- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
Most télen figyeltem párszor, ilyen szinten meg sem pezsdült az akku, ami a hideg miatt érthető is.
Buborékolást legjobban a dugók kivétele mellett lehet látni, de elképzelhető, hogy "fülrátétellel", vagy akinek van sztetoszkóp esetleg, hátha detektálható.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
veze
őstag
ez egy másik motorba való akku ( nem az agm -es) bár ez is csökkentett gondozás igényűnek mondott, feltöltés után ugy kellett beleütni a dugókat, komoly cibálással kiszakitással tudnám csak kivenni a szalagot ami összefogja őket, úgy hogy inkább nem is akarom. A hőmérsékletét mértem (szenzort az oldalára tapasztottam egy ragasztócsikkal) de az nem ment feljebb mint a környezeti hőmérséklet..
-
snefi2
csendes tag
Hello
80-ah "Rocket"munka akkumaltorhoz keresnek toltot.
Forex T1214B megfelelo hozza vagy a CTEK - MXS 10 --et vallaszam. ?[ Szerkesztve ]
-
lajos75
senior tag
Sziasztok!
Kérdésem a hozzáértőkhöz.
Gyárilag az autóban egy AMG akku van, azt kicserélhetem normál akkura?
Egyébként ez egy Hybrid Toyota, aminek a kicsi akkuja állítólag meg egyezik a Suzuki akku val. -
crissprivat
senior tag
-
agyarka
aktív tag
válasz molnarpeter #5106 üzenetére
Nem kell programozni, és Toyota HSD knél a töltési feszültség is jó a normál akkukhoz.
Azért kell bele AGM mert:
- az utasokkal egy légtérben van az akku,
- a hibrid és elektromos autóknál nincs meg a hallható előjele az akku gyengélkedésének ( hosszú indítás) és a hagyományos akku hamar megpusztul benne, ráadásul HSD nél random hibakódokat is produkál legyengült állapotban. A kulcsnélküli típusok méggyorsabban merítik az egyébként is alulméretezett akkut. -
Brogyi
senior tag
válasz lajos75 #5104 üzenetére
" az utasokkal egy légtérben van az akku,"
Ez borzasztó fontos érv. Meg ne próbálj mást belerakni. Balesetnél a sav szétfolyik. Az AGM-ből nem!.
Sajnos becsapós az a nézet, hogy hagyományos akksit veszek harmad áron. Kb. 1 évet fog kibírni, és most is az olcsó lesz a nagyon drága. -
faykristof
újonc
válasz lajos75 #5104 üzenetére
Én ugyanilyen kérdéssel fordultam korábban a Forex céghez, ott azt mondták, kalcium ötvözésű lemezekkel készült, zárt kivitelű folyadékos akkuval lehet helyettesíteni, DE nekem is az a tapasztalatom, hogy egy-másfél év után megkotlik, egyszerűen azért, mert a töltőelektronika 14,7...14,9 V-tal tölti, s legendák keringenek az intelligens; hőmérséklet kompenzált töltési módról is a Toyotákban, miszerint hidegben emeli meg a töltőelektronika a feszültséget erre az említett magas értékre. A kompenzálásra azért van szükség mert az AGM-ek érzékenyebbek a túltöltésre, mely a belső ellenállásuk hőfokfüggése miatt könnyen bekövetkezhet, ha fix feszültséggel lennének töltve télen-nyáron.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz faykristof #5109 üzenetére
Sok éve mérek Toyotákat és HSD-t. A mintaszerű töltésük nem legenda.
Több mint 5 évnyi naplózott adatom van a HSD k fedélzeti akku töltéséről, így nyugodtan állítom, hogy 14,4 + hőmérséklet kompenzációval tölt, majd 13,8 on tart. Sajnos így az AGM akkuk soha nem töltődnek fel teljesen, de a sima akkukat sem tölti túl. Azokat a negatív energiamérleg következménye teszi tönkre gyorsabban. -
-
lajos75
senior tag
Köszönöm mindenkinek a hasznos infót
-
agyarka
aktív tag
OBD csatlakozón keresztül ki lehet olvasni és naplózni. A Toyota HSD knek elég nagy internetes közössége van, akik közül néhányan visszafejtették a kommunikációt a nyilvános szervizdokumentáció segítségével és megosztották. A fedélzeti 12V akku PID je csak egy a sok információ közül, vízhőfokok, nyomatékok eloszlása, a meghajtó akku celláinak állapota mind hozzáférhető.
-
agyarka
aktív tag
A gyári Yuasa val kb. egy árban vannak a Varta és az OPTIMA AGM akkuk, utóbbi viszont jobb mint a gyári.
Sokan szeretik figyelmen kívül hagyni, hogy egy légtérben van az utasokkal (végülis nem ők és a gyerekeik szívják a gázt) és a többszáz voltos meghajtó akku közelében esetleg kifolyó akkusav sem jó az álmoskönyv szerint. Ezért is raknak felítatott akkut elsőszerelt gyáriként a HSD kbe.[ Szerkesztve ]
-
gabor12345
csendes tag
Sziasztok!
Dizel autó 95 ah-ás agm akkumlátorának töltéséhez keresek töltőt.A fórumot elég sokat olvasgattam,így két töltőre sikerült szűkíteni a kört:Einhell CC-BC 10 M vagy CARSTEL 12V/8A.
Az einhell termékéről nem nagyon olvastam tapasztalatokat,ezért a segítségeteket kérném.Melyik a jobb?
A segítséget előre is köszönöm.
-
andaman
tag
Üdv.
8 éves aksim kezd gyengélkedni, a CTEK még kezeli, de valahogy nem az igazi.
Milyen márkát - nem ezen akarok spórolni - javasoltok (1.4 tsi 125 le)?
Valamikor BANNERT vettem ha jól emlékszem.[ Szerkesztve ]
The man is a snowflake on the river.
-
andaman
tag
válasz K Norbi #5121 üzenetére
Köszönöm, de inkább maradtam a Bannernél, végül is 8 évig bírta.
Banner akku gyártási ideje.
Tetején bal alsó sarok 5 betűből álló kód beégetve.
EHBHK
Első kettő a hét, második kettő az év.
Ez esetben 47. hét 2017.
A0 B1 C2 D3 E4 F5 G6 H7 I8 J9The man is a snowflake on the river.
-
veze
őstag
válasz andaman #5122 üzenetére
Nekem is exide van 2.0 dieselben és meg vagyok elégedve vele. ilyet fogok venni legközelebb is
Nem szabad hagyni télen legatyasodni...ha nem mennek vele eleget, vagy csak városban rövid tavokat, sok indítas/kevés töltés rá kell kötni egy lidles töltöt és az rendben tartja. De még ezek a névlegesen 1,3A tudó motoros töltök is ha rajta lóg egész héten -
F40
csendes tag
Kedves Mindenki!
Ismeri esetleg valaki a Victron Energy töltőit?
https://www.victronenergy.hu/chargers
Meglehetősen profi szerkezeteknek tűnnek.
Köszönettel,
F40
-
Brogyi
senior tag
Ez a drágaság relatív kérdés. A minap találtam egy CH611 clone-t. Na, annak az ára csípte a szemem. Kb.3x-4x annyi mint amiért vettem. Igaz, hogy állítólag német, de 1000% hogy sárgák rakták össze. Ugyan már minden ott készül.
Nézzük meg egy kicsit közelebbről. [Itt] van a leírása, és forintért [itt] pedig megveheted. Volt korábban egy német területről érdeklödő az pedig megveheti ajróért.
Rettentő sok paraméter azonos. Ebből gondoltam, hogy azonosnak kell lennie. Szemet szúrt egy funkciója:Auto 0-20A. Először bedöltem simán neki, mint az egyszeri vásárló. Ez bizony nem előny hanem hátrány a CH611-hez képest. Legalábbis az én szememben. A méréseim alapján a CH611 minden sávban AUTOMATA. Ezt a felvett valós áramgörbe is igazolja. Ez a drágaság pedig csak a 20A-es sávot tudja. Most lehet igazán bánni, hogy nincs CH611.
Egyet el kell ismernem a külsője jobb. A szine az nem az igazi.
Szóval én ezért nem fizetek 3x vagy 4x annyi pénzt. Nem érdekel milyen márka van ráírva, sőt a külső se zavar ha negyed áron megvehetem.
Igazából ez csak spekuláció, mert én ennyiért ebben az életben meg nem veszem. -
csiga8
senior tag
Érdekességképp írom ide, talán nem annyira off.
Van szerencsém egy Electric Power 75Ah 680A teljesen új akkuhoz. Vásárlás után 12,81V feszültséget és a Micro-200 teszterrel 725A-t mértem. Feltettem a Global töltőre, AGM módban 2A-el néhány óra alatt feltöltötte.
12 óra állás után ennyit mértem:
Kicsit hitetlenkedve álltam a mérés előtt, így rátettem a terhelővillát is:
A sípolásnál ( 15 mp terhelés) lőttem a képet. A pincében 13-14C fok lehet. 10,4V feszültségig engedve kilökte a 390A indító áramot. Kis pihi után kilökte mégegyszer. A teszternek lett egy kis égett por szaga.
A tetején ezt a jelölést találtam, máshol egyébként nincs is:
Valaki esetleg tudja ez mit jelent?
-
nederlanden
senior tag
Bocsi de nem talaltam megfelelobb forumot...szoval letezhet az,hogy egy 3000cm3 diesel kisteher akku miatt indul melegen csak sokadik (6-7) tekeresre,hidegen azonnal.?!Igaz,hogy 7eves az akku es telen egyszer-ketszer tolteni kell ha nagyon sokat all de nem erezheto annyira gyengenek a tekeres.
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
Brogyi
senior tag
válasz nederlanden #5132 üzenetére
A legtöbb diesel melegen nem izzít. Valószínűleg nálad is ez van. Ezt kell kijátszani.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5132 üzenetére
"szoval letezhet az,hogy egy 3000cm3 diesel kisteher akku miatt indul melegen csak sokadik (6-7) tekeresre,hidegen azonnal.?"
Szinte biztos, hogy nem akku gond.
"Igaz,hogy 7eves az akku es telen egyszer-ketszer tolteni kell ha nagyon sokat all"
Igaz, de nem csak a 7 éves akkut, a fiatalt is töltögetni kell ( kéne)
-
nederlanden
senior tag
Marmint ugy gondoltam a toltest,,,hogy akku sarkot leveve is lemerul pl. 1honap allas utan,viszont ha feltoltom es jarkalok vele inditja,igaz 2-3nap allas utan mar nehezkesebb de beindul.Nem talalnak semmi hibat es mar a harmadik szerelo mondja,h az akku nem tud akkorat lenditeni mint amire szuksege lenne melegen ennek a motornak, valoszinu,hiaba van feltoltve.Mindegy,nem 2forint egy akku es tekergeti ez is igaz lomhabban de beindul melegen is ha 8-dik tekeresre is.
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5136 üzenetére
A 7 éves akku nem fiatal, ahogy leírod, szerintem a végét járja.. Keresni kéne valakit, aki terhelővillával ( olyan mint ami néhány hsz ezelőtt a képen van) rámérne.
A diesel, ha melegen nehezen indul, az szerintem más gond. Nagyon egyszerű, melegen bikázzatok rá. Ha akkor könnyen indul, akkor tényleg akku gond.
Hidegen sokkal nagyobb indítóáram kell, ha akkor megforgatja az akku a motort, akkor melegen miért lenne kevés? Pöccre kéne indulnia.
Az 1.6TD Golfom ( hagyományos disztribútoros ( forgóelosztós) adagoló) adagolója amikor kezdett meghalni, ( jóféle kannás nyál ugyebár...) éppen melegen nem akart indulni az istenért sem. Hideg vízzel lehűtöttem az adagolót ( kisebbek lettek a résveszteségek), akkor indult.
Az 1.4 PDTD Ibiza főtengely és vezérműtengely jeladója szinte egyszerre halt meg, de külön-külön is nagyon hasonlókat produkáltak, igaz random viszont rendesen indult.
(Ha Halásztelek nincs messze, rámérek neked.)
[ Szerkesztve ]
-
nederlanden
senior tag
Errol lenne szo!ezt nem kell tolteni vizzel?,csak mert nemelyik cellaban alacsonyabban van?! Pff.,sajnos 240km,meg egy teljes feltoltessel megprobalom ugy,hogy kihuzom a cd jatszot mert egy piros led folyamatosan vilagit,az is ghuzhatja.
[ Szerkesztve ]
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
nederlanden
senior tag
válasz nederlanden #5138 üzenetére
Ok.semmi...nem kinlodok tovabb,le is vettem toltorol,holnap uj akksi.koszi mindkettotoknek.
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #5139 üzenetére
Azt nézesd még meg, mennyi az elvárt fordulat melegen indítva, és mennyi a valós. Ha meg gomb, én a motorhő gombát szakítanám meg (próbáld ki, melegen húzd le, úgy izzít és alacsonyabb az elvárt fordulat is általában.
-
nederlanden
senior tag
válasz molnarpeter #5140 üzenetére
Hat ezt csak szerelo tudja...erre meg nagyon nyugosek,,szoval semmit nem mondanak,,be kellene vigyem iveco szervizbe ha uj akkuval is sokat teker melegen
Tudom igy gaz,de az a kek csatlakozos lenne a hogomba?[ Szerkesztve ]
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
gabor12345
csendes tag
válasz nederlanden #5132 üzenetére
Szia.
Hidegen a kocsi jól indul,akkor az akksid jó és az izzításod is.Melegen nem indul ha a porlasztó csúcsok tönkremennek.A hőtágulástól a befecskendező fúvókán lévő furatok is tágulnak,így a porlasztási képe már nem jó.Természetesen az elhasználódott fúvókák cseréje után ismét jó lesz a gép!!
-
nederlanden
senior tag
válasz gabor12345 #5142 üzenetére
Szia!ez 2011-es injektoros 3000cm3 170le 16v iveco motor..ennel a konstrukcional is produkalhatjak az injektorok ugyanugy?
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5139 üzenetére
Az új akkut is tedd töltőre, mielőtt beszereled.
Látszik, hogy kevesebb a savszint, de az még tán pont ellepné a cellákat. Attól még indítana, ha csak ennyi lenne a baja, de egyébként igen, után kell tölteni.
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5143 üzenetére
Az Ivecot nem ismerem, a PDTD motoroknál ha nem jó az injektor, akkor hidegen jól, melegen nehezebben indul. A szokásos max 1 mp-es indítás helyett 3-4 mp is lehet
-
Inhouse
őstag
válasz nederlanden #5132 üzenetére
Azért azt jó lenne tudni, hogy mit jelent a nem indul csak sokadik tekerésre. Közben erőteljesen tekeri, vagy "lassuló hangú" (mélyülő)? Fura lenne, ha a hidegen tökéletesen indító akku épp a meleg motort nem tudná beindítani rendesen, szerintem is más lesz ott.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Szia! Szerintem a B az 2017, a mellette levő szám meg lehet a 45.hét. Az idei újak "A" betűsek. A gravírozójuk továbbra is ilyen krix-kraxos...nem tudom miért nem tudnak olyan szépet csinálni, mint előtte.
Minden érkezett szállítmányt átnézek szúrópróba szerűen. Amióta az új edényzet van, voltak kilengések, de elmondható, hogy már jól beállították a gyártósort, túlnyomó részt túlteljesítenek az akkuik a névlegeshez képest. Sokszor kiugróan jól. Viszont amióta a japán 40Ah-st felcímkézték 240-280-300A-re, azóta az akku ezt nem követte, az stabil 280A-es (EN). A hibaszázalékuk még mindig nagyon jó, lecsökkent a valós garanciás hibáink száma. Én csak ajánlani tudom átlagos autókba, jó az ár/érték aránya.Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
válasz Inhouse #5147 üzenetére
Köszönöm a választ, akkor cirka 5 hónapos lehet. JP moto motorakku van itt nálam 1 db téli tárolásra, kíváncsíságból megmértem. Ha jól emlékszem az Ah kapacitása picit gyári feletti, az indító árama picit alatta volt. Három hónapig volt előtte motorban. ( Kawa ER6)
Az Electric powert egy hasonló kapactású Exide excell akkuval összehasonlítottam árban. [link], ami 23.270 Ft, ez [link] 16.799 FT
Ha az exide 5 évet megy, akkor 4.654 Ft/év a költsége, ha hat évet, akkor 3.930 Ft. Ha az electric power elmegy 4 évet, akkor 4.200 Ft/év a költsége.
Hosszabb távú tapasztalat is van? Mármint kb mennyi ideig szolgálnak mostanság?
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Garanciás időn belüli tapasztalat inkább. Szerintem nem annyira a gyártón múlik az évek száma, mint a felhasználón. Találkoztam olyannal is, akinek 6-8 évet ment, meg olyannal is, akinek épp a garanciát húzta ki, meg persze egy kevés olyannal, akinek ezt sem. De sok más gyártmánynál kell kimondani, hogy ez csereérett. Én támogatom, nem véletlenül tartjuk, olcsó, de jó.
Ha konkrétan a két akku közül kell választani, akkor arra vigyázz, hogy az Exide magasabb. A beépítési helytől függően okozhat gondot.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...