Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Autó: Ford Focus 2013 1,6tdci
Akku: most decemberben vásárolt 80Ah-s Ford/Varta kálcium-ezüst akksi.A droidos Forscan csak 78- 80%-os töltöttségűnek mutatja folyamatosan az akksit. (nemrég generáltam azzal vitát, hogy a 12,4V akku feszültség megfelelő-e. ) Szinte mindig ezen a feszültség szinten van.
Egy lcd kijelzős és a nem kijelzős LIDL töltőm van, és mindkettő azt mutatja, hogy nincs feltöltve 100%-ra az akksi. Feltöltöm, majd megnézem, és megint csak 80% -os töltöttségűnek mutatja az autó agyából kiolvasva.
Közlekedés közben monitorozom a töltést, az változó értékeket mutat, ez a Ford féle smart töltés.Anno a cellazárlatos akksim csinált ilyet a másik autóban, hogy hamar feltöltöttnek mutatta a töltő, de már egy kalap szart sem ért. Az első hidegben meg is adta magát.
Lehet ez az akksi még nincs azon a szinten, csak jó úton halad felé?Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
Arról nem beszélve, hogy a másik autóm is a gyenge akksival azt produkálta, hogy ha bekapcsolt rádió mellett indítottam lekapcsolt a rádió. Amikor beszereltem az újat, e megszűnt, nem kapcsolt ki indítózás közben. Pedig az gy régebbi autó volt, és 72Ah-s Exide akksi volt.
Most ez az új akksival is lekapcsol.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
Jó, akkor az rendben.
Csak azt nem értem, akkor a Forscan miért azt olvassa ki, hogy az akksi töltöttsége 78-80%körüli.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
Kernel
nagyúr
Annyira azért nem nagy a különbség, de ezt nem is lehet olyan jól indikálni, mint egy Li-ion akkunál, amit feltöltünk 4,2 V-ra és úgy marad, az alacsony önkisülés miatt.
Ilyen százalékos jelzésekre nem kell adni, még laptopnál is csak azért lehet valamennyire használható értéket kapni, mert az akkuba integrált processzor a töltések-kisütések figyelése során kalibrálja magát, majd ezt az információt továbbítja az operációs rendszer felé.
Itt ilyenről szó sincs, ezek csak pontatlan becslések.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Ez semmiség ahhoz képest, hogy néha a kezelési utasítások milyen butaságokat tartalmaznak, hogy szinte érthetetlen, miért nem kérdezte meg valaki a tervezőt, aki olyanokat nem írna le, szerintem.
Azt is elütötte valaki, nincs jelentősége.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
veze
őstag
az mennyire életképes gondolat, ha van egy ilyenem [link]
meg DC 19,5 Voltom és beállítom a kimenő kapocsfeszülstséget tetszés szerint pl 14,4 vagy 14,7 voltra és az áramkorlátot pl 800 mA és kész... Elvileg a panel ha elérte a feszültséget automatikusan átvált a beállított áramkorlat 10% -ra ( de már előtte is minél jobban megközelíti esik a töltőáram szerintem
polaritás védelem stb nincs azt hiszem rajta, de ez nem probléma[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Működik, csak nem úgy. Kiindulásként, ami nekem van:
https://www.aliexpress.com/item/-/32229485039.html
Vagy: https://www.ebay.com/itm/222742888704
Vagy ez kijelző nélkül: https://mysku.ru/blog/aliexpress/32986.htmlItt írtam róla bővebben, csak ez a kijelző nélküli, de ugyanúgy működik: [link]
Tehát nem vált automatikusan, csak tájékoztat az egyik LED, hogy az áram a beállított érték kb. 10 %-ára esett, most már lekapcsolhatom manuálisan. De nem lesz tragédia, ha marad tovább is, vagy nem is fontos 14,4 V-ra húzni.
Amit te linkeltél, akkutöltésre nem is ajánlják, esetleg diódával a kimenetén, hogy visszafelé ne folyjon áram, de úgy már nem az igazi, mert a diódán eső feszültség némileg áramfüggő, így nem állítható be olyan pontosan.
A fenti mehet dióda nélkül is, csak azért lehetőleg ne legyen áramszünet, mert visszirányban is táplálja a kijelzőt stb., ezáltal lemeríthetné az akkut, de egyébként baja nem lesz tőle.
Amit viszont akkutöltésre nem ajánlanak, ott nem is lenne értelme a 10 % kijelzésnek, miután az egy akkuhoz kapcsolódó funkció. Anélkül meg csak egy szokványos CC/CV tápegység, labortáp és hasonló célokra, de lehet akár LED-driver stb.
Hogy még komplikáltabb legyen, van olyan CC/CV modul is (10 A-os változat), amin csak két LED van, ebből egyik ezt a bizonyos 10 %-ot jelzi. Másik kettő helyett csak egy van, kihasználva amit írtam, hogy majdnem egyszerre működnek.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
veze
őstag
ezekből is van a fiokomban műszeres meg anélküli is, csak a plexi ház nincs rajta..
van egy harmadik változat is, műszer nélküliből de az max 3A os (áramkorlátos)
ilyenem meg nincs még ( de nem éppen eget rengető összeg) [link] ha jól értelmezem akkor (többek között, beállításoktól függöen) lekapcsolja a töltést ha elérte a felső feszültséglimitet , visszakapcsol ha lecsökken bizonyos szint alá..[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Az adott szakterületen köztudottan 14,4 V a normál töltés, köztudottan 14,7 V-ot szoktak használni a kereskedelmi töltők a téli töltésre, utóbbit laikusok kedvéért hópihékkel is külön jelölve.
Minden más valami tévedés lehet.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
SZIGMA
aktív tag
Szia!
Ilyet vettem én is akku kisütéséhez, de nem igazán vagyok kibékülve vele.
- A beállítás a 4 darab gomb ellenére eléggé hektikus, sokszor csak az bírta működésre,ha ész nélkül nyomkodtam mindent.
- A komparátornak nincs késleltetése, a kapcsolási feszültségnél kattog mint a fene.
- a mellékelt bekötés szerint ez úgy fog működni,hogy ha eléri az általad beállított alsó feszültséget (legyen ez a példa kedvéért 12V), akkor a relé behúz és rákapcsolja a töltőt.A töltő viszont a felső küszöbfeszültséggel (14,2-14,4V) vagy nagyobbal működik, tehát a relé kiold.Ekkor ismét az akkut méri, ami pár másodperc múlva ismét eléri az alsó küszöböt, tehát a relé behúz. És ez megy a végtelenségig.Ezt nem próbáltam, de a kisütésnél tapasztaltak miatt úgy gondolom ez így megy.
Valamilyen monostabil időkapcsolóval és váltórelével kiegészítve még jó lehet.
De akkor meg már ott van az ember,hogy biztosan talál valami olcsó céláramkört, ami ezt tudja.Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
veze
őstag
Mikor korábban nézegettem olvasgattam ezeket, emlékeim szerint volt olyan amiben volt késleltetés.
kamionba kellett , hogyha alszik a vezető és közben az akkuról megy ez az, akkor ébressze fel ha leesik a fesz egy kritikus beállitott érték alá. Viszon ha öninditózik és emiatt esne a küszöb alá, akkor nem szerette volna hogy jelezzen, és volt benne állítási lehetőség késleltetésre (addig közben a motor beindultés visszaállt a fesz és ez a késlelteteés elég volt 20-30 mp csak)
megkeresem majd hátha megtalálom- -
Kernel
nagyúr
Pontosabban valamennyi hiszterézisre lenne szükség a kattogás kivédésére, töltéshez pedig kisebb áram.
Amikor egy akkut teleltetni akarunk, nincs szükség gyors töltésre, 500 mA is már elég lehet, hogy szép lassan kússzon felfelé a feszültség. Ekkor viszont a végértéken már úgy fel lesz töltve, hogy az nem fog (nagyon) leesni, hiába kapcsol le a töltés. Elkezdődik a lassú merülési folyamat, amit az önkisülés mellett autó készenléti árama is befolyásol, ha beépített akkuról beszélünk.
Az akku belső ellenállása miatt természetes, hogy ha több amper árammal megtoljuk, a kapocsfeszültség hamar felszalad, de attól még nem lesz tele, hiszen ennyi idő alatt kevés Ah töltés ment bele.
Az áramot lehet korlátozni az előzményben tárgyat CC/CV modulokkal is, vagy régebbi hozzászólásomban említett dugasztáp is alkalmas ilyen célra, ami belül csak egy trafót, egyenirányítót és pufferkondenzátort tartalmaz. Esetleg opcionálisan LED+ellenállást is.
Hasonló a 12 V-os Ni-Cd csavarbehajtókhoz mellékelt dugasztáp is, de az nagyobb áramot tud, egy éjszaka alatt már képes túltölteni is, kontroll nélkül.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
SZIGMA
aktív tag
Szia!
A 7-8 dollárosoknál már elő szokott fordulni, csak kevés típusnál teszik be a teljes leírást, abban többnyire szerepel.
Kernel: Erre gondoltam én is, hogy nem mindegy milyen modul, milyen töltővel, milyen árammal.
Másik kérdés: a szinten tartáshoz nem lenne elég egy időzítős kapcsolós konnektorba dugott töltő, ami hetente egyszer 1-2 órára bekapcsol? Intelligens töltővel ez elég kellene legyen vagy ellustulna az akku?
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
Kernel
nagyúr
Attól függ, mennyire intelligens, illetve ha már annak nevezik, annak tudni kellene az állandó bekapcsolt állapotot is.
Ha például a CTEK karakterisztikájából indulunk ki, ez simán megteszi, hogy a feltöltés után 10 napig rajta tartja a 13,6 V-ot, csak utána kezdi ezt a ciklikus játékot. Tehát ez arra is utal, hogy 10 napig nem árt az akkunak (ők már csak tudják, akik tervezték).
Időzítős vezérlés is jó lehet, csak akkor meg kell figyelni egy hétig, méregetve a feszültség alakulását.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
veze
őstag
3-4 dolláros időzítő panelok már vannak, amiket elég jól lehet paraméterezni egy ciklusra végtelen vagy meghatározott számú ciklusra
-
konci79
őstag
-
Kernel
nagyúr
válasz konci79 #4979 üzenetére
Multiméterrel nézve is szokott lenni bizonyos csökkenés, de az úgy mért pontos érték sem utal a pontos töltöttségre.
Az meg csak egy buta szintjelző, amit főleg nem lehet komolyan venni. Nem is fog megvédeni a túltöltés lehetőségétől, a felesleges pezsegtetéstől, ami a vizet is fogyaszthatja, lemezeket mechanikusan is amortizálhatja.
Ilyen alkalmazásra gyakorlatilag bármilyen olcsó multiméter megfelel, célszerű beszerezni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
nederlanden
senior tag
Sziasztol.boccs de nem talalok megfelelobb topicot a bajomra.
Szoval megadta magat a gyari 105ah 850a iveco akkum amit le szeretnek cserelni.Mivel max 35 cm hosszu fer be nem talalok magasabb indito aramosat csak 100ah-sba.Jo lesz bele?mit ajanlotok?"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #4981 üzenetére
5 Ah különbség nem q világ, jó az is.
-
nederlanden
senior tag
válasz molnarpeter #4982 üzenetére
A feher van benne es a feketet neztem ki.Fura,h ilyen jo arban(30e) van ez az uj 100ah exide?!A magasabb indito fontos lenne mert nagyon befolyasolja ennek a 3000cm3 motornak a beindulasat(ha gyengebb,kepes 5-6-7-et tekerni mig beindul.Koszi
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
K Norbi
addikt
-
pjen
félisten
válasz nederlanden #4986 üzenetére
Nem egy takaró van azon a + kivezetésen?Leveszed a takarót,rámegy simán.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz nederlanden #4988 üzenetére
Bajban leszel a süllyesztett sarussal, nem fog rámenni a kábelezés saruja...
Üdv Inhouse
-
pjen
félisten
válasz nederlanden #4988 üzenetére
Érdekes megoldás,ilyet még nem is láttam.Ha nem kapsz megfelelő aksit.egy A.V szerelő biztos szét tudja választani a biztosítékokat és a sarut.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz nederlanden #4988 üzenetére
Valami ilyesmi kellesz neked [link]
De ez gyenge, gyáridnak több az indítóárama.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #4983 üzenetére
Mikori évjárat, mekkora futás? Nekünk 5 literes kamrás dízel gépet indít 150 Ah-s Banner, van vagy 2 méter kábel a pozitív sarutól az önindítóig (felújított, tudok jó szakit ajánlani), de tekeri tisztességesen
-
nederlanden
senior tag
Koszi,megvan!http://www.akkugodollo.hu/akkuwebaruhaz/termekeink/t%C3%ADpus/teheraut%C3%B3,-traktor/autopart-galaxy-plus-iveco-akkumul%C3%A1tor-12v-125ah-detail
[ Szerkesztve ]
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
nederlanden
senior tag
válasz molnarpeter #4992 üzenetére
7.3tonnas 2011evj 170e km,,,de ez miert lenyeg?!
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
pjen
félisten
válasz nederlanden #4994 üzenetére
Gondolom a motor állapotára akar következtetni.Minél kopottabb annál nehezebben indul.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #4994 üzenetére
Önindító felújítás elvileg akkor még nem esedékes, ellenben kettőt-hármat mindig fog fordítani indulás előtt, mert az ECU gyújtás ráadásakor még nem tudja, hol áll a főtengely, nem fecskendez be azonnal, mint egy adagolós.
-
nederlanden
senior tag
válasz molnarpeter #4996 üzenetére
Ez egy “regi” hiba..szoval azt csinalja hogy reggel azonnal elso tekeresre beindul,majd napkozben ha all 1-2orat 6-7-8tekeres is kell ahoz h beinduljon,,viszont ha megtobbet all (tobb orat)megint pocre beindul,mint ahogy melegen is ha mondjuk nem all tobbet 5-10percnel.Talaltak egy olyat,hogy uzemanyagszuro melegito es annak a biztositeka ki volt csapva,orultunk is de sajnos tovabbra is azt csinalja.megkoszonnem ha irnatok ezzel kapcs
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #4997 üzenetére
TDI-k akkor csinálták ezt, ha gyenge volt az önindító. Melegen nagyobb volt a minimum elvárt fordulat, ami alatt nem fecskendezett be. Két módszer szokott lenni, önindító felújítás, vagy ECU-ban min fordulat átírása kisebb értékre. Esetleg nézz be az autószerelős topikba, hátha lesz valakinek ötlete még Lehet üzemanyag rendszerben is valami, csak tippelgetek, diagolni kéne.
[ Szerkesztve ]
-
p.t.r
aktív tag
válasz nederlanden #4997 üzenetére
Én azt mondom, hogy a féligmeddig lehűlt motor igényelne egy rövid izzítást, viszont nem izzít. Ha jobban lehűl, akkor meg igen.
-
cybercide
tag
Nekem is ez a véleményem. Az én autómnál is ez volt anno. Én ezt úgy oldottam meg, hogy kiiktattam a hőérzékelőt és így minden indításkor volt izzítás, még akkor is, ha meleg volt a motor. Így ugyan előbb tönkre fognak menni az izzító gyertyák, de pöccre fog indulni az autó.
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide
Új hozzászólás Aktív témák
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Nők, nőügyek (18+)
- Formula-1
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- SSD kibeszélő
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- TCL LCD és LED TV-k
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Eredeti - Apple USB-C kábellel és Magsafe 2 - minden típus - macbook töltő - garancia
- Macbook Pro 16" - 2020 gyártás, i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2019, 8 mag i9, 32/512 GB, 4GB Radeon, 90 ciklus, garancia, doboz, szürke (65)
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke