Hirdetés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Idén vége lehet a Pixel 'a' szériának?
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Új hozzászólás Aktív témák
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Shadowbull #490 üzenetére
"Ezt oldják meg az erre specializálódott cégek. Nem gondolom hogy ez minden egyes autógyárnak a saját feladata lenne."
Érdekelne, hogy hogyan történt volna ez meg akkor, amikor még nem voltak elektromos autók. Ugye a tyúk meg a tojás, nem tesznek pénzt töltőhálózatba, mert nincsenek is elektromos autók, de nem csinálnak elektromos autókat, mert töltőhálózat híján nincs érdemi használhatósága.
A GM is lerakott egy elég komplex töltőhálózati fejlesztést az EV-1-gyel egy időben, a Tesla is tudta, hogy senki nem fog megvenni egy 100e dolláros utazóautót, ha csak 10 amperrel lehet tölteni konnektorról, ezért saját hálózatot tett le a Model S mellé - mivel ekkor még piaci alapon nem született volna meg a független töltőhálózat.
Viszont igazad lesz, lesz független hálózat, lehet, hogy pont a Tesla fogja bekebelezni ezt a piacot (is), már a suc töltőket is sorozatban gyártják.A CCS meg elmehet a fenébe, sehol nincs a Chademo sokoldalúságához képest, például még nincs benne a szabványban a visszatáplálás, talán 2025-ben bele fog kerülni. Ezt pont a németeknél nem kell magyarázni, hogy mennyire alapvető lenne, a családi elektromos autót be lehetne fogni energiatárolásra is, most helyette lehet venni dedikált házi energiatároló megoldásokat, külön.
-
GhanBuri Ghan
őstag
A hatóságokat elsősorban a hazai cégek érdeke motiválja, mondhatnám a franciákat, ahol büntetőadókat vetettek ki a nehéz autóra, és véletlenül pont úgy húzták meg a határokat, hogy a francia autókat lehetőleg ne érintse, ezzel szemben a drága importot minél jobban. Azt is zöld intézkedésként adták el. De nyilván minden országban így hozzák a döntéseket.
-
Fall-N
veterán
válasz Shadowbull #487 üzenetére
Nálad ez a hülye teslafan valami rigolya? Mutass már itt egyet közülük? Írtam vagy tízszer a koreai ellenfeleket, mint pozitív példa, de te nem reagáltál rá semmit. Bár ha így állandóan papagáj módjára mondod, előbb érdekelne a Tesla, mint a BMW. Az i3 nem jön be, az iX meg azzal a bazári nagy vesével igen gáz. Ha német akkor már Audi e-Tron vagy Mercedes EQS.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #502 üzenetére
Dehát egyszer ez már megtörtént. Elkezdtek benzines autókat gyártani, az emberek láták, hogy ez jobb, mint a lovaskocsi, aztán jöttek a benzinkutak. Miért ne történhetne most ugyanígy? Elkezdenek villanyautókat gyártani, az emberek láták, hogy jobb, mint az ICE és jöhetnek a villanytöltők. A különbség az, hogy az emberek nem láták, hogy jobb lenne, mint az ICE, ezért rájuk kell erőltetni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
A különbség az, hogy az emberek nem láták, hogy jobb lenne, mint az ICE, ezért rájuk kell erőltetni.
Ez így azért nem egy túl okos megközelítés, a témában a közlegelők problémája releváns példa arra, hogy a rövidtávú egyéni érdek milyen pusztító tud lenni a hosszútávú közös érdek szempontjából.
DRM is theft
-
Somatom
veterán
Hogy lenne releváns példa? Nem minden tehenet korlátoznak, hanem csak a tarkákat. Méghozzá úgy, hogy még egyáltalán nem biztos, hogy a többi ugyanúgy tejel. Sőt, még az sem biztos, hogy a tehenek számát kéne korlátozni, nem az egységnyi legelőre jutó gazdákat.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Lenry
félisten
Renault - ez a cikkben minden esetben hibásan Reanult-ként szerepel
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #487 üzenetére
És neked a BMW a prémiumgyártó ezek szerint??? Akiknek nem a darabszám a lényeg.... [link] ugyan már. (frissebbet nem találtam)
Még ha egy kézzel készülő márkát hoznál ide talán esetleg.
Nem megy ez neked, enged el.
Én a Mercinél dolgoztam évekig és mégse mondom azt hogy prémium márka. Sőt tiszta szégyen hogy mit gyártanak és képesek beadni az ügyfeleknek. Van 1-2 modelljük ami prémium... talán. A Mercinek és a BMW-nek is.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Fall-N
veterán
Azért az is meghatározó tényező lesz, hogy a cikkben említett időpontokban már nem gyártanak mást. Erre azért rá kell számolni még 10-20 évet, mire kikopnak az ICE-k teljesen (speciális helyzetek lesznek ahol marad, mert nincs más megoldás). Jelenleg még mi ezt nem látjuk át, de egy 20-30 év múlva az egész eljut egy olyan fejlettségi szintre, hogy hétköznapi dolog lesz.
A telefonok, PC (bár ez már elég lassan) vagy más elektromos dolgok is rengeteget fejlődtek egyre jobban. Vagy ott az internet és a hálózati dolgok. Hol van az ADSL-es vagy az az előtti betárcsázós techika? Manapság meg lehet egy otthon teljesen okosvezérelt IoT. Ki gondolta volna ezt úgy 20 éve? Amibe tolják a lóvét a fejlesztésekre ott rohamosan fejlődik az iparág.
[ Szerkesztve ]
-
GhanBuri Ghan
őstag
Az első benzines autók a lovaskocsikkal (és a gőzautókkal) versenyeztek, 20km/h átlagsebességet elég volt elérniük, azonkívül petróleumot lehetett kapni a patikákban, és a petróleum energiasűrűsége is elég magas, hogy másodpercenként több kilowattórányi energiát lehessen az üzemanyagtankba dönteni. Azaz az egy másik szituáció volt, míg az első elektromos autóknak a mai benzinesekkel kellett versenyeznie.
Az a baj, hogy a belsőégésű autók károsanyag kibocsájtását sokkal régebb óta korlátozzák, mintsem hogy kijött volna mondjuk a Leaf. Onnantól kezdve borult a dolog, mert egyre több egymásnak ellentmondó kompromisszumnak kellett megfelelnie a benzines autóknak, amit egyre nehezebb és drágább volt teljesíteni. (ezekre szerintem még a hibrid a legészszerűbb megoldás a belsőégésűek közül). Elektromosról meg elég annyit mondani, hogy városban egy liter, vegyesben két liter benzin energiatartalmával tud megtenni száz kilométert. Még ha ezt egy gazdaságtalan erőműben is égetik el, sehol nincs a kibocsájtása a belsőégésűekhez képest - a kibocsájtás korlátozása pedig először nem a zöldség, hanem a városok szmogosodása miatt született meg. -
Somatom
veterán
Mármint a jelenlegi álláspont szerint nem fognak mást gyártani. De, ezt a döntést úgy hozták meg, hogy egyáltalán nem egyértelmű a folyamat kimenetele. Ezért kéne hagyni kialakulni és a lokális problémákat lokálisan kezelni. Ha az embereknek jobb az EV, akkor maguktól is azt fogják venni. A fejlődés léptékéhez képest nekem se sok kéne hozzá, de az nagyon.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #518 üzenetére
Mi lesz a fűtéssel, a repülőgépekkel, a kamionokkal, stb., stb. Lássuk be, hogy vagy a pazarló életmódunkból, vagy az egyedszámunkból kéne lejjebb adni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
Ezt taglaltam korábban. Ha öt év múlva akarnál venni egy öt éves autót, azt most kéne legyártsák. De, ha nem gyártanak olyat, ami megfelel az elvárásaidnak, akkor öt év múlva nem lesz mit megvenned
Hát akkor majd faragsz egy kicsit az elvárásaidon vagy nem veszel autót.
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
És ha 5 éve sem gyártottak olyat, ami megfelelt az elvárásaimnak? És ha nem akarok 5 év múlva autót venni? Megint az van, hogy te személy szerint eltervezted, hogy 5 év múlva akarsz venni egy 5 éves autót, és ha ez nem megy, akkor erőltetik? Ha tudnál, akkor nem erőltetnék?
-
Somatom
veterán
Ahhoz másoknak is kéne faragniuk a szokásaikon. Akkor nem hiányozna többszázezer kamionsofőr Európából. Brüsszel úgy akarja kezelni a helyzetet, hogy úgy csűrik a szabályokat, hogy a keleteurópai cégeket hozzák versenyhátrányba. Ezáltal az olcsóbb, keleteurópai sofőrök náluk fognak dolgozni. Csakhogy ez csak úgy éri meg nekik az alacsonyabb jövedelemért, ha nem ott laknak, hanem ingáznak. Ha hazavágják az ingázást, akkor sakk-matt. Szóval, a megoldás az, ha kevesebb kamion kell a szállításhoz, vagyis kevesebb árut kell szállítani. Ahhoz kevesebb sofőr is elég. De, nem ez fog töténni, úgyhogy az én esetemben mindenképpen öngólt rúg az EU.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
A jelenleg (és közelmúltban) hozott döntések még mindig túl engedékenyek amúgy, ha arról van szó, hogy nem szeretnék lepusztítani a bolygó élővilágát és ökoszisztémáját. A megoldáshoz nagyon gyorsan teljes zöldítés kellene, a közlekedésben, az iparban, a fogyasztásban. És ez lényegében képtelenség, hogy ne (legalább átmeneti) visszalépésként jelenjen meg az emberek életében. Csak ha az emiatti hiszti hátráltatja a lépéseket, akkor vagy még drasztikusabban kell majd idővel lépni, vagy nem lesz mit és hova lépni.
-
Lenry
félisten
mindenki azt a területet szeretné korlátozni, ami őt személyesen a legkevésbé érinti (vagy legalábbis úgy gondolja)
ha gazdasági szereplő vagy, akkor szerinted az egyéni autózást kéne betiltani,
ha reggel melóba menet 40-el beszorulsz egy traktor mögé, akkor azt,
ha átlagTibi vagy Pesten, akkor az öreg dízeleket,
ha vidéki Laciként egy húszéves TDI az egyetlen elérhető autó, akkor szerinted a füstokádó gyárakat zárjuk be,
ha gyáros, akkor a metánböfögő teheneket,
ha tehenész, akkor ként pöfögő hajókat, és így tovább.miből gondolod, hogy pont a te perspektívád a jó?
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Somatom
veterán
Egyszerű. Jelenleg mi (Európa) vagyunk az egyik legnagyobb pazarlók. Lásd: túlfogyasztás napja. Haladjunk sorjában a legnagyobb pazarlástól, a legkisebb felé! A legnagyobbak mi magunk vagyunk. Tehát, elsősorban az ilyen területeken élő egyedek számát kéne csökkenteni, amivel a pazarlás minden formája is automatikusan csökkenne.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #530 üzenetére
Nagyszerű meglátás! Hol a többi szennyezés csökkentése? Fogyasztási, utazási, egyedszám, stb. korlátozás? Mi történt a klímacsúcson? A nagy semmi. Miért pont az ICE járművek korlátozását erőltetik, ami kb. huszadik a sorban és még az sem egyértelmű, hogy a kiváltójának szánt technológia annyira ződ?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
" szerinted az a premium, amibol keveset gyartanak..."
Hmm, az erto olvasast azert gyakorolnod kell. Tudod, minden bogar rovar, de nem minden rovar bogar... Igen, a premiumbol kevesebbet gyartanak mint a kommerszbol, de nem ettol valik premiumma. Egyszeruen azon az arszinten amin kinaljak, kisebb a fizetokepes kereslet.
"mindossze lenezed az olcsobb (fenntarthatobb - meretgazdasagossag) autok tulajait."
Feleslegesen probalsz megvadolni olyasmivel amit megcsak nem is gondoltam, plane nem mondtam.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
Folyamatosan tolják az energiaipar zöldítését, meg minden terület elektromosra terelését, mivel azt lehet megoldani zölden, jöttek szabályozások eldobható dolgok visszaszorítására. Egyedszablyozás nem is kell feltétlen, megoldja magát a helyzet, ha nem erőltetnék a népességnövelő programokat. Az hogy te nem veszel tudomást más területekről, nem azt jelenti, hogy ott semmi nem történik. Más kérdés, hogy történik-e elég, és hát nem, nem történik.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #498 üzenetére
" lassan nem éri el a prémium szegmenst a gazdagok közt"
Nezd, a Quandtok mar a 19. szazad veged gazdagok volt, ugyhogy a BMW ket foreszvenyese Stefan Quandt es a testvere Susanne Klatten (szuletett Quandt) mar milliardoskent szulettek es ugy is fognak meghalni. Oket marhara nem erdeklik a rangsorok meg listak, egyedul a csaladi imperium menedzselese es fenntartasa. Ok igy is benne vannak a 10 leggazdagabb nemet csalad kozott, a Merck-ek, a Henkel-ek, a Porschek es a tobbiek kozott.
"Na mindegy, éljél csak nyugodtan ebben a prémium = drága = jó világban, számomra akkor sem képvisel semmi értéket a BMW."
Latom, a szovegertes neked is nehezen megy. Mellesleg a loteri kutyat nem erdekli hogy neked mi kepvisel erteket.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #533 üzenetére
Én azt látom, hogy évről-évre egyre hamarabb van a túlfogyasztás napja és a villanyautókra való átállással ez nem fog változni. Sztem a pazarló területeken élő egyedek számát kéne azonnal csökkenteni. Egy szülő igyekszik mindent megadni a gyerekének. Több gyerek, több igény, több lakás, több autó, több fogyasztás, több utazás, stb., stb. Először ennek kéne sürgősen gátat szabni. Nem születhet több gyermek olyan helyen, ahol van túlfogyasztás. Ennyi.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #499 üzenetére
"a Tesla igénytelen, gagyi, meg ilyenek. Ha ez nem szubjektív, akkor semmi"
ò, ez nem szubjektiv. Az szubjektiv hogy szerintem mindegyik Tesla borzaszto ocsmany kivul-belul... De ez nyilvan egyeni preferencia kerdese.
Az igenytelenseg es a gagyisag az objektiv adatok es tenyek alapjan torteno kovetkeztetes eredmenye. az elmult evekben eleg sok informacio es statisztika kerult elo a Tesla minosegerol, meghibasodasairol, volt szerencsem latni nehany komoly analizist az autoikrol, es ezek alapjan mondom amit mondok.". Az viszont objektív, hogy Tesla egy olyan komplett elektromos hajtású megoldást tud lerakni (a hajtáslánctól kezdve a töltéssel bezárólag), amivel megelőzi az összes vetélytársát - ezt viszont nem ismered el. "
Egyedul a hajtaslancuk, es annak a hatekonysaga az amiben valoban vezetok, de ezt nem is tagadtam soha. Valoban az egyik leghatekonyabb hajtaslanc ami a piacon ma van, de mostanaban nagyon feljott a konkurencia is, ezt bizonyitjak a valos helyzetben vegzett fogyasztasi tesztek is. Ha vezet is a Tesla, akkor csak par szazalekkal (a tobbi kulonbseg a legellenallasbol, gumikbol, exrak energiafogyasztasabol jon).
A gond az hogy egy auto nem csak hajtaslancbol all."Ajánlom a figyelmedbe Sandy Munro elemzéseit"
Ismerem az oreget, lattam is par videojat, hat, szerintem nagyon tul van hajpolva a neten (valoszinuleg azert mert nagyon dicseri a Teslat). Eleg gyakran hibas kovetkeztetesekre jut.
" Tőle független elemzők szerint is jelenleg a legsérülékenyebbek a VW, BMW, Ford, két éven belül érezhetően visszaesnek az eladásaik, négy éven belül állami kimentésre és újraszervezésre lesz szükségük"
Marhasag. Meg az is ami a linkedben le van irva. Aki irta az total sügér.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #502 üzenetére
"A CCS meg elmehet a fenébe, sehol nincs a Chademo sokoldalúságához képest"
Ehhez nem tudok hozzaszolni, nem ertek hozza.
" mennyire alapvető lenne, a családi elektromos autót be lehetne fogni energiatárolásra is"
Hat, ez aztan tenyleg huszadrangu tema jelenleg. Egy csomo ember nem is tud otthon tolteni, plane nincs hazi energiatermelese.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #537 üzenetére
Nezz mar be legyszi a napelem es e-auto topikokba! Nem veletlen van eros korrelacio a tagok kozott. E-auto mellett megeri a napelem, a napelem alapberuhazast meg megeri boviteni annyival hogy beferjen az e-auto fogyasztasa. Ez 'csak' logikus, bocsi. [Igen, jelenleg keves a lakasban, es nem hazban lako e-autos.]
-
Shadowbull
addikt
"Nálad ez a hülye teslafan valami rigolya? "
Ja, olyasmi. Rengeteg van, eleg olvasni a topikokat. Annyiban kulonboznek egy atlagos autos rajongotol, hogy szemelyes harcot folytatnak Musk mellett, ha kell hazudoznak, ha kell fenyegetnek, ha kell csapatostul tamadnak be barkit, aki kritizalni mereszeli az imadatuk targyat. En talan 2006 kornyeken talalkoztam az elsovel, ha jol remlik. Azota figyelem a jelenseget, es azota figyelem a Teslat is kozelebbrol.
Ok egeszen odaig mennek, hogy a sajatjaikat is betamadjak, ha veletlenul nem jot szol:
https://electrek.co/2020/05/12/tesla-super-fandom-becomes-toxic-negative-electric-revolution-op-ed/"Írtam vagy tízszer a koreai ellenfeleket, mint pozitív példa, de te nem reagáltál rá semmit."
Teljesen rendben vannak a koreaiak, nincs veluk semmi bajom. Nekem nem tetszenek az autoik, de ez is egyeni izles kerdese.
"Az i3 nem jön be, az iX meg azzal a bazári nagy vesével igen gáz. "
Ott van meg az i4 is, meg az iX3. Utobbit en is elfogadnam, de egyreszt a csalad kijelentette hogy ok ugyan nem fognak villanyautoval szopni ha utazunk, masreszt en annyi penzt nem akarok autora kiadni, meg ugy sem hogy eleg komoly ceges kedvezmenyt kapnek ra.
Az i4 sem rossz, de csaladi autonak kicsi. Probaltam par honapja egy i4 M50-et, megy mint az allat. Aki erre gerjed annak biztos tipp.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #510 üzenetére
"Még ha egy kézzel készülő márkát hoznál ide talán esetleg."
Hmm, akkor tovabbi felvilagositas autoipari temaban. A kezzel keszulo markak azok a luxusmarkak, es a premium felett vannak. Ilyen a Rolls-Royce peldaul (ami szinten BMW tulajdon. )
Tehat van kommersz tomeggyarto, van premiumgyarto es van luxusgyarto. Nyilvan a hatarok nem elesek, a kommersz teteje osszemosodik a premium aljaval, a premium teteje meg a luxus aljaval.
Hogy a darabszamokat is erezd, 3 globalis gyarto mint pelda : a VW mint kommersz marka gyart evente 6 millio autot, a BMW mint premiummarka gyart 2 milliot, a Rolls Royce mint luxusmarka meg gyart otezret.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #526 üzenetére
"És mi van akkor, ha a pazarlásból lejjebb lehet adni az életszínvonal csökkentése nélkül?"
Nem lehet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Persze, de ez nem meglepo. Nyilvan az fog eloszor az EVk fele fordulni, akinek:
- van erre affinitasa, hiszen erdekli annyira a tema hogy beruhazzon az otthoni energiatermelesbe
- van eleg penze hozza hogy megtehesse.Sajnos ez tarsadalmi szinten egy marginalis kisebbseg. Ha tomegesen szeretnenk hogy elterjedjen az EV, akkor tomegesen kell hogy vegyek olyanok, akiknek ilyesmire nincs lehetoseguk, ilyen vagy olyan okbol. Peldaul nekem sincs, mert egyszeruen olyan helyen lakom ahol ez nem megy.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #542 üzenetére
Nem is kell. Csak nem lennénk ennyire egymás se...ében.
"Ősközösségben élnénk szépen,
Gyűjtögetnénk békességben.
Madártojásért fára másznánk,
Vadat, halat lakomáznánk!"[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
Mivel nem szuletik eleg gyerek igy a nepessegcsokkenes garantalt. A gond az hogy a tarsadalom mukodokepessege valoszinuleg nem fenntarthato ha hianyzik a munkaero, ugyhogy importalni fogunk.
Akkor meg ugyanugy ott vagyunk ahol a part szakad.Mondjuk a legujabb adatok szerint valamikor a 60as evekben fog tetozni a globalis nepesseg, utana mar az is csokkenni fog.
Musk amugy a legnagyobb problemanak pont azt latja hogy kihalunk, ezert is jar elol jo peldaval es csinalt 5 gyereket. Vagy hatot, a fene tudja eppen mennyi
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #545 üzenetére
Azert az ipari robotok terjedesevel ez el fog tolodni, most is van egy tok feleseges reteg, amelyik tul buta, hogy barmit is csinaljon, csak koltunk a kozmunka programjukra.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #545 üzenetére
Lehet, hogy csökken a népesség, de nem elég gyorsan.
Nincs születés, nincs import. Ha úgy alakul, akkor kihalunk és kész. Miért baj ez? A faj nem hal ki, hiszen csak ott csökken le a népesség, ahol túlfogyasztás van. Ahol nem élnek pazarlóan, ott nem szükséges korlátozni, tehát a faj fennmarad. Ökológiai szempontból nem ez lenne az ideális? Ugyan, mi kéne hozzá? Pár rendelet.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Shadowbull #536 üzenetére
Azért persze azt érdemes rátenni a mérleg másik oldalára, hogy az Y (amivel a legtöbb gond van) új modell, a gyártási élettartam elején jár, miközben magában a gyártásban olyan újításokat vezettek be, amiket még egy más gyár sem próbált ki (komplett hátulja egy darabból préselve) - a régi gyártóknál is megvannak a gyerekbetegségek minden generációváltásnál, amiket jobb esetben egy modelléven belül korrigálnak - és minél bonyolultabb egy autó, annál több ilyen problémája van.
A hatásfokon kívül a teljesítmény földre rakásában is eléggé elöl vannak, és ez is benne van a hajtáslánc jóságában, illetve a szoftverük is teljesen koherens. A VW-nek ezzel szemben elég nagy nehézséget okozott a megszokott "beszállító hozza az ECU-t a saját szoftverével, és ezek majd együttműködnek" felfogásból átállni a saját fejlesztésre. Szerintem könnyebb egy jó hajtáslánc köré prémium formatervezést és anyagokat rakni, mint fordítva.
Persze, most ugye arról a Munroról beszéltünk, aki a szétszedéskor az összes hibát is elmondta - például a Model 3-nál a túl sok darabból összerakott hátulját. Ebből él, hogy elmondja a jót és rosszat is, a Teslánál sem fogta vissza magát, ha olyasmivel találkozott, amit rossznak tartott. Mikor jutott hibás következtetésre?
Lehet, hogy marhaság, mindenesetre a befektetők ezen mutatók alapján kalkulálnak (amiket meg a korábbi tapasztalatok alapján készítettek el, én nem lennék olyan bátor, hogy kijelentsem, "ők hülyék ahhoz, amit csinálnak, én ezt megmondom itthon a fotelből", ha érted, hogy mit akarok mondani), tehát emiatt is elapadhatnak a források, és akkor önbeváltóvá válik a jóslat.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Shadowbull #539 üzenetére
"En talan 2006 kornyeken talalkoztam az elsovel, ha jol remlik."
Az igazi "early bird" lehetett, lévén az első autójuk, a roadster, 2009-ben jelent meg.
Viszont a termék és az ellenszenves rajongótábor két külön dolog, úgy látom, nálad a kettő valahol összemosódik. -
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #549 üzenetére
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Konteó topic
- Anime filmek és sorozatok
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Dell notebook topic
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vicces képek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz