Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Crystalheart

    őstag

    válasz Neil Watts #15 üzenetére

    Nos én programozónak tanultam, de a programozást magát én sem tartom igazán művészetnek a szó klasszikus értelmében. :D Ahogy az ipari formatervezést sem szokták annak nevezni, amennyiben modern formákról van szó, és nem is Vasarely. Ha valaki nagyon lelkiismeretesen csinálja, akkor inkább olyasmi, mint az iparművészet, de erről a megközelítésről is csak az esztétika figyelembevételével beszélhetünk.

    Иван: Senki nem vont párhuzamot, a művészet igen tág fogalom, akárhogy is nézzük. Még Kassák Lajos is belefér. :DDD Épp csak a te elméleted szerint, ahogy leírod, például egy film forgatókönyve sem művészet. Hiszen alig tér el a kettő, komolyan. Épp csak, ha valóban ezt mondod, ezzel a véleményeddel igencsak elkéstél, mert a filmművészet rég elfogadott művészeti ág, ahol egy produktumon több művész és egyéb szakemberek dolgoznak közösen, hagyományosan pedig a rendező és forgatókönyvíró alkotásának szokás tartani elsősorban. mindazonáltal a maga nemében, a maga kategóriájában egy film vagy akár játék is lehet olyan jól eltalált és olyan mély mondanivalójú, akár a szép líra.

  • Crystalheart

    őstag

    válasz Neil Watts #3 üzenetére

    Nem teljesen egyértelmű, hogy vajon nyolcadik művészeti ágról van-e szó. (A filmművészet a hetedik.) Bár tény, hogy elég újszerű. Ám a játékkészítők a filmművészet elemeit veszik át, filmes forgatókönyvírókat, filmrendezőket, filmzene-szerzőket, film-látványtervezőket stb. alkalmaznak, és ha mindezen művészi elemek jól összeállnak, akkor már nagyon el kell szúrniuk a programozóknak a játékmenetet, hogy ne álljon össze a dolog. Röviden tehát a mai játékok egy része maga is film, csak interaktív film. Amiért nyolcadik művészetnek tűnik, hogy bizonyos elemeiben sosem nyújthat olyat, mint egy valódi film, akárcsak ahogy a film sem azt nyújtja, mint egy festmény, és egy filmes háttérzene sem azt adja és nem is az a célja, mint egy önálló szimfónia, ÉS ez fordítva sem igaz, tehát a film és a a videojáték nem váltja ki egymást. Mégis, a játékok egyre közelebb kerülnek a filmművészethez, a filmművészek ma már a játékokban is megvalósíthatják bizonyos elképzeléseiket. Ez legkorábban a zene terén következett be, hiszen már akár másfél évtizede is készülnek olyan komoly szimfonikus művek játékokhoz is, mint akár filmekhez. Aztán eljött az az idő, amikor egyes renderelt cinematic videók művészi magasságokat értek el (Blizzard, főleg, ahol filmes és szinkronszínészek narrálták a szereplőket, Hollywoodot elérő színvonalon). Csak idő, és technológia kérdése volt, hogy mikor lesz alkalmas a játékon belül, valós időben is ezt a színvonalat hozni.

    Ám épp ahogyan a filmek terén, itt sem minden alkotás magas színvonalú - de most már egyre több művészi értékkel bíró játék is létezik. Bízom benne, hogy egyszer minimum a cinematicokat is bevonják például az Oscar gálára, pláne hogy sok díjat nyert (vagy sok díjra jelölt, ez talán többet is számít) színészek is egyre többet szerepelnek bennük, akár a kinézetükkel is.

  • Crystalheart

    őstag

    válasz Neil Watts #1 üzenetére

    A Bioshock első részének is veszett jó, pontosabban - szó szerint - hátborzongatóan jó zenéje volt. Ugyanaz a zeneszerző, természetesen.

Új hozzászólás Aktív témák