- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Somatom
veterán
válasz worxland #604 üzenetére
Dehogy oldja meg. Írtam korábban, hogy még a gyárit sem rendelték meg hozzá. De, nem is vágyom rá. Ott a sajátom, az én beállításaimmal, az én mentett, "titkos" helyeimmel. Ha voltál kamionos, akkor tudod, hogy a navi az szent dolog. Sohasem adom ki a kezemből, azt senki más nem nyomkodhatja.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #579 üzenetére
Pont az a jó a nagy kijelzőben, hogy látom a teljes térképet, az útvonal környezetét is, például hogy hányadik saroknál lesz az a "400 méter múlva jobbra", meg hogy milyen a várható forgalom, merre megy onnan tovább az útvonal, stb. Arra mi a bánatnak HUD, hogy mutassa a kanyar irányát a levegőben lógva semmi érdemi plusz infóval? Ezt hallom amúgy is De itt meg aztán az a prémium, hogy ott a full felesleges alkatrész
Szerintem előbb lesz Tesla 2, mint értelmes városi BMW, de hát oké.
Érintőképernyő: valóban nem jó mindent arra tenni, de őszintén szólva az sem kevésbé problémás, ha gombok vannak, mert a ritkán használt funkciókat úgyis keresni kell, aztán mire megtalálod még azt is kitalálni hogy mit merre csavarj vagy nyomj be hogy működésre bírd.
worxland: Nem azért jó az offline navi, mert sok adatot eszik, hanem mert ha nincs térerő, ahol vagy, akkor nem nagyon tud mit kezdeni az online, mivel mindent a szerver számol neked. Például ha kimész túrázni valahova, és a visszaút számolásánál nincs térerőd.
-
GhanBuri Ghan
őstag
Másról beszélsz. Egy ősközösségi szinten (tehát túlfogyasztás nélküli) népesség is lehet életképtelen egy adott területen, például a rossz gazdálkodással elsivatagosítva azt. Egyébként ez a túlfogyasztás nem egy egzakt mérőszám, nem lehet úgy megmérni, mint a Föld-Hold távolságot, innentől ugyanúgy benne van a politika és a különböző érdekek, ahogy az egyes országok által meghozott zöld intézkedésekben is.
556: ne keverd össze a magyar piacot a némettel, teljesen mások a szabályozások.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #606 üzenetére
". Arra mi a bánatnak HUD, hogy mutassa a kanyar irányát a levegőben lógva semmi érdemi plusz infóval?"
Arra nem is kell, nade egy jo HUDon nem ezt latod, hanem minden olyan infot ami kell.
"Szerintem előbb lesz Tesla 2, mint értelmes városi BMW, de hát oké."
i3 mar van 8 eve. Igaz mar nem sokaig lesz, ez igaz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #608 üzenetére
Ránéztem mit mutat egy BMW HUD, semmi extra, ami miatt szükség lenne rá. Bár lehet ha valaki ilyen autót vezet, akkor amúgy csak előre képes bámulni, ezt bizonyítja a visszapillantó és index használatának hiánya is, szóval lehet a célközönségnek ez hasznos
Ja, az i3 amúgy jó lenne, ha normális hatótávja lenne, normális beltere és a méreteihez képest el lehetne benne férni. És persze ha nem vezetnék ki. De gondolom majd csinálnak valami crossover-SUV iX1-et, ami kívül nagy, belül kicsi, ronda és drága.
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #607 üzenetére
Lehet életképtelen, de az biztos, hogy kevésbé szennyező. Most pedig ez a lényeg, különben mind megdöglünk (állítólag).
A német lehet más (bár nem hiszem). De, a helyi tárolást hogyan tudná kiváltani az autóban levő akkupakk? Ahhoz otthon kéne legyen az autó, amikor a napelem termel. Ez a legritkább esetben fordul elő, mivel a többség nappal nincs otthon, éjjel tölt (ene). Szóval, ha szigetüzemben gondolkodunk, akkor nemhogy az autó nem segít be, de még az autó akkupakkjának megfelelő kapacitással is meg kell toldani az otthoni tárolókapacitást, hogy éjszaka legyen miről feltölteni az autót.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #610 üzenetére
"semmi extra, ami miatt szükség lenne rá. "
Valoban, semmi extra, csak az amire szukseg van hogy az ember a leheto leggyorsabban feldolgozza az adott forgalmi szituaciot. Sematikus terkepreszlet ha kell, ha kell savinfo, ha kell tablainformaciok, figyelmeztetesek, media infok, stb. A kovetkezo lepes az AR HUD lesz, a VW mar csinalja.
Az i3nak teljesen jo hatotavja van, varosban nem kell tobb, 4 felnott meg kenyelmesen elfer benne. De amugy sem csaladi auto, hanem egy varosi-elovarosi szaladgalo jarmu, arra teljesen alkalmas. Mellesleg az eredeti tervek szerint mar tavaly ki lett volna vezetve, de akkora ra a kereslet hogy hulyeseg lenne. Tavaly is elment belole 25e darab, az iden is meglesz, raadasul ugy hogy teljesen elavult infotainment rendszer van benne.
iX1 lesz, mar be van jelentve.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
worxland
addikt
válasz Shadowbull #608 üzenetére
"mint értelmes városi BMW, de hát oké."
i3 mar van 8 eve."
i3: jelenlegi alapár 13,2 millió forint. Adaptív LED-es fényszóró, automata klíma és mobiltelefon integráció nélkül. Azokkal együtt 15 millió. Az "értelmes városi" kifejezésnél nem ezt találtam a lexikonban...
[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
batai15
félisten
Hát tekintve hogy az átlag magyarnak igarmatlan nagy pénz és újonnan is bőven van miből válogatni mindenféle felszereltségű autó márkaból ugysok érte a 15. Mondjuk én ki csapnék egy értelmező szótárt a helyedben mielőtt valakinek ilyet írok , mert úgy eléggé erős ahogy a kollégát titulalod.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz worxland #613 üzenetére
Hat ja, nem olcso. De nem is kell annak lennie.
Mondjuk en inkabb valasztanam a villany Minit. Azt ceges kedvezmennyel + allami tamogatassal mar 20e euro korul el tudnam hozni. Ha kene masodik auto, de nem kell. Meg ha tudnam itthon tolteni, de nem tudom
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Shadowbull #568 üzenetére
"Te a gigacast-ra (milyen tipikus amerikai nagyzolos megnevezes) gondolsz"
Giga Press. magasnyomású öntvényformázás, ~60e kilonewton nyomással. Más eddig nem csinált ilyet, csúsztak is miatta.
"Igy van, csak hat a Model 3/Y nagyon egyszeru, sok reszleteben primitiv auto."
Mondjuk azon rengeteget dolgoztak, hogy minél kevesebb lépésből lehessen összerakni, ezt Diess is elismerte. Gyorsabban és olcsóbban lehet gyártani, ezért is annyi a gross margin, amennyi.
"Erre pontosan mi utal?"
Mondjuk az, amikor esőben, macskaköves úton padlóznak egy performance modellt.
"Hogy ezen mit ertesz azt nem tudom"
Egy mai belsőégésű autóban rengeteg ecu van, nagyja beszállítóktól, ők adják hozzá a vezérlő sw-t is, és gyakran az is megesik, hogy nincs egy egységes nyelv és fordító, hanem mind azon lett lefordítva, amit éppen a beszállító használ. Sokszor az ECU-k is 15-20 éves technológiának felelnek meg, ahogy a programozására használ eszközök is.
"Hat, nem. Pont ezek a reszletek a nehezek."
Hát persze, olyan nehéz felkérni egy neves formatervezőt, belterest, jobb beszállítókat keresni. Sokkal inkább arról van szó, hogy ezt a "prémium" dolgot csak Európában misztifikálják túl, a világ többi részein (USA, Japán, Korea, Kína) messze nem olyan fontos, mint amilyennek mi hisszük, ezért erre azok figyelnek oda, akik európai piacon szeretnének eladni.
"En nem tartom Munrot akkora asznak, hogy mindent el kellene hinni neki."
Hát persze, te csak kinyílvánítasz, amit aztán ki se fejtesz, nemhogy forrást hoznál rá. Ha rosszmájú lennék, azt mondanám, hogy meglátszanak a németeknél eltöltött évek, a tipikus német arroganciát már sikerült elsajátítani
Az adósságban benne van az autók finanszírozása is, ami ugye más kategória, eddig rendben vagyunk, viszont ezen kívül is van minden cégnek hitelállománya, illetve ott lesz a probléma, hogy hamarosan elkezdődik a visszaesés a belsőégésűek vásárlásában, akkor jön az, hogy csökken a bevétel, pont akkor, amikor locsolni kellene a pénz az elektromos fejlesztésekre.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz 7Heads Drago #570 üzenetére
Kettős mércét könyörgöm ne (igen, ez volt az eredeti neve), tartsunk már egy színvonalat! Kezdjük ott, hogy a széndioxidkibocsájtás nem mérgező az ott élő lakosság számára, illetve nyilván nem nagy kéményeken engedik ki, hanem az energiafelhasználásukból számítják.
-
GhanBuri Ghan
őstag
Hangsúly az "állítólag"-on
Abszolút más. Nem véletlen, hogy szinte a teljes európai házi energiatároló állományt ott szerelték fel.
Nem szigetüzem. Be van kötve, csak amikor mindenki feltölt, akkor nincs ára az áramnak, csúcsüzemben meg drága. Nálunk ez nem így megy.
Elég sokan home-officeban vannak, amikor a kocsi csak sulijáratot teljesít, illetve szerintem azt se lenne nehéz megoldani, hogy a munkahelyen töltöd tele az autót, és az esti csúcsban az autóban lévő áramot használod. Mivel a sok megújuló miatt hatalmas kiegyenlítő akkukapacitásra lenne szükség, biztos vagyok benne, hogy be fogják ebbe vonni az elektromos autók tulajait. (sokkal olcsóbb lenne, mint felépíteni jó pár gázerőművet) -
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #621 üzenetére
Egy napelemrendszert stabil tárolókapacitáshoz kell illeszteni. Az nem játszik, hogy vagy van hozzá dupla kapacitás, vagy nincs. Tehát töltéskor vagy bebetonozod az autót a garázsba, vagy nem számolsz vele.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #619 üzenetére
"Giga Press. magasnyomású öntvényformázás,"
A giga press az a gep, ami gyartja, a gigacast meg a termek ami kijon a szerszambol. Amugy meg klasszikus neven nyomasos ontes. Maga a gyartasi eljaras mar nagyon regen ismert es nagyon elterjedt, az ujdonsag az hogy ilyen nagy meretu alkatresz eloallitasara hasznaljak. Annak is megvolt az oka hogy eddig mas miert nem csinalt ekkorat, bar karosszeria strukturalis csomopontok/rugotornyok stb. nyomasos ontese nem ujdonsag, sok gyar hasznal ilyet.
Azert kell ekkora gep hozza, hogy a folyekony aluminium hamarabb kitoltse a format mint ahogy elkezd hulni. Sok problema van egy ilyen meretu alkatresz ontesevel, persze errol a Tesla nem beszel."Mondjuk azon rengeteget dolgoztak, hogy minél kevesebb lépésből lehessen összerakni,"
Ez latszik is az auton kivul belul.
"Mondjuk az, amikor esőben, macskaköves úton padlóznak egy performance modellt."
Nem tudok rola hogy ebben barmifele elonyben lenne mondjuk egy Taycannal vagy egy Audival szemben, es ezt hatekonyabban oldana meg.
"Egy mai belsőégésű autóban rengeteg ecu van"
Nem csak egy belsoegesuben, mindegyikben. A Teslaban is.
"Hát persze, olyan nehéz felkérni egy neves formatervezőt, belterest, jobb beszállítókat keresni."
Az ez csak ennyi lenne.
"te csak kinyílvánítasz, amit aztán ki se fejtesz,"
Sajna ez a topikos kommunikacio korlatai miatt van. Meg aztan a sajat szakmai tapasztalatomra es szaktudasomra milyen forrast hozzak? Ha kifejtem a velemenyem reszletesen az itteni kozonseg ugysem fogja megerteni, akkor meg minek?
"viszont ezen kívül is van minden cégnek hitelállománya"
Van, de ahhoz kepest minimalis. Aki az autogyari hazi bankok "adossagat" (ami ugye a lizingszerzodesek elofinanszirozasa miatti forrasgyujtest jelenti) sima adossagkent kezeli, es nem teszi melle a hazi bankok koveteleseit az teljesen fogalmatlan.
"hamarosan elkezdődik a visszaesés a belsőégésűek vásárlásában, akkor jön az, hogy csökken a bevétel, pont akkor, amikor locsolni kellene a pénz az elektromos fejlesztésekre."
HA majd ez bekovetkezik, es ebben a formaban kovetkezik be. Azert az eleg komikus hogy egyesek azt gondoljak hogy a nagy autogyarakat teljesen agyatlan hulyek iranyitjak, akik nem kepesek 5-10 evre elore gondolkodni, nem kepesek egy strategiat felallitani, es amelle penzugyi eszkozoket rendelni. Nekem ez mindig komikusnak tunik, plane amikor nem birnak ertelmezni egy alap penzugyi jelentest.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #612 üzenetére
Táblainfók Tudod hol szoktam azt látni? A táblán. Meglepő módon. De lehet ez is hasznos, ha csőlátása van valakinek.
Az AR már lehet érdekesebb lesz, de őszintén szólva nem vagyok benne biztos, hogy ezeknek akkora jövője lenne önvezetés mellett már.Igen, és hát a városi autónak az a definíciója, hogy nem hagyhatja el a város határát, ugyebár. Annyiért inkább egy id3 akkor már és az tényleg normális hatótávú.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #624 üzenetére
Nagyon hasznos tud lenni, ha az ember latja pl. az aktualis korlatozast, mert mondjuk eppen nem figyelt, amikor elment a tabla mellett.
Az onvezetes meg odebb van. Nem hiszem hogy a kovetkezo 5 evben megvalosul."Annyiért inkább egy id3 akkor már és az tényleg normális hatótávú."
Ja, az sem rossz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ezt csak úgy kiegészítésnek. Mert ugye az EV az olcsó és javítani se kell.
https://444.hu/2021/12/20/30-kilo-dinamittal-robbantotta-fel-a-teslajat-a-duhos-finn-amikor-megtudta-hogy-mennyibe-kerulne-a-nagyjavitas?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #628 üzenetére
Ha ekkorát kell csúsztatnod, hogy igazold a mondanivalódat, akkor lehet, hogy nincs igazad
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Shadowbull
addikt
Van más érdekesség is :) Ebben az összehasonlításban nem látszik a Tesla hajtáslánc óriási előnye. Sőt.
https://alapjarat.hu/e-autok/itt-az-adac-nagy-villanyauto-tesztje
Bár ezt le lehet söpörni azzal hogy ADAC,.tuti csalnak. Csak hát a valós tesztek is korrelálnak ezekkel a tapasztalatokkal.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
A lebetonozod az autot vagy nem szamolhatod bele reszre reakciokent. De, nagyon sok minden statisztikailag mukodik, a bankoktol kezdve az aramszolgaltatason at egy csomo minden. Persze nem felhasznalonkkent, hanem rendszerszinten, de a szolgaltatas mukodesehez az szamit.
re #633: hat pedig a vezereltnel a fogyasztas ilyen statisztikai alapon szamolt (max. evente nyulnak az idosorokhoz amihez a keszulek veletlen kesleltetest ad, es persze ev kozben szerelnek fel-le valtozo darabszamut beloluk), visszafele mi a kulonbseg az iranyon kivul? Raadasul a terhelescsokkentest me'g csak nem is kell annyira kicentizni, mint a novekedest (eloirt max. meredekseg).
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Milyen több user? A saját hálózatodat, a saját töltőkapacitásodat kell méretezned.
De, tegyük fel, hogy sikerül! Mit érsz vele? Csak akkor lenne hasznos, ha éjszaka rendelkeznél plusz kapacitással, mivel nappal a kutyának nem kell az áramod. Éjszaka viszont te is töltenéd az autódat pont úgy, mint a többség.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Reggie0
félisten
Ha a sajat halozatra gondolsz, azt is statisztikai alapon kell: megnezed, hogy mennyit kell toltened egy eszkozbe es mennyire van szukseged egy nap. Ugyanis hiaba van 5 autod, csak eggyel tudsz utazni egyszerre. Raadasul nem kell egyszerre tolteni, lehet egymas utan es akar reszlegesen is.
Az aram pedig pont nappal kell, es ejszaka nem, ezert is olcsobb az ejszakai aram.
Ha meg rendszerszinten nezzuk(szolgaltatoi oldalrol), az mar tisztan statisztikai alapon tervezheto.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #630 üzenetére
Sőt, a BMW saját belső tesztje is azt mutatta, hogy...
Somatom: Itt egy tanulmány arról, hogyan lehetne megoldani az USA energiáját kizárólag megújulókkal (és azon belül is szinte kizárólag nap és szélerőművel), és rövid távú energiatárolókkal. Egyáltalán nem úgy néz ki, hogy 3-5x kapacitást kell tervezni meg bazi nagy tárolókat, amik napokra képesek ellátni a teljes fogyasztást. Ez van amikor komplex rendszereket hozzáértők terveznek és nem az egyszeri ember a foteljéből.
Minél jobban összekötött hálózatról van szó, annál egyszerűbb megoldani az ellátást, ahogy axioma írja, mert annál jobban érvényesülnek a statisztikai számítások. Persze ha magadnak a puszta közepén szigetüzemben akarnád, akkor nehézkesebb, de megújulóval legalább lehetséges. -
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #630 üzenetére
En itt nem latok hajtaslanc tesztet, csak komplett autoteszteket.
A fogyasztasi tesztek pedig irrelevansak, mert nem veszi figyelembe az elerheto csucsteljesitmenyt, a toltesi teszt pedig nem veszi figyelembe, hogy mekkora teljesitmennyel toltheto. Kisteljesitmenyu vackokat johogy jobb hatasfokura ki lehet hozni. A menet kozbeni tesztek meg keveset mondanak a hajtaslancrol, mert a jarmu tomege es a formaja is befolyasolja.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
UI: es a vegsebesseget sem veszi figyelembe.
Ha beraknank melle az elektromos rolleremet, akkor az ADAC teszt alapjan, a hatotavot leszamitva, vegigverne a mezonyt, de azert megse mondanam, hogy a 100ezer forintos kinai foshoz kepest nem fejlettebb barmelyik elektormos auto hajtaslanca...
(Arrol nem is beszelve, hogy erdekes modon pont a Model S-t kifelejtettek a tesztbol).
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Viszont ismerjük a cw értékeket és a homlokfelületeket, valamint a járművek súlyát is, és ezekből + a valós fogyasztásokból lehet következtetni a hajtáslánc hatékonyságára.
A töltési teszt azért volt érdekes, hogy legyen egy egységes alap a töltési hatásfok összehasonlítására. Nyilván a maximális töltési sebesség az egy másik kávéház.Model S nem kapható Európában. A Model Y hiányzott inkább, bár a Model 3 eredményeket elnézve az sem brillírozott volna.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #638 üzenetére
Ahha. Kalifornia, Texas, meg tengeri szélerőművek. Esetleg átállhatnánk vizienergiára is, hiszen Norvégiának is bejött (vagy mégsem).
Reggie0:
Télen milyen napelem teljesítményt tolnál be a hálózatba? Azért fut fel a teljesítmény, mert az emberek fölkelnek és elmennek dolgozni. Az autójukkal. Ergo az autójuk nincs otthon, hogy bármit is kezdhessen a hálózat az akkujával.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #642 üzenetére
Nem ismerjuk, csak ismerhetnenk. A tesztbol hianyzik, tehat semmit nem lehet belole megallapitani a hajtaslanc hatekonysagaval kapcsolatban.
Model S csak 2013-ota kaphato europaban.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Jópár autónál ismerjük. Az ID3nak például nagyobb a légellenállása mint a Model 3 nak, a teszten mégis kevesebbet fogyasztott. Vagy ott az iX3 ami a méreteihez képest szintén alacsony fogyasztásúnak bizonyult (persze nem először).
A Model S a legutolsó Facelift óta nem kapható, és még jó darabig nem is lesz kapható.
Szerk: bár a Model X sem kapható, az mégis volt a tesztben.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
Idézet a #621 -ből:
"Nem szigetüzem. Be van kötve, csak amikor mindenki feltölt, akkor nincs ára az áramnak, csúcsüzemben meg drága. Nálunk ez nem így megy."
Mert az állam kötelezi a szolgáltatót az átvételre. De, meddig? Itt a példa, hogy mi lenne, ha nem tenné. Ezt is beleszámoltad a statisztikába?
De, mekkora része marad otthon? Közlekedtél mostanában napközben Budapesten? Nem úgy tűnik, hogy bárki is otthon maradt volna.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
A konkrét alkalmazás régiónként eltérő lehet, a helyi természeti adottságoknak megfelelően, de azért az EU-ra sem mondható, hogy kevés partvidéke lenne. Az is le van írva, hogy interconnected hálózatot is néztek, nem csak egy-egy államét, tehát hogy a belterületek ellátását hogy oldaná meg ez a rendszer. Illetve az is érdekes konklúzió, hogy ez a megújulós felállás kevesebb földterületet venne igénybe, mint a jelenlegi fosszilis és jóval olcsóbb lenne az energia ára még rövid megtérüléssel számolva is.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #648 üzenetére
Melyik EU -s partvidékre telepíthetne Magyarország szélerőműveket és hogyan jönne el hozzánk az ott megtermelt áram? A helyzet az, hogy ha vmiből hiány van, akkor az EU országai önállóan oldják meg a problémáikat. Szóval, mi legfeljebb turistaként nézegethetjük azokat a partokat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #646 üzenetére
Mert az ID3 lassabb es lomhabb, valamint 22%-al nagyobb akkuval csak 10%-al nagyobb a hatotavja.
[ Szerkesztve ]