- Légies iPhone halvány színei
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
Aktív témák
-
rudi
nagyúr
''It's clear that the s10e5 floating-point format is left behind all other formats in most areas. It may look like a paradox but it's more correct to compare s10e5 numbers and fixed point numbers used in PS 1.x. Precision of the numbers in PS 1.x even on the NV30 is equal to 12 bit, which is equal to precision of the s10e5 FP numbers (if we take into account the sign bit and the implicit leading bit). And the advantage of the s10e5 format can be noticed exactly in comparison with the fixed point numbers - much bigger absolute values: 1 (or 2 or 8 in different chips) in comparison with 65536 and simultaneously much smaller absolute values.'' -- Digit-Life [L]http://www.digit-life.com/articles2/ps-precision/index.html[/L]
nem FX8 de FX12... -
rudi
nagyúr
Pedig én már úgy reménykedtem hogy végre észrevette hogy itt nem szívesen látott vendég. Pár napig nyugi volt és most hogy megit szólt párat máris jönnek a ''szerkesztve'' feliratok (más topicokban is).
FreeM: ELLENTÉTBEN VELED Power indokolta állításait amiben kételkedtem! Téged eddig csak ''ugatni'' láttalak SOHA nem követte elmarasztaló szavaidat magyarázat hogy az éppen szidalmazott áldozat tévedése hogyan javítható ki. Tudod egy állítást marha egyszerű kimondani (pl.: FreeM stílusa kritikán aluli) de BIZONYÍTANI gyakran nehéz; mégis bizonyítás nélkül az állítás nem ér semmit még akkor sem ha talán igaz... -
rudi
nagyúr
Most már majdnem teljesen világos (remélem most már másoknak is világos és nem LOLoznak tovább...) köszi szépen, még maradt egy kérdésem:
akkor most elvileg van olyan egész szám amit nem lehet FP16on ábrázolni pontosan mantisszából?
OFF
nem ebből volt ZH hanem analóg proctömbök és társaikból azért köszi a törődést ;) ON
Ja még valami: digit-life cikkje alapján (talén már linkeltem) az ATI r3xx es hardver minden belső pixel shader regisztere FP24es. -
rudi
nagyúr
Hú végre egy szakmabeli. Kicsit furcsán is érzem magam hogy valamilyen értékben leoktatást csináltam... Nehéz megállapítani a fórumozókról hogy kicsodák micsodák és milyen tudásbeli alapokkal rendelkeznek (se rating, se icq, se webcím), kár (FreeMről sem tudom honnan szerzi az eszet)
Veszprémet azért írtam mert én ott tanulok és az ottani anyagról van pontos képen (csak ne kellene hétfőn ZH-t írni). Savage gameres cikk nagyon jó bárkinek, mert aki tudja az alapokat az az ott olvashatók után a fejére csap hogy AHÁ RIP mapping! és akkor már szinte minden világos a vertex/pixel shaderekig...
FP16 ugye floating point 16bit vagyis emlékeim szerint (nem 100% de valami hasonló)
s - előjel
e5 - exponens 5biten
m10 - 10bites mantissza a 0-1 intervallumon (prsze ketteskomplemenssel meg mindennel)
Savagegamers: ''Lebegőpontos számábrázolás esetén a kettedespont helye nem fix, hanem a fixpontosként felírt számban vándorol. Egy ''seeemmmmm'' formátumú lebegőpontos szám értéke: (-1)^s*2^(e-bias)*1.m, azaz az ''s'' bit meghatározza az előjelet, az e-vel jelölt exponens kettő valamelyik hatványát adja (a ''bias'' egy fix konstans, a nulla érték helyét jelöli ki, így mind negatív, mind pozitív hatvány elérhető), ami a már említett jobbra/balra tologatás miatt az m-el jelölt mantissza eltolását jelenti (normalizát számokról lévén szó, a mantissza első bitje mindig 1, így azt nem ábrázoljuk, a maradék pedig törtrészt ad meg).''
Eszerint és szerény tudásom szerint az fp16 valahol 10ad16 nagyságrendjében van maxban és minimuma 10ad(-15) táján van, finomsága pedig 2ad(-15) szóval nemértem hogyan jön a 3 jegy hacsak nem a ((2ad10)/2)-1 fixpontos 10bitből.
''Ha valamit máshogy tudsz, mint ahogy van, az nem biztos hogy téged igazol. ''
Ezt nemértem? Kamu lenne az amit a beyond3d, digit-life, 3dcenter, prohardver állít hogy 24bites az ATi hardver (ahogy a DX9 a legtöbb esetben MINIMUM kéri) vagy az IEEE FP16al van gond?
DXes témát csak ezért hoztam fel mert ott volt tárgyi tévedés és erre a 14es számú hozzászólásra indult a hajcihő.
''először tanuljatok-olvasatok s csak utána szóljatok''
szép-szép... -
rudi
nagyúr
Hát syomorú amit műveltek mindkét oldalról...
Aki nincs tisztában számokkal pontossággal mindenfélével az nézzen utána mielőtt írogat! Másik oldalról meg gyönyörűszép ha valaki észreveszi más hiányosságát errel ''lehülyézbaromol'' mindent mindenkivel...
Valahol (2es számrendszer egészek) igaz hogy a 8bites szám 8 számjegyet ábrázol de ebben a DX9 esetben ez NEM áll. Erre lehet FreeM módjára reagálni és lehet másképp:
Kedves Power!
Úgy néz ki hiányosak az ismereteid számábrázolás és ATI számhasználat terén is.
1. Saját érdekedben nézz rá Tessier www.savagegamers.hu-n található cikkére amiben foglalkozik számábrázolással vagy látogass be valami nyilvános egyetemi előadásra számítógépes architektúrákkal kapcsolatban (Veszprémben Dig Rendszerek és Számgép Arch indul februárban és az első 1-2órán elmondanak mindent ami fontos számábrázolásban - valahol fenn van az előadások anyaga, ha érdekel megkeresem). Másik megoldás hogy megnéyed az IEEE weboldalán a leírásokat az ő hivatalosan szabványban rögyített típusairól.
2. ha már tiszta a számábrázolás akkor jöhet az a két cikk amit kicsivel korábban belinkeltem digit-liferől és beyond3dről.
3. ATI TELJES MÉRTÉKBEN Microsoft DitectX 9.0-ra tervezte az r300as chipet MINDENHOL követve annak MINIMÁLIS igényeit, ahogyan ez a digit-life-s cikkből is kijön, szóval általában 24bit maximum.
FreeM: lehetne mellőzni a reakciós politikát végre?! Ez itt a PH! fórumán nem FIDESZ VS MSZP stílus hanem aki tud valamit megosztja a kevésbé tudókkal és EMBERI, CIVILIZÁLT módon!!! -
rudi
nagyúr
azért win3.1 terén sokkal többet optimalizáltak mint mostanában (sokkal kevésbé volt komples). Amikor ránkszakadt ez az egész P3-4 csomag akkor mindenki kezdett leszokni az optimlaizálásról. Nézd meg pl. a Ford Racing-et 200MBra installálva vagy a LFS-t és mérd össze az 1GB feletti MB WorldRacing vagy NFS:u-val. Azért annyival nem jobbak mint amennyivel nagyobbak...
Legtöbben úgy definiálják az előbbre járást hogy nagyobbak az igényei. Ha a progginak 1GB kell és csak 512MBvan akkor az SW jár előbb, de az okok nem ismertek. Szerintem mostanában nem sok átlagos proggi terheli le 100%on egy 3,2es P4et vagy egy 2,8as Barthon-t. Az hogy falja valami a RAMot az a gyügeség jele legtöbbször.
Akkor most precízebb radeononk témához 2 link:
[L]http://www.digit-life.com/articles2/ps-precision/index.html[/L]
[L]http://www.beyond3d.com/articles/directxnext[/L] -
rudi
nagyúr
Anno a 386osokhoz 4-8 és a hihetetlen mákosoknak 16MB RAM juk volt. Akkoriban 4000pézbe került EGYETLEN MB RAM! Ezekhez a gépekhez 100-200MB-os winyók voltak és max 1-2MBos VGAk. A win3.1 idle állapotban evett olyan 3MB RAMot és homályos emlékeim szerint 10-20MB körül volt csak a rendszer mérete. Szóval megette a RAM 50-90%át és felemésztette a winyó 10-20%át.
Mai korra (256-512MB RAM és 80GB winyó) ez 240MB RAM és 10-20GB tárhelyet jelent :)
Megjegyzem egy 1700as celeronon 128MB RAM al kifejezetten nem érzi magát
jól a winXP home (most 256MBos celeron1700on ülök, vördöztem, ftpztem és van 8 explorer ablakom 248MB os memória csúcsértékkel). -
rudi
nagyúr
Kb abban lesz szebb hogy eddig meg lehetett csinálni a millió MHz-vel rezgő zongorahúrt, most meg majd meg lehet csinálni a milliárd MHz-vel rezgő húrt ;)
Durván arról van szó hogy mostantól minden sépci aniso és textúramintavételező és fényszámoló algoritmust még precízebbre lehet írni.
összeszedtem pár dolgot a shaderekről, akit érdekel nézze meg: [L]http://vganfo.uw.hu/vga.html#shader[/L] -
rudi
nagyúr
Hát nemtom... Éppen az NVsek bizonygatták hogy Spilbergéknek is elég a 16bites pixel shader. Csak lehetne már tudni valamit az új chipekről...
Mellesleg most éppen veszettül előbbre van a hardver mint a szoftver. Szegény programozók alig emésztették meg a programozható shadereket és a ciklusokat, áris itt a 32bites pontosság. Jó lenne kicsit lassítani és inkább a gyártás gazdaságosságára és olcsósítására koncentrálni...
Aktív témák
Hirdetés
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen házat vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Viccrovat
- Alakul a SpaceX Starlink európai ellenfele
- Fizetős szoftverek ingyen vagy kedvezményesen
- Házimozi belépő szinten
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Eladó Powercolor 5700XT Red Devil Dobozában
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- ROG Astral GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition - 32 HÓNAP IPON GARANCIA
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO videókártya, garanciával eladó
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E6400 - Intel P8400 I 3GB I 160GB I 14,1" I Intel VGA I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 4 PRO 1TB SSD fekete játékkonzol extra játékokkal garanciával hibátlan
- Lenovo ThinkPad 40AF docking station (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest