- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- iPhone topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
GhanBuri Ghan
őstag
Arról nem is szólva, hogy villanyautót szerintük 200e km után el kell bontani, mert annyi az élettartama, és a dízelautó 200e kilométer megtétele után sem kopott semennyit, nem tömődött el a dpf, nem fújt ki a katalizátor, ezért ugyanannyit szennyez, mint amikor legördült a gyártósorról...
-
Nem mindenki olyan szerencsés, mint Norvégia, ahol TÉNYLEG zöld hegyi vízierőművek adják az áramot.
Napelem: egyelőre(!) kicsi a m2-re számított hatékonysága, LEHET belőle valami remélhetőleg 20éven belül, ha mondjuk a mostani <25%-ról feltornázzák a hatékonyságot 60% fölé. Sok anyag, köztük alkalmasint nehézfémek, Kínából áthajókázva a felhős-esős Európába, ezt ütős hatékonysággal kéne ellensúlyozni + kiegészíteni téli(!) + zöld(!!!) tárolókapacitásokkal.
Szélmalomharc: sok-sok tonna üvegszálas műanyag, amit szállítani kell a tett helyszínére majd onnan vissza ha elfáradt. Ezután fel kell dolgozni, ahelyett, hogy elássák.
Az atom egy valódi lehetőség, bár ott is szintet kellene lépni.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
antiapaladin
csendes tag
Azért Ausztráliában a legtöbb/legkevesebb napsütéses órák száma havi bontásban 266/120 óra, itthon ez 271/52 óra Wiki szerint. Azért nem mindegy, hogy ott a minimum hónapok napsütéses óráinak száma 2-2.5x-se az itthoninak, könnyebb tervezni rá az adott éghajlaton.
Ez meg a német statisztika, közelebb van a mi éghajlatunkhoz. A piros vonal a telepített kapacitást jelenti sacper berajzolva:
Azért jól látszik, hogy irdatlan pénzért kiépítettek valami 40GW-ot ami 3 hónapon keresztül gyakorlatilag nem termelt. Télre nem nehéz csúszóátlaggal számolni, mert gyakorlatilag nincs energia termelése.
Nálunk egy kicsit jobbnak látszik az arány, leszedném a vonatkozó grafikont ha a mavír engedné.
Úgyhogy akkora aggregátor kapacitást kell rá kiépíteni ami önmagában helyettesíti a kieső napenergia termelést megnövekedett igény mellett.
Ez az a rész, hogy indítod az akármilyen egyéb erőműveket vagy veszed a környező országoktól. De ha ott is napelem van mert ők is küzdenek a klímaváltozás ellen és ők is az energia egyensúly megtartásán küzdenek, nem egyszerű az import.Szóval persze, megoldható, nem azt mondom, hogy nem. Azt mondom, hogy nem olyan álomzöld a történet ahogy azt sokan lefestik (a'la, minden háztetőre napelemet és kész). Megoldható de olyan ára lesz a villanyáramnak, hogy ihaj és akkor még villanyautókat akarunk pluszban, stb.
Járulékosan meg - ahogy én látom - szépen gyarapodnak az elemi erejű viharok (épp a héten tépre cafatokra a ponyvagarázsomat a viharos időjárás), gondolni kell a természeti kitettségre ha már hovatovább alaperőműveket akarunk naperőművekkel helyettesíteni.Fontos a környezetvédelem de szerintem ezzel tényleg hosszú távon kb. adunk a sz@rnak egy pofont amíg egy olyan gazdasági rendszerben élünk ami a folyamatos növekedésen alapul.
Azt még hozzátenném, hogy nem az otthoni kiserőművekkel van a bajom - bár azért megnézném mi lenne a megtérüléssel ha nem lenne kötelező átvétel, az erőmű árára rácsapnánk még egy akupakk árát meg még egy aggregátort is. Bár nem kell találgatni, a megtérülési idő nem a kollégánál számolt 4-5 év lenne, szépen felkúszna az 20 év környékére legalább és közben lehetne imádkozni a nem kevés pénzbe kerülő inverter halál ellen (teszem azt).
Hanem azzal van bajom, hogy országos, megyei, település szintű energiaellátást akarunk megoldani tervezhetetlen megújuló erőművekkel, kiváltva a a hagyományos erőműveket. Minden dián stb csak az optimum helyzeteket látom, a gyakorlat meg időnként nagyon képen tud törölni.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
ld. Ausztralia. Letezik aggregator
Ez a szigetüzem csak amolyan szemléltetésnek volt, hogy országos szinten miért nem jó csak napra támaszkodni. Azt meg gondolom te is érted, hogy miért lenne problémás az, ha telente dízelaggregátorokkal termelnénk az áramot, mintegy a környezetvédelem nevében
DRM is theft
-
antiapaladin
csendes tag
Dabadab jól mondja. A szigetüzem csak egy szemléltető példa volt.
A lakosság ellátására szolgáló naperőművek egészen addig tök jók amíg van már eleve kiépített energiatermelő kapacitás ami teljes egészében képes átvenni a feladatot amikor lemegy a nap. Vagy épp fel sem kell mert olyan takony idő van mint amilyen a keddi volt.
A szigetüzemes példa arra vonatkozott, hogy milyen plusz költségekkel jár ha otthon neked a napelem rendszer telepítése mellett még költened kell akksira meg aggregátorra.
Országos, kontinens szinten az akksi és aggregátor szerepét az egyéb energiatermelő rendszerek jelentik. Atom, hő, víz, bármi ami tervezhető.
Ezt a plusz költséget nem igazán látom a hurráoptimista megközelítésekben. Mert így viszont már a zöld energia és olcsó energia kicsit ütik egymást."nem a jelenleg hasznalt eszkoztarral kell az energiaellatasba belerakni a zoldeket, hanem globalice letezo megoldasokkal kell a celt elerni"
Őőőő, lehet tényleg nem látom a fától az erdőt. Ez egészen konkrétan milyen globálisan létező megoldásokat jelent amik nem támaszkodnak a jelenleg használt eszköztárakra? És egyben ténylegesen elérhető technológia, nem valamilyen ígéretes de fejlesztés alatt álló amiből egyszer akár még lehet is valami? Vagy szemléletváltásra gondolsz? Milyenre?[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Tök mindegy, mert úgysincs pénzem két autó fenntartására. Meg, nem is lenne környezetbarát. Egynek meg a villanyos nálam még felejtős. De, az az autós vesse rám az első követ, aki Budapesten nálam zöldebb! Ha tehetem, akkor bringázok a városban, az autóm garázsban áll, nincs gyerekem és amúgy meg az év felét külföldön töltöm. Sztem ha lenne öko kvótarendszer, akkor még el is adhatnék.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Reggie0
félisten
Dehogynem. Az szamit, hogy a csucssebesseg es az atlagsebesseg aranya mekkora, mert a ketto kozotti energiakulonbseget pazarold el. Tehat ha 50-ig losz ki, ott ahol 50-nel lehet folyamatosan haladni az ugyan ugy nem szamit egy belsoegesunel se, mint egy elektromosnal. Viszont ha kilosz 50-ig, majd utana 5 masodpercel mar meg kell allni, akkor joval gyorsabban merul, mintha 20-30-al totymorognel, mint masok.
#302 sheratan: Nem az okozza a problemat, hanem a hajtaslanc vesztesegei. A motor, inverter, vezetekezes, stb. hatasfoka messze nem 100% es egyszer megy az energia az akkutol a kerekek fele, majd egyszer vissza, igy egy ciklus hatasfoka az egyiranyu hatasfok negyzete helybol, igy a 90%-bol rogton 81% lesz a teljes ciklusban. Erre jonnek az akkumulator nem reciprok vesztesegei(az eltero toltesi es kisutesi hatasfok).
-
Reggie0
félisten
Amugy ja, sokan nyomjak igy villanyautoval. En szoktam meglepni oket, hogy nem tudnak meglepni Amikor bejott a volt es ampera, akkor az infopark korul mindig gerjedtek. Aztan az i3 tulajok mar helybol gejedosek, teli idoben egy majdnem eldobta nekem az autojat, mert a hegyalja utra a felhajton a 90 fokos kanyarban akart kiloni es hat hatsokerekes...
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Igazad van, ez is bukta. A Ford a Toyota technikáját használja. Egyébként meg most látom, hogy a Galaxy hibrid nem is konfigolható dízellel, csak benzinessel (autópálya 9 liter). Csak az S-Max lehet dízel hibrid, de az sem tud értékelhető (mondjuk 50Km) villany hatótávot.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
A marketing nyilván erősen benne van minden fogyasztásban. De hosszú távon nem lehet csak marketingből megélni, a tartós sikerhez kőkeményen teljesíteni is kell. Ezért is elvi hibás az az érvelés, hogy a prémium az csak zongoralakk meg bőr, de amúgy semmivel sem több mint egy átlagautó.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nem létezik olyan objektív mérőszám hogy ár/funkció/érték optimum. Az érték az egy szubjektív dolog, mindenkinek az egyéni preferenciáitól függ hogy mi mennyit ér meg neki.
Még aztán az anyagi helyzet is erősen befolyásolja az egészet, teljesen más preferenciája van annak aki havonta százezer forintot keres meg annak aki havi 10 milliót. Utóbbi megengedheti magának hogy objektíve feleslegesnek tűnő dolgokért sokat fizessen.
Előbbi meg nyilván nincs valódi döntési helyzetben. Aztán ha ezt lelkileg nehezen viseli, akkor ez belső feszültséget, kognitív disszonanciát okoz. Ez szorongáshoz vezet, amit valahogy fel kell oldani, vagy csökkenteni kell. És ekkor jön az az érvelés, miszerint a prémium az csak zongoralakk meg bőr, amúgy meg pont ugyanolyan mint egy olcsó kommersz, és amúgy is ronda meg ízléstelen.
Ezt hívja a szaknyelv a kognitív disszonancia redukciójának.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nekem az első saját autóm egy használt, 97-es fapados Fiat Brava volt, amit 2001ben vettem. Következő egy 2004es dízel Mondeo kombi volt, abban például bőrülés is volt, de attól nem vált prémiummá. Azt 3 évesen vettem 2007ben. Aztán volt egy Prius, azt is 3 évesen vettem, aztán 18ban vettem egy új Rav4et. Abban például műbőr-alcantara kombináció van, tök jól néz ki, mégsem prémium.
Csak hát eközben volt egy pár céges autóm is +használtam egy csomó jól felszerelt és drága autót. Úgyhogy van összehasonlítási alapom.A következő meg sanszosan BEV lesz, de a mostanit szerintem megtartom még legalább 7-8 évig.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
Én még elolvastam. Teljesen egyetértek veled. Eddig a következő, csingilingik tojtak be az autómban.
-Hátsó ablakemelő.
-Klíma (kompresszor 160 ezer)
-Hátsó híd, mert vmi barom odaverte.
-Két hátsó rugó.
-Keréknyomás szenzor (7000Ft/db + betanítás).
-Parkolóradar szenzor (68e/db).
Egyiknek sincs köze ahhoz, hogy dízel hajtja az autómat, bármelyik előfordulhat egy villanyosban is. És akkor az enyémben még nincs központi tablet, önvezetés, kipattanó kilincsek, meg toronyóra lánccal. De jó is egy mai prémium autó!Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
" szerinted az a premium, amibol keveset gyartanak..."
Hmm, az erto olvasast azert gyakorolnod kell. Tudod, minden bogar rovar, de nem minden rovar bogar... Igen, a premiumbol kevesebbet gyartanak mint a kommerszbol, de nem ettol valik premiumma. Egyszeruen azon az arszinten amin kinaljak, kisebb a fizetokepes kereslet.
"mindossze lenezed az olcsobb (fenntarthatobb - meretgazdasagossag) autok tulajait."
Feleslegesen probalsz megvadolni olyasmivel amit megcsak nem is gondoltam, plane nem mondtam.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Persze, de ez nem meglepo. Nyilvan az fog eloszor az EVk fele fordulni, akinek:
- van erre affinitasa, hiszen erdekli annyira a tema hogy beruhazzon az otthoni energiatermelesbe
- van eleg penze hozza hogy megtehesse.Sajnos ez tarsadalmi szinten egy marginalis kisebbseg. Ha tomegesen szeretnenk hogy elterjedjen az EV, akkor tomegesen kell hogy vegyek olyanok, akiknek ilyesmire nincs lehetoseguk, ilyen vagy olyan okbol. Peldaul nekem sincs, mert egyszeruen olyan helyen lakom ahol ez nem megy.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
Akkor is így érveljetek, ha a ti hozzátartozóitokat üti el egy önvezető autó!
-Így jártunk, oda az asszony, meg a gyerek, de nézzük a dolog jó oldalát! Kicsit javítanak majd a szoftveren és akkor jobb lesz.
Na, persze. Bocs, de nem hiszem el, hogy ezt gondolnád![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Onnantól, hogy közúton közlekedik olyanok között, akikkel a Tesla nem szerződött, a teszt publikus. Akár én is lehettem volna annak a szembejövő autónak a sofőrje.
sheratan:
Ha egy humán sofőrre rábizonyítják a szabálytalanságot, akkor megbüntetik. Ehhez elég egy olyan fedélzeti kamera felvétele, mint amit a videón láttunk. Ez konkrétan közúti veszélyeztetés volt.
Egyébként a technikai feltételek adottak ahhoz, hogy minden gyorshajtót meg lehessen büntetni. Nem is értem, hogy miért nem ezzel kezdik, aztán lássuk azokat a statisztikákat![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Felőlem vezessen a gép, de ha hibázik, akkor a hibájáért felelős vigye el érte a balhét!
Miért kéne a szakmám miatt azt mondanom, hogy csak emberekkel biztonságos? Nem hiszek sem a túlvilágban, sem a reinkarnációban, az én életemben pedig ez a változás már nem fog bekövetkezni. Úgyhogy ez nem befolyásolja a véleményemet.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
Egyszeru: ebben a kategoriaban ez vasarloi elvaras, es a vasarlok ezt a kinalatot hajlandoak megfizetni is, tehat a vegen tobb marad a kasszaban meg akkor is, ha ez fejlesztesi-tesztelesi-gyartastechnologiai-minosegbiztositasi-logisztikai oldalrol tobbe kerul mint egy joval szerenyebb kinalat.
Persze ez az egesz-kereslet-kinalat arany es viszony nem egy statikus dolog, ez folyamatosan valtozik, fejlodik, a gyartok uj utakkal es kinalattal kiserleteznek, a vasarloi szokasok is valtoznak, es ezek metszete adja ki az eppen aktualis kinalatot. A gyarak persze pontosan latjak mi az ami fogy, amit megrendelnek, es ezek alapjan finomhangolnak (mondjuk vesznek bele korabbi extrakat az alapfelszereltsegbe, szuntetnek meg variansokat, stb).
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
Tegnap nézegettem a méreteket. Ugyebár a Model 3 lenne a "néptesla". 4,7m hosszú. Csak kb. 15cm -rel rövidebb, mint a valódi 7 személyes Grand Espace -om. Egy Peugeot e-208 4m, egy Fiat 500e pedig 3,6m. Ráadásul a Tesla széles is. Szóval, én ezt nem tekintem zöldnek városi használatra.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Írtam már korábban, hogy épp az a probléma, hogy nincs ilyen mindenes villanyautó. Tehát, öt év múlva hiába lenne pénzed egy ötévesre, nem fogsz találni. Ezért tartom korainak a tiltások bevezetését. Előbb reális alternatívák kellenének a lehető legtöbb felhasználási célra.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
várd meg a e3008-e308-at a Peugeot-tól 2023-as megjelenést írnak ami alapján 5 év múlva jó vétel lehet .... e3008-ra amit találtam az 60-100 kWh-s akku és elvileg lesz 4 kerekes változat is belőle (azaz 300 le körüli ) he ezt összehoznák sima e308ba akkor lehet beruháznék rá
-
Somatom
veterán
Én is. A helykihasználás szempontjából az ideális az lenne, ha az autó alapterületén a teljes magasságig egy téglatest lenne. Ebből bárhol faragunk, azzal a belső tér csökken. A légellenállás csökkentése érdekében nyilván faragni kell, de nem mindegy, hogy mennyit. A legjobb helykihasználásúak a kisbuszok, aztán az egyterűek, majd a kombik és így tovább. Az Espace 4 -nek van egy, az enyémnél 20 cm -rel rövidebb verziója. Az kb.ugyanolyan alapterületű, mint a Model 3, mégis teljes értékű hétszemélyes, illetve ha kivesszük a két hátsó ülést, akkor a teljes tetőmagasságig egy hatalmas csomagteret kapunk.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Rolly
veterán
nekem fontos a sok lóerő ha neked nem akkor tuti lesz belőle 1 motoros változat is tuti
az is biztos, hogy jobban pakolható lesz az 5 ajtós kialakítás miatt....amúgy már az e208 majdnem hozza a Model3 pakolhatóságát:
e208: 5 vs 18 banános doboz
M3: 6+1 vs 17 banános dobozmásodik szám a lehajtott üléses
-
Shadowbull
addikt
Fater pont most mesélte, fiatal kollégája vett egy E39 525 dizelt. Egymillió forintért. Persze már régen véres a torka, ráköltött még 900e-t de még mindig szar, úgyhogy eladja... Valami 18 éves roncs, régen el kellett volna bontani.
Aztán ha jövő héten kiég valahol akkor bekerül a médiába, "kiégett a luxus BMW" címmel, az egyszeri kommentelő meg megy reklamálni hogy ez bizony a cég felelőssége...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Proxmox VE
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Már elérhető a Resident Evil 4 Remake magyar szinkronja (PC)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Tippmix
- További aktív témák...