- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz Jim Tonic #73 üzenetére
Ez tuti total hulyeseg. Az elektromos autot otthon, ejjel, kis sebesseggel toltod, mert ugy jarsz jobban. EV + PHEV a csaladban, 10A (mert regi es nem tud mast) ill. 6A az esetek 98%-aban amit kapnak, vagyis 1.4 ill. 2.2kW-tal toltodnek. Ne keverd a gyors- es villamtoltovel, amit viszont max. fel oraig hasznalsz (de otthon a nekunk gyors fali is csak 3.3-as). Es egyelore szaldoban de napelem termel nekik (15MWh/ev, cs.haz plusz autok).
Ertelemszeruen aki van olyan szerencsetlen, hogy csak majdnem benzinarban tud per km aramot tankolni utcai gyorstolton, annak nem az a legnagyobb baja hogy azt ki epitette ki es honnan van bele aram. -
axioma
veterán
válasz t72killer #98 üzenetére
Imadjak a nemet energiamixszel szamolni az aramot es 0 CO2 aran a benzintartalyban termo finomitott, tobbezer km-re kitermelt gazolajbol a benzint. Akkor mar neha majdnem sikerul kihozni, hogy a varosi fustos kisauto jobb mint a Tesla Model S.
Parszor ezt mar a villanyautos topikban vegigjatszottuk...
Ismered a mondast: csak annak a statisztikanak hiszek, amit en magam hamisitottam -
axioma
veterán
Ez tok jo, eddig nem jott szembe. Nekem az a fura, hogy ilyet aramkiegyenlitesre - mar az itt elmeselt napenergia miatti, 24 oran beluli eltolodas atbuktatasara - akar aramszolgaltatok is hasznalnanak. Mondjuk a haztajiak is, foleg szaldo utan... kerdes, hogy mi az oka hogy nincs me'g felhasznalasa. Sajnos az uzemanyag me'g fantazianevvel sincs megnevezve, hogy kiderulhessen, ha leirtak valahova az okat.
(Volt anno az index forumon lendkerekes meg suritett levegos autos topik is... otletek vannak. Mondjuk az akkumulatoros villanyauto az 100+ eves otlet, kellett neki jopar evtized mire vissza tudott jonni, na meg olajpolitika is.) -
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #121 üzenetére
4 ora 10A 5 ev mulva durvan 100km. Aki ennel tobbet ment elozo nap is es kov nap is, az eggyel dragabb csomagra fizet h min. 6 orat kapjon pl. Az ingazoknak meg eleg.
-
axioma
veterán
válasz #53246592 #181 üzenetére
Csak szabalyozas kerdese, hogy mit kotelezo atvenni... most eppen barmit, de kesobb miert ne lehetne hogy felesleget nem vesz at, vagy csak szolgaltatonal megvett tarolokapacitas erejeig vesz at (merethatekonysag miatt nem otthoni), vagy barmi mas (frekifuggo is lehetne pl.) Ha mar napon belul nincs ingadozas, nem kell gazeromu, aminek egyetlen elonye a gyors indithatosag, johetnek a kevesbe flexibilis de par ora alatt mar rentabilisabban dolgozo eromuvek. Es ez me'g csak a termelesi oldla, a vezerelt aramot is meg lehet oldani sokkal szelektivebben mint most.
Rendszerszemlelet kell, nem azt mondani ohgy a megoldas az hogy a naperomu helyett hirtelen kell masik eromu belepjen, minden mas valtozatlan... -
axioma
veterán
válasz antiapaladin #219 üzenetére
ld. Ausztralia. Letezik aggregator... ha jol van meretezve a rendszer (nem arra hogy az eves termelest egy ev alatt megtermelje, hanem arra hogy az esetek 95%-aban a 7 napos csuszo atlag termeles adja ki a 7 napos csuszo atlag igenyt), akkor me'g mindig zoldebb, mint azert a keves minuszos napert kidobni a tobbi nyereseget. Es akkor me'g arrol nem beszeltunk, hogy mi lenne ha a felesleg energiat otthoni korulmenyek kozott lehetne hosszabban beta'rolni (ho, allapotvaltozas, mittudomen).
Kiegeszites: az nekem is a hala'lom, hogy arammal akarnak telen futeni, es _ta'rolni_. Azt fel nem foghatom, hogy miert kene hot aramban ta'rolni, me'g ha harmadannyi aramot is kell mint hoenergiat. -
axioma
veterán
válasz antiapaladin #225 üzenetére
A regi ausztral filmekben nem volt napelem, csak mar megint nem a lenyeget latod meg: a hsz arrol szol h nem a jelenleg hasznalt eszkoztarral kell az energiaellatasba belerakni a zoldeket, hanem globalice letezo megoldasokkal kell a celt elerni... BTW napelem nelkul hogy lenne a tanyara a szigetuzem?
[ Szerkesztve ]
-
-
axioma
veterán
válasz antiapaladin #238 üzenetére
Pl. fogyasztas vezerlese. Mo kimondottan jol all infrailag, de most tok masra van hasznalva, az ejszakai volgyidoszakra raadasul rengeteg szocialis elemmel, ami szembemegy a halozat-kiegyenlitesi erdekeknek. Csak jogszabaly kene arra h az autok fali toltoje mehessen rola, uj vezerlesi csoportban, nem 18-24 kozotti minimum x oraval [talan 4] ami bojler-kalyha eseten van.
-
axioma
veterán
válasz worxland #252 üzenetére
Hat en aggloban jarok inkabb (nem tul melyen be Bp-re), es baromira nem mindegy, hogy a csendes es szagtalan ionommal mi mogott megyek... ha pl. lampanal olyan brutal motoru valami all be mellem akkor a rezgeset is erzem, eleinte volt hogy ra se jottem hogy honnan jon. Ha ez mind eltunik azert akkor lesz javulas.
A tuzeles szennyezesenek eltuntetesehez mas kell, az teny, de az idoszakosabb es az automatizaltabb iranyok mar nem szennyezoek, az uj generaciok mar nem fognak szennel-faval szenvedni, megoldja a lustasaguk is. -
axioma
veterán
válasz antiapaladin #255 üzenetére
Ennel azert mikor en benne voltam (5+ eve) a parameterezesben akkor is sokkal szofisztikaltabb volt a menetrend. Es ez me'g mindig a version 0.1 - siman lehet a nemetek fele Steuerbox, x kulonbozo parameter alapjan aka'r per "konnektor" (nyilvan amelyik dedikalt nagyobb fogyasztohoz ott erdemes) iranyitani - kozte az aram pillanatnyi ara is, de adott helyet ne szakitson meg z idon belul stb. Es me'g ez is binaris. A vezereltre hasznalt kutyu relekimeneteivel + egy masik eloirt eszkozzel a nemeteknel a betermelesi pontokat tudtak (tudjak) 0-30-60-100% parancsokkal iranyitani (persze torvenyi keretek kozott h mennyi ideig szabad mennyire), igaz ott is csak egy viszonylag alacsony teljesitmeny-meret felett.
Azt pl. nem tudom, hogy a mostani H tarifa az vajh mennyire menetrendezett, de ha valoban arra hasznaljak amire valo, ott lehetne siman egy min 50% kitoltest igerni (btw, bajoroknal azt hiszem mar most az van hogy a kitoltest a kozpontban mert kulso homerseklethez igazitjak, egyesevel talan nincs is vezerles csak ki-be kozbeavatkozas), a hoszivattyus futeseknek a tehetetlensege miatt eleg a napi osszbevitelt barmikor leadni. -
axioma
veterán
Szerencsere nem csak araszolas van, ott fustossel legfeljebb agyon idegeskedtem magam hogy benzint e'get es fustot okad az Alto is a kvazi egy helyben allas kedveert. En erezhetoen jobb hatekonysaggal vezetek agglobol Bp melohelyre miota villanyautoval jarok (magabiztosabb kikanyarodas, savvaltas/besorolas), pedig az 1990-es jogsim miatt eleg sokat vezettem valtosat, az mar boven a kezemben-labamban volt, plane a sajatom (amugy baromi gyorsan elfelejtodik, igaz gyorsan vissza is jon az elso kohoges utan).
-
axioma
veterán
Ez a marketing bullshit. Az ion-omhoz (vettem 2.25M-ert) is azt mondtak 7M az akku, ha a peugeot-t kerdeztem... merthogy alkatreszt biztositani kotelezo, de az a'ra nincs megszabva, igy viszont eleg ha irrealis arat mondanak, mert akkor senki nem rendel, nem kell belole tartani... ion eseten pont nem tudom de prius, ampera csere mukodik, igaz nem ujra hanem felujitottra, nem is egyben hanem valtozo hanyadu egysegenkent, nem koltod ra az auto arat.
Az ion nemsokara 11 eves lesz, akku 70-80% kozott valahol (nincs friss meresem). -
axioma
veterán
Ha villanyosod lenne, tudnad hogy 1-1 odalepes az eg egy adta vilagon semmit nem szamit, ha kozben a sebesseged 70km/h alatt marad (tipikus varosi hasznalat), mert minimalis ideig leszel az optimalis hasznalat felett. En is odalepek pl. ha lampanal elso vagyok es kene savot valtanom, siman mire a keresztezodes tuloldalan vagyok mehetek is. De nyilvan ezt se kell minden zoldnel eljatszani.
A palyara hasznalt elektromosoknal mas, ott tudsz sokaig nagyon rajta allni a menetpedalon, de az meg mar nem az azonnali nyomatek kihasznalasa kategoria. -
axioma
veterán
Nyilvan sarkitott peldat hoztam. Mittudomen meddig, legkozelebb megnezem, kell altalaban nyomni ahhoz, hgoy 2 auto elonyt szerezzek ahol mar boven be tudok ele menni, sztem 30-40 kozott valahol. Egyetlen egyszer volt egy sportauto amelyiknek moge mentem be, de pont mert kilott, mogotte lett boven 2-3 autonyi hely. Mondjuk ranezve a szappandobozomra kevesen gondoljak hogy hogyan fogok indulni, ha nem kimondottan utazok elozesre akkor is alapbol jobban gyorsul akkor, mikor epp a 2-est keresik mellettem egy erosebb autoban.
Amugy mint mondtam, ezzel kb. csak akkor e'lek, ha kenyelmesebb ugy savot valtani - amugy en az a fajta vagyok aki 1x az elejen beall abba a savba amibol 12 km-rel kesobb 1x kell kikanyarodnia (Na jo, most ez innen nem megy, de elozo munkahelyemrol volt ilyen szcenario.) Tudom, mindjart kapom hogy tipikus noi vezeto... -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #435 üzenetére
Imadom hogy mennyien nem funkciot vesznek, hanem esztetikai elmenyt [a marketing altal jol megdolgozottan, ofc] - nekem emiatt olcsobb a jo funkcio ;-)
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #437 üzenetére
Persze, van ceg akinek derogal szemelygepjarmuvet, ar/funkcio[ertek] optimumot gyartani, helyette abba fektet energiat, hogy dragan adjon el 'gyari' kulcsszoval barmit [csak egyetlen pelda: gyari tolatoradar-szemek beepitese teljes lokharito-cserevel, mert letezik erre 'gyarilag' lukas... agyrem, mellesleg bmw]
Azert kell h ne hagyomanyos gyar keszitsen e-autot, mert az tok frleslegesen a premium-szegmensbe teszi [na jo, minusz Dacia Spring, nem is ide keszult]. -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #442 üzenetére
OK, akkor most csodalkozz: utalom, hogy az Ampera nem szovetuleses. Meg hogy (megjelenesekori szinten) premium auto. De az az egy illett a tobbi parameterevel a felhasznalasi modunkhoz. Ha nem akarna elegans lenni, akkor talan be lehetne a 4 (veletlen se 5, kenyelem miatt) fore pakolni nyaralashoz (hulye ferde hatsoablak), valamint nem kene centizni a meretei miatt parkolaskor (10+ evvel ezelott felfestett szelessegu helyek). A kijelzo a prius I-ben is jo volt (17 ev utan), azon nem mulik semmi. A gyongyhazfeny miatt egy barom kezdojogsis platosautos majdnem GTK-ztatta kgfb-re az amugy jo autot (igy "csak" 4.5 honapot buktunk, mire megcsinaltak). Elonye az ionomhoz kepest a hibridsegen kivul ketto van, mindketto nelkul lehet elni: tempomat, kulcs nelkuli inditas.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #457 üzenetére
Engem szemelyesen nem zavar, csak sajnalom aki ilyen szemlelettel talalkozik mikor e-autos topikokat olvas, de ja, reszemrol eleg. En kerem kispolszkival kezdtem mint elso tenyleg sajat auto (olyan oreg nem vagyok, hogy ujkent, 2009-ben... a "nagy" autonk akkor a swift ezres volt).
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #463 üzenetére
tudod olvasni tudni kell, nem allitottam h a bortol premium... https://a.te.ervelesi.hibad.hu/
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #470 üzenetére
Jo, akkor ezek szerint nalad (nalatok) mas a premium.
szerk. kitoroltem a tobbit. Kesobbi hsz-bol kiderult, hogy szerinted az a premium, amibol keveset gyartanak... gratula, megalkottad az "az a premium ami draga" magyarazatot, vagyis mindossze lenezed az olcsobb (fenntarthatobb - meretgazdasagossag) autok tulajait.
Ezen csoportnak buszken vagyok a tagja![ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #537 üzenetére
Nezz mar be legyszi a napelem es e-auto topikokba! Nem veletlen van eros korrelacio a tagok kozott. E-auto mellett megeri a napelem, a napelem alapberuhazast meg megeri boviteni annyival hogy beferjen az e-auto fogyasztasa. Ez 'csak' logikus, bocsi. [Igen, jelenleg keves a lakasban, es nem hazban lako e-autos.]
-
axioma
veterán
A lebetonozod az autot vagy nem szamolhatod bele reszre reakciokent. De, nagyon sok minden statisztikailag mukodik, a bankoktol kezdve az aramszolgaltatason at egy csomo minden. Persze nem felhasznalonkkent, hanem rendszerszinten, de a szolgaltatas mukodesehez az szamit.
re #633: hat pedig a vezereltnel a fogyasztas ilyen statisztikai alapon szamolt (max. evente nyulnak az idosorokhoz amihez a keszulek veletlen kesleltetest ad, es persze ev kozben szerelnek fel-le valtozo darabszamut beloluk), visszafele mi a kulonbseg az iranyon kivul? Raadasul a terhelescsokkentest me'g csak nem is kell annyira kicentizni, mint a novekedest (eloirt max. meredekseg).
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #664 üzenetére
Mar bocs, de pont a BMW teljesen hulye ebbol a szempontbol. Lattam belulrol a parameterezeshez hasznalt file-okat, mint programozo a hajamat teptem tole, a verziokovetestol a formatumig. Akie a hozza tartozo auto volt az meg a logikatlan mukodestol tette ugyanezt (ket helyrol iranyitva a klimat ketfelekeppen mennek korbe a funkciok...). Egy evig nem birtak kitalalni, hogy mi ette allo helyzetben meg annyira az akkut, hogy egy het nemhasznalat utan a gyari akku nullara kisult (vitorlazasra ugy kellett menni a csodaautoval, hogy akkusaru odaerkezeskor lehuz, visszaindulas elott a csomagteren at - az nyithato kulccsal - bemaszik es visszarakja... nonszensz).
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #695 üzenetére
Van jogositvanya, tehat autovezetes szempontjabol nem amator. Ez a definicio!
Az FSD-t meg csak meghatarozott, jo minositesuek _probalhatjak_ ki. Nem GA minosegu termek, hanem max. preview. Raadasul - egy linket neztem meg a sokbol - ezek az emberek direkt a problemas helyzeteket veszik fel, a tobbiben nincs semmi erdekes. Amit en lattam az volt a baj hogy megallt, bizonytalankodott (mas szoval: azt csinalta amit a kevesbe gyakorlott soforok: megkerestek a biztonsagi allapotot, ez alapveto a safety-critical rendszereknel), az egyes specialis helyzeteket (bicikli zold keresztezodesen atvezetoje, sin) ertekelte felre. Termeszetesen nem mondom hogy nem hibazik, termeszetesen mindig lesz problema, de az elerendo cel nem az, hogy tokeletes legyen, hanem jobb az embernel. A rafutofeket is kivenned a kocsikbol? Biztos tobb ember eletet mentette meg, mint akinek indokolatlanul okozott zuzodast az ovon ha tul nagy volt a satuzas _es_ indokolatlan.
(A mai elvarasoknal mar a vasutnal sincs az, ami regen volt: maga a biz.ber teljes lefedettseggel igazolt kombinacios halozat, hiba csak a reszegysegek hibajabol lehetett (pl. szakadas). Jelenleg a programmal mukodo biz.berek mar "csak" a SIL4-et tudjak, statisztikai alapon "eleg jok" - cserebe mas hibalehetosegek teljesen eltuntek, illetve egyuttal jelentosen nagyobb kozlekedesi volument kezel le, gyorsabban tud reagalni. Lehetne persze 100% biztonsagot elerni: ha a kerekeket a sinhez hegeszted, csak akkor masik cel serul...) -
axioma
veterán
Konkretan erre egy tarsadalmi meroszam van. Ezert lett a vasut SIL4 10^-9 1/h (halalos kimenetelu baleset bekovetkeztenek legnagyobb elviselheto merteke). Valoszinuleg ez az autozasra nalad most me'g teljesen mas, mint az unokadnak 40 ev mulva. (Bar lehet, hgoy addigra atalakul a rendszer, es az onvezetes nem is fog kelleni, vagy teljesen mas inputon (az infrastrukturan alapulo) mar nem lesz egy csomo hibazasi lehetoseg, hanem lehet azt szamolni, hogy hany csigat utnek el vagy ilyesmi).
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #702 üzenetére
Nezd meg az ertelmezo keziszotaradat. Amugy meg balta, cigaretta, soroljam?
-
axioma
veterán
A buntetes elso szamu lenyege az elrettentese masoknak hogy megprobaljanak hasonlot. Az elzaras [=lehetoseg megszuntetese] es a sertettek lelkenek megnyugtatasa csak mellekes, leginkabb azon nyugszik, hogy alatamasztja az elsot [ossz-tarsadalmilag biztonsagosabb kornyezet].
A legibaleseteknel is ritka hogy barki bortonbe kerulne [foleg hogy a kozvetlen okozo jellemzobb hogy ott van igy osztozik a tobbiek sorsaban], hanem a folyamatokat javitjak, hogy maskor ilyen ne tortenhessen. Tokeletesen teljesiti a fent emlitetteket, ha egy picit is hajlando vagy absztraktabbul szemlelni...
Az, hogy ha mar atlagban jobb, nem jelenti azt, hogy 'keszen vagyunk', tovabb kell csokkenteni, egyik hibat sem szabad bennehagyni. De ettol me'g a valtopont eljohet olyankor, amikor me'g van aldozat... nezd forditva! Jelenleg az van, hogy csak az kaphat jogsit [eu alkalmassagit], aki benne van egy hibahatarban. Ha az onvezetes eleri ezt, miert ne kaphatna? Sot, ha az onvezetes ezen minimumszint felett van, miert ne mondhatnank, hogy az onvezetes alatt teljesitok ne kaphassanak jogsit! Ezzel javitjuk a TE biztonsagodat.
Egyebkent az onvezetesnek egy baromi nagy elonye lenne [hangsulyozom, ha mar mukodik jobban, mint az ember]: kiszamithatobb! Es ez segiti a kornyezetet is. Az ember meggondolja magat, vagy annyira idot akar nyerni hogy szabalyokat hag at, az onvezetesnek ezt ha tiltod, akkor az kovethetobb viselkedesu, konnyebben es gyorsabban megy a teljes kozlekedes, barmilyen soforrel.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Nem tudom, mitol lenne rosszabb, hogy onvezeto es nem soforos auto utotte el. Sot, igen, a soforosnel ujra es ujra johet egy olyan hulye, attol hogy az elso bortonben van.
Mi tobb, 30 eve van jogsim es napi rendszeresseggel vezetek, de ez feladat, es nem szeretem. Foleg sotet, esos vagy jeges idoben, pedig 98%-ban varoson belul vagyok. Amint mar az en ovatossagomnal is jobbak - koccanast azert okoztam mar, sot: volt hogy lecsuszott a labam a fekrol, maig se tudom hogyan [nem a cipo volt alkalmatlan], szoval en magam is atengednema kormanyt [vszinu ha oregszem akkor jogsit se kapok mar, akkor muszaj is leszek].
Elhiszem, hogy foleg szakman belulrol felelmetes lehet ez az irany, de az erzelmi, nem ertelmi erveles nem meggyozo.
Apropo, ha van onvezeto 'tomeg'kozlekedes [haztol hazig megoldhato], a gyerekeim se nagyon fognak gyalog jarni [varosban meg most is ritka a mai autoknal a sulyos serules az autoban ulokre].[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Akkor te abban nem bizol, hogy addig nem engedik ki, amig bugos. A kozlrkedesbiztonsagi felugyeletre haragudj, ne arra aki meg akar neki felelni, raadasul te eleve felteszed hogy bugos marad... [amugy igen, tuti lesz programhiba, ilyenkor a biztonsag javara teved - de ez ugyanugy alapvetes a szoftverdesign-nal mint a kezdo vezetonel... ezt a szakmat meg en latom].
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #730 üzenetére
Valoszinu [unoka], enyeim ha nem lenne covid mar jogsijuk lenne...
Esoben sotetben: sokkal jobban lat az infra, mint az emberi szem - nem is ertem miert nem lett egybol iparagi standard a kilogo visszapillantok helyett a kameradudor + belso kijelzo ami tud a fenyviszonyokhoz alkalmazkodni [a fejjel korulnezes mellett]. Igaz, olyen alapon a szelvedo helyett is lehetne - pl kimaszkolja a szembejovo reflektorat, bar lehet h varosban nem is kene az utat is fenyszennyezni ha anelkul is lathato a jarmu...
Thinking out of the box! Ezzel lehet haladast elerni. A te szkepticizmusod meg kell ahhoz, hogy ne nyugodjon meg az alkoto az 'ugyanolyan jo' allapotban.
[Valamiert Asimov robotvilaga es benne a nagyon jo embertol megkulonboztethetoseg ugrott be...] -
axioma
veterán
Nyilvan 20 evvel ezelott nem szavaztam volna neki bizalmat, ma mar igen. Bar a 2001-es prius kozponti kijelzoje 3 eve me'g tokeletesen mukodott [akkor eladtuk], csak a felbontas ott me'g gyer volt tukor-helyettesitonek. [Amugy manko-kerek mintajara manko-visszapillanto is lehetne...]
-
axioma
veterán
-
axioma
veterán
Ez mar csak frocsoges, mar ne is haragudj. A kezdo vezetoket is kiengedik a forgalomba, sot az usa-ban ahonnan a peldakat hozod ott konkretan akinek nincs jogsija az beul egy olyan melle (nem is specko hanem tok normal szemelyautoba, se dupla pedal se semmi), akinek van jogsija, es ugy tanul vezetni. Naluk - fuggetlenul attol hogy program vagy ge'p - vannak me'g kevesbe vezetni kepes entitasok az uton vezetni tudok felugyelete alatt. Mi a kulonbseg azon kivul, hogy neked a szakmad miatt _muszaj_ hogy azt mondd, hogy csak emberekkel biztonsagos? Ugyan mar, mitol? Ha csak olyanoknak adnanak jogsit akik ma superlicence-t kapnak, akkor megertenem, de ma a kozutakon boven tele vagy igy es me'g igyebbul viselkedo soforokkel. Nem latom a kulonbseget, abban semmikepp hogy ki zarhato bortonbe es ki nem...
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #793 üzenetére
En csak azt nem ertem, hogy miert "e'rte'k" szerinted az hogy bmw-bol sokfele valtozatot gyartanak - amik aztan idonkent csesznek egyutt mukodni, lasd ismerosom peldaja. Az miert jobb a vevonek? Minel bonyolultabb annal tobb helyen tud elromlani.
A tobbi marketingdumad nem erdekel, nem veletlen h miota gyartastechnikaval uraljatok a temat kiszalltam [pedig azt me'g en is tudom hogy a kontroller tobb mint egy proci], de erre kivancsi vagyok, milyen valasz letezik akarmilyen maganuniverzumban, mert en a logisztikusoknak kiszolgaltatva lenni ellenerven kivul nem tudok mast kipreselni magambol. -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #796 üzenetére
Forditsuk meg: vajon a marketing adja el [azt is opciokent aminek nincs keresnivaloja, az ido tulhaladta, csak ettol a tobbi dragabb lehet], vagy vasarloi igeny hozta letre? Ha a vasarlo problemaba utkozik bizonyos kombinacioknal, milyen lehetosege van reklamalni? Semmi, tudom, hiszen egyeni kombinaciot rendelt, nyista hibas teljesitesnel eredeti allapot... ugyesen bevedik a fenekuket, lattam a szerzodest, a legdurvabb 3 atverest en segitettem kiszedetni...
Igen, nem en vagyok az atlagos ujauto-vasarlo [egyaltalan nem valoszinu h valaha uj autom lesz], de ha bmw cimkevel ossz 5 fele auto lenne, azt ugyanugy vennek, csak a marketinget kell atalakitani. [Konkret vasarlo pl. a bmw logo ellenere, a hatsokerek-hajtas miatt kotott ki az adott autonal.] -
axioma
veterán
Egyszeru sztem: a varosi kisauto nem letezik az usa-ban.... naluk nem a napi 25km atlagfutas a jellemzo, es nincs helyproblema se az uton se epuleten belul, megalomanok.
Amig amit gyartanak megveszik, sajna nem lesz erdekuk pluszban helyi viszonyokhoz illeszkedot is gyartani. Pedig igy nekem se lesz 5 ev mulva masoduserkent hasznalt tesla opciom.
Nem mintha a bmw gyartana rex-es i3-at ami illeszkedne a jelen vasarloi attitudhoz [hatotav-para, nem otthoni toltes maceraja]. Vagy mas kisauto rex-szel. -
axioma
veterán
Nagyon nem ugyanaz. Legalabbis a rex-nek eleg egy szogegyszeru, egyetlen mukodesi modra (ezekhez ti ertetek, nyomatek, fordulatszam, mittudomen) optimalizalt motor, ami kizarolag az akkura termel. A phev-ben a motor is - a benzinesnel szokott modon - hajtja a kerekeket (hol altalaban, hol csak idonkent, Ampera allitolag csak palyan ha nagyon odalepsz, de me'g mindig minden szirszar benne kell legyen ami a benzinesnel meg nagy a motor (1500) es a tank (35 liter talan)).
De ha mutatsz olyan phev-t, ami megy magatol 100-150km-t a minimalis 50 helyett (zold rendszam miatt, idealis esetben merve), azaz telen is Bp egyik vegebol a masikba es vissza (ami me'g mindig csak varos) el tud menni a benzin nelkul, de el lehet indulni a pusztaba es ha kifogy, a benzinnel is el tud legalabb santauzemben (mint potkerekkel, csokkentett tempoval) menni, akkor szolj, mert azt en mar rex-esnek hivnam.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ok, mondj szted nepauto [csaladi, minden celu pl. nyaralas] phev-k meretet helyette... ampera 4.5 meter, outlander ugyanabbol az evbol 4.65m, ma mar 4.7 feletti. Ne a varosi autok meretet mondd egy olyan hsz-emre aminel a 'fo' autonak venne'm volt a lenyege [masodiknak/varosinak ott a kei-auto ion, garazsba is ugy fer csak be ha 4m alatti...]
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #836 üzenetére
Neked - en egybol ertettem. A dzsip-et se mondhatod h tilos masra hasznalni mint a Jeep markara...
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #842 üzenetére
Sajnalatos, ha ennyire nem erted a koznyelv vs markanev kozti kulonbseget. Neked gondolom kockas fuzeted se volt, reklamaltal a tanitoneninel, hogy az negyzetracsos...
Új hozzászólás Aktív témák
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC