ezt cáfolták, akkor meg tök mindegy, neked úgyse lenne jó Elfogadom, hogy így van, de ez mint érv a vitában sehova nem vezet, mert a te egyszemélyes mintádra igaz és kész.
Reggie0: Ez így van, mivel az akku nem képes olyan tempóban töltést visszavenni. Vannak erre is megoldási kísérletek, mint egy átmeneti kapacitás közbeiktatása, ami instant felveszi a fékből nyert áramot, és rövid távon le is adja aztán, illetve majd ha lesznek gyorsabban tölthető akkuk, az is jelenthet megoldást.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #302 üzenetére
Valamit benéztél. Hogyne lenne jobb a városban, hiszen null emissziójú. Ez nem vitás. Én a nyomatékra írtam, hogy az nem olyan egetverő feature, amiért érdemes lenne váltani. Cserébe, ha távot, tempót kell menni, vagy vontatni kell, akkor elvérzik. Ami az emissziót illeti, itt az hangzott el érvként, hogy bár az áram előállítása szempontjából nem annyira ződ, viszont a helyi (városi) szennyezés szempontjából sokat számít. Sztem a városi szennyezés szempontjából ettől sokkal környezetkímélőbb, hogy az év felében egyáltalán nem tatózkodok a városban. Amikor utazok, akkor meg nem megyek be egyetlen városba sem, max. a körgyűrűre.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
-
Bog
HÁZIGAZDA
Iszonyú király, hogy van nyomaték. Végtelen gyakorlati példám van, amikor sokkal egyszerűbb tőle a júzer élete, elég csak a Kapyn felfelé beragadni egy busz mögé, hogy amikor végre kétsávos, akkor el lehessen menni mellette, szegény 1.2 TSI ilyenkor még kettesben is megdöglik, a villanydodgem meg helyből elteleportál a busz mellett úgy, hogy a T. Istvánnak sem lesz vörös a feje mögöttem az AMG G-osztályban.
Számtalan alkalommal egy gyakorlatlan vezetőnek áldás, hogy skerázás nélkül be tud sorolni egy mellékutcából egy lüktető forgalmú főútra és azonnal fel tudja venni a ritmust, pláne ha ez egy emelkedővel van súlyosbítva, nyilván egy gyakorlott sofőrnek ezek a helyzetek amúgy sem problémásak, de ne magunkból induljunk már ki.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Somatom
veterán
"de ne magunkból induljunk már ki"
Ezt már olvastam mástól is, de nem tudom értelmezni. Mi másból induljak ki? Magamnak, a saját felhasználási módomhoz veszek autót, nem másnak. Mivel a felhasználói módok eltérőek, ezért az autók is különbözőek. A probléma az, hogy ami nekem kéne, olyan nincs elektromosban.
Egy modern automatának semmilyen problémát sem okoz a Kapy. Visszagurulás-gátló. Sőt, elég az elektromos kézifék, mert az automatkusan kiold (az enyémben az van). Álló helyzetből ugyanúgy csak a gázra kell lépni és ugyanúgy a gumi tapadása a szűk keresztmetszet.Sheratan:
Amikor kamionozok, akkor szállítok valamit, valakiknek. Nemrég olvashattál a brit helyzetről, hogy mi van akkor, ha nem szállítanak árut a kamionok. Sztem fontos lehet, mert még a vírus határzárakon is közlekedhettünk és az emberek a felüljárókon integettek nekünk és köszönő táblákat mutogattak. Szvsz. ezt a szennyezést nem az én személyes kvótámhoz kéne írni. Vagy, ha igen, akkor a buszvezető még nálam is szennyezőbb, hiszen ő ezt a városban teszi.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bog
HÁZIGAZDA
Ha az az állítás, hogy egy nyomatékszegény, kéziváltós akármi után az e-autó mindig rendelkezésre álló ereje és könnyű vezethetősége fasza, akkor ez egy általános megállapítás, amivel kapcsolatban úgy érdemes vitatkozni, hogy általánosan vizsgáljuk a júzerbázis igényeit és képességeit. Kiindulhatsz magadból, csak úgy szerintem hibás általános megállapításokkal szemben érvelni.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Reggie0
félisten
Dehogynem. Az szamit, hogy a csucssebesseg es az atlagsebesseg aranya mekkora, mert a ketto kozotti energiakulonbseget pazarold el. Tehat ha 50-ig losz ki, ott ahol 50-nel lehet folyamatosan haladni az ugyan ugy nem szamit egy belsoegesunel se, mint egy elektromosnal. Viszont ha kilosz 50-ig, majd utana 5 masodpercel mar meg kell allni, akkor joval gyorsabban merul, mintha 20-30-al totymorognel, mint masok.
#302 sheratan: Nem az okozza a problemat, hanem a hajtaslanc vesztesegei. A motor, inverter, vezetekezes, stb. hatasfoka messze nem 100% es egyszer megy az energia az akkutol a kerekek fele, majd egyszer vissza, igy egy ciklus hatasfoka az egyiranyu hatasfok negyzete helybol, igy a 90%-bol rogton 81% lesz a teljes ciklusban. Erre jonnek az akkumulator nem reciprok vesztesegei(az eltero toltesi es kisutesi hatasfok).
-
Somatom
veterán
Mindenki "egy elemű halmaz", ezért olyan különbözőek az autók. Amíg a villanyosok nem tudják lefedni ezt a különbözőséget, addig nem kéne a korlátozósdi. Egyáltalán nem vagyok villanyautó ellenes, nekem tök mindegy, hogy mi hajtja a verdát, csak szolgálja ki az igényeimet. Sztem a többség így gondolkodik. Jelenleg azonban a technológia erre nem képes.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
Nyilvan sarkitott peldat hoztam. Mittudomen meddig, legkozelebb megnezem, kell altalaban nyomni ahhoz, hgoy 2 auto elonyt szerezzek ahol mar boven be tudok ele menni, sztem 30-40 kozott valahol. Egyetlen egyszer volt egy sportauto amelyiknek moge mentem be, de pont mert kilott, mogotte lett boven 2-3 autonyi hely. Mondjuk ranezve a szappandobozomra kevesen gondoljak hogy hogyan fogok indulni, ha nem kimondottan utazok elozesre akkor is alapbol jobban gyorsul akkor, mikor epp a 2-est keresik mellettem egy erosebb autoban.
Amugy mint mondtam, ezzel kb. csak akkor e'lek, ha kenyelmesebb ugy savot valtani - amugy en az a fajta vagyok aki 1x az elejen beall abba a savba amibol 12 km-rel kesobb 1x kell kikanyarodnia (Na jo, most ez innen nem megy, de elozo munkahelyemrol volt ilyen szcenario.) Tudom, mindjart kapom hogy tipikus noi vezeto... -
Reggie0
félisten
Amugy ja, sokan nyomjak igy villanyautoval. En szoktam meglepni oket, hogy nem tudnak meglepni Amikor bejott a volt es ampera, akkor az infopark korul mindig gerjedtek. Aztan az i3 tulajok mar helybol gejedosek, teli idoben egy majdnem eldobta nekem az autojat, mert a hegyalja utra a felhajton a 90 fokos kanyarban akart kiloni es hat hatsokerekes...
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Ez nem nagy kunszt. Engem sem tudnak meglepni. Még sajnálom is őket. Szegények, biztos sürgős dolguk van, hát siessenek. Velem jól járnak, én nem erőlködök. Szabadságon vagyok, nem sietek sehova.
Szépen elprüncögök, közben nézem a fogyasztásmérőt és jól esik, hogy megint ráérek majd kint tankolni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Az, hogy örülnek a népek a hídon nem sok relációt mutat ahhoz, hogy mi mennyire szennyező. De mindegy, az látszik, hogy nem tudsz elvonatkoztatni semmilyen szinten a saját személyedtől, így hiába tesszük oda, hogy mondjuk amire neked kell autó, az tegyük fel 0,1% sem használja, amire meg mondjuk 50-60-70% használja, arra bármelyik létező EV tökéletes. A 0,1%-nak meg akkor fognak autót gyártani, ha már az 50-60-70%-ot kiszolgálták.
Reggie0: Persze, de az a 81% még elég jó hatásfok lenne egy ICE 0%-os visszanyeréséhez képest (jó, még a 20% is jó a nullához képest). Egy műsorban beszéltek róla, hogy a visszatáplálás legnagyobb vesztesége hogy az akku nem tudja felvenni olyan tempóban a visszatáplált töltést, így az elvész.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #322 üzenetére
Nekem az nem fáj, csak ne korlátozzanak, amíg nem tudnak nekem is megfelelő villanyautót gyártani. Egyébként egy városban araszolva talán 0,1% körülinek tűnik a részarány, de én az autópályán figyelve az autókat ennél jóval nagyobbra saccolnám.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz worxland #324 üzenetére
Ahha. A németeknél a 150 még nem garantálja tartósan a legbelső sávot. Arra elég, hogy ne kelljen a középsőből, a szélsőbe húzódni és lelassítani a kamionok tempójára. Ha behúzódsz a belsőbe, akkor 150 -nél még erősen figyelni kell a tükröt. A hazai, meg az osztrák szakaszon én is visszább veszem a tempót.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #326 üzenetére
Az igaz, hogy még nincs meghatározott dátum, de már műsoron van a budapesti korlátozás téma. Tizen évvel az új ICE -k rolója előtt. Szted ésszerű lesz mondjuk öt év múlva használt dízelt venni mondjuk tíz évre? Úgy eladáskor lenne 15 éves az az autó, vagyis itthon átlag korú. Korlátozások nélkül sztem ez a matek reális lenne. De, ha közbeszól a korlátozás?
Sheratan:
Ez ám a megoldás![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Reggie0
félisten
válasz #16820480 #322 üzenetére
Az egy hulye musor lehetett, ne vedd komolyan. Egy oran at tobb szaz kW-val lehet tolteni oket DC toltorol, de a par masodpercnyi fekezesnel nem birja visszataplalni a motorteljesitmenye kornyeket? Nem tul logikus.
#321 Somatom: Ha elso vagy a lampanal, akkor nem maradsz le egy csiga miatt a zoldrol.
#322 sheratan: Hiaba 0% az ice visszatermelese, megis az bir nagyobb hatotavot, igy ilyenforman ott tok mindegy.
#328 Somatom: vegyel PHEV-t, az nem lesz korlatozva.Manapsag mar nem is ertem ki vesz meg tisztan benzines/dizel autot ujonan, amikor ott vannak a hibridek.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
És ha lemaradok, akkor mi van? Kockás zászlót lengetnek minden lámpánál? Kényelmesen ülök, kellemes a hőmérséklet, szól a zene. Mi baj lehet?
Írtam korábban, hogy vennék, némi kompromisszummal lenne is (Galaxy hibrid), de csak a dízel tudja tölteni, röfi nem. Ezt nem is értem. Mi ebben a ződ? Tisztán villannyal is közlekedhetnék a városban, de nem lehet.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
7Heads Drago
veterán
A legnagyobb része rendben is van. Viszont a hangmentességet én nem írnám le előnyként.
Viszont a túl sok elektronika meg valszeg eléggé ijesztő sokak számára. Az elektronikai, szoftveres netán szenzoros hibákat sokkal nehezebb és jóval drágább is javítani mint egy régebi típust. Én benne vok a technika világában és sajnos azt kell mondjam igazuk van. Egy pc-nél, vagy telonál még talán elnézzük hogy néha újraindul vagy lefagy, dehogy egy autó ezzel szívason az nekem is sok lenne. Főleg ennyi pénzért. (10 milla kb egy normális autó) És amíg egy telot, vagy pc-t pár évente kukázunk egy autónak jó lenne legalább 20 éves futást tudnia. A nagy nyomatéknak meg a másik oldala hogy én nem értem mi szükség van rá egy szint felett. Csak a balesetek számát növeli. Semmi szükség nincs 5mp alatt gyorsulni 100-ra. Van olyan nyugdíjas akinek lassabb a reakció ideje mint 5mp. Ha zöld és környezetvédelmi szempontokat nézzünk bőven elég a 10-12 mp-es gyorsulás is.
Költői kérdés: Ha már ilyen komoly szoftver van az autókban, miért nincs szoftveres sebesség korlát országonként?[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
Igazad van, ez is bukta. A Ford a Toyota technikáját használja. Egyébként meg most látom, hogy a Galaxy hibrid nem is konfigolható dízellel, csak benzinessel (autópálya 9 liter). Csak az S-Max lehet dízel hibrid, de az sem tud értékelhető (mondjuk 50Km) villany hatótávot.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #334 üzenetére
Semmi szükség nincs 5mp alatt gyorsulni 100-ra.
Ez messzire vezet. Igazabol autora sincs szukseg, megis azzal mennek sokan.Miert indulna ujra vagy fagyna le? A telefonom se csinalja tobb honapja inditott rendszerrel, az autot meg naponta ujrainditod,vagy akar surubben is.
Miert kene szoftveres sebessegkorlat? A sofor felelosege. Hatar kozeleben vagy GPS vetel hianya esetleg meghibasodas eseten mit csinalna? Az ilyen ertelmetlen korlatozasoknak tobb hatranya es veszelye van, mint haszna.
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Ha így nézzük akkor minden villanyba 2 mp alatt gyorsuló technika kell. Remélem a gyalogosok is majd ritmus váltanak ilyen ütemben.
A telefonom se csinalja tobb honapja inditott rendszerrel, az autot meg naponta ujrainditod,vagy akar surubben is.
Ez nem helytálló. Van olyan gyártó aki havi updateket ad ki és újraindul. Gyártó függetlenül minden telo topikjában vannak problémák. Még az iPhonekkal is.
Az autód szoftverre ha akkor indulna amikor startot nyomsz akkor baj van. A modern autóknál bármikor tudsz adatokat kérni a telodra, vagy fűtést indítani. Az leállítót helyzetben is megy rajta. Az akku miatt meg kötelező.
Milyen veszélye van a sebesség korlátozásnak?
Hatar kozeleben vagy GPS vetel hianya esetleg meghibasodas eseten mit csinalna?
Mondjuk ezzel a mondattal máris cáfolod a hsz-ed elejét, ahol azt állítottad nem fagy le, miért lenne a szoftverrel baj. Akkor most van vagy lehet vele gond vagy se? És nem 2-3 évről beszélünk hanem 20-25-ről. Az még egy MAC-nek is szép futási idő. Nem hogy egy átlagos autónak összehányt szoftverral.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #337 üzenetére
Miert kene a gyalogosnak utemet valtani? Az auto a zoldnel indul el, amikor az autonak zold van a gyalogosnak mar piros, tehat nincs az uton.
A technikai lehetosegek nem azt jelentik, hogy a szabalyokat nem lehet miattuk betartani...
"Ez nem helytálló. Van olyan gyártó aki havi updateket ad ki és újraindul. Gyártó függetlenül minden telo topikjában vannak problémák. Még az iPhonekkal is."
Es? Ha egy gyarto meg tudja oldani, hogy ne fagyjon a teloja, akkor egy autogyarto is meg tudja oldani. Aztan, hogy mas telogyartok erre nem kepesek, az nem jelenti azt, hogy lehetetlen feladat.A futes szabalyozasat, es alapveto funkciokat nem androidos rendszer latja el, hanem annal egy joval egyszerubb es uzembiztosabb real time OS es az az ala irt szoftverek. Ezek a 15 evvel ezelotti autokon is voltak, peldaul az ECU-ban, es megsem dolt ossze a vilag. A konzolon levo android(vagy android szeru rendszer) ne zavarjon meg, az csak a juzer interfeszt es a szorakoztato elektronikat adjak.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Azért ha már kijavítasz, akkor pontosan Nem nagyon tudsz te semmilyen autót több száz kW-tal tölteni órákon át, a max teljesítményfelvétel pár percig van, aztán visszavesz. Ráadásul azt sem bármikor, mert mondjuk 70-80%-ról nem fog neked ekkora teljesítményt felvenni. Szóval nem lehet csak úgy bármennyi fékezőenergiát átadni az akksinak, gyanítom, hogy erre gondoltak elsősorban.
-
7Heads Drago
veterán
A tény az hogy a telo is fagy. Az új is amit fél milláért veszel.
És hackelhető is. Jó esetben az iPhonek nem.... pár évig. De hogy 3-4-5 évesen fognak az garantált. Az autóknál nem ennyire tervezünk. Én nem látom ezt biztosítottnak. De ettől még te hihetsz mást persze.
A telo appon mindenféle adat fent van, indíthatsz fűtést, nyitod-zárod az autót. És szerinted nem fut rajta szoftver? (az autón álló helyzetben)
A telodon is fut a rendszer akkor is ha ki van kapcsolva a kijelző. Az autóban se kell hogy aktív legyen a kijelző ahhoz hogy menjen a háttérben.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #342 üzenetére
Ha jól emlékszem, akkor Totalcar teszt volt, amiben az új e-Corsa megállt az M3 kivezetőjén és se kép, se hang.
A budapesti villanybuszoknál pedig rendszeresek a lefagyások és olyankor a vezető rutinból rebootol. Addig a forgalom várakozik. A 39 -esen tapasztaltam. A vezető mondta, hogy ez a napi rutinjuk része.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #342 üzenetére
A telo nem fagy, hanem fagyhat. Erdekes modon nekem sosem fagyott le a mostani telom. Igaz nem is rakom teli mindenfele szemettel es nem naponta telepitgetek ra, mint az egysegsugaru juzerek.
Latom meg mindig nem erted: Az auto egy komplex rendszer, ami tobb alrendszerbol all ossze. A feladatokat nem egyetlen processzor vegzi. Te azt hiszed, hogy minden a juzer interfeszben van implementalva, pedig a valos folyamatszabalyozast/vezerlest nem az vegzi. Azzal csak az adott rendszerekhez adatot tudsz bekuldeni vagy kiolvasni, de az alrendszer mukodtetese fuggetlen tole. Tehat amikor te a juzer interfeszen vagy telefonon elkuldod az adatot, az csak atkuldi a megfelelo alrendszerbe es majd az kezd vele valamit. Ha a juzer interfeszed lefagy, attol nem all meg az auto, nem omlik ossze a futesrendszer, stb...
-
Somatom
veterán
Még szerencse, hogy olyankor a kerék nem esik ki.
"Maradt a Peugeot és az egyetlen, még minden elemében működőképes Renault a pakkban, ám utóbbinak meg a fedélzeti rendszere makkant meg Dobogókőre érve. Onnantól nem volt benne se zene, se navi. Hogy mondjam finoman – ez a villanyautó-műfaj úgy látom, még rejt turpisságokat."[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Reggie0
félisten
Ha lattal mar prototipus autot barmelyik markabol, akkor ezen nem lepodnel meg. Audinal amivel legutoljara talalkozam(2019 S8 4.0 tfsi proto), abban is bukdacsolt minden, a futestol kezdve az ablakemelokon at a motorvezerles is. A villanyautok meg fiatalok es egy rakat szoftver ujra van irva, ezert bugosak, de nem azert, mert lehetetlen jol megirni a szoftvert. A belsoegesu autokban levo szoftverek is kiforrottak mara.
Az, hogy bugok vannak az eroltetet megjelentetes szamlajara irhato, nem az elektromos hajtasera.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- ASUS ROG Ally
- Kedvenc zene a mai napra
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- Playstation 5 lemezes,5 honapos,19 ho garanciával
- MSI H61M-P31/W8 LGA 1155 alaplap
- Teljesen új ASUS ZenBook UX325EA-KG666W (Intel i5 1135G7) laptop eladó (bontatlan+garanciás)
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia