- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- iPhone topik
- Google Pixel 3a teszt - a Nexus szellem-e?
- Google Pixel 3 - egyszerűen nagyszerű
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Hmm, kicsit keverednek az ok-okozatok. A megújulókra való átállás mint stratégiai cél jóval hamarabb megjelent mint a döntés az atomenergia kivezetéséről. Egyszerűen az utóbbi annyira drága hogy egyszerűen nem éri meg, megújulók sokkal olcsóbban termelnek. Nyilván kell majd egy megfelelő tároló-kiegyenlítő rendszer is, de az sem lehetetlen. Ha tényleg jönnek a nagy energiasűrűségű és olcsó szilárdtest-akkuk akkor a kérdés viszonylag könnyen megoldódik.
Ez az egész átállás több évtizedes projekt, úgy is kell rá tekinteni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
Olyan szempontból érthető az atomellenesség, hogy a jelenlegi reaktorok által termelt hulladékot nehéz elhelyezni tartósan (nem évtizedekre, hanem évezredekre), illetve a rengeteg szabályozás és engedélyeztetés miatt ha mondjuk akarsz egy erőművet, abból úgy egy évtized múlva lesz tényleges energiatermelés. Ehhez képest szél vagy naperőműveket sokkal gyorsabb és könnyebb felhúzni. Ha kéznél lennének már engedélyezett és működő MSR megoldások, és/vagy könnyebben kivitelezhető mikro-reaktorok, akkor könnyebb helyzetben lehetne az atom is.
-
niklebi
senior tag
Amit ebben a hozzászólásban írtál abból kiderül, hogy el sem olvastad amit a linkekben írtak. Igen ez nem akkumulátor, és újra felhasználható mert elektromosan tölthető akármeddig. Az egyik linkből: Egy független, tudományos elemző cikk szerint ezzel a rendszerrel az sem lenne már most megoldhatatlan, hogy az ember otthon tároljon egy-egy adag elektrolitot, amit napközben feltölt a ház napeleméről, avagy szélkerekéről, majd amikor kell, egyszerűen beletankolja a kocsiba. Nesze neked jövedéki adó!
Ezt írtad: az azért pl. már ennyiből is látszik, hogy a cellák teljesítményleadása minimum problémás
Válasz a cikkben amit nem olvastál: La Vecchia 14 órát vezette megállás nélkül a kocsit. A végén ő adta fel, mert a Quantino a tartályokban keringetett elektrolitnak csupán 22 százalékát (35 litert) használta el, ezért reménytelennek látta, hogy kifogyassza, mielőtt elalszik a volán mögött. S amúgy is rendbe kellett tenni a kocsit a szaloni szereplésre. Én ebben nem látok semmilyen teljesítmény leadási problémát. -
7Heads Drago
veterán
Nem csak a németeknél van gond. Kínában se volt elég.
Vezérelt töltés: Fantasztikus lesz. Este lerakod az autót tölteni. Otthoni töltéssel 8-12 óra kelleni fog neki és reggel úgy kell hogy csak 4-et töltött, mert épp túlterhelt volt a rendszer. És nem csak a tied, hanem az egész városrész így lesz. És majd beszólsz a munkahelyre hogy ma nem tudsz Pestre menni, mert csak Fehérvárig elég a nafta. Persze megállhatsz gyors tölteni, csak akkor nem leszel se zöld, se olcsó.
Nem akkor termel amikor kellene No? Vagyis nappal termel többet. Ezt a többletet hogy viszed át az éjszakába, úgy hogy tölteni is akkor kellene az autót? Na meg a sötétség miatt eleve nagyobb olyankor a fogyasztás. És a autós forgalom ugye nappal a nagyobb, vagyis éjszaka lenne a több töltés is. Elhiszem hogy lesz olyan akinek jó az hogy a 300 km-es hatótávú autója csak 150-200-at vagy 250-et tud és neki így is jó. De pont a németek azok akik elég sokat utaznak a munka miatt. Nem ez lesz a megoldás az biztos. Max időhúzásnak lesz jó.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
[link] Annyira megbíznak a saját rendszerükben, hogy az áramkimaradásra számolva tartanak oktatásokat a sulikban?
Nézd csak meg a saját környezetedben mikor lett a rendszer kiépítve és mikor lett fejlesztve. Ugyanazt csinálják, mint a közutakkal: folt hátán folt, és néha berepül pár km új autópálya.
De biztos csak félreértek valamit.
[link] A CSÚCSTERHELÉS UGYANIS A NAPLEMENTE UTÁN KÖVETKEZETT BE.
Érdekes lesz e-autó akkuból ezt hogy pótolod...[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
GhanBuri Ghan
őstag
Teljes mértékben egyet tudok érteni, a tóriumot használó erőművek minden szempontból jobbak lennének, csak az atomenergiának eléggé negatív csengése van, ezért egyik ország vagy magáncég sem tette bele a szükséges pénzt a kifejlesztésbe. De még kiégett fűtőelemek újrahasznosítása sem megoldott, pedig az kihúzná az atomerőművek méregfogát, a radioaktív hulladék sok ezer évre megoldott stabil tárolását.
-
#16820480
törölt tag
Az annyira nem tűnik soknak, tekintve hogy mennyit segítene a németeken egy Paks méretű erőmű.
Somatom: Mondom, nem tudom mi van akkora csomagban, lehet, hogy viszed az ipari árammal működő hajszárítót is, de azért egy Passatba csak belefér 4 hátizsák
Az elektromosítás pedig amúgy nem váltja ki a bringázás előnyben részesítését, meg hogy városközpontokból tiltsák az autókat és több gyalogos vagy bringás utcát csináljanak. -
vzsryl
nagyúr
"ezért ezzel legfeljebb annyit veszít, hogy nem látja, hogy miképp hazudik a pártmédia"
Na, ilyen szemszögből nézve se hülyeség elolvasni ott is valamit. Engem érdekel ki és mit hazudik, mert akkor megértem a következményeit is.
"baromira nem reprezentatív az ország egészére nézve"
Persze, hogy nem. Ezért kell sok helyről beszerezni az információt, és nyitott szemmel tájékozódni.
#204 dabadab: Én úgy látom, hogy politikailag nagyon súlyos a helyzet, viszont azonkívül nem annyira. De lehet, hogy csak én és a környezetem csinálja jól a dolgait.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
GhanBuri Ghan
őstag
Nem tudom, mi az oka annak, hogy nincs érdemi reciklálás, de tudtommal egészen addig lehetne felhasználni a sugárzó kiégett fűtőelemeket, amíg már kevésbé fog sugározni, mint az eredeti uránszurokérc. Azaz, ha minden ólomhordók nélkül csak simán visszarakják oda, ahonnan kibányászták, akkor is kevésbé fog sugározni, mint előtte.
És itt ne felejtsük el azt, hogy a szénerőművek salakja megtermelt kWh-val arányosítva jobban sugároz, mint az atomerőművi salak, szóval a zöldek helyében én már csak ezért is jobban forszíroznám a szénerőművek bezárását, mint a nukleárisokét, csak hát ugye a zöldek azok zöldek. -
-
worxland
addikt
Mondjuk az is hozzátartozik a lokális szennyezéshez, hogy pár éve télen vagy 2 hétig felhős idő volt, szél nélkül. Az egész országban a légszennyezettség meghaladta a határértéket, a legkisebb falvakban is, mindenhol szmogos volt a levegő. Akkor mondták a szakértők, hogy az egész oka a fatüzelésű kályhákban keresendő, nem a járművek kipufogógázában. Ergo ha mindenhol amperszag fog terjedni az utakon, nem biztos, hogy lényegesen jobb lesz a lokális szennyezettség (nyilván a 2x3 sávos utak közvetlen közelének kivételével).
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
antiapaladin
csendes tag
Korábban hoztam egy valós életből vett példát, hogy ez miért nem igazán járható út jelenleg. Használtautón 2-3 millió között 10 éves példányok vannak, prospektus szerint 80-120 km-es max hatótávval, ki tudja milyen valós hatótávval. Téli időben a 30 km-rel odébb lévő ismerőst sem merném velük meglátogatni.
Ilyen hatótávval, ennyiért ezek inkább luxus cikkek. Ezen összeghatárok között már 2-3 éves benzinest lehet kapni amikre valószínűleg nem kellene a megvétel után rákölteni a gatyám a javításokra és a világból kivisz egy s.ggel.
-
7Heads Drago
veterán
A lokális szennyezés eltolása az hogy oldja meg a föld helyzetét?
Ha abba a garázsba nem csak a két járó motorú autó áll be (az elektromosé sztem nem is jár álló helyzetben), hanem mondjuk az akku gyártásból származó hulladék is akkor már rosszabb lesz a helyzet.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Fall-N
veterán
Az is érdekes, hogy a Hyundai Iconic 5 és a Kiás változata sem csinál ilyet, kiforrott. Azért valljuk be, sok régi belső égésű francia autó is instabil tudott lenni elektronikusan. Ennek amúgy sincs semmi köze, hogy a motor milyen üzemű. A user interface/fejegység független és a mai modern hagyományos autókban is előfordul egyre gyakrabban, egy bizonyos kategória fölött meg már kötelező elem.
-
DigitXT
félisten
Pont erre vonatkozik a kérdés. Ha akkora a nyomaték, mintha átlag
autóból átülnénk egy Ferrariba, akkor elég jól belőtt motorvezérlőnek
kell benne lenniük, kikapcsolhatatlan korlátokkal. Lehet az ESP része,
nem vagyok szaki. Nem tudom, hova vezet a gyakorlatlan sofőrök alá
nyomaték hegyeket adni: motorokra vannak jogosítvány kategóriák.
Autóra eddig nem volt, de ha a Tesla 2 mp alatt van 100-on hát kéne...(Nem vagyok azon érvelés ellen, hogy nem jöhet jól a gyorsulás. Pont
ezért érzem biztonságosabbnak egy erőtartalékkal bíró járművel való
közlekedést az erőlködéssel szemben. Ám ahogy kezdő alá nem való
a Hayabusa meg a Ferrari úgy az a csillió elektromos nyúlmókus sem.
Ha bizonytalan a besorolásban, várjon. Ha az autó gyorsabban reagál,
mint amit ő kezelni képes, abból túl sok jó nem fog kisülni, szerintem.)Ui: ha az 1.2 TSI meghal kettesben emelkedőn, szúrni kell az egyest...
vagy ahogy előttem írták belső égésű esetben az automata megoldja.
(Nyilván a villany szürreális élmény ma, de ha olyan lesz a közlekedés
dinamikája, ahhoz a többi résztvevőnek is alkalmazkodnia kell majd...
Ha olyan lesz... Ellenberger, ha bevezetik a 30 km/h általános korlátot,
mindjárt könnyebb lesz besorolni az alulmotorizált belső égésűvel is.)[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Nem igazán értem a minőség jelzőt ebben a kontextusban. Funkcionalitásban, komfortban, sebességben sehol nincs egy telefonos navigáció egy csúcskategóriás prémium autóban lévőhöz képest. A Tesla lehet hogy egy telefon szintjét hozza, valóban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
GhanBuri Ghan
őstag
Igen, a 420-as "funding secured", és ott volt még a napelemes testvércég beolvasztása is. De volt ezeken kívül sok kisebb is.
SpaceX-nél valami olyasmi volt, hogy még a nagyon korai időkben olcsón elvállaltak talán valamelyik kanadai egyetemnek egy fellövést, viszont se időpont, se kötbér nem volt benne, akkor még elég sok sikertelen fellövésük volt, a csőd szélén táncolt a cég, ezért a zsírosabb üzleteket vették előre, aztán a korábbit lényegében "holtszezonban", évekkel később teljesítették. Ez nem tőzsdei dolog, csak egy példa arra, hogy Musk hogyan "optimalizál"
-
Somatom
veterán
Hogy lenne releváns példa? Nem minden tehenet korlátoznak, hanem csak a tarkákat. Méghozzá úgy, hogy még egyáltalán nem biztos, hogy a többi ugyanúgy tejel. Sőt, még az sem biztos, hogy a tehenek számát kéne korlátozni, nem az egységnyi legelőre jutó gazdákat.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ahhoz másoknak is kéne faragniuk a szokásaikon. Akkor nem hiányozna többszázezer kamionsofőr Európából. Brüsszel úgy akarja kezelni a helyzetet, hogy úgy csűrik a szabályokat, hogy a keleteurópai cégeket hozzák versenyhátrányba. Ezáltal az olcsóbb, keleteurópai sofőrök náluk fognak dolgozni. Csakhogy ez csak úgy éri meg nekik az alacsonyabb jövedelemért, ha nem ott laknak, hanem ingáznak. Ha hazavágják az ingázást, akkor sakk-matt. Szóval, a megoldás az, ha kevesebb kamion kell a szállításhoz, vagyis kevesebb árut kell szállítani. Ahhoz kevesebb sofőr is elég. De, nem ez fog töténni, úgyhogy az én esetemben mindenképpen öngólt rúg az EU.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
Van más érdekesség is :) Ebben az összehasonlításban nem látszik a Tesla hajtáslánc óriási előnye. Sőt.
https://alapjarat.hu/e-autok/itt-az-adac-nagy-villanyauto-tesztje
Bár ezt le lehet söpörni azzal hogy ADAC,.tuti csalnak. Csak hát a valós tesztek is korrelálnak ezekkel a tapasztalatokkal.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
Ha értelmesen terveznek, akkor nem lesz azért olyan közel a nullához az az y. De amúgy nem is holnapra kell ennyit előteremteni, az USA-nak nincsenek azért olyan vérmes tervei a teljes elektromosításra.
8th: Azért ott is le fog indulni a változás, elég menőnek számít egy Tesla, de az F150-ből is jön elektromos, ami meg kb a legnépszerűbb jármű az országban.
-
-
Ezt a rasszizmust az "M3 csavarok érdekvédelmi és egyenjogúsági szervezete"-nek elnökeként kikérem minden egyes tisztességesen dolgozó, és helytálló tag nevében!
legyen az hatlapfejű vagy lemez, belsőkulcsnyílású, vagy dübel, szolár, vagy hernyó...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Ukrajnai háború
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Metal topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- LEGO klub
- Suzuki topik
- Júniusban végre bemutatkozhat az új Gears of War játék
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Rebel Moon - Ne nézd meg!
- További aktív témák...