- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanyo77
tag
válasz nederlanden #4498 üzenetére
Az enyém töltés fázisban langyosnál kicsit melegebb. A durván melegedés nálam nem férne bele.
Ez mit jelent, kezed bírja?
-
Sanyo77
tag
válasz nederlanden #4503 üzenetére
A kézikönyv max 20 órát ír erre a fázisra, ezt ki is kell bírnia. Ekkora, csontra merült akkunál meg is lesz annyi.
Azért ne tűzveszélyes helyre tedd a töltőt.
-
Mr Bond 007
őstag
válasz nederlanden #4503 üzenetére
Teljesen normális.
Hegefe: Nekem onnantól vicces az egész hogy a ctek fel se tölti az aksikat.. Az egész világon mindenhol ismerik és elismerik, nem csak északon mint ahogy beállítottad. (és nem véletlenül nyertek meg kb mindent ahol elindultak neves független teszteken..) Bocs de jobban hiszek azoknak meg kb az egész internetnek. Ezzel nem vonom kétségbe a globalt, hanem azt hogy a ctek annyira rossz lenne mint ahogy te megint csak beállítottad.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz nederlanden #4503 üzenetére
Neked az Mxs-10 kellett vóna
-
Kernel
nagyúr
válasz nederlanden #4503 üzenetére
5A x 13h = 65 Ah ment bele addig, ráadásul a veszteség miatt a névlegesénél is többet kell bevinni. Ez persze nem zárja ki, hogy már indítóképes az akku, többit megkaphatja útközben is.
5A tartós áram, aktív hűtés nélkül jól fel bírja fűteni a Schottky-diódát a szekunder oldalon, ehhez jön még a primer kapcsolótranzisztor kisebb, de nem kevés melegedése.
Ez a zárt konstrukció hátránya is sajnos, esetleg kívülről tudsz ráhűteni ventilátorral.
Ezért jó találmány a szinkron-egyenirányító, ami diódák helyett FET-ekkel kapcsol (a frekvenciával szinkronban), sokkal kisebb rajta a feszültségesés. Csak az további IC-s vezérlést is igényel, valamivel bonyolultabb.
(#4504) p300
Nagyobb kisütőáramon jobban megmutatkozik az esetleg megnőtt belsőellenállás következménye, ettől függetlenül regeneráló célú kisütés-töltésénél nem fontos ragaszkodni nagy áramhoz.
Nagy terhelésnél nagyobb feszültség esik a belsőellenálláson, ezért látszólag hamarabb eléri a kívánt szintet, de a terhelés lekapcsolásakor ismét felugrik a feszültség, mert valójában még nincs kisütve.
Kisebb árammal lassabban sül ki, mégis több töltéstől lehet megszabadítani, azonos alsó feszültségküszöböt feltételezve.
Lényegesebb, hogy sokan szeretik elintézni izzólámpa rákötésével, amit könnyű úgy felejteni, akkut túlmeríteni, károsítani.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz nederlanden #4522 üzenetére
Elég levenni a negatívot, gyakorlatilag töltéshez is. Már ha olyan a töltő, de a Ctekhez nem fontos levenni.
Ha a töltő földelt dugós lenne, aminek negatív kimenete a védőföldre csatlakozik, ha az autó nem állna szigetelt gumikerekeken, ha az alváz leérne a földre stb., vagyis túl sok a "ha" ahhoz, hogy záródni tudjon az áramkör. Erre értem, hogy gyakorlatilag nincs ennek jelentősége.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #4981 üzenetére
5 Ah különbség nem q világ, jó az is.
-
K Norbi
addikt
-
pjen
félisten
válasz nederlanden #4986 üzenetére
Nem egy takaró van azon a + kivezetésen?Leveszed a takarót,rámegy simán.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz nederlanden #4988 üzenetére
Bajban leszel a süllyesztett sarussal, nem fog rámenni a kábelezés saruja...
Üdv Inhouse
-
pjen
félisten
válasz nederlanden #4988 üzenetére
Érdekes megoldás,ilyet még nem is láttam.Ha nem kapsz megfelelő aksit.egy A.V szerelő biztos szét tudja választani a biztosítékokat és a sarut.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz nederlanden #4988 üzenetére
Valami ilyesmi kellesz neked [link]
De ez gyenge, gyáridnak több az indítóárama.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #4983 üzenetére
Mikori évjárat, mekkora futás? Nekünk 5 literes kamrás dízel gépet indít 150 Ah-s Banner, van vagy 2 méter kábel a pozitív sarutól az önindítóig (felújított, tudok jó szakit ajánlani), de tekeri tisztességesen
-
pjen
félisten
válasz nederlanden #4994 üzenetére
Gondolom a motor állapotára akar következtetni.Minél kopottabb annál nehezebben indul.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #4994 üzenetére
Önindító felújítás elvileg akkor még nem esedékes, ellenben kettőt-hármat mindig fog fordítani indulás előtt, mert az ECU gyújtás ráadásakor még nem tudja, hol áll a főtengely, nem fecskendez be azonnal, mint egy adagolós.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #4997 üzenetére
TDI-k akkor csinálták ezt, ha gyenge volt az önindító. Melegen nagyobb volt a minimum elvárt fordulat, ami alatt nem fecskendezett be. Két módszer szokott lenni, önindító felújítás, vagy ECU-ban min fordulat átírása kisebb értékre. Esetleg nézz be az autószerelős topikba, hátha lesz valakinek ötlete még Lehet üzemanyag rendszerben is valami, csak tippelgetek, diagolni kéne.
[ Szerkesztve ]
-
p.t.r
aktív tag
válasz nederlanden #4997 üzenetére
Én azt mondom, hogy a féligmeddig lehűlt motor igényelne egy rövid izzítást, viszont nem izzít. Ha jobban lehűl, akkor meg igen.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #5002 üzenetére
Elő adatot kéne nézni, konkrétan mi a nyűgje. [link] gyere át ide, ne offoljuk agyon a töltő témát
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz nederlanden #5132 üzenetére
A legtöbb diesel melegen nem izzít. Valószínűleg nálad is ez van. Ezt kell kijátszani.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5132 üzenetére
"szoval letezhet az,hogy egy 3000cm3 diesel kisteher akku miatt indul melegen csak sokadik (6-7) tekeresre,hidegen azonnal.?"
Szinte biztos, hogy nem akku gond.
"Igaz,hogy 7eves az akku es telen egyszer-ketszer tolteni kell ha nagyon sokat all"
Igaz, de nem csak a 7 éves akkut, a fiatalt is töltögetni kell ( kéne)
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5136 üzenetére
A 7 éves akku nem fiatal, ahogy leírod, szerintem a végét járja.. Keresni kéne valakit, aki terhelővillával ( olyan mint ami néhány hsz ezelőtt a képen van) rámérne.
A diesel, ha melegen nehezen indul, az szerintem más gond. Nagyon egyszerű, melegen bikázzatok rá. Ha akkor könnyen indul, akkor tényleg akku gond.
Hidegen sokkal nagyobb indítóáram kell, ha akkor megforgatja az akku a motort, akkor melegen miért lenne kevés? Pöccre kéne indulnia.
Az 1.6TD Golfom ( hagyományos disztribútoros ( forgóelosztós) adagoló) adagolója amikor kezdett meghalni, ( jóféle kannás nyál ugyebár...) éppen melegen nem akart indulni az istenért sem. Hideg vízzel lehűtöttem az adagolót ( kisebbek lettek a résveszteségek), akkor indult.
Az 1.4 PDTD Ibiza főtengely és vezérműtengely jeladója szinte egyszerre halt meg, de külön-külön is nagyon hasonlókat produkáltak, igaz random viszont rendesen indult.
(Ha Halásztelek nincs messze, rámérek neked.)
[ Szerkesztve ]
-
nederlanden
senior tag
válasz nederlanden #5138 üzenetére
Ok.semmi...nem kinlodok tovabb,le is vettem toltorol,holnap uj akksi.koszi mindkettotoknek.
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #5139 üzenetére
Azt nézesd még meg, mennyi az elvárt fordulat melegen indítva, és mennyi a valós. Ha meg gomb, én a motorhő gombát szakítanám meg (próbáld ki, melegen húzd le, úgy izzít és alacsonyabb az elvárt fordulat is általában.
-
gabor12345
csendes tag
válasz nederlanden #5132 üzenetére
Szia.
Hidegen a kocsi jól indul,akkor az akksid jó és az izzításod is.Melegen nem indul ha a porlasztó csúcsok tönkremennek.A hőtágulástól a befecskendező fúvókán lévő furatok is tágulnak,így a porlasztási képe már nem jó.Természetesen az elhasználódott fúvókák cseréje után ismét jó lesz a gép!!
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5139 üzenetére
Az új akkut is tedd töltőre, mielőtt beszereled.
Látszik, hogy kevesebb a savszint, de az még tán pont ellepné a cellákat. Attól még indítana, ha csak ennyi lenne a baja, de egyébként igen, után kell tölteni.
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5143 üzenetére
Az Ivecot nem ismerem, a PDTD motoroknál ha nem jó az injektor, akkor hidegen jól, melegen nehezebben indul. A szokásos max 1 mp-es indítás helyett 3-4 mp is lehet
-
Inhouse
őstag
válasz nederlanden #5132 üzenetére
Azért azt jó lenne tudni, hogy mit jelent a nem indul csak sokadik tekerésre. Közben erőteljesen tekeri, vagy "lassuló hangú" (mélyülő)? Fura lenne, ha a hidegen tökéletesen indító akku épp a meleg motort nem tudná beindítani rendesen, szerintem is más lesz ott.
Üdv Inhouse
-
nederlanden
senior tag
válasz nederlanden #5132 üzenetére
Barmennyire hihetetlen de kozel 1eve szivat ez a melegen csak sokadik (6-7-8) tekeresre indulas, es ma kiderul,hogy egyszeruen csak az akkumlator elfaradt,550 volt az inditoja a gyari 850 helyett.Minden reggel elso pocre indult,melegen igaz,h minimalisan lassabban ,de tekert barmennyit a 7-8-dik tekeresig egyenletes lendulettel,,ki gondolta volna,hogy egy kicsivel nagyobb “lendites” kell ennek a 3000-es 170le motornak ahhoz,h beinduljon.
Uj akkut tenyleg tolteni kell??Koszi mindenkinek.
//tudom nem nagy marka ez,de gondolom 3-4evig megfelel//[ Szerkesztve ]
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5151 üzenetére
Ha ennyiből megoldódott a problémád, akkor ez jó hír.
Igen, az új akkut is fel kell tölteni.
Ahogy nézem, nem is drága: [link]
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5156 üzenetére
Szállításkor nem lett oldalra borítva? Olyankor előfordul.
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5158 üzenetére
Nem ismerem azt a töltőt, de ha recond módba volt, akkor bőven 15V felett lehetett a töltés. A Globalon 16V-ig engedi ilyenkor, itt azért pezseg rendesen a sav.
Automatán csinálja a recondot?
[ Szerkesztve ]
-
nederlanden
senior tag
válasz nederlanden #5160 üzenetére
Gondolom ra kellene ontsek keves desztilaltvizet,,,de hol ha zart?,kicserelni nem fogjak szerintem.
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
agyarka
aktív tag
válasz nederlanden #5161 üzenetére
A kifolyt sav helyére csak látszatmegoldás a desztvíz, mert azzal a savat nem pótolod, csak higítod. Jelentős sav veszteség csak ugyanolyan koncentrációjú savval pótolható teljesértékűen. Az meg bonyolult ( mér, higít, mér, pótol). -(
-
pjen
félisten
válasz nederlanden #5165 üzenetére
Az a baj, ahol kiment a sav, ott levegőt kap. Lehet a cella is kilóg q sávból.
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5156 üzenetére
Kíváncsiságképp kipróbáltam a CH611 Recond módját 44Ah-s, 55Ah, 77 Ah-s és egy 110Ah-s akkun. ( Perion, Fiamm, Varta)
A 44Ah-s általam fúrt és dugózott, az 55Ah-s és a 77 Ah-s gyári kupakos.
Szóval mindegy, hogy AGM vagy STD módban van, 16V-ig engedi és max 2A-t tol a CH 611. Viszont egyik akkuból sem jött semmi ki. (Ha a kupakot kicsavarom, rotyog szépen az akku)
Nem tudom mekkora árammal tolhat Recond módban a Ctek mx5, ezt a hozzáértők majd kivesézik.
Olyannal viszont már találkoztam, amikor lemerült akkus autót betoltunk, a generátor töltötte vissza ( ilyenkor kapja az áramot ész nélkül) és akkor az akkuból csöpögött a sav.
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5165 üzenetére
Az az 1-2 deci nekem soknak tűnik. Ha van alatta egy tenyérnyi folt, az inkább 10-20 ml. 20 ml még nem vészes, a gari idő után megfúrod és utántöltöd deszt vízzel.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz nederlanden #5158 üzenetére
csorgott a tetejen levo lemez szelen
Ha a lemeznek széle is van, akkor talán le is szedhető és alatta vannak a dugók. Viszont a garancia miatt lehet kellemetlen, ha meglátják a feszegetés nyomát.
Ha döntött szállítás miatt bement az elektrolit a dugókba, akkor érthető, hogy a töltéssel járó gázképződés kinyomja az apró lyukon, ami eredetileg csak a gáz távozására való, illetve a vízpárát lecsapató labirintrendszer is van a dugóban, hogy minél kevesebb vesszen belőle.
De szerintem sem lehet olyan jelentős a kifolyt elektrolit, hogy amiatt nagyon csökkenne a szint. Továbbá itt nem víz távozott elvileg, hanem a savas elektrolit, ami vízzel nem pótolható.
Amikor vízpára formájában távozik, vagy külön hidrogén és oxigénre bontva ugyanaz, azt lehet pótolni vízzel.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
pjen
félisten
válasz nederlanden #5165 üzenetére
Szia.Ha tényleg csak a labirint kupakból ment ki az elektrolit akkor szerencséd van.Ha megbontod és a cellák kilógnak az elektrólitból,mindenképp mérjél sav sűrűséget,mielőtt vizet,vagy savat öntesz rá.
-
Inhouse
őstag
válasz nederlanden #5179 üzenetére
Egy ekkora akkunál fél deci még nem vészes, ha egyenletesen fogyott minden cellából. Azért az tényleg fura, hogy miért jött ki...
Üdv Inhouse
-
félisten
válasz nederlanden #6165 üzenetére
Erre így nem lehet válaszolni, találgatni meg felesleges. Ha az autó működik és nincs hibajelzés, akkor hajrá.
-
pjen
félisten
válasz nederlanden #6165 üzenetére
Inkább a a töltő halhatott meg.
-
ddsteel
aktív tag
válasz nederlanden #6165 üzenetére
ÜZEMSZERŰEN sem kell levenni a pólusokat egy intelligens töltő esetén. Egy CTEKnélsem, de egy lidlisnél sem. Ha ott valami elkúródott, akkor azt szerintem a CTEK állja Normál esetben - szerintem,laikus vagyok - Te nem csináltál semmit rosszul ha csak rákötötted és nem zártad rövidre stb... EZek hülyebiztosok,fordítva rákötve el sem indul a töltés. De ha valamivel rövidrezártad az akkut (nekem volt olyan, hogy egy villáskulcs pont úgy esett az akkura, hogy szikrázott, na ott megijedtem, meg is olvadt kicsit a pozitív pólus, de aztán hál istennek nem volt semmi), akkor az egy másik dolog, ott hibáztál, de ugye nem tudjuk, mi történt ott pontosan
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz nederlanden #6165 üzenetére
Akkor most pontosan hogyan kötötted be a töltőt? Negatív a negatív pólusra, ami le volt kötve a járműre, a pozitívot meg a pozitiv pólusra úgy, hogy ott be volt kötve az akku? A csipeszt az akku pólusára tetted közvetlenül, vagy volt közöttük vmi? Esetleg vmi képet küldenél mi volt ott?
-
DigitXT
félisten
válasz nederlanden #6172 üzenetére
Éppenséggel, ha átugrik egy szikra, az csattanhat, de a biztosíték is, ha elolvad...
-
Inhouse
őstag
válasz nederlanden #6172 üzenetére
Állj, állj, állj! Hol csattant/szikrázott? A konnektornál ahova bedugtad, vagy az akkunál? A konnektornál a kapcsoló üzemű tápok csattanhatnak, mivel egyenirányítóval és kondival kezdődnek és nem tudni, hogy a szinusz melyik pontját kapod el bedugáskor.
Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux - haladóknak
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...