- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android szakmai topik
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Az AI-ról szól a Galaxy S24
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
-
Premier előzetest kapott a Sker Ritual teljes kiadása
gp Véget ért az early access időszak, a végső kiadás konzolokra is befutott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Részterhelésen mentek mindkettővel ugyanúgy. Sajnálatos módon a legendák megdőlni látszanak.
Mellesleg az akkuméret meg hatótáv így néz ki.
Model 3 SR+ 53KWh/305km
ID3 Pro. 58KWh/335kmMiközben az ID3nak nagyobb a légellenállása -> hatékonyabb a hajtáslánca...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #638 üzenetére
Itt egy tanulmány arról, hogyan lehetne megoldani az USA energiáját kizárólag megújulókkal (és azon belül is szinte kizárólag nap és szélerőművel), és rövid távú energiatárolókkal
Azért elég vicces tanulmány, pl. az van benne, hogy kellene 15 TWh akku (2020-ban az egész világ akkutermelési kapacitása nem egészen 0,5 TWh volt, szóval ez kb. harminc évnyi anyag) meg eszetlenül sok víz a vízerőművek tárolóiban.
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
Miért kellene oda telepítsünk bármit is? Már jelenleg is össze vannak kapcsolva az energiahálózatok, most is veszünk külföldről áramot, mit nem értesz ezen?
dabadab: Az a 15 TWh abból meglenne, ha az USA autói elektromosak lennének, átlagban 50-es akkuval.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #651 üzenetére
Az nem szamit, hogy reszterheles, mert mas fordulatszam tartomanyt kell lefedni a motorral, igy az optimum is mas tartomanyba kerul. Mondom, lassu, lomha autot konnyebb jo hatasfokra kihozni.
Rosszul tudod:
Model 3 SR+ Beepitett akku: 53kWh Felhasznalhato kapacitas: 49 kWh / 305km
ID3 Pro. Beepitett kapacitas: 62kWh Felhasznalhato kapacitas: 58 kWh / 335km
Osszesegeben +17~18% akkuval 9.8% extra tavot hoz, mikozben meg 30%-al lassabb is. (Komolyan 160-as max sebesseg, kesz vicc egy jo roller tud ennyit.)[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #653 üzenetére
Az a 15 TWh abból meglenne, ha az USA autói elektromosak lennének, átlagban 50-es akkuval.
Csak X TWh-nyi auto az nem jelent X TWh-nyi áthidaló kapacitást, csak X*y TWh-t, ahol y egy 0 és 1 közötti szám (és valószínűleg jóval közelebb a nullához, mint az egyhez).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Shadowbull
addikt
Természetesen számít hogy részterhelésen, sőt az számít egyedül, hiszen az autót az idő 99,999%aban részterhelésen használod. A végsebesség megint egy teljesen lényegtelen adat, ha eléri a 160at az bőven jó, villanyautóval amúgy sem száguldozol. Én még gyors Teslát nem is láttam, mindegyik 90nel egerészik a kamionok között a külső sávban.
A bruttó kapacitásnak az energiahatékonysághoz semmi köze, csak a nettó energiamennyiséget használod.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
Ha értelmesen terveznek, akkor nem lesz azért olyan közel a nullához az az y. De amúgy nem is holnapra kell ennyit előteremteni, az USA-nak nincsenek azért olyan vérmes tervei a teljes elektromosításra.
8th: Azért ott is le fog indulni a változás, elég menőnek számít egy Tesla, de az F150-ből is jön elektromos, ami meg kb a legnépszerűbb jármű az országban.
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #657 üzenetére
De a reszterheles, mint teny, nem valtoztat azon, hogy a motor szelesebb fordulatszam-tartomanyra es nyomatekra van tervezve. Ami eredo hatasfokcsokkenesbe kerul. Ez az ara, hogy nem csak poroszkalni tud.
En mar lattam 200-al kozlekedo teslat.
A bruttonak annyi koze van hozza, hogy a rezisztiv vesztesegek egy nagyobb teljes kapacitasu akkunal jellemzoen kisebbek.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
De ha már itt tartunk, itt egy másik hasonló cikk.
https://insideevs.de/reviews/555789/reichweitentest-12elektroautos-audi-bmw-mercedes/
Ennek is elég érdekes az eredménye, ebben már volt Model Y is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #660 üzenetére
Nyilvan, csak olyan, mintha egy suzuki swift-et hasonlitanal egy sportosabb autohoz. Az utobbi termeszetes, hogy tobbet eszik.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Shadowbull #623 üzenetére
"Ez latszik is az auton kivul belul."
Ugye nem kevered a gyártási folyamat optimalizálását a beltér kialakításával, és nem is játszod el, hogy félreérted?
"Nem tudok rola hogy ebben barmifele elonyben lenne mondjuk egy Taycannal vagy egy Audival szemben, es ezt hatekonyabban oldana meg."
A Taycan hány évvel később és hányszor annyiért tudja ugyanazt? De most ugye ott tartunk, hogy az ilyen gyors szabályozás lehetetlen nem elektromos hajtással.
"Nem csak egy belsoegesuben, mindegyikben. A Teslaban is."
Ja, Teslában feleannyi, mint a konkurens elektromos autókban. Ahogy arra sem reagáltál, hogy mekkora probléma az ősrégi ecu-k és a hasonló minőségű kód használata.
Komolyan mondom, úgy viselkedsz, mint egy feketeöves teslahater, legalább azt ismernéd el, amit tényleg jól csinál a cég. -
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #663 üzenetére
"Ugye nem kevered a gyártási folyamat optimalizálását a beltér kialakításával,"
Ugye nem hiszed hogy a kettonek nincs koze egymashoz? Minel egyszerubb valami, annal konyebb gyartani. A Tesla gyartasoptimalizalasa leginkabb arrol szol, hogy a leheto legegyszerubb, legkevesebb varianst jelento, legprimitivebb megoldasokat hasznalja. A fizikai gombok, a kozepso muszerfal, a HUD, az ulesallitasi lehetosegek, a zajszigeteles, stb elhagyasa nem azert van mert a Tesla megtalalta a bolcsek kovet, hanem azert hogy a leheto legolcsobb legyen, mint alkatreszar-oldalrol, mind osszeszerelesi koltseg oldalrol. Ezert van az hogy ha az ember ranez egy Tesla-belsore akkor egy Dacia vagy valami nagyon olcso nagyon primitiv kinai szar jut az eszebe rola, nem pedig egy premiumauto, aminek hazudjak magukat.
"A Taycan hány évvel később és hányszor annyiért tudja ugyanazt? "
Jo, akkor ott az i3.
" ilyen gyors szabályozás lehetetlen nem elektromos hajtással."
Igen. Es? Mindenki meg fogja oldani ugyanugy ahogy a Tesla.
"Ja, Teslában feleannyi, mint a konkurens elektromos autókban. "
Persze, mert extrakbol is feleannyi van.
" arra sem reagáltál, hogy mekkora probléma az ősrégi ecu-k és a hasonló minőségű kód használata."
Semekkora problema. Van egy teljesen mukodo rendszer, amiben minden komponens megfelelo modon ellatja a feladatat. Tudod, abban a vilagban nem kell eveket varni arra hogy rendesen mukodjon az autodban az esoerzekelo ablaktorlo vagy a tablafelismeres.
"legalább azt ismernéd el, amit tényleg jól csinál a cég."
Azt elismerem. A legjobbak a kamuzasban, a legendagyartasban, a felelosseg aloli kibujasban. Abban tenyleg jok.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #664 üzenetére
Mar bocs, de pont a BMW teljesen hulye ebbol a szempontbol. Lattam belulrol a parameterezeshez hasznalt file-okat, mint programozo a hajamat teptem tole, a verziokovetestol a formatumig. Akie a hozza tartozo auto volt az meg a logikatlan mukodestol tette ugyanezt (ket helyrol iranyitva a klimat ketfelekeppen mennek korbe a funkciok...). Egy evig nem birtak kitalalni, hogy mi ette allo helyzetben meg annyira az akkut, hogy egy het nemhasznalat utan a gyari akku nullara kisult (vitorlazasra ugy kellett menni a csodaautoval, hogy akkusaru odaerkezeskor lehuz, visszaindulas elott a csomagteren at - az nyithato kulccsal - bemaszik es visszarakja... nonszensz).
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Shadowbull #664 üzenetére
"Ugye nem hiszed hogy a kettonek nincs koze egymashoz?"
Ha esetleg még mindig félreértenéd: ötven éve sokkal több futómű alkatrész volt, ezeket ráadásul még rendszeresen kellett zsírozni is, most ezeket egybeöntve árulják. Még a híresen igényes BMW-ben is spórolnak a kevesebb alkatrésszel. Ha most azt mondod, hogy a kettőnek köze van egymáshoz, akkor a német trió is smucig, nem minőséget gyártó cég
A másik részre még mindig azt mondom, hogy ameddig ez Európában szempont, addig a Tesla beltere pont azt fejezi ki, hogy mennyire fontos nekik, hogy Európában prémiumként kezeljék őket. Amerikai piacon így is visszaesett a német trió eladása a Tesla miatt. Így sem tudnak annyit gyártani, amennyit meg akarnak venni. Ha majd ott tartanak, hogy a Jaguárral, Audival, Porschéval kell küzdeni pár ezer darab eladott autóért, akkor majd nekik is lesz ide szánt márkájuk, ahogy a Toyotának a Lexus. (gondolom, most jön az, hogy európai szemmel az is gagyi, nem prémium, amivel egyet is tudnék érteni, de ezzel együtt Európában sokan veszik meg azt prémiumként - még itt is van egy jelentős réteg, aki elhiszi, hogy az minőségi autó)
Illetve, amit a fizikai gombokról mondtál: hogy oldanád meg máshogy azt, hogy olyan funkciók kerüljenek később az autóba, amik jelenleg még ötlet szinten sem léteznek? Oké, hogy a régi gyártóknál a menüpontok generációváltásnál és faceliftnél bővülnek, de az ágazat egyértelműen arrafele halad, hogy jó dolog az OTA és a konkurencia gyorsabb követése.
"Jo, akkor ott az i3."
Azt nem vezettem, de hiszek Karottának, aki a Model 3, Y, Taycan kapcsán lelkendezett a futómű miatt. i3-at vezetett, ráadásul sokkal korábban, akkor erről nem volt megjegyzés, tehát elhiszem neki, hogy ott nincs ez az érzés a hihetetlenül együtt, fizikát már-már megszégyenítő futóműről.
"Igen. Es? Mindenki meg fogja oldani ugyanugy ahogy a Tesla."
Mármint azok a gyártók, amelyek időben váltanak elektromos hajtásra.
Egyébként ez a többi gyártó szerencséje, mert nekem, és még pár száz millió embernek az az érdeke, hogy minél több életképes gyártó legyen, akik egymással harcolnak a vevőkért."Persze, mert extrakbol is feleannyi van."
Egy Mach-E-hez képest? Most ugye csak viccelődsz? Még ha az ID.4-et mondtad volna... Ráadásul még az ID.4, Mach-e-ben szinte alig van ECU egy régivágású belsőégésűhöz képest.
"Semekkora problema."
Persze, kivéve, ha valamiért hozzá kell nyúlni, mondjuk azért mert beszállítót váltanak (jellemzően olcsóbbra... - VW), vagy éppenséggel csiphiány van, ami leginkább az őskövület IC-ket használókat sújtja, mert ők nem tudják polcról levehető általános alkatrésszel kiváltani azt.
Dolgoztam egy hasonló módon (sok beszállítótól sok dedikált alkatrész, mind saját nyelvvel és verzióval) felépített röntgengéppel, na annak a szervizelése és a szoftverének a karbantartása is rémálom volt. Semmi okom nincs azt gondolni, hogy az autóipari vezérlés bármilyen szempontból is különbözik e tekintetben."Azt elismerem. A legjobbak a kamuzasban, a legendagyartasban, a felelosseg aloli kibujasban. Abban tenyleg jok."
Így beszél egy igazi teslahater
-
Reggie0
félisten
válasz GhanBuri Ghan #666 üzenetére
i3 futomuve semmi extra, berlos autokent barmikor kiprobalhatod, emlekeim szerint mol-os flottaban van.
"...vagy éppenséggel csiphiány van, ami leginkább az őskövület IC-ket használókat sújtja, mert ők nem tudják polcról levehető általános alkatrésszel kiváltani azt."
Egyaltalan nem igy van.[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
válasz GhanBuri Ghan #666 üzenetére
Az I3 sose volt prémium. Jó erős képzelőerő kell hozzá. Mellesleg a prémium autók ára nem is 15 millánál kezdődik szerintem.
axioma: Ez a prémium védjegye náluk.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Reggie0
félisten
válasz GhanBuri Ghan #669 üzenetére
Az autogyaraknal a leallasok jellemzoen az infotaintment/multimedia es vezetest tamogato rendszerekbe szukseges chipek miatt vannak, pont ezert akik ezek nelkul kerik az autokat, azok elobb megkapjak az autot. Pl. VW-nel(es almarkainal) a rendelesekbol ezeket utolag le lehet huzatni, ha a vevo idoben meg akarja kapni az autot.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #666 üzenetére
" ötven éve sokkal több futómű alkatrész volt"
Jaj dehogy volt. Hol voltak otven eve a mai szintszabalyozos, adaptiv csillapitasu, esetleg aktiv hatsokerek-kormanyzasu rendszerek? Ne rohogtess mar. Mellesleg az a futomutechnologia, ami ma egy premiumautoban elerheto, szinten fenyevekkel a Tesla futomujenek a szinvonala folott van.
"Amerikai piacon így is visszaesett a német trió eladása a Tesla miatt. "
Nem igaz, nem tortent ilyen.
"Így sem tudnak annyit gyártani, amennyit meg akarnak venni."
Hat, ez erosen vitathato kijelentes.
"hogy oldanád meg máshogy azt, hogy olyan funkciók kerüljenek később az autóba, amik jelenleg még ötlet szinten sem léteznek? "
Eleg szar lenne ha olyan alap dolgok, mint a futes/szellozes, klimatizalas, vezetestamogato rendszerek alapfunkcioi, mediaeleres, stb, amit gyakorlatilag mindig hasznalsz, nem lennenek benne alapbol egy autoban. A fizikai gombok meglete nem zarja ki azt hogy kesobb szoftveres funkciok jojjenek, csak eppen sokkal biztonsagosabba teszi a vezetest. De ahogy mar irtam korabban: a Tesla teljesen elrontotta a kozvelemeny beallitottsagat, mar az a meno, ha egy szaros ulesfutest vagy ablaktorlot is 3 szintu menuben kell kiturkalni. Ez igy szar. Akarki csinalja.
"Oké, hogy a régi gyártóknál a menüpontok generációváltásnál és faceliftnél bővülnek,"
Mar regen nem, de mindegy.
"i a Model 3, Y, Taycan kapcsán lelkendezett a futómű miatt"
A Taycan kapcsan lehet, az Ynal nemigen, abban eleg vacak futomu van. De amugy a nedves uton valo hatekony teljesitmenyleadas nem a futomutol fugg, hanem a kiporgesgatlas szinvonalatol es gyorsasagatol.
"Ráadásul még az ID.4, Mach-e-ben szinte alig van ECU egy régivágású belsőégésűhöz képest."
Hulyeseg. Klasszikus motorvezerlo nincs bennuk, meg esetleg kulon menetstabilizalo elektronika, mert az a villanymotor vezerlojebe van integralva. Aztan ennyi.
"éppenséggel csiphiány van, ami leginkább az őskövület IC-ket használókat sújtja, mert ők nem tudják polcról levehető általános alkatrésszel kiváltani azt."
Persze hogy nem. A polcrol leveheto altalanos alkatreszek nem alkalmasak erre a feladatra.
"Így beszél egy igazi teslahater "
Attol meg hogy valaki nem kedveli kulonosebben Muskot meg a Teslat, es kifejezetten ruhelli a rajongoit,es ezert kritikus vele szemben, meg ne valik hater-re. Az elvakult tesla-dzsihadistak dobaloznak ezzel, es vadolnak meg barkit, aki nincs bokaig Musk seggeben, es nem csung vallasos ahitattal a sok baromsagon, amit kitolnak magukbol.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Az autogyaraknal a leallasok jellemzoen az infotaintment/multimedia es vezetest tamogato rendszerekbe szukseges chipek miatt vannak"
Eroteljes tevedes. Mindenfele chipek hianyoznak, es a legtobbjuk hotegyszeru mikrokontroller, olyan alkatreszekbe epitve, amikbe nem kell huszmagos processzor az elvegzendo feladathoz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #668 üzenetére
"Az I3 sose volt prémium. "
Dehogynem, ma is az, bar az elektronikai resze erosen korszerutlenne valt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #672 üzenetére
Persze, akkor nyilvan azert teszi ezt lehetove a VW a vevoiknek, mert hulyek es nem mondtad el nekik, hogy amugy mast se tudnak gyartani... A kisebb teljesitmenyu mikrovezerlokbol, procikbol nincsen akkora hiany, mint a grafikus/multimediat vagy kepfeldolgozasra kepes chipekbol, nyugodtan lapozzal vegig nehany alkatresz disztributor kinalatat. Mindenbol is hiany van, de nem ugyanakkora a hiany.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
De, a mikrokontrollerekből van a legnagyobb hiány. Hótegyszerű cuccokat nem tudnak szállítani a beszállítók, kis elektromos vízpumpákat, hűtőventilátorokat, fényszóró vezérlő elektronikát, deréktámasz állító motort ilyeneket.
Az Infotainment rendszereknél messze nincs ekkora hiány.Namost aki azt mondja hogy egy kis szaros 15 wattos elektromos turbo utánkeringető pumpába a hótegyszerű mikrokontroller helyett egy nyolcmagos csodaproci kell mert az a "modern" az alapvetően nem tudja mit beszél.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #675 üzenetére
Ha igaz lenne amit irnal, akkor a VW nem tudna a multimedia rendszer lemondasa mellett se szallitani. Mar pedig tud, kovetkezeskeppen teves amit irsz.
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #677 üzenetére
Olyannyira nem jellemzo, hogy ez altalanos opcio.
-
7Heads Drago
veterán
Érdekes hogy kiengednek a közutakra ilyen félkész sz@rokat: [link]
Ha ember vezetne így akkor ugrana a jogsi.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #680 üzenetére
Egyszer, egy önvezetős topikban linkelte vki EZT a videót, annak igazolására, hogy miért is van szükség önvezető autókra. Belegondoltam a szituba, hogy ott ülök 32 fokban abban az önvezető autóban. Vajon mi történne? Én nem találtam rá megoldást.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sirály12
őstag
válasz 7Heads Drago #680 üzenetére
Az érdekes az, hogy elvileg a kormányt folyamatosan fogni kell, mert ez lenne a szabály! Nincs is sehová írva, hogy önvezető! Attól, hogy a flexel levágom az ujjam nem a flex a hibás, hanem én aki kezelte!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
Senki nem beszélt itt kormányrángatásról! Ha rajta van a kezed a kormányon, akkor a legkisebb ellentétes mozdulatodra vissza adja a vezérlést neked. Sok százezer példány futkos már az utakon belőle, ha úgy használják ahogyan kellene, akkor nincs azzal baj. De persze az emberi hülyeség határtalan!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
7Heads Drago
veterán
válasz sirály12 #682 üzenetére
Nem a flex lesz a hibás? Akkor se magától dönt úgy hogy elindul? Mert ugye itt a szoftver döntőt úgy hogy bal kanyart nyom. Szerintem semmi szükség sincs rá hogy ez a vicc szoftver okoskodjon. Érdekes hogy elvileg pont arra törekszik az állam hogy kizárja a vezetést zavaró tényezőt. Pl a mobil használat se lehetséges már. De én pl a cigit se engedélyezném vezetés közben. Nekem a cigi miatt volt majdnem egy balesetem.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
sirály12
őstag
válasz 7Heads Drago #685 üzenetére
Nem a flex lesza hibás, mert a gombot én nyomtam meg, ez az autóban is így van! Magától nem vált automatára, azt nekem kell bekapcsolni! Kicsit visszafelé gondolkodsz!
Szerencse, hogy nem rajtad múlik, én például szívesen látnám minél több autógyártó autójában az ilyen vicc szoftvereket, mert annyi rossz sofőr van!
"Nekem a cigi miatt volt majdnem egy balesetem." Na látod, magadtól mondtál egy olyan szituációt, amit biztosan megoldott volna egy ilyen viccszoftver, mert arra kis időre átvette volna a volánt amíg te a cigiddel szórakozol!Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #686 üzenetére
Ez vékony jég. Pontosan miért is vonnád be a jogsiját? Mondjuk azért, mert a záróvonalon fordult meg? Mert azt ugyebár tiltja a KRESZ.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz sirály12 #687 üzenetére
Érdekes példa ez a flex. Attól, hogy elengedem a gombot, az még forog és símán lecsaphatja az ujjam. Pedig, akkor már nem nyomom a gombot. Szóval, miután megnyomtam a gombot, onnantól az autó tekergeti a kormányt. A probléma az, hogy ha bele kell nyúlnom, akkor nincs mindíg idő a kikacsolási procedúrára. Akkor ez hogy lesz?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sirály12
őstag
Látom nem olvasod el amit írtam!
Ezt irod:
" A probléma az, hogy ha bele kell nyúlnom, akkor nincs mindíg idő a kikacsolási procedúrára. Akkor ez hogy lesz?"Miközben előtte már leírtam:
"Ha rajta van a kezed a kormányon, akkor a legkisebb ellentétes mozdulatodra vissza adja a vezérlést neked. "Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Shadowbull
addikt
válasz sirály12 #690 üzenetére
"Ha rajta van a kezed a kormányon, akkor a legkisebb ellentétes mozdulatodra vissza adja a vezérlést neked."
A Teslak pont nem. Meglehetosen hatarozottan kell mozditani a kormanyon hogy deaktivalodjon, meg a sima Autopilotnal is. Az FSD meg gyakorlatilag eletveszelyes helyzeteket produkal, es van amikor kompletten megbolondul:
https://youtu.be/2ub2F-UnXIU?t=173
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #692 üzenetére
Senki sem mondta, hogy kész rendszerről beszélünk!
Úgy csináltok, mintha kötelező lenne használni! De nem az, mindenki eldöntheti, hogy használja vagy nem! Ésszel kell használni! Nem a belvárosban, hanem mondjuk autópályázásra. Ennyi a titok!Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Somatom
veterán
válasz sirály12 #693 üzenetére
De, ennek a dolognak nem lehet több oldala. Ha megmentette a tulaj életét, az rendben van, hiszen ezért találták ki. Ha viszont balesetet is tud okozni, az nagyon nincs rendben. Ha elfogadnánk azt, hogy ennek a dolognak is több oldala van, akkor felmerül a kérdés, hogy hány ember szenvedhet sérülést, halhat meg miatta úgy, hogy még megérje. Sztem egy sem.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
Ha elfogadnánk azt, hogy ennek a dolognak is több oldala van, akkor felmerül a kérdés, hogy hány ember szenvedhet sérülést, halhat meg miatta úgy, hogy még megérje.
A válasz nagyjából erre az, hogy akkor éri meg, ha kevesebb ember hal bele, mint amennyit megment.
És hát egyelőre amit adat van, az alapján nem úgy néz ki, hogy a Teslák halomra gyilkolnák az embereket.DRM is theft
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #695 üzenetére
Van jogositvanya, tehat autovezetes szempontjabol nem amator. Ez a definicio!
Az FSD-t meg csak meghatarozott, jo minositesuek _probalhatjak_ ki. Nem GA minosegu termek, hanem max. preview. Raadasul - egy linket neztem meg a sokbol - ezek az emberek direkt a problemas helyzeteket veszik fel, a tobbiben nincs semmi erdekes. Amit en lattam az volt a baj hogy megallt, bizonytalankodott (mas szoval: azt csinalta amit a kevesbe gyakorlott soforok: megkerestek a biztonsagi allapotot, ez alapveto a safety-critical rendszereknel), az egyes specialis helyzeteket (bicikli zold keresztezodesen atvezetoje, sin) ertekelte felre. Termeszetesen nem mondom hogy nem hibazik, termeszetesen mindig lesz problema, de az elerendo cel nem az, hogy tokeletes legyen, hanem jobb az embernel. A rafutofeket is kivenned a kocsikbol? Biztos tobb ember eletet mentette meg, mint akinek indokolatlanul okozott zuzodast az ovon ha tul nagy volt a satuzas _es_ indokolatlan.
(A mai elvarasoknal mar a vasutnal sincs az, ami regen volt: maga a biz.ber teljes lefedettseggel igazolt kombinacios halozat, hiba csak a reszegysegek hibajabol lehetett (pl. szakadas). Jelenleg a programmal mukodo biz.berek mar "csak" a SIL4-et tudjak, statisztikai alapon "eleg jok" - cserebe mas hibalehetosegek teljesen eltuntek, illetve egyuttal jelentosen nagyobb kozlekedesi volument kezel le, gyorsabban tud reagalni. Lehetne persze 100% biztonsagot elerni: ha a kerekeket a sinhez hegeszted, csak akkor masik cel serul...) -
axioma
veterán
Konkretan erre egy tarsadalmi meroszam van. Ezert lett a vasut SIL4 10^-9 1/h (halalos kimenetelu baleset bekovetkeztenek legnagyobb elviselheto merteke). Valoszinuleg ez az autozasra nalad most me'g teljesen mas, mint az unokadnak 40 ev mulva. (Bar lehet, hgoy addigra atalakul a rendszer, es az onvezetes nem is fog kelleni, vagy teljesen mas inputon (az infrastrukturan alapulo) mar nem lesz egy csomo hibazasi lehetoseg, hanem lehet azt szamolni, hogy hany csigat utnek el vagy ilyesmi).
-
worxland
addikt
válasz 7Heads Drago #680 üzenetére
Hasonlót csinált a Ceed-em sávtartója, nem kanyarban, hanem egyenes úton. Kiengedték a közutakra, mi több, pénzt kértek érte.
[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q