- Mobil flották
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
Hirdetés
-
Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
it Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
cybercide
tag
Március 1-től ismét lesz akkutöltő az Aldiban! [link]
Hátha valakit érdekel...http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide
-
nederlanden
senior tag
Lehet,hogy izzitassal kapcsolatos a problema mert nyaron nincs vele baj,3-4-et akkor is teker neha,de csak nem olyan "szenvedos" mint ilyenkor visszahulve az 5-6-7 tek...
Ez az Aldis tolto rendben van egyebkent?[ Szerkesztve ]
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
csiga8
senior tag
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #5002 üzenetére
Elő adatot kéne nézni, konkrétan mi a nyűgje. [link] gyere át ide, ne offoljuk agyon a töltő témát
[ Szerkesztve ]
-
cool13
őstag
Ezt az Aldis töltőt szabad megvenni? Jók?
-
sáry
újonc
Sziasztok.
Vélemények érdekelnének akkutöltővel kapcsolatban.Láttam, hogy lesz Aldiban most márciusban,ez mennyire megbízható töltő?vagy mit ajánlotok inkább?C-tek,Extol,Bosch,milyet érdemes venni?autó akkumulátor töltésre kellene egyébként főleg.
-
raziel01
veterán
válasz molnarpeter #5007 üzenetére
Régen nagyon szidva volt, hogy inkább a Lidl-ös jobb. Ez most változott?
-
embe
nagyúr
Ha már szóba jött a LIDL töltő.
Ha csatlakoztatjátok az akksihoz, akkor nektek szikrázik ilyenkor?
Volt régebbi, épp most adtam el,de az nem szikrázott. A kijelzős viszont igen.
Úgy szoktam csatlakoztatni, hogy a konnektorba még nincs bedugva a töltő, így kötöm a töltési pontokra. Nos ez az lcd kijelzős szikrázik ilyenkor.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
zsoca67
tag
Fűtetlen garázsban használom a Lidl töltőjét. Ezek a -10 fok környéki hőmérsékletek nem okozhatnak zavart a töltők működésében? Elvileg a működési hőmérséklet 0-+40 C-fok között van.
-
Titmouse09
aktív tag
Nekem is szikrázik az LCD-s, most nemrég vettem én is. De úgy rendesen, nem csak éppen villan valami. Első érintkezéskor mindig csinálja, aztán ha kocogtatom sem csinál semmit.
Ugyanolyan sorrendben dugom be, mint te is írtad.[ Szerkesztve ]
Xiaomi Redmi 3, Samsung Galaxy Tab S2 9.7 VE
-
veze
őstag
válasz Titmouse09 #5017 üzenetére
én már korábban vettem az LCD-s lidleset is nem szikrázik, lehet hogy azóta továbbfejlesztették
-
embe
nagyúr
Akkor ez az extrás változat. Adtak hozzá szikrát.
Pedig azzal is reklámozzák ezeket a töltőket, hogy nem szikráznak.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
Mr Bond 007
őstag
Végül is csak az elején szikráznak, amikor még nincs gázképződés. Azután már nem szikráznak még összeérintéskor sem. Tehát annyira nem gáz a helyzet.. (bár nem is túl szerencsés)
-
Kernel
nagyúr
válasz Mr Bond 007 #5020 üzenetére
Egyébként is ennek a régi technikáknál volt inkább jelentősége, amikor töltéshez ki kellett tekerni a dugókat, ráakasztották a butatöltőt és ment a pezsegtetés.
Amikor a helyiséget megtöltötte az érezhető gázszag.
De ezek a töltők pont nem pezsegtetnek, így nehéz lenne robbantani. Még akkor is, ha mondjuk nem jó a szellőzés. Ha meg olyan a helyiség / garázs, hogy úgyis elfújja a szél, akkor pláne nincs miről beszélni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
cool13
őstag
Meglepően nagy méretű, az Aldi-s töltő. Remélem jól fog működni.
-
veze
őstag
meg is van a gyors tapasztalat..
motprkerékpár AGM akku régebbi ( nem lcd-s ) lidles töltőn volt hópihe állásban, 14,88 Voltot mértem rajta és kb 20-25mA töltést. így volt már egy két hete..
rátettem a linklelt a yaso-t és 14,8 volton van, zöldreváltott leddel és 25-27 mA Ez nekem szerintem ehhez az aksihoz épp jó lesz.. Mivel ezeket motorkerékpár akksitöltönek árulják, és a nagyobb vasakban ( most ne Simsonra vagy ETZ-re gondoljunk) lehet hogy egyre inkább AGM akkuk vannak már beszerelve ( nekem is az van, eleve ferde sík a beszerelés, a klasszikus savas akksit bele se lehetne tenni mert kifolyna) ezért jön már így a töltö, hogy a csepptöltés üzemmód ehhez a feszültséghez van beállítva
ha átraktam a kocsi akksira ( az nem volt most épppen töltőn, ) piros a led és13 Voltot mértem rajta és 550mA-t töltést mutatott -
Kernel
nagyúr
Az sajnos nem áll le, fix végértéken tart. Ez a kétlépcsős.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #5029 üzenetére
Igen, a korábbiak alapján egyértelmű.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
nfsu17
veterán
Hello.
Mennyire normális a lidis lcd-s töltőnél, hogy kb 2 tizeddel eltér a kijelzőn látott a valós értéktől?
mérés előtt multival: 12,34V
töltő rátéve: 12,2Vtöltéskor: 13,3V a kijelzőn
multin: 13,5VAzon kívül (megint) marha lassan tölt.
13,1-ről kezdett el tölteni kb du 1, fél 2 felé.
Most mutat a töltő 13,3-at, hogy ennyivel tölt (vagy ugye 13,5V)12,34V-ról kezdtem tölteni.
Zsír új 2 hetes akksi, de a sok város, rövid táv, hideg ennyire leszívta.
12,61V volt beszereléskor 2 hete.Tök mindegy mennyire van lemerülve, ez mindig tölt kb 10 órát?
Ha feltöltöm, megyek egy kört, újra ráteszem, akkor is?Múltkor 11,5 órát töltött egy aksit, az kb 12V volt pontosan.
Ez azért most annyira nincs lemerülve, de 4 órája már megy és alig látszik töltődni.
-
Kernel
nagyúr
Fordítva érthetőbb lenne, mivel a töltővezetéken is esik némi feszültség, a pillanatnyi áram függvényében. Ezt akár be is lehet kalkulálni a kijelzésbe, hiszen a vezeték gyárilag adott, ismert ellenállású.
Töltőáramot lenne jó ellenőrizni, hogy mennyivel tolja, egyébként 14,4 V-ig kellene menni ennek is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Titmouse09
aktív tag
-
nfsu17
veterán
válasz Titmouse09 #5036 üzenetére
Szuper.
pjen, Kernel szintén köszi.
Akkor nem rossz a töltő. -
csiga8
senior tag
Az az 1-2 tized V nem lényeges, főleg ebben a hidegben. A töltés végefelé majd pontosabb lesz a kijelző.
Minél nagyobb az akku kapacitása, annál lassabban tölti fel. ( ha nincs feltöltve) Minél újabb egy akku, annál nagyobb a kapacitása.
Tehát van egy jó állapotú akkud, ami jócskán le van merülve. Pár év múlva ugyanez az akkut majd 2-3 óra alatt feltölti. Na, az lesz az igazi baj. A mostani 10-12 órás töltés a jó, ha az akku kapacitását nézzük.
-
nfsu17
veterán
Mindig tanul az ember.
Nem tegnap kezdtem el autózni, de a töltés része csak nemrég óta foglalkoztat, mert meguntam, hogy 3 évig bírják az akkuim.
De ezek szerint akkor tudom már miért...a sok rövid városi táv, hosszú utak nélkül.
Eddig sosem mértem, sosem töltöttem, csak mentem.
Mondom azért van a generátor, hogy visszatöltse.
Annyira az elektromosságot sem vágom, nem tudtam, hogy sok idő, míg visszatölt annyit, amennyit kivett indításkor. -
szücsi80
csendes tag
Üdv!
A szakiknak kérném a segítségét akkutöltő választásban. 2 db személyautó van a családban, mindkettő benzines és 60Ah-s, szóval nem ipari mennyiségű akkutöltésben gondolkodom. Az egyik főleg városi, a másik főleg hosszabb távokon van használva. A lényeg, hogy mikroprocesszor vezérelt legyen és rendelkezzen szulfátmentesítő (szulfátalanító) funkcióval. Az alábbiakat néztem ki:
-CARSTEL T01.80.048
-EXTOL 8897300
-CTEK MXS 5.0
Előre is köszönöm a segítséget! Válaszok jöhetnek privátba is. -
csiga8
senior tag
Tán annyira nem off, néhány tapasztalatom osztanám meg.
Találomra kiválasztott 4 db akku karbantartásáról, helyreállításáról, vagy annak próbájáról szólna.
Az első egy ismeretlen gyártási évű, előéletű, márkájú, típusú nagyjából 70-75 Ah körüli normál akku. Állítólag nemrég még használatban volt egy rövidet járó autóban, de kicserélték új akkura, ő meg a garázsban pihent hónapok óta.
Az első feltöltés után terhelő villáztam, nem tudta kitartani 15 mp-re a 100A-t. Újból feltöltve ( C/10, 7A-el merítve) 0,5 Ah kapacitás bírt kijönni belőle. A képen látszik, hogy a következőre már 2,6 Ah, majd 3,2, stb…. jött ki belőle. A 7,3 Ah ; 7.6 Ah ; 7,7 Ah-nál látszik, hogy nem akar tovább nőni a kapacitás. ( A Reszursz-1 öccsével a B31-5A-el volt töltve 2,5A-re állítva, 14,9-15V-ig)
Töltő váltás. A G 8,5 az jelenti, hogy azt a Globállal töltöttem AGM módban 2A-el és egy éjszakát hagytam rajta egy izzót is. ( Izzós töltésnél 10A-re állítom, és egy közönséges 12V/21W izzót használok) Egymás után kétszer is 8,5A, tehát nincs kapacitás növekedés. No, akkor vegyük elő a deszulfátort.
A Forexes deszulfátort igyekeztem fél amper közelébe beállítani. Merítéskor 7,3 Ah jött ki az akkuból.Úgy néz ki itt a vége, jobb nem lesz, ezért a Reszursz-1-el ( kb 14,8-14,9 V) próbálkoztam sima töltéssel, de a kapacitás tovább csökkent. ( 6,8 Ah ; 5,8 Ah)
Mivel ( anyagi) kárt ne tudok tenni benne, ismét deszulfátoros töltés kétszer 7,2Ah, majd utána 6,5Ah jött ki az akkuból.Vissza a Globál töltőhöz. ( 2A) Először 5,7 Ah. majd 7.3 Ah lett, de itt már csepptöltőn is tartottam. Aztán 6,1 Ah végül 7,6 Ah lett. A Globálos izzós töltés után a terhelő villán leadta 2*15 mp-ig a 250-260A-t . A végére sem lett jobb. Utólag visszanézve akkor jártam volna a legjobban, ha az izzós terheléses töltés után abbahagyom a töltés-merítést.
A következő egy 1,5 éves 44 Ah-s ( 400A (EN) ) Bosch S3-as. Egy benzines Skoda Fábiában használták rövid távokon járva. ( 4-5 km) A boltba elmentek az autóval, a bolt előtt már nem indult.
Feltöltöm ( B31-5A, 2,5A) és kb 100A-t ad le ez is, de nem bírja a 15 mp-et végig. Ismét feltöltöm és 5,4 Ah-t adott le, aztán 6,9 Ah; 7,2Ah; 8,2Ah ; 8,7Ah; 8,9 Ah lett sorban.
Ezután jött a Globál töltő izzóval. Hirtelen ugrott 13,2 Ah-ra a kapacitás, de hiába a többi próbálkozás, megállt 13,4 Ah, majd 13,5 Ah-nál.Próbáljuk meg ennél is a deszulfátort. Itt is azt a fél ampert próbáltam beállítani, kezelés után 12.69 Ah lett, majd a Globál töltővel (2A) töltve 13,53 Ah lett. Volt még egy-két próbálkozásom, de a számok nem változtak. Ha megnézem, itt is elég lett volna megállni az izzós töltés után, azután is tudta a 3*15mp-ig a 150A-t, meg a végén se lett jobb.
Ez a Gigavatt 44 Ah-s akku már rég járt nálam, nem is jegyzeteltem végig, de nagyjából emlékszem.
24 Ah lett először, ( tán 130A indítót tudott) aztán 26 Ah lett kétszer. Utána jött a Globálos izzós módszer, ott 30,5 Ah lett kétszer. ( itt olyan 160A indító áramot tudott)Deszulfátor után 27,8 Ah, majd a töltés-.merítések után sem lett jobb 24 Ah-nál és az indító árama sem nőtt 160A-nál többre.
A végén egy szintén 1,5 éves Banner 74 Ah 680A (EN) akkuról írnék. Egy 1.9 TDI Seat Alhambrába van, napi szinten használva hosszút ( 30-40 km) és rövidet ( sulijárat, 2-3 km) vegyesen.
A terhelő villán 10,2V-ig engedve a 250A-t simán kitartotta töltés után. Az első mérésre 44 Ah kapacitást mértem ( Reszursz-1el töltve 4A-rel), majd 49 Ah, és 50 Ah lett.
Ezután a már jól bevált Globál izzós terheléssel 52,5Ah lett és 630A (EN), a villán a 320 A-t vígan kitartotta.Nosza, jöjjön a deszulfátor. Picivel 2,5A alá tekertem., így lett 43,5 Ah és 655A ( EN), a villán a 330A-t simán kitartotta 10,2V-on. A kapacitásvesztés miatt kettő alkalommal Globállal töltöttem, de visszaesett 35 Ah-ra a kapacitás. Kezdtem aggódni, hogy hazavágtam a deszulfátorral….
Minden mindegy alapon egy nem egész 2A-re állított szulfátalanítás után 35Ah és 675A ( EN) lett az eredmény.Globállal (2A) töltve 43,1Ah és 645 A ( EN) lett először, majd 44,3Ah és 680 A(EN) lett az eredmény, de itt csepptöltőn is tartottam egy éjszakát. A 340A-t simán kitartja nem 10,2, hanem 10,4V-on, de a kapacitása épp csak annyi, mint az elején.
Igazából azt nem értem, hogy a deszulfátor használata után miért nincs kapacitás növekedés.
Másrészt tapasztalati úton kijött az az eredmény, hogy az Orosz tirisztoros töltőkkel karbantartott akkuk kapacitása egy ideig nő, valamint a folyamat végén az izzós Globálos töltés után már nem sok értelme van tovább erőlködni.
A savszinteket ( általában) ellenőrizve a pozitív sarunál lévőben fogy a legtöbb víz, a mellette lévőben és a negatív sarunál lévőben kevesebb, a többiben elhanyagolható.Kíváncsiságképp kínai oszcilloszkóppal néztem a töltők milyen frekvencián és „tüskékkel” töltenek.
Deszulfáror. kb 0,5A ; 2A; 4A; 5A
Global 2A; 10A
Reszursz-1 2A; 4A
Optimate6
Akkukraft ( érzékenységet lejjebb kellett állítani, hogy ne csak egy egyenes vonal legyen)
AutoXS
Ultimate speed
Yaso csepptöltő
Nem vagyok elektromos szakember, laikusként igyekeztem a - szerintem - lényeget kiemelni.
[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
Tegnap ugye töltöttem kb 5 órát a "lidissel".
Este 6-kor vettem le, de még szerinte bőven nem volt feltöltve, mert 13,5V-al töltött akkor, 3 csík, és valamikor 14,4V után szokott leállni.
De levettem, mert éjjel nem akartam tölteni.Most reggel 9:30-kor mérek multival.
12,67V (vagy kb ennyi, már hirtelen elfelejtettem, de több mint 12,61)
Egyelőre nem merem tölteni, mert kárt sem akarok okozni.Ez az álmoskönyv szerint egy feltöltött akkut jelent.
De én nem értek hozzá...biztos ez?
Létezhet, hogy mégsincs feltöltve teljesen?
A töltő szerint nincs.
De a fesz. szerint felvan. -
Kernel
nagyúr
100 Hz a tirisztoros töltők sajátossága, az 50 Hz kétutas egyenirányításból származik, elvileg jót tesz az akkuknak.
A nagyobb frekvenciák csak a kapcsolófrekvencia beszűrődései, zajfeszültség gyakorlatilag. Vpp (csúcstól-csúcsig mért) feszültség mV nagyságrendben mindössze. Vagyis, amit a töltőben lévő pufferkondi nem tudott kiszűrni, de ez természetes. Az akku szempontjából ez még sima DC-nek számít, nincs különösebb jelentősége.
A deszulfátor valamivel nagyobb amplitúdójú impulzusokat küld rá, de az is elég kevés, szerintem jobban meg kellene dolgozni az akkut (nagyobb impulzusokkal), ha gyorsabb hatást szeretnénk, vagy pedig sokáig kellene rajta hagyni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- GAMER PC! Core i5-12400F - ASUS RTX 3060 Ti - 16GB RAM - SSD/HDD
- NVIDIA RTX 3080 TI 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó! 185.000.-
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!