- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor 50 - apám nevében
- Samsung Galaxy A70 - áram, erősség
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #702 üzenetére
Nezd meg az ertelmezo keziszotaradat. Amugy meg balta, cigaretta, soroljam?
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #701 üzenetére
Soha sem állította a Tesla, hogy önvezető! Ha megnézed, akkor vezetést támogató rendszer-ként hivatkozik rá! Ez olyan mint a repülőgépeken lévő robotpilóta, az sem száll le vagy fel, mert nem is tud, hanem a kettő közötti unalmasabb részeket lehet megoldani vele! Tiltsuk be a repülőgépek esetén is a robotpilótát, mert arra utal, hogy magától megy!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #702 üzenetére
Amíg ez a kísérleti rendszer több életet ment meg, mint amennyit veszélybe sodor megéri! Ez statisztika!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #702 üzenetére
másokra potenciálisan veszélyes rendszert nem adunk amatőrök kezébe:
Tehát akkor autót úgy általában, de leginkább nagy teljesítményű autót. Szerintem ezzel mehetsz is rögtön a főnihez, hogy szántsák be sóval az M részleget, mert feleslegesen veszélyes, de igazából az összes ~200LE-nél erősebb autót kukázni kellene.Somatom: Tudod, a statisztikát sosem egy konkrét emberre vonatkoztatjuk. Illetve hát látom nem tudod, vagy csak szándékosan értetlenkedsz, egykutya.
[ Szerkesztve ]
-
viharhozo
addikt
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #707 üzenetére
"Nade nem teszi, ez nettó hazugság."
Mert Te azt mondod?
Tudod mit hiszek neked, mert Te jobban tudod, mint azok akik ezzel foglalkoznak és ez a szakmájuk!
Tipikus magyar hozzáállás: Én mindent is jobban tudok, amit nem azt is!Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #714 üzenetére
Tehát amit te állítasz (hogy nem teszi) az is nettó hazugság, hiszen neked sincs ezt alátámasztó statisztikád, ugye?
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #714 üzenetére
És olyan sincs amire Te, akkor kvittek vagyunk?
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #710 üzenetére
Belegondoltál már abba, hogy hogyan viszonyulnál a statisztikához, ha a te gyerekedet, vagy feleségedet gázolná halálra egy önvezető autó? Ha Gipsz Jakab vezetné azt az autót, akkor ülne érte X évet, aztán még rejtélyes körülmények között egy életre nyomorékká válna. És Elon Musk?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Most őszintén, attól, hogy hogy ül X évet neked jobb lenne?
Nem erről volt most szó, hanem arról, hogy ha egy statisztika arról szól, hogy "több életet véd meg, mint amennyi halált okoz", az nem azzal egyenlő, hogy te személy szerint kimehetnél az utcára elgázolni 2 embert, ha mellette 3-at meg élni hagysz. Ez ne is haragudj, de egy ostoba feltételezés/következtetés és semmi mellett vagy ellen nem érv.
Ha van arról statisztikád, hogy a közúti gázolások száma csökken, attól még az egyes elgázoltak esete pont olyan szomorú, mint a csökkenés előtt, ellenben a körülmények javulnak, mert az idő múlásával egyre kevesebb esély lesz arra, hogy valakit elgázoljanak. Ha ez nem érted, akkor nem tudok mit mondani, kb középsulis matek van mögötte. -
Somatom
veterán
-
axioma
veterán
A buntetes elso szamu lenyege az elrettentese masoknak hogy megprobaljanak hasonlot. Az elzaras [=lehetoseg megszuntetese] es a sertettek lelkenek megnyugtatasa csak mellekes, leginkabb azon nyugszik, hogy alatamasztja az elsot [ossz-tarsadalmilag biztonsagosabb kornyezet].
A legibaleseteknel is ritka hogy barki bortonbe kerulne [foleg hogy a kozvetlen okozo jellemzobb hogy ott van igy osztozik a tobbiek sorsaban], hanem a folyamatokat javitjak, hogy maskor ilyen ne tortenhessen. Tokeletesen teljesiti a fent emlitetteket, ha egy picit is hajlando vagy absztraktabbul szemlelni...
Az, hogy ha mar atlagban jobb, nem jelenti azt, hogy 'keszen vagyunk', tovabb kell csokkenteni, egyik hibat sem szabad bennehagyni. De ettol me'g a valtopont eljohet olyankor, amikor me'g van aldozat... nezd forditva! Jelenleg az van, hogy csak az kaphat jogsit [eu alkalmassagit], aki benne van egy hibahatarban. Ha az onvezetes eleri ezt, miert ne kaphatna? Sot, ha az onvezetes ezen minimumszint felett van, miert ne mondhatnank, hogy az onvezetes alatt teljesitok ne kaphassanak jogsit! Ezzel javitjuk a TE biztonsagodat.
Egyebkent az onvezetesnek egy baromi nagy elonye lenne [hangsulyozom, ha mar mukodik jobban, mint az ember]: kiszamithatobb! Es ez segiti a kornyezetet is. Az ember meggondolja magat, vagy annyira idot akar nyerni hogy szabalyokat hag at, az onvezetesnek ezt ha tiltod, akkor az kovethetobb viselkedesu, konnyebben es gyorsabban megy a teljes kozlekedes, barmilyen soforrel.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Akkor is így érveljetek, ha a ti hozzátartozóitokat üti el egy önvezető autó!
-Így jártunk, oda az asszony, meg a gyerek, de nézzük a dolog jó oldalát! Kicsit javítanak majd a szoftveren és akkor jobb lesz.
Na, persze. Bocs, de nem hiszem el, hogy ezt gondolnád![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Ezzel a gondolatmenettel tiltsák be az autókat és bármilyen gépi rásegítésű közlekedést, mert ha a családom életéről lenne szó, akkor nem azt akarom, hogy utólag büntessenek bárkit is, hanem megelőzzék a tragédiát. Semmit nem segít rajtam, ha valakit megbüntetnek, amikor már halált okozott, ezt fogd már fel végre, ha mást nem is tudsz.
Az önvezető autó legalább nem fog ittasan, fáradtan, idegesen, szemüveg nélkül, haveroknak menőzve vezetni, mert designból adódóan nem képes ilyenre. És akkor még nem is vettük figyelembe az alap hibaszázalékot, amivel amúgy simán átengednek a forgalmi vizsgán és mehetsz utadra, gyalulhatod le az embereket, majd utólag megbüntet valaki. -
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #715 üzenetére
Nem figyeltel.
Az FSDrol semmilyen statisztika nincs, a Tesla nem kozolt ilyet. Az Autopilotrol kozolt, ami ugyan szinten ferdites, de az most mellekszal.
Arrol en nem tehetek hogy nehany ember fejeben itt komplett zurzavar van, es fingjuk sincs arrol amirol vitatkozni probalnak.
3 dolog keveredik itt baromira:
- Autopilot, jelenleg szeriaban minden Teslaban benne van, ebben van a savtarto, a tavtarto tempomat, es a veszfekasszisztens.
A tovabbi lehetosegek innentol kulonbozoek Europaban es az USAban.
USAban kaphato:
- A "Full Self-Driving Capability" neven arult kiegeszito csomag (10e dollar) a kovetkezo funkciokkal: Navigate on Autopilot, Auto Lane Change, Autopark, Summon, Traffic Light and Stop Sign Control, es ebben van a Full Self-Driving Computer.Europaban kaphato:
- Enhanced Autopilot (3.800 EUR) funkciok: Navigate on Autopilot, Auto Lane Change, Autopark, Smartsummon.
-Full Self-Driving Capability (7.500 EUR) :Traffic Light and Stop Sign Control.Es ezen kivul van kizarolag az USAban, kizarolag kivalasztott embereknek hozzaferheto FSD Beta, amiknek a benazasarol latjuk a videokat.
Statisztika kizarolag az Autopilotrol van, azaz NEM az onvezeto modrol, hanem a savtartorol meg a tavolsagtarto tempomatrol. A Tesla negyedevente kozol errol nehany szukszavu adatot. A legutobbi szerint aktiv autopilottal 4,41 millio merfoldenkent volt baleset, kikapcsolt autopilottal 1,2 millio merfoldenkent, es melleteszik minden kontextus nelkul, hogy az USAban atlagosan 484.000 merfoldenkent van baleset. De ezek a szamok igy egymas mellett ertelmezhetetlenek. Az Autopilot leginkabb autopalyan, jo latasi viszonyok mellett hasznalhato. Ilyen korulmenyek kozott eleve nagyon keves baleset tortenik. A masik pedig az hogy a Teslak atlageletkora par ev, egyszeruen nem lehet osszevetni oket az USA osszes autojanak muszaki allapotaval. A korrekt osszehasonlitas az lenne, ha kikernek az NHTSA-tol a hasonlo koru, hasonlo arkategoriaju, autopalyan, jo latasi viszonyok kozott torteno balesetek szamat. Nade ilyen nincs.
Es ismetlem, ez CSAK az Autopilotra vonatkozik, es nem a videokban lathato kiserleti FSD Betara.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #723 üzenetére
Figyeltem. Pontosan ezt írtad: "Nade nem teszi". Nem pedig azt, hogy nincs róla adat, hogy teszi-e vagy sem, ezért nem tudjuk eldönteni, így felesleges ezen vitatkozni. Te konkrétan kijelentetted, hogy nem teszi. Mi alapján? Ez nem lenne nettó hazugság, ha nem tudod bizonyítani?
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #724 üzenetére
Persze hogy nem teszi, ugyanis az FSD béta jelenleg kizárólag kiválasztott embereknek elérhető, kísérleti jelleggel üzemel, állandó feszült figyelem mellett. Igy elvi lehetősége sincs életet menteni. Pont ellenkezőleg történik, folyamatosan balesetveszélyes szituációkat produkál, és a sofőrök mentik meg az FSD bétát meg a saját börüket. Már amikor sikerül és elég gyorsak hozzá.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
Nem tudom, mitol lenne rosszabb, hogy onvezeto es nem soforos auto utotte el. Sot, igen, a soforosnel ujra es ujra johet egy olyan hulye, attol hogy az elso bortonben van.
Mi tobb, 30 eve van jogsim es napi rendszeresseggel vezetek, de ez feladat, es nem szeretem. Foleg sotet, esos vagy jeges idoben, pedig 98%-ban varoson belul vagyok. Amint mar az en ovatossagomnal is jobbak - koccanast azert okoztam mar, sot: volt hogy lecsuszott a labam a fekrol, maig se tudom hogyan [nem a cipo volt alkalmatlan], szoval en magam is atengednema kormanyt [vszinu ha oregszem akkor jogsit se kapok mar, akkor muszaj is leszek].
Elhiszem, hogy foleg szakman belulrol felelmetes lehet ez az irany, de az erzelmi, nem ertelmi erveles nem meggyozo.
Apropo, ha van onvezeto 'tomeg'kozlekedes [haztol hazig megoldhato], a gyerekeim se nagyon fognak gyalog jarni [varosban meg most is ritka a mai autoknal a sulyos serules az autoban ulokre].[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #725 üzenetére
Tehát akkor nettó hazugság, és csak a cég iránt érzett ellenszenveddel tudod alátámasztani, köszi
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #729 üzenetére
Nyilván, még forrást sem tudsz hozni a legtöbb állításodra, csak hogy tudod és kész.
-
axioma
veterán
Akkor te abban nem bizol, hogy addig nem engedik ki, amig bugos. A kozlrkedesbiztonsagi felugyeletre haragudj, ne arra aki meg akar neki felelni, raadasul te eleve felteszed hogy bugos marad... [amugy igen, tuti lesz programhiba, ilyenkor a biztonsag javara teved - de ez ugyanugy alapvetes a szoftverdesign-nal mint a kezdo vezetonel... ezt a szakmat meg en latom].
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #730 üzenetére
Valoszinu [unoka], enyeim ha nem lenne covid mar jogsijuk lenne...
Esoben sotetben: sokkal jobban lat az infra, mint az emberi szem - nem is ertem miert nem lett egybol iparagi standard a kilogo visszapillantok helyett a kameradudor + belso kijelzo ami tud a fenyviszonyokhoz alkalmazkodni [a fejjel korulnezes mellett]. Igaz, olyen alapon a szelvedo helyett is lehetne - pl kimaszkolja a szembejovo reflektorat, bar lehet h varosban nem is kene az utat is fenyszennyezni ha anelkul is lathato a jarmu...
Thinking out of the box! Ezzel lehet haladast elerni. A te szkepticizmusod meg kell ahhoz, hogy ne nyugodjon meg az alkoto az 'ugyanolyan jo' allapotban.
[Valamiert Asimov robotvilaga es benne a nagyon jo embertol megkulonboztethetoseg ugrott be...] -
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #732 üzenetére
Fanboyokkal és haterekkel nem tudok mit kezdeni 🤷
-
7Heads Drago
veterán
válasz sirály12 #687 üzenetére
Kicsit visszafelé gondolkodsz!
Jah és csak úgy be lehet rakni az autóba egy baleset veszélyes funkciót?
mert arra kis időre átvette volna a volánt amíg te a cigiddel szórakozol!
Vagy nem és még csinált volna 5 másik szoftveres bakit azóta. Az hogy a telom néha hibázik vagy fagy teszek rá. De egy autó szoftveres hiba nálam nem fér bele. És hiba pedig van nem csak a régiekben.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #692 üzenetére
Nem annyira nehéz szerintem megtanulni a link beillesztést. Főleg ahogy osztod itt az észt ez elvárható lenne. Köszönöm ha így lesz.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
axioma
veterán
Nyilvan 20 evvel ezelott nem szavaztam volna neki bizalmat, ma mar igen. Bar a 2001-es prius kozponti kijelzoje 3 eve me'g tokeletesen mukodott [akkor eladtuk], csak a felbontas ott me'g gyer volt tukor-helyettesitonek. [Amugy manko-kerek mintajara manko-visszapillanto is lehetne...]
-
Somatom
veterán
-
#16820480
törölt tag
Beta tesztelők használják, kis számban, akik tisztában kell legyenek vele hogy figyelni kell rá. Múltkor egyik videón, amit ide tettek be azt hiszem, hogy nem tud elmenni a UPS autó mellett, arról aztán senki nem beszélt itt, hogy utána a sofőr fordult egyet, és újra próbálta a helyzetet, és másodszorra már szóba ügy volt, megtanulta. Ez így megy, muszáj valahogy élő forgalomban nevelni, különben sosem lesz használható. Ahogy egy tesztpályás vizsgát letett ember is még sokáig ügyetlen forgalomban. Csak itt nem minden embernél egyesével kell megtanítani, hanem egy rendszert egyszer, és onnantól az összes autó tudni fogja, ami azt használja.
De amúgy minden gyorshajtót mikor fognak megrúgdosni? Vagy aki rommá töri mások autóját? Vagy testi sérülést okoz? Soha, mert nem is működik az igazságszolgáltatás. -
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #741 üzenetére
"másodszorra már szóba ügy volt, megtanulta"
"egy rendszert egyszer, és onnantól az összes autó tudni fogja, ami azt használja."Teslafan legendagyártás, nem így működik a dolog. Az egyes autók nem tanulnak semmit, nem változik bennük a szoftver. Új képességek csak a frissítések után jonnek.
Másodjára valószínűleg azért mert el simán a furgon mellett,.mert nem pont ugyanazok voltak a körülmények. (Más érkezési sebesség, más szög, stb). Elsőre viszont durva volt ahogy nem adta vissza az irányítás és ide-oda rángatta a kormányt
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
-
Somatom
veterán
Onnantól, hogy közúton közlekedik olyanok között, akikkel a Tesla nem szerződött, a teszt publikus. Akár én is lehettem volna annak a szembejövő autónak a sofőrje.
sheratan:
Ha egy humán sofőrre rábizonyítják a szabálytalanságot, akkor megbüntetik. Ehhez elég egy olyan fedélzeti kamera felvétele, mint amit a videón láttunk. Ez konkrétan közúti veszélyeztetés volt.
Egyébként a technikai feltételek adottak ahhoz, hogy minden gyorshajtót meg lehessen büntetni. Nem is értem, hogy miért nem ezzel kezdik, aztán lássuk azokat a statisztikákat![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
Ez mar csak frocsoges, mar ne is haragudj. A kezdo vezetoket is kiengedik a forgalomba, sot az usa-ban ahonnan a peldakat hozod ott konkretan akinek nincs jogsija az beul egy olyan melle (nem is specko hanem tok normal szemelyautoba, se dupla pedal se semmi), akinek van jogsija, es ugy tanul vezetni. Naluk - fuggetlenul attol hogy program vagy ge'p - vannak me'g kevesbe vezetni kepes entitasok az uton vezetni tudok felugyelete alatt. Mi a kulonbseg azon kivul, hogy neked a szakmad miatt _muszaj_ hogy azt mondd, hogy csak emberekkel biztonsagos? Ugyan mar, mitol? Ha csak olyanoknak adnanak jogsit akik ma superlicence-t kapnak, akkor megertenem, de ma a kozutakon boven tele vagy igy es me'g igyebbul viselkedo soforokkel. Nem latom a kulonbseget, abban semmikepp hogy ki zarhato bortonbe es ki nem...
-
Somatom
veterán
Felőlem vezessen a gép, de ha hibázik, akkor a hibájáért felelős vigye el érte a balhét!
Miért kéne a szakmám miatt azt mondanom, hogy csak emberekkel biztonságos? Nem hiszek sem a túlvilágban, sem a reinkarnációban, az én életemben pedig ez a változás már nem fog bekövetkezni. Úgyhogy ez nem befolyásolja a véleményemet.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Shadowbull #671 üzenetére
Úgy láttam, ez a téma egyre inkább átmegy flémelésbe, ezért nem lett volna Karácsonyhoz méltó akkor válaszolni. Na de most:
"Jaj dehogy volt. Hol voltak otven eve a mai szintszabalyozos, adaptiv csillapitasu, esetleg aktiv hatsokerek-kormanyzasu rendszerek? Ne rohogtess mar."
Megint vagy nem értesz hozzá, vagy trollkodsz. Megnéztem pár autónak a futóműalkatrészeit a Rockautón (Mercedest is), minél tovább mégy vissza az időben, annál több alkatrészt kínál fel.
Megint csúsztatsz. A nagy többség ma is pofonegyszerű futóművekkel jön ki, amiket leírtál, még extraként sem rendelhető a legtöbb típusban. Tedd mellé, hogy ötven éve már rég volt DS, a drágább kombikban sem volt ritka a szintszabályzós hátsó rugózás. Szóval engedd meg, hogy most én röhögjek rajtad.""Amerikai piacon így is visszaesett a német trió eladása a Tesla miatt""
"Nem igaz, nem tortent ilyen."Megint olyasmit írtál, aminek az ellenkezőjéről másfél perc alatt meg tudtál volna győződni:
[link] BMW 3 yearly sales USA
[link] BMW 5 yearly sales USA
[link] referenciának az X5, ami 50e körül stagnál
A Model S performance modellje az AMG, M, RS-eket célozta, a sima modellek pedig a mezei triót. Mondhatod, hogy de nem egybevethető, ha a megcélzott emberek váltottak, és nem is tértek vissza - a vevők szerint tényleg azzal egyenértékű."Hat, ez erosen vitathato kijelentes."
Akkor vitasd, kérlek, senki nem akadályoz benne.
"A fizikai gombok meglete nem zarja ki azt hogy kesobb szoftveres funkciok jojjenek, csak eppen sokkal biztonsagosabba teszi a vezetest."
Ez is egy vélemény. Sokkal több újítás halt el, mint amennyi egyeduralkodó lett (lásd Citroen), de újítások nélkül még ma is ott tartanánk, hogy egy hintóba szerelt állómotorral zötyögnénk. Majd a vevők a kasszánál döntenek, hogy mit tartanak célszerűnek."hanem a kiporgesgatlas szinvonalatol es gyorsasagatol. "
Mintha nem írtam volna le ezt korábban. Ahogy azt is, hogy emiatt is fognak kihalni a tisztán belsőégésűek."Hulyeseg. Klasszikus motorvezerlo nincs bennuk, meg esetleg kulon menetstabilizalo elektronika, mert az a villanymotor vezerlojebe van integralva. Aztan ennyi. "
Lehet, hogy most öt percet is kellett volna keresned, de megint sikerült hülyeséget írnod. Egy, az ECU az az electronic control unit, nem az engine control unit. Tudod mit, bevágom képként, ha már egyszerűbb volt kinyilatkoztatni, mint keresni:
"A polcrol leveheto altalanos alkatreszek nem alkalmasak erre a feladatra."
Megint nem érted. Másik hozzászólásnál majd kifejtem."es kifejezetten ruhelli a rajongoit,es ezert kritikus vele szemben, meg ne valik hater-re."
Persze, az összes hater azt mondja, hogy ő nem az.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W
- Beszámítás! ASRock H510M i7 10700F 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB Rampage Shiva Seasonic 650W