- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
- Yettel topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz 7Heads Drago #78 üzenetére
#58: "Fejleszteni kell hozzá? Igen, de minden máshoz kellett, ami az elmúlt száz évben áramot fogyasztott."
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #76 üzenetére
Az a baj hogy pl a németeknél már most is gondok vannak az áramellátással
Érteni kellene, hogy ez mit jelent.
Nem azt, hogy túl keveset termelnek, hanem azt, hogy nem akkor termelnek áramot, amikor kellene (egyébként No. nettó áramexportőr, vagyis többet termelnek, mint amennyit fogyasztanak) és ezen egyébként a villanyautók vezérelt töltése pont tudna segíteni.Meg én értem hogy az akku gyártással előállított CO nem a városi embert terheli
A CO2 (amire gondolsz) az kb. mindegy, hogy hol keletkezik, mert önmagában emberre konkrétan kb. egyáltalán nem káros, az üvegházhatás meg globálisan érvényesül (és a felső légkörben lévő mennyiség az érdekes, ott meg úgyis eloszlik, az meg, hogy a földfelszínen hol van belőle nagyobb koncentráció, kb. semmit sem számít).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #76 üzenetére
Elmondand hogy a németeknél milyen problémák vannak az áramellátással? Csak úgy kíváncsiságból.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #121 üzenetére
4 ora 10A 5 ev mulva durvan 100km. Aki ennel tobbet ment elozo nap is es kov nap is, az eggyel dragabb csomagra fizet h min. 6 orat kapjon pl. Az ingazoknak meg eleg.
-
#53246592
törölt tag
válasz 7Heads Drago #121 üzenetére
A vezérelt töltés nappal is történhet. Amikor átlagjürgen leparkolja az autóját a munkahelye közelében 8 órára. Persze az áramszolgáltatók marketingeseinek biztos sok és hosszú mítingek kellenek egy új vezérelt áram termék "kifejlesztésére", de majd megoldják ha brutál túltermelés lesz nappal.
Egyébként éjszaka, amikor a többség alszik, elég nagy villamosenergia fogyasztási völgy van, így akkor is juthat töltésre.
Azt el sem tudom képzelni mi lesz azokkal tömegekkel, akik Fehérváron keresztül járnak Pestre dolgozni. Egy darabig még lehet maradnak a belsőégésű autóknál? -
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #124 üzenetére
"Annyira megbíznak a saját rendszerükben, hogy az áramkimaradásra számolva tartanak oktatásokat a sulikban"
LOL. Te tényleg belinkelsz egy origo cikket? Ember, az origo folyamatosan hazudik, mocskol, uszít. Már az minősít ha megnyitod.
Amúgy meg a gyerekem német iskolába jár és nem tartottak neki ilyen oktatást.
Mellesleg az elmúlt 16 évben nem volt soha áramszünet ahol élek, ellenben előtte Magyarországon kábé minden hónapban.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#53246592
törölt tag
válasz 7Heads Drago #144 üzenetére
Ciki lenne origo-t linkelni? Kíváncsi lennék hogyan hangzik az egész egy objektívebb narrációban.
Annyi biztos, hogy a nap és szél mellé kell energiatárolás, amivel ki lehet egyensúlyozni az ingadozásokat. Előkerülnek időnként hangzatos megoldások, de kb. egyik se jár az ipari méretekben megvalósítható szinten. A szivattyús erőműhöz meg hegyek kellenek - ezek nálunk elég korlátozottan állnak rendelkezésre, a zöldeknek van energiájuk minden potenciálisan felmerülő helyszínhez eljutni tiltakozni. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz 7Heads Drago #144 üzenetére
"Lemaradtam... hol?"
FYI! - irónia volt részemről.&berci
Én ezért link-eltem neki a "független-objektív" oldalról, de ez se hatotta meg.[ Szerkesztve ]
-
antiapaladin
csendes tag
válasz 7Heads Drago #212 üzenetére
Köszönöm de szándékosan nagyobb intervallumot akartam megadni. Egy-egy napra vetítve villant a megújuló de a nagyon nagy hátrányát eltakarhatja a rövid időszak.
Ezért is vettem elő a mostani aktuális termelést. Mert szép és jó, hogy nyáron optimális időszakban a csillió pénzért telepített megújuló tudja a névleges kapacitás akár 60%-át is de azt is max délben, reggel kilenckor még alig, délután 5 felé már alig termel %-os arányban. Télen, amikor a fogyasztás 50%-kal nő, a napelem termelte energia mennyisége zuhant egy laza átlag 50%-ot. Már ha nem vesszük azokat a napokat amikor délben konkrétan semmit de semmit nem termel a 2000 MW.
Másképp fogalmazva: a sokba (bár ez relatív) kerülő napelem épp akkor nem termel/alig amikor az igények kilőnek télen.
És itt jön az hogy irdatlan zsetonért kiépítettük a napenergia termelő kapacitást ami napközben vagy termel vagy nem termel, és ha igen, akkor is évszak függő lásd a téli időszakokat, mellé fenntartjuk azt az egyéb energiatermelő kapacitást amit egyéb esetekben meg nem használunk de kell tartaléknak, közben az is szépen avul, ilyesmi de legalább nem termeli ki a saját árát amíg csak készenlétben van, kivéve ha emelünk egy nagyon durvát az áram árán vagy állami zsetonból megtámogatjuk ami innen nézve ugyanazt eredményezi. Ez kb. ipari méretű pazarlás.
Egyébként nem vagyok a megújulók ellen de azért a ló másik oldala ami sok helyen megy amikor alaperőműveket akarunk kiváltani időjárás függő erőművekkel, amikről nem a mikrót vagy hasonló, nem feltétlenül létszükséglet cuccot akarunk működtetni de egyenesen kocsit töltetnénk, esetleg fűtést működtetnénk, akármi. Meg lehet csinálni csak az ára lesz olyan, hogy a középosztálybeli akinek nem beledöglős teher egy e-autó megvétele, meggondolja a rollerre váltást, hogy a mikrót be tudja üzemelni.
[ Szerkesztve ]
-
antiapaladin
csendes tag
válasz 7Heads Drago #212 üzenetére
Egyébként erre egy nagyon jó analógia ha a saját ház + e-autó igényeit akarod lefedni szigetüzemű naperőművel.
Mondjuk 1 milláért kiépül a 2kW-os erőmű, mellé ugyanennyiért mehet egy NAGYON jólárasított powerwall. Nyáron szépen termel a naperőmű, a fel nem használt power megy az akksiba, időzítve indulhat a mosógép, akármi délben, este hazaérve felcsapom a kis konnektoros kocsit a powerwall-ra, öröm van.Télen meg a jön a pislogás, hogy egy hétig alig látom a napot, erőmű alig termel, és nem hogy a kocsit nem /alig tudom feltölteni de még azon is gondolkodni kell, hogy mikróban megmelegítsem a vacsorát vagy hajat szárítsak mert alig van töltés a faliakksiban.
Úgyhogy mese nincs, energia kell, túl kell méretezni a naperőművet annyira, hogy az első grafikonon látható egyhetes időszakban is legyen energia. Mert nem csak arról az egy hétről van szó hanem konkrétan egy teljes évszakról. Egyébként tiszta mázli, hogy egy jó ideje (errefelé) alig van téli csapadék, mert az milyen ciki már amikor elmegyek melózni, elkezd esni a hó, belepi a napelemet én meg arra megyek haza, hogy 0 töltés került a faliakksiba.
Na, ha ilyen esetre megtérülést számolnék szemben az elektromos hálózatra kötéssel szemben:
Akkor maga a 2kW-os naperőmű megtérülése önmagában cirka 10 év.
A nagyon jóárasított powerwall-lal együtt már 20 év.
Nem elég a 2 kW, kell a 4, közelítünk a 30 évhez.Ebben a megtérülésben azért nem vagyok biztos de amennyire látom, egy 2 kW-os rendszer 1 misi körül van aminek a megtérülési ideje olyan 10 év.
Nagyjából ez az analógia helytálló egy országra vagy akár egy (fél)Európára vetítve ha megújulóról van szó. Nagyon durván túl kell méretezni az energiabiztonság meglétéért mellé brutál pénzért épülhetnek az irdatlan akkuparkok és persze melléjük épülhetnek a hagyományos erőművek amiket egyébként meg nem használunk, járulékosan irdatlan mennyiségű hulladékot termelünk aminek normális és megfizethető (!=olcsó) az újrahasznosítása megfelelő körülmények között ami alatt nem azt értem, hogy elvisszük Afrikába elásni.
-
arnyekxxx
veterán
válasz 7Heads Drago #220 üzenetére
Ez mindkettő átlag. a jelenlegi szaldós elszámolás ez az a két varázslat ami szépen elrejti a napelem problémáját.
-
antiapaladin
csendes tag
válasz 7Heads Drago #220 üzenetére
Azt szabad tudni, hogy most, aktuálisan mennyi a termelés? Az oké, hogy novemberben mennyi volt engem a téli érdekelne. Mint mondjuk egy mai napon amikor nem nagyon láttam napot.
Egyébként lehet hülye vagyok de ha júliusban a napi átlag 24 kW, novemberben meg már "csak" 10 kW az átlag az tényleg nem a fele hanem még kevesebb. Vagy csak nem ismerek minden infót?
Egyébként igen, ez tényleg rendben lévő konstrukció és nem kétlem a megtérülést amit mondasz csak éppen ez az az eset amikor nyúlhatsz az elektromos hálózathoz ha kevés a napfény de kell a craft. Gyakorlatilag az elektromos hálózat, azaz jelen esti órákban a nukleáris, fosszilis stb. erőművek jelentik az előbbi példában említett powerwall-t.
A szigetüzemes eset csak egy analógia volt ami arra próbált rávilágítani, hogy ha nem számíthatsz az elektromos hálózatra mint tartalékra/pufferra de ha törik ha szakad kell az X mennyiségű energia, ahhoz bizony máshogy kell méretezni az erőművet plusz költeni kell energia tároló infrastruktúrára is.
Márpedig ez az eset forog fenn ha a naperőműveket nem házi erőműként értelmezzük hanem lakossági erőműként amiről nem egy házat hanem mondjuk egy megyét, országot akarunk ellátni. Ebben az esetben a környező országok jelentenék a backup-ot de ha ott is napelem van, nekik se biztos, hogy eleget termel, szóval nincs honnan áramot venni.
Lásd az év eleji blackout közeli helyzetet pedig valami szaros 6GW hiányzott csak az Eu nyugati feléből.Házi erőműként oké a napelem mert egyfelől a már kiépített elektromos hálózat biztonsági tartalékként szerepel másfelől meg állam bá megveszi a számodra fölös termelést de országnyi méretben már más a leányzó fekvése.
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #227 üzenetére
A kw nalad kwh?
#231 dabadab: A gazuzemu aggregator praktikusabb, mert nem kell gyulekony anyagot felhalmozni. Nemet/osztrak teruleten azert mennek az aggregatorral egybeepitett haztartasi gazkazanok is.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #277 üzenetére
Miert annak kene megoldania?
-
Fall-N
veterán
válasz 7Heads Drago #277 üzenetére
Ez jóval komplexebb. Bele kell kalkulálni, hogy a belső égésű motorral hajtott autókhoz való üzemanyag kinyerése, finomítása és a rengeteg szállítás már mekkora ökológiai lábnyomot hagy. Az hogy pluszba még szennyez is üzem közben az másik probléma. Ha úgy nézzük akkor az akkumulátor és az amúgy is növekvő energia éhség még lehet kevesebb nyomot hagy vagy fog hagyni. Az autó élettartama alatt viszont jóval kevesebb kárt okoz, az tény. Az energia kérdés csak közvetett dolog, mert amúgy is kell termelni és amúgy is növekszik az igény (nyári kánikula és a rengeteg klíma).
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #277 üzenetére
A lokális szennyezés eltolása az hogy oldja meg a föld helyzetét?
A környezetvédelemnek nem az egyetlen (és nem is feltétlenül az elsődleges) célja a "föld" védelme (jelentsen ez bármit is), hanem az embereké. Az is komoly környezetvédelmi előrelépés, ha a szennyezés nem a legsűrűbben lakott helyeken van, hanem ott, ahol kb. senki sincs.
(És persze az elektromos átállásnak nem csak ennyi előnye van környezetvédelmi szempontból, de ez az, ami teljesen nyilvánvalóan és vitathatatlanul látszik.)DRM is theft
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #280 üzenetére
Meg a pesszimista becslesek szerint is az elettartama fele korul lehagyja az ICEV labnyoma, szoval hosszutavon mindenkeppen jobb ez igy mindenkinek. Es ebben nincsen benne a szallo por, nitroxidok, szenmonoxid, szenhidrogen, stb. kibocsajtas, ami elektromos autonal gyak. nincs, mig az ICEV itt szorja nekunk az orrunk ala.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #280 üzenetére
Mármint az olyan cikkekre gondolsz, ahol folyamatosan az a téma, hogy mennyire szennyező úgyis az áramot előállítani meg szállítani meg különben is 10 év múlva nyakig állunk a használt akkukban majd. Közben pedig teljesen elfeledkeznek az olyan apróságokról, hogy a benzin/olaj sem a kút melletti fákon terem, hanem a világ másik végén egy nem túl biztonságos fúrótoronyban, amit aztán szállítani, finomítani és újra szállítani kell. Aztán ott az évenkénti olajcsere (ugye mindenki megcsinálja és nem 10 éves olajjal égeti a motorját?), a váltóolaj cseréje, a mozgó alkatrészek cseréje, stb. Meg aztán ott van a motor gyatra hatásfoka 30-40% körül... 50 év múlva úgy fognak erre visszanézni, mint ma a gőzmozdonyra.
Shadowbull: És az aztán rögtön ad nyomatékot és gyorsul, ugye? Bár tudom, biztos minden automata az ilyen duplakuplungos csúcstech megoldás, de amit én próbáltam (pl. Merci), az úgy nézett ki, hogy pedálra lép, majd érezhető késéssel bőg fel a motor, nyomaték még persze akkor is sehol, azt majd postán küldik 3 napon belül kb
Reggie0: Kifelé azért nem szokták annyira hangszigetelni a kocsikat, szóval a környezet még hallgathatja a bőgő motort minden lámpától indulásnál akár.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #334 üzenetére
Semmi szükség nincs 5mp alatt gyorsulni 100-ra.
Ez messzire vezet. Igazabol autora sincs szukseg, megis azzal mennek sokan.Miert indulna ujra vagy fagyna le? A telefonom se csinalja tobb honapja inditott rendszerrel, az autot meg naponta ujrainditod,vagy akar surubben is.
Miert kene szoftveres sebessegkorlat? A sofor felelosege. Hatar kozeleben vagy GPS vetel hianya esetleg meghibasodas eseten mit csinalna? Az ilyen ertelmetlen korlatozasoknak tobb hatranya es veszelye van, mint haszna.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #337 üzenetére
Miert kene a gyalogosnak utemet valtani? Az auto a zoldnel indul el, amikor az autonak zold van a gyalogosnak mar piros, tehat nincs az uton.
A technikai lehetosegek nem azt jelentik, hogy a szabalyokat nem lehet miattuk betartani...
"Ez nem helytálló. Van olyan gyártó aki havi updateket ad ki és újraindul. Gyártó függetlenül minden telo topikjában vannak problémák. Még az iPhonekkal is."
Es? Ha egy gyarto meg tudja oldani, hogy ne fagyjon a teloja, akkor egy autogyarto is meg tudja oldani. Aztan, hogy mas telogyartok erre nem kepesek, az nem jelenti azt, hogy lehetetlen feladat.A futes szabalyozasat, es alapveto funkciokat nem androidos rendszer latja el, hanem annal egy joval egyszerubb es uzembiztosabb real time OS es az az ala irt szoftverek. Ezek a 15 evvel ezelotti autokon is voltak, peldaul az ECU-ban, es megsem dolt ossze a vilag. A konzolon levo android(vagy android szeru rendszer) ne zavarjon meg, az csak a juzer interfeszt es a szorakoztato elektronikat adjak.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #342 üzenetére
Ha jól emlékszem, akkor Totalcar teszt volt, amiben az új e-Corsa megállt az M3 kivezetőjén és se kép, se hang.
A budapesti villanybuszoknál pedig rendszeresek a lefagyások és olyankor a vezető rutinból rebootol. Addig a forgalom várakozik. A 39 -esen tapasztaltam. A vezető mondta, hogy ez a napi rutinjuk része.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #342 üzenetére
A telo nem fagy, hanem fagyhat. Erdekes modon nekem sosem fagyott le a mostani telom. Igaz nem is rakom teli mindenfele szemettel es nem naponta telepitgetek ra, mint az egysegsugaru juzerek.
Latom meg mindig nem erted: Az auto egy komplex rendszer, ami tobb alrendszerbol all ossze. A feladatokat nem egyetlen processzor vegzi. Te azt hiszed, hogy minden a juzer interfeszben van implementalva, pedig a valos folyamatszabalyozast/vezerlest nem az vegzi. Azzal csak az adott rendszerekhez adatot tudsz bekuldeni vagy kiolvasni, de az alrendszer mukodtetese fuggetlen tole. Tehat amikor te a juzer interfeszen vagy telefonon elkuldod az adatot, az csak atkuldi a megfelelo alrendszerbe es majd az kezd vele valamit. Ha a juzer interfeszed lefagy, attol nem all meg az auto, nem omlik ossze a futesrendszer, stb...
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #359 üzenetére
A Tesla ebben az esetben egyszerűen balfasz volt, hülyén írta meg a szoftvert és csapágyasra írta a memóriát. Azért ezt hozzáértők nem szokták elkövetni.
Amúgy a vége az lett hogy visszahívás volt.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #362 üzenetére
Micsodát kezdtek ma? Szoftvert írni az autóba? Ne rohogtess már, én 99ben mászkáltam olyan Audival amiben térképes navigáció volt meg tévé.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #359 üzenetére
Az a trukk, hogy ha nem cseszteted halalra a telot, akkor nem jon elo a hiba.
-
Fall-N
veterán
válasz 7Heads Drago #359 üzenetére
Nem jó érv. Egy telefon az fél vagy egy évente kidobott eszköz, mert így jönnek ki az új modellek. Magyarul nincs idő a szoftvert kiforottá tenni, így menet közben javítják a hibákat. Egy autó fejlesztése több ideig tart és ezért nem is rögtön az elérhető legújabb dolgokat kapod meg mire forgalmazzák is. Ezért bár egy kicsit "elavultabb" a hw és sw, de sokkal biztonságosabb is működés szempontjából.
Mint írtam, ne egy-két bénább gyártó alapján akarjunk általános igazságokat kijelenteni. Nézd meg a már korábban említett koreai autókat. Az ég világon semmi bajuk és kiforrott a technika alattuk. Nem egy tesztelés folyik, amikor tartósan odaadja a forgalmazó, hogy fél - egy - két évig tesztelje a YouTuber és folyamatosan csináljon róla videókat. Eddig a legtöbb meg van elégedve az Ionic-kal például.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #386 üzenetére
Ki mondta hogy ebből áll? Ez a szoftver része.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #390 üzenetére
Arra kívántam egy példával felhívni a figyelmedet, hogy amit írtál az egy marhaság. "Sok gyártó csak most kezdte "( a szoftverírást).
A gyártók évtizedek óta írnak szoftvereket az autókba, amióta elektronika van azóta szoftver is van. A 90es években már olyan autók voltak gyárilag amire példát mondtam, a komolyabb autókban volt már akkoriban is 60-70 vezérlőegység, volt Infotainment rendszer, komfortelektronika, satöbbi. A BMW 2001ben vitte a szériába az iDrive-ot, ami pont amiatt született hogy az autókba egyre több szoftver került, és sima dedikált gombokkal egyre nehézkesebb lett a kezelése. Mellesleg a BMW 2004ben már beépített SIM kártyát tett az autóba, pár évvel később online kapcsolatuk volt, 2010ben meg integrált Facebook és Twitter volt a BMWkben, és nyilván a konkurencia is kábé itt járt. Hol volt a Tesla 2010ben?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Fall-N
veterán
válasz 7Heads Drago #388 üzenetére
Ezt értem, de nem is cáfoltam, sőt meg sem említettem a Teslát. Én csak az általánosítás ellen írtam, hogy a koreaiak meg tudják csinálni. Valószínűleg a Mercedes EQS sem lehet bugos, de amennyibe kerül ez alap. Meg egy sima mezei S-osztály is űrhajó már belül.
Az meg magától adódik, hogyha az egész autó elektromos, akkor a infotainment system nem kap külön modulos hardvert, hanem egy vason fut az egész. Csak a felhasználói UI nyilván alacsonyabb szinten fut, mint az autó létfontosságú részei.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #416 üzenetére
Az i3 rendszere 2012es műszaki színvonal, de abból sem az akkori csúcs. A fedélzeti rendszere gyakorlatilag semmilyen frissítést sem kapott azóta. Magát az autót már nem is akarta a BMW 2020ban gyártani, addigra a tervek szerint rég kifutott volna, de egyszerűen olyan nagy rá az igény, hogy megy tovább még egy ideig.
(Mellesleg az agyon ajnározott Teslában se Apple Carplay se Android Auto)
Én nem ezekről beszéltem, hanem a mindenkori csúcs rendszerekről.
Láttál te olyat egyáltalán? És persze nem Magyarországon, hanem mondjuk Németországban, hiszen keleten egy csomó szolgáltatás nincs.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Fall-N
veterán
válasz 7Heads Drago #416 üzenetére
Pedig a cikk alapján nem valami kényelmes lehet használni a BMW-t.
Sok videót néztem elektromos témában és a koreaiak elég jók. Egy probléma van csak velük az pedig az érintéses kezelés, ami elvonja a figyelmet a vezetésről. Bár a tárcsás BMW kezelése is dettó és még rossz is használni. A hangvezerlés lenne a legjobb, mondjuk angolul működik is (vagy németül). Mercedes sem kispályás a témában.
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #457 üzenetére
Engem szemelyesen nem zavar, csak sajnalom aki ilyen szemlelettel talalkozik mikor e-autos topikokat olvas, de ja, reszemrol eleg. En kerem kispolszkival kezdtem mint elso tenyleg sajat auto (olyan oreg nem vagyok, hogy ujkent, 2009-ben... a "nagy" autonk akkor a swift ezres volt).
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #456 üzenetére
Nem tudom mi a problémád. Azt meg pláne nem tudom hogy hol akartam eldönteni hogy neked mi a jó.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #466 üzenetére
Nade ez is csak a te fejedben van így, a valóság teljesen más.
Bocsi Nem raktam idézetbe.
A legjobb autóra is utálattal fogsz nézni ha jól megszívatott.
Én konkrétan csináltam egy árkon keresztül egy bukfencet és talpra érkeztünk. A mai napig nem tudom hogy én voltam a hülye az autó szívatott meg vagy előtte a kerékcserénél a gumis volt a hanyag. És hiába szerettük az autót utána eladtam és még a márkát is váltottam. Nem bíztam benne többet.
Ugyanez igaz műszaki hibára is.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #466 üzenetére
Tévedni méltóztatol, én nem ajnározom agyon a BMWt, egyszerűen elmondom a tényeket. Sajna a leghangosabb fikázók alapvető dolgokat nem tudnak. De ez általában így szokott lenni.
Nem azért nem vettem mert nem jó, pl. egy X3 sokkal jobb autó mint a Toyotám. Én egyszerűen nem akarok ennyi pénzt autóra költeni, már a Toyota is túl volt a komfortzónámon a 33e eurós árával, de mivel kifutó modell volt, a Toyota jóval a listaár alatt szórta ki őket, nem akartam kihagyni és nem is bántam meg. Meg jó áron beszámolták a Priusomat, úgyhogy egy jó üzlet volt.
És végül: ha annyira kedvem van drága és erős autókat használni akkor arra is van lehetőség. Nem kell birtokolnom őket.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #510 üzenetére
"Még ha egy kézzel készülő márkát hoznál ide talán esetleg."
Hmm, akkor tovabbi felvilagositas autoipari temaban. A kezzel keszulo markak azok a luxusmarkak, es a premium felett vannak. Ilyen a Rolls-Royce peldaul (ami szinten BMW tulajdon. )
Tehat van kommersz tomeggyarto, van premiumgyarto es van luxusgyarto. Nyilvan a hatarok nem elesek, a kommersz teteje osszemosodik a premium aljaval, a premium teteje meg a luxus aljaval.
Hogy a darabszamokat is erezd, 3 globalis gyarto mint pelda : a VW mint kommersz marka gyart evente 6 millio autot, a BMW mint premiummarka gyart 2 milliot, a Rolls Royce mint luxusmarka meg gyart otezret.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #560 üzenetére
Ne sajnáld! Ha beszarik a csingilingi, akkor horror a számla. Az meg előbb-utóbb beszarik.
A 20 ropis Wayteq X985BT -t többre becsülöm, mint az ilyen infovackokat. A fejegységen meg ha AUX van, akkor minden van.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #560 üzenetére
"kiderült te nem tudod megfizetni a prémiumot"
Semmi ilyen nem derült ki. Bármilyen prémium autót meg tudnék venni. Azt mondtam hogy én nem szánok ennyi pénzt autóra.
"állítólag" használtál ilyen autót és teli vagy tapasztalattal"
Nem állítólag.
"ha jól látom ezzel itt a topikban egymagad vagy."
És? Attól még nekem van igazam. Amúgy ez a "mi a prémium" vita gyakorlatilag örök, amióta én fórumozok azóta folyamatosan megy. És az is jellemző hogy ki vitatja. Nincs új a nap alatt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #566 üzenetére
"Mivel senki másnak nincs ilyen tényei mint neked."
Nem, neked nincsenek ilyen tenyeid, nincs ilyen tapasztalatod, csak vegtelen nagy arcod es arroganciad. A vilagon kismillio ember erti es tudja hogy mirol beszelek.
". Amit ugye semmivel nincs is alátámasztva csak így bemondásra."
Mit szeretnel, mit tamasszak ala?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #597 üzenetére
Ezért írtam, hogy egy X985BT -t többre becsülök az összes ilyen UFO technikánál. Az nálam öt éve működik napi 13-15 órában.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz 7Heads Drago #570 üzenetére
Kettős mércét könyörgöm ne (igen, ez volt az eredeti neve), tartsunk már egy színvonalat! Kezdjük ott, hogy a széndioxidkibocsájtás nem mérgező az ott élő lakosság számára, illetve nyilván nem nagy kéményeken engedik ki, hanem az energiafelhasználásukból számítják.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #668 üzenetére
"Az I3 sose volt prémium. "
Dehogynem, ma is az, bar az elektronikai resze erosen korszerutlenne valt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #680 üzenetére
Egyszer, egy önvezetős topikban linkelte vki EZT a videót, annak igazolására, hogy miért is van szükség önvezető autókra. Belegondoltam a szituba, hogy ott ülök 32 fokban abban az önvezető autóban. Vajon mi történne? Én nem találtam rá megoldást.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sirály12
őstag
válasz 7Heads Drago #680 üzenetére
Az érdekes az, hogy elvileg a kormányt folyamatosan fogni kell, mert ez lenne a szabály! Nincs is sehová írva, hogy önvezető! Attól, hogy a flexel levágom az ujjam nem a flex a hibás, hanem én aki kezelte!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz 7Heads Drago #685 üzenetére
Nem a flex lesza hibás, mert a gombot én nyomtam meg, ez az autóban is így van! Magától nem vált automatára, azt nekem kell bekapcsolni! Kicsit visszafelé gondolkodsz!
Szerencse, hogy nem rajtad múlik, én például szívesen látnám minél több autógyártó autójában az ilyen vicc szoftvereket, mert annyi rossz sofőr van!
"Nekem a cigi miatt volt majdnem egy balesetem." Na látod, magadtól mondtál egy olyan szituációt, amit biztosan megoldott volna egy ilyen viccszoftver, mert arra kis időre átvette volna a volánt amíg te a cigiddel szórakozol!Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #686 üzenetére
Ez vékony jég. Pontosan miért is vonnád be a jogsiját? Mondjuk azért, mert a záróvonalon fordult meg? Mert azt ugyebár tiltja a KRESZ.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
worxland
addikt
válasz 7Heads Drago #680 üzenetére
Hasonlót csinált a Ceed-em sávtartója, nem kanyarban, hanem egyenes úton. Kiengedték a közutakra, mi több, pénzt kértek érte.
[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz 7Heads Drago #680 üzenetére
Pont az első videót nem volt hajlandó megmutatni, csak ha engedélyezek minden cookiet. Nem volt meg más, rendesebb oldalon?
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #754 üzenetére
Nem, azért tervezik, hogy el lehessen adni minél több autót, és ha több funkciót kínálnak, mint a konkurencia, akkor ez esélyesebb. Az úthálózat javításának én is örülnék, de ez nagyon költséges és hát az önkormányzatokat nem veti fel a pénz sem, főleg nem külső kerületekben, de ez egy másik probléma.
Abban egyetértünk, hogy a KRESZ az alaptanterv része kellene legyen mondjuk már oviban vagy legkésőbb általánosban, mindegy hogy akar-e majd vezetni az illető.Lesz hibaszázalék a szoftverben, de nem fog szándékosan belemenni olyan helyzetekbe, amik veszélyesek, szemben emberi sofőrökkel. Nem fog olyan balesetet okozni, mint az a bmw-s fasz, aki pár napja megölt egy vétlen autóst, mert azt hitte a közút is egy videojáték
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Trollok komolyan
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Cipő topic
- Kedvenc zene a mai napra
- EAFC 24
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...