- Yettel topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Kínai androidos okosórák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #30 üzenetére
Eddig nem volt elvakult zöld lobbi a kormányban, és most is egy hárompárti koalíció tagjai, úgyhogy eléggé be lesznek fékezve.
Az atomerőművek kivezetése pedig leginkább gazdasági kérdés. A rendszerből az elöregedett erőműveket vették ki, amiket már csak óriási befektetéssel lehetett volna modernizálni, és úgy döntöttek hogy ezt a pénzt inkább a megújulók kiépítésébe fektetik. Fukushimával magyarázni ezt az egész folyamatot primitív leegyszerűsítés.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #33 üzenetére
Nem éppen, az FDP az klasszikus jobboldali-piacpárti-liberális.
Az SPD meg szocdem, ők sem elvakult zöldek.Nem véletlenül hisztizik az összes zöld szervezet, hogy a koalíciós szerződésbe nem került bele egy csomó zöld mánia és követelés még csak említés szintjén sem, ami meg bekerült az eléggé periferiális, hangsúlytalan és még így is a bizonytalan jövőbe lett tolva.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #37 üzenetére
A koalíciós szerződés nemtom hány száz oldal. Jellemzően te ezt a részletet ragadtad ki.
Ennek a koalíciónak semmi köze sem Adenauerhez sem Kohlhoz, lévén szocdem irányítású.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #41 üzenetére
Milyen programmal? Láthatóan nem is ismered a programjukat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #42 üzenetére
Sok-sok tévedés. A 100 dollár per KWh messze nem elegendő egy átlagautónál az árparitáshoz, és ettől is messze vagyunk. Jelenleg valami 120 dollár körül van az átlagár, és éppen most fordult meg a trend, az árak középtávon növekedni fognak.
A gyártók nem hogy óriási nyereséggel, de jellemzően jóval kisebb árréssel sőt gyakran veszteséggek gyártják és árulják az elektromos autókat.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz GhanBuri Ghan #52 üzenetére
Egy 3kW-os inverteres klíma fogyasztása 800-1200W. Egy mára átlagos autótöltő 22kW.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
arnyekxxx
veterán
válasz GhanBuri Ghan #52 üzenetére
amelyek átlagos fogyasztása 3kW
mekkora klímák azok? Az én 3,5es klímán 1kW alatt eszik fűtés közben csúcsra járatva. -
arnyekxxx
veterán
válasz GhanBuri Ghan #77 üzenetére
És azt az 1GW extra kapacitást, amit egymillió egyszerre üzemelő klíma igényel,
Gyorsan harmadolódott az elképzelt áramigény, kezdetnek nem rossz. Mindemellett nem üzemel egyszerre egymillió klíma folyamatosan, főleg nem max teljesítményen szóval csökkentsd bátran tovább. -
arnyekxxx
veterán
válasz GhanBuri Ghan #111 üzenetére
Nyáron 40 fokban megy 10percet egy órában aztán leáll. Nyilván nem egy üvegház fagypontra hűtéséről beszélek.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz GhanBuri Ghan #77 üzenetére
Azért az arányokat érzékeled?
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #193 üzenetére
Iszonyatos mennyisegu penzt kellett volna betenni az elettartam-hosszabitasba.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Fall-N
veterán
válasz GhanBuri Ghan #218 üzenetére
Meg lehetne oldani, de az nem "zöld" és trendi. Én jártam Paksi Atomerőműben többször is, érdemes elmenni megnézni. Ott is van terv a kiégett fűtőelemek tárolására. X kilométer mélyen van egy nagy tároló "barlang" ahol el lehet veszély nélkül helyezni. Az uránérc a természetben is előforduló ásvány és mégis veszélytelen ránk nézve a természetes előfordulási helyén. Régebben (kb. 16 éve voltam) - de lehet most is - az oroszok vitték el tőlünk az elemeket, így meg volt oldva ez a része.
Elvi szinten az elhasznált fűtőelemeket lehet dúsítani és így újra használni. Ezt kéne fejleszteni, meg a biztonságot fokozni, hogy ne legyen ellenszenv a technológia iránt, mert még mindig rövid és hosszabb távon is tisztább, mint bármilyen fosszilis erőmű. A megújuló az sajnos nem állandó és kiszámítható.
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #326 üzenetére
Az igaz, hogy még nincs meghatározott dátum, de már műsoron van a budapesti korlátozás téma. Tizen évvel az új ICE -k rolója előtt. Szted ésszerű lesz mondjuk öt év múlva használt dízelt venni mondjuk tíz évre? Úgy eladáskor lenne 15 éves az az autó, vagyis itthon átlag korú. Korlátozások nélkül sztem ez a matek reális lenne. De, ha közbeszól a korlátozás?
Sheratan:
Ez ám a megoldás![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #392 üzenetére
"Hol lesz a BMW 2030-ban"
Ott ahol most, a premiumkategoriaban.
"Egyébként, az a "csúcskategóriás prémium autóban lévő" navi tud köztes pontokat kezelni, valós forgalmi adatok alapján alternatív útvonalat felkínálni, töltőpontok alapján útvonalat tervezni?"
Hogy a francba ne tudna, ne hulyeskedj mar. Ha jol remlik 2012 korul probaltam hosszabb ideig olyan BMWt amiben gyarilag benne volt az RTTI. Annak lassan 10 eve. Es ugye az realtime cucc, nem keverendo a TMCvel, ami meg tan a 90es evek kozepen jott.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #396 üzenetére
Helyet biztosan nem tud foglalni hiszen nincs BMW dedikált töltőhálózat. De online látszik a naviban hogy egy adott töltőhelyen hány töltőfej van és abból mennyi szabad. A töltőkhöz igazítás is működik, hogy temperál-e azt nem tudom, elvi akadálya nincs.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #448 üzenetére
Karotta kulonosen szivfajdalmam. Egy erdeklodo, nyitott, kivancsi fickobol egy hot eroszakos, elvakult tesla-dzsihadista lett.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #452 üzenetére
ò, nehogy azt gondold hogy rajtam kivul mindenki elvakult tesla-dzsihadista.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #477 üzenetére
A részvényeket ne vedd bele! Jól tudjuk, hogy pl. Musk hogyan manipulál velük.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #481 üzenetére
Azért ne felejtsük el, hogy közben folyik néhány hatósági vizsgálat a céggel szemben, amiknek a kimenetele erősen beleszólhat a cég jövőjének alakulásába.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
válasz GhanBuri Ghan #483 üzenetére
Azért mondjuk volt ott két SEC büntetés
Én csak így hirtelen a 2018-as "funding secured" twittel kapcsolatos ügyről tudok, de az nem nagyon tudta érdemben befolyásolni a részvényárfolyamot.
illetve a SpaceX-ben is igyekezett optimalizálni a bevételt
Fogalmam sincs, hogy mit akarsz mondani, de a SpaceX nem is tőzsdei cég.
DRM is theft
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #477 üzenetére
"Mármint a szubjektív véleményedet adod elő tényként."
Dehogy. A tényeket adom elő tényként. A szubjektív fikázás az mindig a teslafanok oldaláról jön, mert ők jellemzően semmit nem tudnak sem az autókról, sem az autóiparról. Azért teslafanok.
"piacon egyetlen objektív értékmérő van, az eladási adatok, illetve a részvények árfolyama"
Ez azért így elég felszínes. Egy prémiumgyártó nem törekszik arra hogy az eladásait minden áron növelje, szemben egy tömeggyártóval. Arra törekszik hogy a megcélzott szegmensben elérje a megcélzott darabszámot, és ezzel a megcélzott profitot,. lehetőleg stabilan és hosszú távon. Valójában a hosszútávú profittermelő képesség az egyetlen valódi értékmérő.
Az árfolyamok meg rövid távon mellékesek. A Tesla jelenlegi árazása teljesen irreális ha autóipari szemmel nézzük. Ha nem úgy nézzük, hanem belelátunk valami mást, mittudomén technológiai cégnek tekintjük akkor meg azokkal kell összevetni. Akinek van egy kis józan esze az látja hogy a jelenlegi helyzet, amikor a Tesla a tőzsdén többet ér mint a világ összes többi autógyártója együttvéve, az nem lehet racionális.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #502 üzenetére
Dehát egyszer ez már megtörtént. Elkezdtek benzines autókat gyártani, az emberek láták, hogy ez jobb, mint a lovaskocsi, aztán jöttek a benzinkutak. Miért ne történhetne most ugyanígy? Elkezdenek villanyautókat gyártani, az emberek láták, hogy jobb, mint az ICE és jöhetnek a villanytöltők. A különbség az, hogy az emberek nem láták, hogy jobb lenne, mint az ICE, ezért rájuk kell erőltetni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #518 üzenetére
Mi lesz a fűtéssel, a repülőgépekkel, a kamionokkal, stb., stb. Lássuk be, hogy vagy a pazarló életmódunkból, vagy az egyedszámunkból kéne lejjebb adni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #499 üzenetére
"a Tesla igénytelen, gagyi, meg ilyenek. Ha ez nem szubjektív, akkor semmi"
ò, ez nem szubjektiv. Az szubjektiv hogy szerintem mindegyik Tesla borzaszto ocsmany kivul-belul... De ez nyilvan egyeni preferencia kerdese.
Az igenytelenseg es a gagyisag az objektiv adatok es tenyek alapjan torteno kovetkeztetes eredmenye. az elmult evekben eleg sok informacio es statisztika kerult elo a Tesla minosegerol, meghibasodasairol, volt szerencsem latni nehany komoly analizist az autoikrol, es ezek alapjan mondom amit mondok.". Az viszont objektív, hogy Tesla egy olyan komplett elektromos hajtású megoldást tud lerakni (a hajtáslánctól kezdve a töltéssel bezárólag), amivel megelőzi az összes vetélytársát - ezt viszont nem ismered el. "
Egyedul a hajtaslancuk, es annak a hatekonysaga az amiben valoban vezetok, de ezt nem is tagadtam soha. Valoban az egyik leghatekonyabb hajtaslanc ami a piacon ma van, de mostanaban nagyon feljott a konkurencia is, ezt bizonyitjak a valos helyzetben vegzett fogyasztasi tesztek is. Ha vezet is a Tesla, akkor csak par szazalekkal (a tobbi kulonbseg a legellenallasbol, gumikbol, exrak energiafogyasztasabol jon).
A gond az hogy egy auto nem csak hajtaslancbol all."Ajánlom a figyelmedbe Sandy Munro elemzéseit"
Ismerem az oreget, lattam is par videojat, hat, szerintem nagyon tul van hajpolva a neten (valoszinuleg azert mert nagyon dicseri a Teslat). Eleg gyakran hibas kovetkeztetesekre jut.
" Tőle független elemzők szerint is jelenleg a legsérülékenyebbek a VW, BMW, Ford, két éven belül érezhetően visszaesnek az eladásaik, négy éven belül állami kimentésre és újraszervezésre lesz szükségük"
Marhasag. Meg az is ami a linkedben le van irva. Aki irta az total sügér.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #502 üzenetére
"A CCS meg elmehet a fenébe, sehol nincs a Chademo sokoldalúságához képest"
Ehhez nem tudok hozzaszolni, nem ertek hozza.
" mennyire alapvető lenne, a családi elektromos autót be lehetne fogni energiatárolásra is"
Hat, ez aztan tenyleg huszadrangu tema jelenleg. Egy csomo ember nem is tud otthon tolteni, plane nincs hazi energiatermelese.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #526 üzenetére
"És mi van akkor, ha a pazarlásból lejjebb lehet adni az életszínvonal csökkentése nélkül?"
Nem lehet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #549 üzenetére
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #551 üzenetére
Nekem kicsit magasnak tűnik ez a szám. Nem lehet, hogy ezek napelemekhez vásárolt energiatárolók?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #553 üzenetére
Idén a Föld túlfogyasztási napja július 29. -én volt. A Magyar június 8. -án. Az európai pedig ennél is korábban. A Föld mindenkié. Hogy van pofánk többet fogyasztani belőle, mint mások?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #554 üzenetére
Pont ma hallgattam a rádióban a hazai pályázati feltételeket. A tároló alapkövetelmény és kétlem, hogy egy villanyautó akkupakkját beszámítanák. Szóval, ha nincs tároló, akkor nincs támogatás. Sanszos, hogy a németeknél is hasonló okból lett ennyi.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #548 üzenetére
" magában a gyártásban olyan újításokat vezettek be, amiket még egy más gyár sem próbált ki (komplett hátulja egy darabból préselve) "
Dehogy van a komplett hatulja "egy darabbol preselve" . Te a gigacast-ra (milyen tipikus amerikai nagyzolos megnevezes) gondolsz, ami egy szimpla aluminium ontveny. Ez az autonak egy minimalis reszet teszi ki, es nagy valoszinuseggel semmifele olyan minosegi problemat nem okoz, ami az ugyfelnel derul ki.
"a régi gyártóknál is megvannak a gyerekbetegségek minden generációváltásnál"
Termeszetesen, csak sokkal kevesebb mint a Teslanal.
"és minél bonyolultabb egy autó, annál több ilyen problémája van."
Igy van, csak hat a Model 3/Y nagyon egyszeru, sok reszleteben primitiv auto.
"A hatásfokon kívül a teljesítmény földre rakásában is eléggé elöl vannak"
Erre pontosan mi utal?
" illetve a szoftverük is teljesen koherens"
Hogy ezen mit ertesz azt nem tudom. Bar jol hangzik.
" Szerintem könnyebb egy jó hajtáslánc köré prémium formatervezést és anyagokat rakni, mint fordítva."
Hat, nem. Pont ezek a reszletek a nehezek. De a Tesla nem is torekszik ilyesmire. Minden legyen egyszeru es olcso.
Munro nevet en korabban a szakmaban soha nem hallottam, a neten kaptak fel a teslarajongok. Hogy miben tevedett azt teljesen felesleges itt boncolgatni, ezek olyan szinten szakmai kerdesek, akiket a laikusok ugysem ertenek meg. En nem tartom Munrot akkora asznak, hogy mindent el kellene hinni neki.
"mindenesetre a befektetők ezen mutatók alapján kalkulálnak"
Biztosan nem. A befektetok tisztaban vannak azzal hogy peldaul a neten felkapott szamok, miszerint a hagyomanyos autogyarak total el vannak adosodva es emiatt hamarosan csodbe mennek, egyszeruen baromsagok, aki ezt allitja total vakon van, de olyan szinten hogy egy kozgazdasagi szakkozepiskolas korberohogne, mert alapveto dolgokat nem ert.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
7Heads Drago
veterán
válasz GhanBuri Ghan #518 üzenetére
hanem a városok szmogosodása miatt született meg.
[link]
És ez csak egy telo akkugyár. Mi lenne ha autóakku lenne? Nem hiszek benne hogy a jelenlegi technológia zöld lenne. Kizárólag arról szól az egész hogy lehet a profitot növelni. És a városi szmog megszűnik talán.... ha nem jön az autó füst helyett más.
Akkor hiszem el hogy zöldek akarnak lenni adott cégek, ha nem a mennyiség lesz a lényeg, hanem a minőség és a tartóság. De itt erről szó sincs.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #607 üzenetére
Lehet életképtelen, de az biztos, hogy kevésbé szennyező. Most pedig ez a lényeg, különben mind megdöglünk (állítólag).
A német lehet más (bár nem hiszem). De, a helyi tárolást hogyan tudná kiváltani az autóban levő akkupakk? Ahhoz otthon kéne legyen az autó, amikor a napelem termel. Ez a legritkább esetben fordul elő, mivel a többség nappal nincs otthon, éjjel tölt (ene). Szóval, ha szigetüzemben gondolkodunk, akkor nemhogy az autó nem segít be, de még az autó akkupakkjának megfelelő kapacitással is meg kell toldani az otthoni tárolókapacitást, hogy éjszaka legyen miről feltölteni az autót.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz GhanBuri Ghan #621 üzenetére
Egy napelemrendszert stabil tárolókapacitáshoz kell illeszteni. Az nem játszik, hogy vagy van hozzá dupla kapacitás, vagy nincs. Tehát töltéskor vagy bebetonozod az autót a garázsba, vagy nem számolsz vele.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #619 üzenetére
"Giga Press. magasnyomású öntvényformázás,"
A giga press az a gep, ami gyartja, a gigacast meg a termek ami kijon a szerszambol. Amugy meg klasszikus neven nyomasos ontes. Maga a gyartasi eljaras mar nagyon regen ismert es nagyon elterjedt, az ujdonsag az hogy ilyen nagy meretu alkatresz eloallitasara hasznaljak. Annak is megvolt az oka hogy eddig mas miert nem csinalt ekkorat, bar karosszeria strukturalis csomopontok/rugotornyok stb. nyomasos ontese nem ujdonsag, sok gyar hasznal ilyet.
Azert kell ekkora gep hozza, hogy a folyekony aluminium hamarabb kitoltse a format mint ahogy elkezd hulni. Sok problema van egy ilyen meretu alkatresz ontesevel, persze errol a Tesla nem beszel."Mondjuk azon rengeteget dolgoztak, hogy minél kevesebb lépésből lehessen összerakni,"
Ez latszik is az auton kivul belul.
"Mondjuk az, amikor esőben, macskaköves úton padlóznak egy performance modellt."
Nem tudok rola hogy ebben barmifele elonyben lenne mondjuk egy Taycannal vagy egy Audival szemben, es ezt hatekonyabban oldana meg.
"Egy mai belsőégésű autóban rengeteg ecu van"
Nem csak egy belsoegesuben, mindegyikben. A Teslaban is.
"Hát persze, olyan nehéz felkérni egy neves formatervezőt, belterest, jobb beszállítókat keresni."
Az ez csak ennyi lenne.
"te csak kinyílvánítasz, amit aztán ki se fejtesz,"
Sajna ez a topikos kommunikacio korlatai miatt van. Meg aztan a sajat szakmai tapasztalatomra es szaktudasomra milyen forrast hozzak? Ha kifejtem a velemenyem reszletesen az itteni kozonseg ugysem fogja megerteni, akkor meg minek?
"viszont ezen kívül is van minden cégnek hitelállománya"
Van, de ahhoz kepest minimalis. Aki az autogyari hazi bankok "adossagat" (ami ugye a lizingszerzodesek elofinanszirozasa miatti forrasgyujtest jelenti) sima adossagkent kezeli, es nem teszi melle a hazi bankok koveteleseit az teljesen fogalmatlan.
"hamarosan elkezdődik a visszaesés a belsőégésűek vásárlásában, akkor jön az, hogy csökken a bevétel, pont akkor, amikor locsolni kellene a pénz az elektromos fejlesztésekre."
HA majd ez bekovetkezik, es ebben a formaban kovetkezik be. Azert az eleg komikus hogy egyesek azt gondoljak hogy a nagy autogyarakat teljesen agyatlan hulyek iranyitjak, akik nem kepesek 5-10 evre elore gondolkodni, nem kepesek egy strategiat felallitani, es amelle penzugyi eszkozoket rendelni. Nekem ez mindig komikusnak tunik, plane amikor nem birnak ertelmezni egy alap penzugyi jelentest.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #663 üzenetére
"Ugye nem kevered a gyártási folyamat optimalizálását a beltér kialakításával,"
Ugye nem hiszed hogy a kettonek nincs koze egymashoz? Minel egyszerubb valami, annal konyebb gyartani. A Tesla gyartasoptimalizalasa leginkabb arrol szol, hogy a leheto legegyszerubb, legkevesebb varianst jelento, legprimitivebb megoldasokat hasznalja. A fizikai gombok, a kozepso muszerfal, a HUD, az ulesallitasi lehetosegek, a zajszigeteles, stb elhagyasa nem azert van mert a Tesla megtalalta a bolcsek kovet, hanem azert hogy a leheto legolcsobb legyen, mint alkatreszar-oldalrol, mind osszeszerelesi koltseg oldalrol. Ezert van az hogy ha az ember ranez egy Tesla-belsore akkor egy Dacia vagy valami nagyon olcso nagyon primitiv kinai szar jut az eszebe rola, nem pedig egy premiumauto, aminek hazudjak magukat.
"A Taycan hány évvel később és hányszor annyiért tudja ugyanazt? "
Jo, akkor ott az i3.
" ilyen gyors szabályozás lehetetlen nem elektromos hajtással."
Igen. Es? Mindenki meg fogja oldani ugyanugy ahogy a Tesla.
"Ja, Teslában feleannyi, mint a konkurens elektromos autókban. "
Persze, mert extrakbol is feleannyi van.
" arra sem reagáltál, hogy mekkora probléma az ősrégi ecu-k és a hasonló minőségű kód használata."
Semekkora problema. Van egy teljesen mukodo rendszer, amiben minden komponens megfelelo modon ellatja a feladatat. Tudod, abban a vilagban nem kell eveket varni arra hogy rendesen mukodjon az autodban az esoerzekelo ablaktorlo vagy a tablafelismeres.
"legalább azt ismernéd el, amit tényleg jól csinál a cég."
Azt elismerem. A legjobbak a kamuzasban, a legendagyartasban, a felelosseg aloli kibujasban. Abban tenyleg jok.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Reggie0
félisten
válasz GhanBuri Ghan #666 üzenetére
i3 futomuve semmi extra, berlos autokent barmikor kiprobalhatod, emlekeim szerint mol-os flottaban van.
"...vagy éppenséggel csiphiány van, ami leginkább az őskövület IC-ket használókat sújtja, mert ők nem tudják polcról levehető általános alkatrésszel kiváltani azt."
Egyaltalan nem igy van.[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
válasz GhanBuri Ghan #666 üzenetére
Az I3 sose volt prémium. Jó erős képzelőerő kell hozzá. Mellesleg a prémium autók ára nem is 15 millánál kezdődik szerintem.
axioma: Ez a prémium védjegye náluk.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Reggie0
félisten
válasz GhanBuri Ghan #669 üzenetére
Az autogyaraknal a leallasok jellemzoen az infotaintment/multimedia es vezetest tamogato rendszerekbe szukseges chipek miatt vannak, pont ezert akik ezek nelkul kerik az autokat, azok elobb megkapjak az autot. Pl. VW-nel(es almarkainal) a rendelesekbol ezeket utolag le lehet huzatni, ha a vevo idoben meg akarja kapni az autot.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #666 üzenetére
" ötven éve sokkal több futómű alkatrész volt"
Jaj dehogy volt. Hol voltak otven eve a mai szintszabalyozos, adaptiv csillapitasu, esetleg aktiv hatsokerek-kormanyzasu rendszerek? Ne rohogtess mar. Mellesleg az a futomutechnologia, ami ma egy premiumautoban elerheto, szinten fenyevekkel a Tesla futomujenek a szinvonala folott van.
"Amerikai piacon így is visszaesett a német trió eladása a Tesla miatt. "
Nem igaz, nem tortent ilyen.
"Így sem tudnak annyit gyártani, amennyit meg akarnak venni."
Hat, ez erosen vitathato kijelentes.
"hogy oldanád meg máshogy azt, hogy olyan funkciók kerüljenek később az autóba, amik jelenleg még ötlet szinten sem léteznek? "
Eleg szar lenne ha olyan alap dolgok, mint a futes/szellozes, klimatizalas, vezetestamogato rendszerek alapfunkcioi, mediaeleres, stb, amit gyakorlatilag mindig hasznalsz, nem lennenek benne alapbol egy autoban. A fizikai gombok meglete nem zarja ki azt hogy kesobb szoftveres funkciok jojjenek, csak eppen sokkal biztonsagosabba teszi a vezetest. De ahogy mar irtam korabban: a Tesla teljesen elrontotta a kozvelemeny beallitottsagat, mar az a meno, ha egy szaros ulesfutest vagy ablaktorlot is 3 szintu menuben kell kiturkalni. Ez igy szar. Akarki csinalja.
"Oké, hogy a régi gyártóknál a menüpontok generációváltásnál és faceliftnél bővülnek,"
Mar regen nem, de mindegy.
"i a Model 3, Y, Taycan kapcsán lelkendezett a futómű miatt"
A Taycan kapcsan lehet, az Ynal nemigen, abban eleg vacak futomu van. De amugy a nedves uton valo hatekony teljesitmenyleadas nem a futomutol fugg, hanem a kiporgesgatlas szinvonalatol es gyorsasagatol.
"Ráadásul még az ID.4, Mach-e-ben szinte alig van ECU egy régivágású belsőégésűhöz képest."
Hulyeseg. Klasszikus motorvezerlo nincs bennuk, meg esetleg kulon menetstabilizalo elektronika, mert az a villanymotor vezerlojebe van integralva. Aztan ennyi.
"éppenséggel csiphiány van, ami leginkább az őskövület IC-ket használókat sújtja, mert ők nem tudják polcról levehető általános alkatrésszel kiváltani azt."
Persze hogy nem. A polcrol leveheto altalanos alkatreszek nem alkalmasak erre a feladatra.
"Így beszél egy igazi teslahater "
Attol meg hogy valaki nem kedveli kulonosebben Muskot meg a Teslat, es kifejezetten ruhelli a rajongoit,es ezert kritikus vele szemben, meg ne valik hater-re. Az elvakult tesla-dzsihadistak dobaloznak ezzel, es vadolnak meg barkit, aki nincs bokaig Musk seggeben, es nem csung vallasos ahitattal a sok baromsagon, amit kitolnak magukbol.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #750 üzenetére
"Megnéztem pár autónak a futóműalkatrészeit a Rockautón (Mercedest is), minél tovább mégy vissza az időben, annál több alkatrészt kínál fel."
Szoval megnezted LOL....
"A nagy többség ma is pofonegyszerű futóművekkel jön ki"
Ja, csak nem azok amiket Tesla aron adnak.
"Megint olyasmit írtál, aminek az ellenkezőjéről másfél perc alatt meg tudtál volna győződni"
En ismerem az USA eladasi adatokat, meg azt is tudom, hogy az OSSZES BMW eladasai hogyan alakulnak, es mi van a hatterben. A 3as folyamatosan teret vesztett az X3/X4 kesobb pedig az X1/X2-vel szemben. 5os eladasok detto. Ezen kivul benne van az is, hogy par eve a BMW tudatosan visszavette az USA piacon a kedvezmenyek merteket, ami azt eredmenyezte hogy az ossz eladas csokkent, viszont az autokon keresett osszegek megnottek, a BMW jelenleg tobb penzt termel az USAban kevesebb auto eladasaval mint 5-6 eve. A cucs 2014-2015 tajekan volt, azota kisebb ingadozasokkal de csokkennek az ossz eladasok, es a sulypont a dragabb, nagyobb haszonkulccsal eladhato tipusok (foleg X-ek) iranyaba fordult.
Ennek az egvilagon semmi koze ahhoz hogy 2017 kozepetol lehet Model3at venni, a Tesla vasarlok eleve nem is a premiumok iranyabol jonnek hanem a kommersz iranybol. 80-90%-uk Toyotat, Hondat, Hyundait es olcsobb amcsi markakat vasarolt korabban, vagy hasznalt autoban ult."A Model S performance modellje az AMG, M, RS-eket célozta"
Lehet, csak azoktol egy darab vevot sem csabitott el. A Model S azok autoja, akik valojaban semmit sem tudnak az autokrol, nem is erdekli oket, es arra verik hogy lehet Witchert jatszani a kepernyon es van fingoparna. Az AMG/M/RS ugyfelek nem ilyenek, ok az autozast keresik, az elmenyt, es meglehetosen eros elkepzeleseik vannak arrol hogy mit akarnak, es nagy ivben leszarjak hogy balrol jobbra nyilik a menu vagy jobbrol balra.
"Egy, az ECU az az electronic control unit, nem az engine control unit."
ò tenyleg? LOL.
Hiaba vagod be kepkent, a tenyeken nem valtoztat. A Model Yban annyival kevesebb ECU van amennyivel primitivebb az egesz auto, amennyivel kevesebb elerheto extra van benne.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #753 üzenetére
LOL
Miert szerinted nem adtak el? Ember, millionyi Merciben fut az a rendszer ma is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #751 üzenetére
"és ezekre a kapacitásokat lecsaptak más megrendelők"
Hat ja, a koronavirus jarvany idejen hirtelen elougrott egy csomo megrendelo, akik lecsaptak a szabad kapacitasokra. Igen, ez biztosan igy tortent. LOL.
"Shadowbullnak meg annyit, hogy aki képes összekeverni a gyártási mód korszerűségét (azaz a csíkszélességet, azaz a process width-t) a chip bonyolultságával (mikrokontroller vagy általános célú, sokmagos embedded processzor) az más galádságra is képes."
Itt senki nem keveri, csak te kevered a szart, es okoskodsz olyasmirol amirol csak az ujsagban olvastal.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #758 üzenetére
"A bárhol, bármikor használható szabad önvezetés lényegében olyan komplex, mint a teljes emberi világ, azaz a teljes világot kellene gráfba foglalni. Ez lényegében lehetetlen"
Akkor lesz lehetseges ha lesz valodi AI, nem pedig az AInak nevezett mintafelismeresnel fogunk tartani.
Ha viszont lesz valodi AI, akkor ott es akkor teljesen megvaltozik a vilag, az egy technologiai-civilizacios szingularitas lesz, a hatasai a vilagunkra a mai tudasunk alapjan megjosolhatatlanok. Az onvezetes lesz a legkisebb gondunk."Persze autópályára senki nem azért megy fel, hogy maximum 60-as sebességgel menjen, szóval ez így lényegében csak arról szól, hogy bejelenthessék, övék az első level 3 "
Nem, ez egy nagyon fejlett dugoasszisztens. Es lenyegeben arrol szol, hogy a Merci megcsinalt valamit amit mas nem (jo, talan a Honda is megcsinalta Japanban). A Tesla biztosan nem jutott meg el ide.
Mellesleg a 60 km/h most egy onkenyesen megvalasztott sebesseghatar, a Merci rendszerenek a potencialis kepessegei lehetove teszik a Level3at autopalya sebessegek mellett is. Persze ahhoz megint torvenyeket kell modositani, peldaul engedelyezni kell hogy az auto onalloan valthasson savot, ez peldaul ma még tilos az EUban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #760 üzenetére
"Ennyivel előrébb járok nálad,"
Jaj dehogy jarsz elorebb.
"a fapad BMW-ben is mind benne van"
Csodalkoznal hogy a fapad BMWben mennyi minden benne van, es milyen muszaki szinvonalu futomu van alatta. De a tenyek kedveert jegyezzuk meg hogy a fapad BMW az nem Tesla aron megy. Amit meg Tesla aron adnak az nagyon nem fapad. Meg aztan manapsag nemigen van klasszikus fapad. Annak valahol az E46-E90 kornyeken vege lett.
"Annak 2015-ben volt az eladási csúcsa, szóval ott biztos nem kötöttek ki azok, akik otthagyták az 5-öt."
X5/X6/X7 vitt el az otosbol, es reszben az X3.
"Most idealizáljunk és essünk hasra egy elképzelt ember előtt"
En nem idealiztam es nem estem hasra tole, ez a te szemelyes frusztraciod kivetulese az altalam leirtakra. Egyszeruen leirtam a tipikus AMG/M/RS vasarlot.
" ugyanolyan boldogok lennének egy hasonló teljesítményű Lexussal vagy Infinitivel is,"
Hat pont nem. Latszik hogy mennyire semmit sem tudsz ezekrol az autokrol. Egy AMG/M/RS nem a teljesitmenyrol szol, hanem a teljes csomagrol, a futomurol, a kormanyzasrol, az eroatvitel minden egyes elemerol, arrol ahogy az auto a teljesitmenyt az utra viszi. Aki ilyen autot vesz, az raadasul kompromisszumot kot a komfort es kenyelem rovasara, raadasul ezt teljesen tudatosan teszi.
" De szerintem próbálj meggyőzni, hogy az arabok/stricik/focisták/egyéb újgazdagok értenek igazából az autózáshoz"
Ezek megint csak a te frusztracioid.
Amugy ha jol tudom ennek a szegmensnek a ket nagy jatekosa, az M es az AMG is noveltek az eladasaikat az elmult evekben. Az M biztosan. Az RS az futottak meg kategoria darabszamokat tekintve.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #761 üzenetére
Pusztan annyit hogy a rendszer mukodik, es evtizedek ota hasznalatban van az ugyfelek teljes megelegedesere. Ott a csarnokban nem mukodott, es a hiba az volt hogy megis demonstralni akartak, ami csalashoz vezetett.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #763 üzenetére
"Szerinted a rengeteg otthon ülő ember nem kezdett el egyből elektronikai dolgokat vásárolni, akár távmunkához, akár szórakozáshoz?"
De, csak az azokba valo csipek nem a hotegyszeru mikrokontroller gyartosorokon keszulnek, azok arra nem is alkalmasak.
"Sejtem, hogy mit dolgozol,"
Jaj dehogy sejted. Fogalmad sincs.
"halványlila gőzöd sincs"
Hat, nalad sokkal tobb. Tobbek kozott azert mert amiota csiphiany van en elso kezbol kapom az informaciokat, arrol is hogy milyen alkatreszeket erint, mi volt a kivalto ok, es hogy allunk pillanatnyilag.
" a korszerű processzor miért egy nagyteljesítményűt jelent a számodra, miért nem egy utóbbi pár évben kifejlesztett gyártástechnológiával elkészültet"
Onnan indulunk hogy tudni kellene mi a kulonbseg egy mikrokontroller meg egy proceszor kozott. Aztan tudni kene azt is hogy milyen elvarasokat tamasztanak egy autoipari felhasznalasra keszulo mikrokontroller, meg egy altalanos felhasznalasu processzor kozott.
A loteri kutyat nem erdekli a csikszelesseg, teljesen felesleges lenne 2-3 evente uj generaciokat kifejleszteni, azt letesztelni/validalni, csak azert hogy elmondhassak magukrol hogy modernek.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
8th
addikt
válasz GhanBuri Ghan #791 üzenetére
"Látod-látod, ez a baj az internetes fórumokkal, hogy valahogy ott tobzódnak az olyan emberek, akik a véleményükhöz alakítják a tényeket, nem pedig fordítva."
Ez mindenkiről elmondható aki ebben a röhejes szájkaratéban tevékenyen részt vett. Rólatok is. A más szemében a szálkát is tipikus esete...
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #791 üzenetére
" tudom, mit dolgoztál az utóbbi években (még személyesen is találkoztunk egyszer)"
Hat, az lehet hogy talalkoztunk, de hogy nem az elmult 10 evben az biztos, ugyhogy olyan sok mindent nem tudhatsz. Hacsak nem vagy valami kozeli haverom, ismerosom vagy rokonom, de akkor meg ne trollkodj
"Egy terület ismerete nem vértez fel a mindentudás képességével,"
Az a baj hogy ugy kepzelitek el az autoipart hogy ul az egyszeri mernok a kis elefantcsonttornyaban aztan kizarolag a sajat kis alkatreszevel foglalkozik, es azon kivul semmilyen mas informacio nem jut el hozza. Hat, a valosag teljesen mas. Plane ha az ember nem csak a sajat kis alkatreszevel foglalkozik, hanem tobbet csinal. Nyilvan ettol nem lesz egy teljesen mas terulet szakertoje, viszont rengeteg folyamatot es ok-okozati viszonyt megismer, legyen az a fejlesztesen tulmutato dolog, gyartasszervezes, minosegbiztositas, ugyfelkor, penzugyi temak, stb.
"emberi értékeket sem ad."
Meg szerencse hogy az egyszeri kommentelo nem baratokat szerezni jar az internetre.
"A kérdés ez volt: "szintszabalyozos, adaptiv csillapitasu, esetleg aktiv hatsokerek-kormanyzasu" melyik fapad BMW-re jellemző."
Lenyegtelen. Pusztan a 3ast olyan sok variansban gyartjak, szerintem legalabb 3-4 fele teljesen mas futomuvel aruljak, hogy annak a feljesztese, tesztelese, legyartasa olyan komplex muszaki-gyartastechnologiai feladat, aminek a Tesla a kozeleben sincs. Pl. a 3as gyarban egymas utan gyartjak az alap 318i-t meg az M3at, kozben kismillio mas varianssal. A Tesla azert csinal primitiv belsoteret, primitiv futomuvel, primitiv karosszeriat es primitiv extralistat, mert a vegtelensegig le akarja faragni a gyartasi koltsegeket. Ez volt az eredeti kijelentes, a tobbit mar csak te uzted-fuzted hozza.
Csak erdekessegkeppen: A TM3bol van 3 fele, az alap, a Long Range meg a Performance. Mindegyikhez van 5 szin, 2 fele belso szin. Osszesen van 3 felni, ketfele futomu, de nem lehet mindent mindennel parositani. Ha jol szamolok van 45 fele lehetseges varians. Es ennyi, ezt kell kezelni logisztikai es gyartasi oldalrol.3as limuzinba van 6 fele benzinmotor, 4 fele dizel, 2 fele PHEV, es van 2WD meg AWD, valamint van sima automata es sport automata meg az M3hoz lehet kezivaltot venni. A kombinacios lehetosegek miatt ez 32 varians. Aztan van 12 szin (az individualt ne vegyuk ide), 9 felni, 20 kulonfele karpit, 8 kulonfele diszlec, csak ezt ha durvan osszeszorozza az ember, akkor 552.960 kulonfele lehetseges varians jon ki, persze nem lehet mindent mindennel parositasi, de akkor szazezres nagysagrendu a lehetseges variansok szama, es akkor az extrakat, csomagokat, M Paketot, stb meg se neztuk.
Egyszeruen a premiumgyartok muszaki-gyartastechnologiai szinvonala fenyevekkel a Tesla felett van. (Es ugye van 3as limuzin, 3as Touring, 3as GT, es aztan a 3as kupe, 2 ajtos kupe meg kabrio, amiket 4es neven arulnak)"Pályanapokon csak elvétve látsz ilyen autókat"
Persze, ezeket utcai autonak veszik. Talan nehany M3 meg M4 jut ki tevolegesen is palyara.
"Te nem tudsz semmit a tipikus amerikai vásárlóról"
De, eleg sokat tudok rola, de en nem a tipikus amerikai vasarlorol beszeltem, hanem azokrol akik AMG/M/RS autokat akarnak.
"Biztos alá is tudod támasztani, ha ennyire biztos vagy benne (bár eddig nem tetted meg soha). Netes éves eladásokban nincs benne az M bontás."
A sajat eladasaink novemberrel bezarolag megvannak, tipusra, orszagra, variansra lebontva, nyilvan ezek nem publikus informaciok.
De van ami publikus.
Es ez mar evek ota igy megy, egyik rekord ev utan jon a masik, az idei is az lesz.
2010ben az M GmbH meg csak ~17.000 autot adott el. Persze azota bejott az M Performance is mint uzletag, de az "igazi" Mes autok forgalma is jelentosen nott."Szóval ki akartak engedni egy olyan autót az utcára, amiről már a bemutató előtt is tudták, hogy nem fog jól működni, és ennek érdekében csalásra is képesek voltak, nem törődve azzal, hogy a vevők annak tudatában fogják megvenni azokat az autókat, hogy rábízhatják az életüket."
Hat, nem. A rendszer teljesen jol mukodott az utcan, ott ahova szantak. Abban a csarnokban nem mukodott ahol a bemutatot akartak tartani, mert a femszerkezet miatt a radar nem adott ertekelheto jeleket.
"Ahogy ezt nem is mondta senki, és az rád jellemző, ha ezt a két dolgot így összekötötted."
ò dehogynem mondtad. Egeszen pontosan ezt mondtad:
az egész eredete az volt, hogy 2020 első félévében az autógyártók visszamondtak egy csomó megrendelést, és ezekre a kapacitásokat lecsaptak más megrendelők
Erre irtam hogy ugyan honnan bukkantak fel hirtelen olyan megrendelok akik pont ilyen erosen specializalt mikrokontrollereket akartak venni.Amugy meg nem ez tortent, nem csapott le azokra a kapacitasokra senki, azok a gyarak egyszeruen leálltak. Aztan az ujraindulas volt nagyon nehezkes (hetekig tart ujrainditani a gyartosorokat) + a Renesas egyik gyara egyszeruen leegett, ehhez jott a globalis ellatasi lancok osszeomlasa, kezdve az alapanyagszallitassal, folytatva chipgyartashoz szukseges gepek/berendezesek/potalkatreszek szallitasanak a nehezsegeivel, es mindezt tetozte az altalanos tengeri szallitasi krizis (nem voltak kontenerek, nem voltak hajok, stb).
"Szerintem azt se tudod, hogy a mikrokontroller is tartalmaz processzort..."
De, egesz veletlenul tudom. Csak marhara nem ugyanaz egy vegletekig leegyszerusitett celprocesszor meg egy altalanos felhasznalasra szant sokmagos processzor. Tudod, az eger is emlos meg a zsiraf is, de megse ugyanolyanok.
"más területen láttam pont ugyanilyen számos különböző beszállítótól összelegózott terméket, ahol mindnek más programozási nyelve és verziója volt."
Az lehet hogy ott ugy mukodik, az autoipar meg nem. Eleve ez az "osszelegozott" kifejezes is eleg hamis.
"biztos az az autógyár a hülye, amelyik szeretné az összes szoftvert egy nyelvben és egyetlen közös verzióban fejleszteni"
Ez nem fog megtortenni az utolso kis komponensre lebontva, ebben teljesen biztos lehetsz. Ahogy a Teslanal sincs ilyen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W