Hirdetés
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Felső- és középkategóriás audiochipeket mutatott be a Qualcomm
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hosszú üzemidő és aptX Lossless a Cambridge Audio Melomania M100-ban
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz <Adamsky> #47 üzenetére
https://de.statista.com/statistik/daten/studie/156695/umfrage/brutto-stromerzeugung-in-deutschland-nach-energietraegern-seit-2007/
2000-2020 között a fekete+barnaszén felhasználás 291 TWhról 135 TWhra esett. A megújuló energiaforrások 38-ról 252re nőttek.
Ha 1990től néztük volna, akkor még jelentősebb lett volna a csökkenése. Az Energiewende ugyanis nem 5 éve kezdődött hanem a 90es években.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Jim Tonic #49 üzenetére
Az elmúlt húsz évben nagyjából egymillió _új_ klímaberendezést telepítettek, amelyek átlagos fogyasztása 3kW, és amelyeket a legnagyobb melegben mind egyszerre üzemeltetnek.
Honnan lett hozzá elektromos áram?
Honnan lett hozzá elektromos elosztóhálózat?
Mindenki látja, hogy ez megtörtént, sokan mégsem képesek értelmezni. Mert nem akarják. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz Shadowbull #51 üzenetére
Fizetett propaganda? Lehet a gyenge németem miatt, de úgy látom, ezt
csak akkor tudom megnézni, ha "csengetek". OK, most mát látom, hogy van "free access" két stat. erejéig, de nem tudom, hogy egy ilyen kamu oldal megér-e annyit, hogy megadjam nekik az adataimat.
Egyébként azt a sok cikket / link-et ennyivel elintézed, amit betettem az előző hsz.-be?Gondolom a templom és/vagy falurombolásokról sem hallottál, amire azért volt szükség, mert kellett a hely a lignitbányáknak. Utóbbit azért ilyen csini kis grafikonokkal azért nehéz lenne elmaszkolni.
#52 GhanBuri Ghan
"Honnan lett hozzá elektromos áram?"
Import-ból (franciáktól, EU-n kívülről). Sajnos még mi is rászorulunk, de legalább mi megtettük az első lépéseket (Paks2)[ Szerkesztve ]
-
#53246592
törölt tag
válasz <Adamsky> #47 üzenetére
Tavasszal kedvezőtlen volt az időjárás, ezért tényleg több szenet égettek mint tavaly. És? Folyamatában kellene nézni, nem kiszúrni egy rossz időszakot. Arra persze ez rámutatott, hogy a megújulók nem stabil energiaforrások, és egy hosszabb gyengébb időszakra egyszerűen nincs még(?) felkészülve a rendszer.
A zöldek minden ellen, meg mindennek ellenkezője ellen is tudnak tüntetni. -
Shadowbull
addikt
válasz <Adamsky> #53 üzenetére
Én meg tudtam nézni. A lényeg az hogy a szén alapú energiatermelés az elmúlt 30 évben jelentősen és trendszerűen csökkent, a megújulók pedig többszörösére nőttek. Nyilván ki lehet ragadni rövid időszakokat és abból levezetni hogy nem is az történik ami történik, de ezzel csak azokat lehet megvezetni akik nem ismerik a tényeket.
Szerintem sokkal többet tudok Németországról mint te, lévén itt élek több mint 16 éve. Ráadásul pont érdekel az Energiewende is, úgyhogy követem az eseményeket.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #53246592 #54 üzenetére
" ... ezért tényleg több szenet égettek mint tavaly. És?"
Ez MEGA LOL! Ne nevettesd már mi magad! Mi az, hogy "És"?
Kifogytak az áramból, PONT. Nincs mit szépíteni, csűrni, csavarni, maszatolni. A wunderwaffe besült. Ha nem lenne a franciáknak annyi energiájuk, hogy exportáljanak nekik, vagy tudtak volna más - talán nem EU-s - országból importálni, akkor most úgy gyertyáznának, mint a katasztrófavédelmük által kiadott kisfilmben.#55 Shadowbull
" ... lévén itt élek több mint 16 éve."
Ja, ez mindent megmagyaráz. Akkor hajrá! Szorítok érted / értetek, hogy fújjon a szél!
Egyébként ha már ott laksz, akkor elugorhatnál Manheim-be. Állítólag nagyon szép hely[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz <Adamsky> #56 üzenetére
"Kifogytak az áramból, PONT"
Marhaság, nem történt ilyen. Eleve nem is történhet, mert az egész EU össze van kötve (sőt EUn kívüli országok is). Az export-import arány folyamatosan változik.
"úgy gyertyáznának, mint a katasztrófavédelmük által kiadott kisfilmben"
Látom szereted csontig beszopni a NER propagandát. Csak mondom: hülyítenek, manipulálnak, hazudnak neked.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Shadowbull #57 üzenetére
Bezzeg a németek csak engedelmesen igazodnak a központilag megszabott irányhoz
-
#53246592
törölt tag
válasz <Adamsky> #56 üzenetére
Tovább is olvastad miután ki LOL-oztad magad? Nem egyszerű az átállás, ha az lenne már megtörtént volna.
Ahhoz képest, hogy mi már jó ideje a fogyasztásunk negyedét, harmadát importáljuk, a németek többé-kevésbé önellátóak.
Ha majd rendszeres lesz a kedvezőtlen széljárás és nagy mennyiségben el kezdenek importálni, akkor lehet azt pedzegetni, hogy besült az energiawende. Én se értek egyet azzal, hogy siettették(?) az atom kivezetését, de kb. már mindegy. -
Bog
HÁZIGAZDA
válasz cinemazealot #48 üzenetére
Oh, my bad. Beleírtam most.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
dreampage
HÁZIGAZDA
Részemről alig várom, hogy végre eltűnjenek a belsőégésű motorok.
A játéknak soha nincs vége.
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #21 üzenetére
Eddig pont a németek fékezték az EUban a sötétzöld marhaságokat,
Hát, mondjuk az Energiewende az pont a tipikus sötétzöld marhaságnak tűnik egyelőre.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #65 üzenetére
Szerintem a buta atomellenességük mindenképpen hülyeség, az meg ennek kb. egyenes következménye volt, hogy kénytelenek voltak túltolni a napot meg a szelet, amiknek a termelési ingadozása már most is úgy rángatja a hálózatot, hogy fél Európa kell ahhoz, hogy kiegyensúlyozzák és ez csak rosszabb lesz.
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
válasz #95462144 #29 üzenetére
Szépen hangzana a napelemes tető, csak sajnos nem elég nagy teljesítményű, hogy egy autó akkuját feltöltse, ami a tetőre fér.
adamssss: A teljes átállásig van annyi idő még. Az, hogy jövőre hoznak majd egy szál elektromos SUV-ot, nem annyira nagy lépés őszintén szólva. Az értelmesebb modelleket meg majd valamikor évek múlva, még koncepció szinten sem lettek bemutatva. Közben meg a Stellanis már szállít élhető és használható elektromos autókat.
-
Shadowbull
addikt
Hmm, kicsit keverednek az ok-okozatok. A megújulókra való átállás mint stratégiai cél jóval hamarabb megjelent mint a döntés az atomenergia kivezetéséről. Egyszerűen az utóbbi annyira drága hogy egyszerűen nem éri meg, megújulók sokkal olcsóbban termelnek. Nyilván kell majd egy megfelelő tároló-kiegyenlítő rendszer is, de az sem lehetetlen. Ha tényleg jönnek a nagy energiasűrűségű és olcsó szilárdtest-akkuk akkor a kérdés viszonylag könnyen megoldódik.
Ez az egész átállás több évtizedes projekt, úgy is kell rá tekinteni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
Olyan szempontból érthető az atomellenesség, hogy a jelenlegi reaktorok által termelt hulladékot nehéz elhelyezni tartósan (nem évtizedekre, hanem évezredekre), illetve a rengeteg szabályozás és engedélyeztetés miatt ha mondjuk akarsz egy erőművet, abból úgy egy évtized múlva lesz tényleges energiatermelés. Ehhez képest szél vagy naperőműveket sokkal gyorsabb és könnyebb felhúzni. Ha kéznél lennének már engedélyezett és működő MSR megoldások, és/vagy könnyebben kivitelezhető mikro-reaktorok, akkor könnyebb helyzetben lehetne az atom is.
-
MaUser
addikt
Ez engem is nagyon érdekelne. Jelenleg Lölö netwörkön sok helyen nem lehet 3x16A fölé menni, mert "nem bírja a hálózat"(sic!) az MVM Next szerint.
Érintett vagyok napelemes projekteknél és ma már az első kérdés nem a megtérülés, hanem hogy a legagyásodott kisfeszültségű elosztóhálózat elbírna-e bármi extrát és ha igen, akkor hány hónapra/évre vállalják az óra átvételét...
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
veterán
válasz #16820480 #68 üzenetére
Hidd el egy hibrid yaris-ban is vagyok annyira környezet tudatos mint egy nissan leaf-ben és még szabadabban is tudok mozogni.
Őszintén szerinted kinek van nagyobb tapasztalata elektromos hajtással? Azoknak a gyártóknak akik kb 3 éve kezdtek el nulláról fejleszteni vagy az amelyik 1990 óta fejleszti az elektromotorjait és a hozzá szükséges tápellátást?
"Értelmesebb modell" Lehet, hogy van a suv-nál értelmesebb modell, jelenleg viszont minden kategóriában azok a kelendőbbek.Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz GhanBuri Ghan #52 üzenetére
Egy 3kW-os inverteres klíma fogyasztása 800-1200W. Egy mára átlagos autótöltő 22kW.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
tibcsiworld
aktív tag
A japán gyártókat nem kell temetni. Eltemetik azok magukat!
A Nissannál elég durva vezetőségi viták voltak/vannak. A Leaf saját bevallásuk szerint is csak városi autó a legdurvább rapidgate és coldgate jelenségekkel. Persze majd jön az Arya, de az már drágább, magasabb kategória, és évek óta csak papíron van! Azaz nincs!A Toyota kijelentette, hogy Ő aztán soha nem gyárt ev-t! Aztán hirtelen mégis megváltozott a véleményük. 20 év hybrid tapasztalattal kijöttek olyan ev-vel, illetve a Lexus is ugyanazzal, ami jó esetben megüti a Nissan 10évvel ezelőtti technológiáját. Sok esetben azt sem. Tehát "tapasztalat" van, de autó nincs, és még csak papíron sincs!
De a több gyártó sincs sehol. Egyedül a vw vehető komolyan, de ott Diess leváltásából politikát csinált a szakszervezet, és nem tudjuk, ez most milyen irányba viszi a céget.
A testvéroldali cikk meg. A Tesla mint startup. Hmm. Hát nevezzük annak, de tavaly fél millát toltak, idén közel 1 millát fognak, és ha végre elindulhatna a német nagy "zöld" cirkuszban giga Brandenburg, és giga Austin, akkor előbb vagy utóbb lesz 2-3 milla éves gyártás, az meg a Bmw és Mercedes éves gyártása. Ez szégyen! Így kikapni egy startuptól. És nem beszélve, melyik melyik gyártó gyárt elektromos autót. Ha meg nem startup a Tesla, akkor a cikk vicc.
Ez a cikk meg, ... nah de ezt később.
-
7Heads Drago
veterán
válasz #53246592 #13 üzenetére
Csak 30%. Az a baj hogy pl a németeknél már most is gondok vannak az áramellátással. Ezt kéne fejleszteni, kiépíteni. Honnan lesz ekkora mennyiségű akku? Ekkora mennyiségű akku gyártásához se kevés energia kell.
Az olaj kitermelő országok meg ezt csak vigyorogva nézik? 2040-re jócskán vissza fog esni a fogyasztás olajból. Nekem ez gyanús. Az okosabbja nyilván felkészül, de mi van azzal aki el van épp foglalva? [link]
Meg én értem hogy az akku gyártással előállított CO nem a városi embert terheli, viszont itt a fő cél a föld. És ezzel csak arrébb toljuk a problémát. A megoldás nem itt lesz a földnek ez biztos, csak most ezzel megint kinyílnak a zsebeink és lehet őket üríteni. Jó lenne már tényleg valós megoldásokat is látni.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Sajnos nálunk is ez a helyzet.
Egy rokon ezért nem tudja beindítani a vállalkozását, mert nem tudnak elég áramot adni. Ahol meg lenne áram ott meg olyan a telek ár hogy neki nem pálya. (asztalos)
GhanBuri Ghan: A jelenlegi áramfogyasztásban még nem tétel az e-autó és már problémák vannak. Az új lakásoknál is szinte mindent az elektromos irányba terelnek. Ez már eleve egy növekvő áramigényt jelent, aminek a nyakába jönne még 30%.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
veterán
válasz tibcsiworld #75 üzenetére
Hirtelen megváltozott a véleményük? Én 2018-ban voltam egy Lexus rendezvényen, ahol a roadmap 2021-re ígérte az első EV-t ezt hozták is. Nem tudom honnan vetted ezt a kijelentést, hogy a toyota nem fog EV-t gyártani de tuti nem tegnap mondtak ilyent ha egyáltalán mondtak.
Egyébként meg hova kapkodjanak? Csak hibridből szállítanak annyi autót amennyiről más gyártó csak álmodik.
A Nissan-nál nem a leaf miatt vannak, voltak vezetőségi viták hanem egészen másért...
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
tibcsiworld
aktív tag
"Persze a városi szaladgálós kategória így sem tűnik el teljesen, sok gyártó inkább veszteséggel is árul ilyet (Skoda Citigo i-EV), hogy a kvóta meglegyen"
A nyitókép is Citigo!
Ezt leírni 2021.december 13.-án?
A Skoda nem gyártja a Citigot 2020 szeptembere óta, mert veszteséges.
Nem lesz több elektromos Skoda Citigo
Tovább nem is olvasom! -
GhanBuri Ghan
őstag
válasz 7Heads Drago #78 üzenetére
#58: "Fejleszteni kell hozzá? Igen, de minden máshoz kellett, ami az elmúlt száz évben áramot fogyasztott."
-
7Heads Drago
veterán
A cikk említi is a gyártók egyedi jellem vonásait. Ezzel azért lesznek problémák. Mint ahogy az okos teloknál is vannak. Ha bevágnak neked egy érintő kijelzőt a kocsiba az nem lesz egyedi. A kijelző tartalom persze lehet más, de kikapcsolt állapotban nem lesz egyedi. Eddig is sok helyen az ment már hogy ki-kit koppint le. Teljesen be fog szűkülni a formavilág az autók belterénél is. Én örülnék neki ha maradnának a mechanikus kapcsolók. Legalább a főbb dolgokra.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsiworld #75 üzenetére
"Toyota kijelentette, hogy Ő aztán soha nem gyárt ev-t!"
Betennéd a forrást? Köszi.
"akkor előbb vagy utóbb lesz 2-3 milla éves gyártás, az meg a Bmw és Mercedes éves gyártása. Ez szégyen"
Először is várjuk ki a végét, érdekes kísérlet hogy két típussal és 4 színnel hány autót lehet eladni évente. Másrészt a Merci/BMW azok prémium ill. luxus gyártók, a Tesla meg full kommersz tömeggyártó, másik ligában játszanak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #76 üzenetére
Az a baj hogy pl a németeknél már most is gondok vannak az áramellátással
Érteni kellene, hogy ez mit jelent.
Nem azt, hogy túl keveset termelnek, hanem azt, hogy nem akkor termelnek áramot, amikor kellene (egyébként No. nettó áramexportőr, vagyis többet termelnek, mint amennyit fogyasztanak) és ezen egyébként a villanyautók vezérelt töltése pont tudna segíteni.Meg én értem hogy az akku gyártással előállított CO nem a városi embert terheli
A CO2 (amire gondolsz) az kb. mindegy, hogy hol keletkezik, mert önmagában emberre konkrétan kb. egyáltalán nem káros, az üvegházhatás meg globálisan érvényesül (és a felső légkörben lévő mennyiség az érdekes, ott meg úgyis eloszlik, az meg, hogy a földfelszínen hol van belőle nagyobb koncentráció, kb. semmit sem számít).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
tibcsiworld
aktív tag
Ehhez képest az egyetlen ev-jük elavult. Persze, nem kell sietniük, de ezt látjuk minden autógyártónál. A világ minden tapasztalata, és a föld összes pénze náluk van, mégsem tudnak mennyiséget gyártani. Pedig már nagyon szeretnének. A vw sokezer mérnökkel egy sw-t nem tud összedobni évek alatt!
Nincs aksijuk. A jelenlegi gondokon kívül is volt elég. ...
Diess szerint a Model3 3x gyorsabban gyártódik le, mint az ID3. Ez hatalmas előny. És ez giga Kína. Brandenburgban, ha elindul, sokkal korszerűbb és gyorsabb gyártástechnológia lesz! Nem véletlen ellenzik a "zöldek"!
Senki a világon nem gyárt akkora haszonnal (20-30%) autót, mint a Tesla. Pedig egy csomószor volt a csőd szélén, de minden pénzüket fejlesztésre költik most is!Pedig én aztán szurkolok a vw csoportnak. A gazdaságunk erősen épül rá! (is/autóipar) De sebaj, majd dolgozunk Tesla gyárakban! (Bár nem lennék mérnök Musk mellett! )
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #76 üzenetére
Elmondand hogy a németeknél milyen problémák vannak az áramellátással? Csak úgy kíváncsiságból.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsiworld #87 üzenetére
Hűha, kőkeményen tolod az exhas kijelentéseket...
Honnan veszed hogy a nagy gyártók nem tudnak mennyiséget gyártani? Az nem jutott eszedbe hogy a jelenlegi piaci helyzetben nem is akarnak ettől többet?
Nem tudott összedobni a VW "egy szoftvert" Ne hülyéskedj már, rengeteg szoftvert írnak évtizedek óta a saját termekeikbe. Az ID3 problémák minimálisak voltak, a sajtó egy bolhából csinált elefántot.
A Model 3 gyorsabban gyártódik le? Persze mert sokkal primitivebb autó mint az ID3, a Muskék sanszosan spórolnak a minőségellenőrzéssel is.
Ez is mindig szórakoztat amikor a teslafanok óriási meggyőződéssel állítják hogy a brandenburgi lesz a legmodernebb gyár a világon, és teszik mindezt úgy hogy életükben nem láttak egyet sem....Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Shadowbull #85 üzenetére
A Toyota vezére lassítana az elektromos átállással
Ki nem mondták soha, de 2018-ig nem terveztek elektromos autót gyártani. A nagy bummra vártak, a szilárdtestesre, ami még legalább 10 év, a hidrogént fejlesztik, abba tették a pénzt. Az sincs még. Nyilván üzletpolitika volt a kommunikációjukban a halogatás, mert aki venne ev-t és Toyotás, ... az vagy vált, vagy vár. De meddig? 10-20évig? Elbaltázták, és ezt komunikálgatták. Nem lehet örökké becsapni az embereket!
Az idő majd megmutatja!
Hidrogént hol tankolsz? Ellenben áramot minden háznál tudsz, ahol van konnektor!
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsiworld #90 üzenetére
Na, tehát soha nem mondott ilyet. Akkor jól emlékeztem.
Ha lesz értelme villanyautót gyártani akkor majd fog a Toyota is. Mivel ők tudnak számolni, és a japcsik baromi jók a végtelenségig való optimalizációban, ezért nekik egyértelmű hogy a jelenlegi akkuárak mellett nagyon nehéz profitot termelni, ráadásul a Toyota a világ minden részén aktív és pontosan tudja hogy nem csak Norvégia meg EU létezik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
veterán
válasz tibcsiworld #87 üzenetére
Elavult? Ember te el is olvasod amit írsz? Az a baj, hogy össze vissza irogatsz és ferdítesz. Így kár vitatkozni.
Amúgy meg miért vennék 50 százalékkal drágábban ev-t amikor ott a hibrid meg a plug in hibrid?
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Shadowbull #57 üzenetére
"Látom szereted csontig beszopni a NER propagandát."
Értem. Tehát én szopom be a NER propagandát, és még véletlenül sem te a német szuperzöldet-liberált. Pedig direkt jobbára olyan "független-objektív" forrásokat link-eltem, ami jobboldali elhajlással nehezen gyanúsíthatók meg. Plusz láthattál pár képet & videót a nemlétező német lignit bányák terjeszkedéséről, de nyilván ez is kamu. A grafikonok mást mutatnak ...
... az ott eltöltött 16 év nem múlt úgy látom megtette a hatását.#67 dabadab
" ... a buta atomellenességük mindenképpen hülyeség ... "
" ... kénytelenek voltak túltolni a napot meg a szelet, amiknek a termelési ingadozása már most is úgy rángatja a hálózatot, hogy fél Európa kell ahhoz, hogy kiegyensúlyozzák és ez csak rosszabb lesz."
+1#94 dabadab
A videót minden magyar oldal szemlézte, szóval ebben semmilyen NER propaganda nincs. Azt én sem hiszem, hogy ez megtörténne, mert azért itt van az EU (együtt sírunk, együtt nevetünk), de azt sem hiszem, hogy ezt viccnek szánták volna. Ha, igen, akkor ez nagy sz@r lett. Pár az is köztudott, hogy a németeknek nincs humorérzékük.
Az elhibázott energiapolitikájukhoz pedig szintén semmi köze a NER-nek.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz <Adamsky> #93 üzenetére
Tehát én szopom be a NER propagandát
Ha elhitted, hogy a katasztrófavédelem viccelődő gyertyás reklámja az valamiféle tényleges katasztrófavédelmi instrukció vagy akár azt, hogy tényleg valós probléma az, hogy nem lesz a németeknél elég gáz a fűtéshez a télen (márpedig a hozzászólásod alapján nagyon úgy tűnik, hogy ez a helyzet), akkor egészen pontosan erről van szó.
DRM is theft
-
axioma
veterán
válasz Jim Tonic #73 üzenetére
Ez tuti total hulyeseg. Az elektromos autot otthon, ejjel, kis sebesseggel toltod, mert ugy jarsz jobban. EV + PHEV a csaladban, 10A (mert regi es nem tud mast) ill. 6A az esetek 98%-aban amit kapnak, vagyis 1.4 ill. 2.2kW-tal toltodnek. Ne keverd a gyors- es villamtoltovel, amit viszont max. fel oraig hasznalsz (de otthon a nekunk gyors fali is csak 3.3-as). Es egyelore szaldoban de napelem termel nekik (15MWh/ev, cs.haz plusz autok).
Ertelemszeruen aki van olyan szerencsetlen, hogy csak majdnem benzinarban tud per km aramot tankolni utcai gyorstolton, annak nem az a legnagyobb baja hogy azt ki epitette ki es honnan van bele aram. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz #53246592 #60 üzenetére
"Nem egyszerű az átállás ... "
Ezt senki sem állította. Viszont ahhoz sem kellene 8 általánosnál több, hogy belássák:
• ha nem fúj a szél → nincs áram
• ha nem süt a nap (ld. pl. éjszaka) → nincs áram
• ha nagyon fúj a szél és/vagy süt a nap, akkor túl sok lesz, amit a hálózat nem fog elbírni.Ésszel, szép lassan kellett volna az átállást véghez vinni, de nem. A németek mindent (is) jobban tudnak ...
Mindeközben: Így lehet olcsóbban jó autóhoz jutni
Bizony-bizony, lehetne ezt így csinálni. Nem azt mondom, hogy ez a jövő, de egy észszerű átmenet része kellene, hogy legyen ez is. -
Érdekes, csupán 2éve volt egy igencsak részletekbe menő korrekt ADAC elemzés, hogy a villanyautózás valódi klímahaszna közelít a nullához. A tanulmány fent volt a német ADAC oldalán és több más helyen is - azóta érdekes mód eltűnt...
Emlékeim szerint az elemzés még csak nem is vette számításba a nem kevés tonnányi réz kibányászását-megmunkálását, ami a töltéshez szükséges extra árammennyiség szállításához kell, illetve az elektromos jövő kedvéért a meglévő olajalapú struktúrák idő előtti ledózerolásának klímavonzatát.
Egyébként szép és jó az elektro elméletben, ha meglenne a normális hatótávja és ára még vennék is, de a világban k.rva nagy baj tényleg a klímaváltozás, és a reklámban hangoztatott szuper-klímabarátság erősen kérdőjeles.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
axioma
veterán
válasz t72killer #98 üzenetére
Imadjak a nemet energiamixszel szamolni az aramot es 0 CO2 aran a benzintartalyban termo finomitott, tobbezer km-re kitermelt gazolajbol a benzint. Akkor mar neha majdnem sikerul kihozni, hogy a varosi fustos kisauto jobb mint a Tesla Model S.
Parszor ezt mar a villanyautos topikban vegigjatszottuk...
Ismered a mondast: csak annak a statisztikanak hiszek, amit en magam hamisitottam -
niklebi
senior tag
Az elektromos autó fejlesztések csak az akkumulátoros megoldásról szólnak. Én például arra lennék kíváncsi ezt a fejlesztést miért nem karolta fel egyetlen autógyártó sem. Úgy látszik van az a pénz amiért megéri elsüllyeszteni. Mindenki döntse el, hogy melyik változat a környezetkímélőbb. [2014-es bemutatkozás] , [2016] sorozatban gyárható, csak gyártó kerestetik.
Új hozzászólás Aktív témák
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot
- Endorfy Fortis 5 ARGB CPU hűtő áron alul! (3 db)
- Forradalmasítsd a digitális világodat a HoloLens 2-vel!
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV