- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
válasz troll81 #4349 üzenetére
Zárt savas AGM-nek írja. A választott töltő azért jó, mert egyszerre tölthető kettő külön felügyelettel. Mintha két töltőd lenne. Ide esetleg olcsóbban a CH611 is jó. Gyorsan végezne a töltéssel.
Nehéz jó töltőt találni ebben a tartományban ha még olcsót is akarsz."de érdekel minden javaslat."
Várj a többiek válaszára is.
-
Brogyi
senior tag
válasz troll81 #4352 üzenetére
Ha már internetes rendelés akkor ki ne hagyd a következőt [link].
Ugyan kinai, de nagyon egyedi a reverse pulse charging miatt. Van 10/20/30A-os változatban is.
Ha írsz nekik talán jobb árat is adnak. A 30A-os változat esetén az egész 3 akksiból álló akku packot feltöltheted. Az reverse pulse pedig nem is olyan rossz. A Forex csodában is benne van. -
-
JrCsG
tag
Közben teszteltem még egy kicsit, van egy nem túl acélos Varta aksim, ami már nincs autóban. Töltő rátesz, 12,1-et írt ki rá. Megint csak a 12V Regulart választottam (érdekes egyébként, mert eddig ami akkura rátettem, mindhez alapból a 12V Deep Cycle-re állt be, vagy lehet nem is állítja be magát automatikusan, ez csak egy "default"), de Fast Charge-al.
15,7V-el indított ha jól emlékszem és egészen 16,5V-ig ment fel. Aztán elkezdte csökkenteni. 15,7-nél megállt. Akku 13,1V Charged.Mit próbáljak még ki szerinted?
UI.: Az normális, hogy van egy alap zúgása a töltőnek akkor is, ha nem tölt, csak be van dugva?
Nem vagyok ilyesmihez hozzászokva, eddig egy C3-as Bosch-om volt, ami sokkal egyszerűbb volt számomra, csak sajnos megadta magát (bármeddig is volt rajta akku-n nem fejezte be a töltést). -
Brogyi
senior tag
Az 50Hz zúgás valamennyire vele jár. Ha távol rakod az akksit a töltőtől akkor az akksihoz közel hajolva hallod, hogy a drót, és az akksi is zúg. A youtube video-n elég erősnek hallatszik.
Az-az akksi, vagy gyenge, vagy sajnos a töltő feszültség figyelője primitív.
Korábban említettem, hogy a CH611 egész jó. Ezt is jobban csinálja. Jobb a szabályozása.
A mai modern töltők sokkal nagyobb frekvencián kapcsolgatnak, és azt már nem hallod. Általába sokkal könnyebbek, és akárki akármit mond 5 év alatt megdöglenek.
Úgy látom ez a Lidl-s töltő nem lesz a listában. Itt mellettem két szulfátos akksi van. Egyik se szaladt ki a specifikációból mikor teszteltem a CH611-et. Ha 14,7V akkor az legyen 14,7V. Pedig a kicsi akksi már csak 1Ah-t képes tárolni.
Nem sok bíztatót írtál, de ezt még másoknak is meg kell erősíteni. -
csiga8
senior tag
Akkor jól értem, hogy 50Hz-en áramtüskékkel tölt a CH611?
Egyébként a kapacitásmérőt rajtafelejtettem az egyik akkun, ugye mostmár nem kapcsol ki, és 0-ra lemerítette.
A tesztert leszedve 2,2V volt az akkuba.A CH611-et ráakasztva gond nélkül vette az akadályt, szakaszosan búgott, néhány perc alatt feltornászta a feszültséget 12V fölé 2A-re állítva. Ha már a teszterem sz.r, legalább a töltőm jó.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
A tirisztor sajátossága, hogy csak kapcsolóüzemre képes, vezérelt dióda egyébként.
A trafó leadja a szinuszt, a tirisztort a nullátmenethez képest késleltetve gyújtjuk, így a hullám elejét levágja. Fázisszögszabályzásnak is nevezik.
Ha a tirisztor egyszer begyújtott, kikapcsolni már nem tud, csak a következő nullátmenetnél szűnik meg az áram, attól "elenged".
Tehát a tirisztor lényegében a trafó szekunderét kapcsolgatja közvetlenül az akkura, csak kimaradnak belőle szakaszok. Az akkunak viszont az áram átlagértéke számít, sőt a meredek impulzusok esetleg még jót is tehetnek, szulfátoldás szempontjából. Ha igaz.
Az ábrákat nem ismétlem, itt szerepelt:
https://prohardver.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_3603-3603.html
Azért van két tirisztor, mert a két tekercsfél felváltva adja az egyik, majd másik félhullámot. Ez a kétdiódás egyenirányító klasszikus esete, a középcsapolt trafóval.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
wrox
senior tag
Sziasztok!
Itt a tél, megint előjött az akkuproblémám.
Tavaly januárban vettem egy Bosch S5 77Ah akkut, de most 1 hét állás után nem indult az autó.
(ez már garis ügyintézésre ad okot szerintetek?)
Szóval gyorsan vettem a Lidl ben egy most árult indítási segédletre is képes töltőt, de nem indult vele. (mondjuk csodálkoztam volna, 1.9 PdTdi), de egy próbát megért, max visszaviszem.
Arra jutottam, hogy veszek egy Ctek-et. Mivel munkaakkut is kell töltenem néha (80Ah, eddig Aldis és Lidl 3.8A-es töltővel töltöttem, de elég lassúcska így), ezért úgy gondoltam, hogy a 10 Amperes verziót venném. Kérdésem, hogy abból is van újabb típus, mint az 5 Amperesnél?[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Szerintem mérj nyugalmi áramfelvételt. Nekem is így ment kukába egy akkum.
Utólagos riasztó beszerelés miatt 0,6A lett a nyugalmi áramfelvétel. Nagyjából 3-4 nap után nem is indult az autó. Megcsinálták, most már csak akkor van ekkora áramfelvétel, ha nem zárom be az autót, bezártan 30mA körül van most.
Mindegy, azóta is csepptöltőn lóg az(ok) az autók, amik hosszabb ideje állnak.
Ez egyébként tipikusan BMW-s "hiba", azok tudnak hamar lemerülni.
-
Akkutöltő
újonc
Sziasztok!
Vettem tegnap a Lidl-be egy akciós (13990 Ft. )ULG 12 B3 akkumulátor töltőt. Elolvastam a leírását. Szerintetek mennyire kell komolyan venni azt, hogy a beépített akkumulártor az autóról lekössem? ( Nekem kicsit kényelmetlen, mert nem a motortérben van. Köszönöm előre is. Van valakinek esetleg tapasztalata ezzel a töltővel? -
zoltannovak
tag
Sziasztok! Egyik ismerősöm panaszkodott, hogy reggelente nehezen indul a kis dizel Fiesta. Rámértem, indítózáskor 8 voltra is leesett a feszültség de amúgy látszólag az akku nem volt lemerülve (üresen 12.8 Volt) mint kiderült egy 10 éves gyári Ford akku volt benne. Mértem savsűrűséget, pozitív és a negatív cella nagyon pirosban volt de a többi sem remekelt. Lemerítettem az akkut (10.5Volt lett volna a terv de 9.5 lett) rátettem a CTEK töltőmre “recond” módot futattam közel 20 óráig dolgozott a töltő viszont az eredmény meglepő a savsűrűség 1.25 körülire felment és az akku hidegben is szépen indít 10 éves kora ellenére.
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz zoltannovak #4366 üzenetére
Erre jó a Recond töltő mód. Kiegyenlíti a cellák közötti feszültség különbséget.
Ha lemeríted az akkut egy frissítés céljábul 10.5V-ra. Nem ildomos mélykisütésbe alá meríteni, és nagyon nem jó ómen innen a tíz órás töltő árammal (C/10 = akku tényleges kapacitása osztva 10 órával) feltölteni. A C/20 a szakszerű töltő áram ilyenkor. (Gyanítom a CTEK töltőd nagyobb árammal töltötte.)
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
No, a helyzet a következő. (BMW Akku)
Lemerítettem a kapacitásmérővel, de már 70Ah-t tudott, ( 11V-ig) szemben az előző 64Ah kapacitással.
Tegnap dél körül rátettem a szulfátoldót 3,5A-re állítva 16V-on. Reggelre 14,8V lett, majd szépen esik vissza a feszültség és egyre jobban melegszik. Jelenleg 14,3V-on áll, bő kézmeleg a 14 C fokos pincébe.
Reggel óta egyre jobban - igaz nem erősen - melegszik. Most tanácstalan vagyok, hogy merjem-e ellenőrizetlenül hagyni éjszakára így?
-
hegefe
csendes tag
Max 25-30 órát tölts a Forex szulfátoldóval, ha nem érte el a beállított 16V fesz határt, és itt nem kapcsolt le magától.
Ez egy manuál áram állításos töltő. Ezért nem lehet tovább az akkun hagyni.
Tehát 20 órás töltést végzek az akkun, ezt jelenti a C/20 töltő áram.
Egy nap töltés után már azért melegszik az elektrolit, mert nem vesz fel több áramot. Te meg tolod neki még![ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
A kb. egy nap töltés után pihentesd egy-két órát (hogy lehüljön). Majd töltsd újra a Global CH611-el Recond módban, hogy biztosan meglegyen a cellák közötti feszültség kiegyenlítés.
Jobban nem nyüstölném. Megnézném hogy teljesít a téli autós akku üzemben.Nem írtam az előbb, a Forex szulfát oldót ezért is kell több merít-tölt ciklusban használni.
Én nem erőltetném a 16V fesz határ elérését. Nincs véletlenül vízbontás valamelyik cellában?
Nem szólalt meg a biztonsági szelep? Az AGM gázrekonbináció miatt normál esetben ilyen nem lehet![ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Az akku negatív pólusa felöli oldalon el kezdett hűlni, most olyan 24 C fokos kívűlről.
Az akku közepétől a pozitív pólusig a felső sávban meleg, 36 Fokos, de a legszélén már csak 31 C fokos.
Ugyanebben a sávban, de az akku alja felé folyamatosan kisebb a hőmérséklete, ott is olyan 25 fok körüli.
A Global töltőnél is ezt csinálta, csökkent a feszültség, emelte az áramot és melegedett.
Akkor most lemegyek és lekacsolom.
[ Szerkesztve ]
-
plyklszl
újonc
Volt régebben szó valamelyik CTEK típusról, ami tud akku "recondition" funkciót, áramtüskékkel lövöldözni a szulfátosodott akksit.
Minekutána 3 autó és egy lakóautó is van a családban, így van egy rakás akksim (a lakóautóban kapásból négy darab, két indító, két munkaakksi), amiket nem árt karbantartani.
Van egy Lidlis, és egy Aldis töltőm, de az ilyen recondition-re egyik se való igazán, szóval nem ártana egy harmadik töltő, ami tudja ezt a funkciót.Erről mi a vélemény/tapasztalat?
http://www.akkudiszkont.hu/webshop/index.php?productID=94
CTEK MXS 7.0Esetleg létezik olyan gép, ami egyszerre akár több akksit tud tölteni? Adott esetben megérhet akár 100ezer forint körüli tételt is, ha mondjuk egyszerre megoldja a téliesített lakóautó 2 munka, és 2 indítóakksijának gatyábarázását és szintentartó téli töltését egy berendezés, és nem kell mondjuk hetente csereberélnem az akksikat a töltőn.
-
K Norbi
addikt
válasz plyklszl #4375 üzenetére
Ez kell neked [link]
A többi töltő saláta, ezt ütheted éjjel nappal. Nem fog cserben hagyni.Profi a külsején látszik hogy ez a töltő nem viccel, van súlya, vastag vezetékek és automatikus hőmérséklet szabályzás. Supply mód "Tápellátás program" akkumulátor cserénél igen hasznos tud lenni, életben tartja az autó elektromos rendszerét a cseréig.
A vezeték 2x 0,75mm2 a táp és az csipesz részre is egyaránt.
Leválasztható Tempsensor vezeték ami hőmérséklet szerint kompenzálja a feszültséget.[ Szerkesztve ]
-
plyklszl
újonc
válasz K Norbi #4376 üzenetére
Nem hangzik rosszul, és nem is olyan horror.
Azon agyalok, hogy ki kéne építeni egy olyan rendszert, hogy fixen négy-öt akksi fel van dugva, aminek a túlvégén egy kábellel az akksitöltő lóg, és közéjükrakni egy időkapcsolóval ellátott relésort, ami mondjuk 48 óránként átkapcsol másik akksira, és így minden akksi két napot töltődik, és nem kell kézzel cserélgetni, hanem ott lehet hagyni a műhelyben az egész miskulanciát tavaszig. -
hegefe
csendes tag
válasz plyklszl #4375 üzenetére
A lakóautó indító akkuk és munka akkuk egy áramkörön vannak pld. bistabil leválasztó kapcsolóval? (Egyszerre tölti őket a generátor?)
Vagy van külön 12V-os indító akku áramkör, és ettől független 12V (v. 24v) munka akku áramkör?CTEK kommersz modellek nem tudnak ipulzus áramú rekond módot.
Jó ár-érték-minőség alapon ilyet a Global CH611 tud.
Komplex feladat esetén - pld. fogyasztó az áramkörön a munka akku töltése közben - impulzus Recond funkcióval, tudásukhoz képest jó áron a Forex töltők tudnak 12V v. 24V- on. (Pld. T1232 és T2432.)
Én venném a helyedben az olcsó Globált és a Forex T1232 valamelyik modelt, ha tisztán 12V-os az áramkör.
Ezekkel minden felmerülő töltési igényt meg tudsz oldani, 100e Ft alatti beruházással, egy időben többet töltve.A lakóautó akkukon hagyni ezeket téli csepptöltésen nem érdemes. Lekötni télire a sarukat, és szükség szerint rátöltögetni ezekkel a jó megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
plyklszl
újonc
Ó, semmi ilyen csiribiri, télire simán kirámolom a lakóautóból az akksikat, ha nincs tervbe véve téli túra vele. Amúgy lehetne, hiszen van fűtés, bojler, minden, fedélzeti töltője is van, aminél baromi egyszerű a móka, a lakóautót bedugom a konnketorba, és mindjárt mindenhol van benne 220V, meg a fedélzeti töltő is töltögeti az akksikat, ahogy a kempingben. Ez éppen elég arra, hogy bármikor indítható az autó, de amikor téliesítem a kocsit, akkor én szépen kifújom kompresszorral minden csőböl a vizet, kirámolok, leponyvázok, és az akksikat is kiveszem belőle. Ezért gondolkozom azon, amit az imént írtam, hogy csinálni egy sokvégű kábelt, amin egyszerre lóg a sok akksi, és egy automatika kapcsolgat közöttük.
-
hegefe
csendes tag
válasz plyklszl #4379 üzenetére
Ha az akkukat fagymentes helyen tárolod nem kell túlbonyolítani a teleltetést.
Egy teljes töltés után elég havonta kapocs feszültséget mérni rajtuk. Amelyik 12.4 alá csökkent rátöltesz.
Folyton csepptöltésen tartani v. kapcsolgatni a töltést bármennyi akkun pénzkidobás az áram számlában, nagyobb értékű akkuk esetén is.
Erre a célra elég bőven egy db. Global CH611. (Már ez is jóval komolyabb karbantartó töltő mint a 10A-es CTEK.)[ Szerkesztve ]
-
plyklszl
újonc
Nekem leginkább a valódi, hatásos recondition (szulfátlaniítás) volna fontos, mert szezonban azért a lakóautó akksijai, főleg a munkaakksik elég mostoha üzemben vannak.
Vadkempingezéskor terhelve vannak napokig, aztán megkapják a teli töltőfeszt a generátorról, amikor odébbmegyünk párszáz km-t, meg ilyenek. Szóval telente rájuk fér egy kis szulfátlanítás, főleg ha nyerek rajta két három év üzemet.
De ahogy nézem a forex pulse charger-je lesz a nyerő. -
Joe123
aktív tag
CH611-et kapni még? Ahol néztem, mindenhol kifutónak/nem rendelhetőnek írják. Még a praktikerből is elvitték 26 ezerért...
-
Tigerclaw
nagyúr
Van egy új Varta AGM-es motor akksim. Kicsit töltenék még rá mielőtt a motorba teszem. Most 12,5V-os és úgy írja a papírja, hogy 12,7 esetén van fullra töltve. A kereskedő is ráírta nekem, hogy felsavazás után még töltsem.
A kérdésem az, hogy az MX 5.0 töltőn van AGM mód, de a papírja azt írja, hogy 14,7V-al tölt, de a Varta szerint ne menjünk feljebb, mint 14,4V. Szóval most válasszam a sima kis akku programot, vagy a kis akku programot és az AGM-et is? Nem lesz baja az AGM-es akkunak 14,7V-os feszültség esetén?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
hegefe
csendes tag
válasz Tigerclaw #4386 üzenetére
Nekem az rémlik, hogy felsavazás után várni kell min 1-2 órát, hogy az akku stabilizálódjon. És mielőtt zárnád a cellákat kell feltölteni teljesen.
Mivel a cellák még nem zártak, a 14.7V töltő fesszel nem tudod károsítani.
Ha már lezártad kövesd a Varta használatit, mert van 14.4V-os abszorciós fesz határú AGM aksi is. -
numera007
tag
Az eakkupontnál láttam még készleten 19-ért. Szemeztem vele én is, de egy aldis egy lidlis egy Ctek és egy Yaso mellé már luxus lenne.
-
troll81
addikt
sziasztok erről valaki mondana véleményt?[link] Köszönöm munka akumlátort töltene egyet egyszerre powersafe 12V92 Ah max 30 at szánok rá és nem tudom otthon megvenni.
-
Brogyi
senior tag
válasz troll81 #4390 üzenetére
Nagyon jó is lehet. Ez azon múlik milyen pontosan kapcsol ki. Itt a topikban úgy tudom nincs senkinek. Ha megveszed várjuk a teszted. Gyanítom ez a CH611, és a mostani Lidl ULG 12B3 töltő valamilyen variánsa.
Sajnos a Lidl változat nem pontos.
Az előző Conrados változnak is van Einhell változata (BT-BC12D-SE). Nekem is van. Könnyű, kapcsolóüzemű.
Nekem nem tetszett a venti hangja, és állandóan megy. Így nekem gagyi. -
csiga8
senior tag
Nálad mennyire melegszik ( mit mér), ill. mekkora terheléssel használod a kapacitásmérőt?
Az enyém 8A-n felugrik 73C fokra, majd visszahűti a venti 70C fokra, és ahogy csökken a feszültség, csökken a hőmérséklet. 11V-nál 63C fok.
Gondolkodom egy erősebb venti cserére. A jelenlegi egy 92 mm-es 0,16A-s
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Sziasztok,
Van egy kicsi 3 Ah-s motoraksi. Az itthoni régi orosz töltőnk valószínűleg nem tett jót neki. Nem rossz töltő, de szerintem inkább autókra van méretezve. Azoknál is hasonlóan kezd és szépen csökken az áramerősséget töltés közben. Kipróbáltam egy új motoraksin és kb. 4-5A -rel ugrott neki, amit persze azonnal le is kapcsoltam, de a régin rajta volt egy estét.
Az akkura nincs ráírva hogy AGM-es, de talán mégis az, mert ugyanúgy teljesen le kell zárni hermetikusan savazás után. A tünet az, hogy feszültség üresjárásban még van, de terhelésre gyorsan esik és pl. az indítómotort meg sem próbálja megforgatni. Kisebb ízzókat még meghajt.
Ez teljesen kuka, vagy még menthető? (nem régi amúgy 1-2 éves)
Nem lehet esetleg tölteni rá némi desztillált vizet, hogy helyrejöjjön? Azóta már vettem egy MXS 5.0-t szóval normális töltőm már van hozzá.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
pilecki
újonc
Tiszteletem Mindenkinek!
CTEK 3.8 használatijában olvasom, hogy járművön belül felszerelt akkumulátorok töltése esetén a negatív szorítósarut a karosszériához kell csatlakoztatni. Kérdezném, hogy miért nem jó, ha az akksi negatív pólusához tesszük?
Totál laikusként hogyan tudok megkülönböztetni egy negatív földelésű akkumulátort egy pozitív földelésűtől? (azon túl, hogy felhasználóbarát/bolondbiztos elvileg a töltő és világít a piros felkiáltójel)
Írjátok, hogy az összes CTEK sokat vacakol a vízbontási határon, nem célszerű túl sokszor tölteni vele egy akkut, miközben olyat is olvastam, hogy tavaszig is nyugodtan egy ilyen töltőn hagyható az akksi adott esetben. Ez csak nekem ellentmondásos, mert még az alapismeretnek sem vagyok a birtokában és van rá magyarázat, vagy arról van szó, hogy semmi sem tökéletes és valamit valamiért alapon mindennek van előnye és hátránya is, aztán mindenki döntse el, hogy neki mi a fontos?
-
Kernel
nagyúr
válasz pilecki #4399 üzenetére
Ez egy ősrégi szabály, amikor valaki rányomta a brutál töltőt, szikrázott a saru, az akkuban termelődő durranógáz bedurranhatott. Akkoriban még a záródugókat is ki kellett tekerni. Ezért kitalálták, hogy az akkutól minél távolabb kell utoljára csatlakoztatni, ahol kisebb a koncentráció a levegőben.
Befejezéskor pedig a távolabbit kell először levenni. Ez tulajdonképpen lényegesebb, mert a töltés elején még nincs gáz.
Csakhogy manapság szikravédelem is van (lehet), túltöltésvédelem van, a zárt akkut sem pezsegtetjük annyira.
De egy kezelési utasítás ilyen részletekre nem tér ki, nekik csak az a lényeg, hogy közölték a balesetvédelmi szabályt és kész.
Az akkun látod a polaritást, manapság már negatív testelésű járművek vannak.
A töltő egy ideig várakozik a vízbontási határon, míg az akku által felvett áram meghatározott értékre csökken. Utána viszont lejjebb veszi a feszültséget (tartófeszültség), vagy le is kapcsolhat, pihentet stb., ez már típusfüggő.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...