- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddsteel
aktív tag
válasz Mr Bond 007 #4450 üzenetére
Szerintem normál használat mellett egy átlagembernek egy 4000 Ft-os lidlis is tökéletes. Mi kell egy átlagembernek? Legrosszabb esetben is csak az szerintem, hogy havonta egyszer fullra feltöltse. Nekem egy Carstel van non-stop rácuppantva egy szemes töltőrebent a kocsiban, mivel ilyenkor télen csak szombat-vasárnap autózom. Hét közben szépen csepptölt a Carstel és mióta így van, még a 4 éves akkum is mindig szépen tekeri a dízel Astrát. Kb szerintem ilyen lehet egy átlagember átlagfelhasználása, amihez nem kell 20E Ft-os töltő (igen, lehet, hogy ha 20 ezres töltőm lenne, akkor 5 év helyett mondjuk 6 évig használnám az akkut, de asszem nekem ez nem érné meg.)
-
Mr Bond 007
őstag
válasz ddsteel #4451 üzenetére
Nem ez a bajom! Maximálisan egyetértek veled a leírtakban.
Nekem az volt fura hogy újabban úgy alakult a topik hogy az jön le egy erre tévedő emberkének aki csak a kommentekre hagyatkozik hogy a global jobb mint a ctek. És volt aki emiatt elkezdett azon agyalni hogy inkább eladja a cteket a global miatt!
Brogyi te se értsd már félre, nem azt mondtam hogy itt sztárolnak, hanem a router topikban már konkrétan az megy hogy van egy gyártó 1-2 típusa és mindenre azt nyomják, ha meg adsz egy jobb tippet ami sokkal jobb nála az adott emberkének, hirtelen a torkodnak ugranak. Olyan vehemensen ekéznek meg rádszállnak ha mást ajánlasz hogy már hányingert kelt. (nem is nézek be oda már) Ott is 1-2 termék van súlyozva aki meg nem ért hozzá az azt hiszi az a legjobb és eladja a kategóriákkal jobb cuccát hogy downgradeljen.
Tudom hogy itt nem ez a helyzet, csak a global már olyan szinten van súlyozva hogy egy laikus számára kategóriákkal jobbnak tűnhet, mint ami. Csak erre szerettem volna rámutatni.
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz Mr Bond 007 #4453 üzenetére
Szomorúan írom le, hogy a Global CH611 és hasonló elvű pontosan működő tirisztoros impulzus töltők katagóriával jobbak, mint az 3.8-5-7-10 A-res (kommersz) most vásárolható egyen áramú CTEK töltők. Sajnos én is beugrottam a CTEK körüli hájpnak, és első töltő vásárlásom ez volt.
Hidd el, nem boldogan írom le ezt a CTEK topicban. De jobban jársz, ha nem CTEK-et veszel ebben az árkategóriában.
Persze valamelyik Aldis-Lidlis klónját választva sem jársz jobban a töltés minőségével kapcsolatban. De ezek nagy előnye, hogy 4000 Ft-ért adják az illúziót, hogy megtörtént az akkun a töltési karbantartás.
(Az átlag embereknek ennél mélyebb ismeret nem kell. Csak zavaró momentumként élnék meg.)[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
Hát igen, az ár sokat számít. Persze, kinek, mire kell. Nekem, amire kell, ár-érték arányban egy lidlis, Carstel jobban megfelel, mivel akár a Global, akár a CTEK ugye pont 5x annyiba kerül Már az is jó, ha valaki odáig eljut, hogy egyáltalán felmerüljön benne, hogy egy akkut feltölteni is lehet. A barátom pl minidg új akkut vett ahelyett, hogy 2-3 havonta feltöltötte volna akármivel (egy buta, pezsegtetős töltővel is akár). Amióta dumáltam vele eljutott a töltésig is, kapott tőlem egylidliset. Persze panelba felvinni és tölteni nem ugyanaz, mint nekem a kertben, az is igaz. Szerintem nincs itt probléma, mindenki elmondja, neki mi jön be és 1-2 óra olvasgatással mindenki el tudja dönteni, neki mi lesz jó, csak vegye a fáradságot az olvasgatásra. Persze sima átlagembernek néha már nagyon szakmai ez a fórum is, de pl én ennek örülök, hasznos dolgokat lehet itt tanulni
-
Mr Bond 007
őstag
Jó tudni, csak akkor azt nem értem miért nem jutott erre a következtetésre senki más a neten? Legalábbis google-ben semmi infó ch611-ről hogy jobb lenne ennél vagy annál. Vagy külföldön más néven futna? Ctekről meg kismillió találat és mind azt írja hogy nagyon jók.
[ Szerkesztve ]
-
numera007
tag
válasz Mr Bond 007 #4456 üzenetére
Hmm. Én sem értem. A neten ezen fórumot kivéve még csak nem is írnak a 611-ről. Az, hogy a CTEK a marketing értékkel bíró cégek (Lamborghini, Maserati, Jaguar, stb) töltő zászlóshajója, azt még pénzügyi szempontok alapján megértem. De hogy a cégek nem jönnek rá, hogy egy kínai dzsunkás töltő sokkal de sokkal jobb mint a nagynevű CTEK, és gondolom olcsóbban be is lehetne szerezni, ezt végképp nem fogom fel. De a fizika gondolom itt a fórumon másképp működik, mint a nyugati laborokban (mondom a marketing részével tisztában vagyok).
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #4449 üzenetére
Azért főzte el a vizet, mert már átvezetett, illetve most is azért melegszik.
Amikor így jártam két esetben is, először hajlamos voltam én is magam okolni, hogy talán hagytam túlmerülni, illetve nem vettem észre a folyadékszint csökkenését.
De rá kell jönni, hogy ez tőlem teljesen független. Egyszerűen csak elöregedett mindkettő, kb. 10 év után, ami nem is csoda. A lemezekről levált anyag a cella aljában átvezetést képez, elkezdi főzni magát, innen kezdve már nem tehetsz semmit.
Olyan témákba ki megy bele, amit neten olvastam, hogy akku teljes átmosása stb... Csere inkább. (Noha azért kicsit bosszantó is, hogy tulajdonképpen csak 1 db cella beteg, a többi még jó lenne.)
Elvileg az sem véletlen, amikor a nyári időszak hőigénybevétele után épp ősz-tél elejére rohad le az akku.
Pontosan ezért nem vagyok híve az akku teljes feltöltésének, pezsegtetésének, de biztosan én csinálok valamit rosszul, hogy nálam 10 évig mennek az akkuk.
Pedig mára a Li-ion akkuknál is kimutatták, hogy a gyakori végfeszültségen tartás (4,2 V) egyértelműen rövidíti az életét.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
hegefe
csendes tag
válasz Mr Bond 007 #4456 üzenetére
Brogyi már leírta a körte és alma találó hasonlatot - mindkettő gyümölcs (akku töltő). A CTEK nagyon jó a motortérbe fixen beépítve a minden napi kemény mínuszokban a reggeli indítás támogatásra. (Svéd-Finn-Norvég-alaszkai user az autót leparkolva csatlakoztatja a beépített töltőt a lakossági villamos energia hálózathoz, és minden reggel vidáman indít.)
A klónjai szintén erre tökéletesek - ha pontosan hozzák a töltési karakterisztikájuk specifikált áram-fesz értékeit.Hazánkban ritkán fordulnak elő ilyen szélsőségesen hideg klimatikus viszonyok. A legtöbb lerottyant akku is simán indít szinte minden esetben.
Ha mégsem, szükség töltőnek jó a CTEK.
De erre a funkcióra nálunk jobb már egy nem autóba építhető karbantartó töltő. Ami ténylegesen alkalmas az akku üzemnek megfelelő gyakoriságú karbantartó teljes feltöltésre.
Erre nem a Globál v. Einhell tirisztoros töltők a legjobbak. De már impulzus töltők, és ha pontos spec. szerint működnek , CTEK áron jobb választás lehet.Tehát körte=Globál v. hasonló tirisztoros karbantartó töltő. Alma=CTEK indítási állapot szinten tartó töltő.
Ami nálunk kevésbé létszükséglet, de tudják ezt a kényelmi funkciót a 'körték' is.Ellenben minden akkunak kell az időszakos karbantartó töltés, amit a 'körték' alapból tudnak, az 'almák' meg nem kielégítően.
Szélsőséges esetben a laikus felhasználó, az autóból kiszerelt akkut az 'almával' töltögeti, maszatolgatja. Azzal az illúzióval, hogy az akku karbantartás megtörtént egy olyan eszközzel, ami erre alkalmatlan.
Pedig egy 'körtével' jóval ritkábban töltve is a másodlagos szulfát visszaoldás időben megtörténne. (Ezt jelenti az akku töltési karbantartása.)[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz Mr Bond 007 #4456 üzenetére
Nem a Globál itt a lényeg, hanem hogy Brogyi ellenőrizte a hardvert és a specifikáció szerinti működést. Szerinte minden rendben.
Ez egy évtizedek óta bevált technika. Minden hozzáértő ilyesmiket épít magának, aminek ritkán ilyen összeált a végeredménye.
Ezt meg csak meg kell venni. Jobb minőségű, mintha építenéd.Külföldi fórumokon azért nem ismerik, mert ez a magyar Globálnak egy bérmunkában kínai gyártás. A belbecsét a kutya sem ismerné, ha Brogyi nem dönti szét, és nem teszteli.
-
hegefe
csendes tag
-
csiga8
senior tag
Lehet rosszul tudom, de a feltöltött akku kevésbé szulfátosodik, a legkevésbé valahol 13,2-13,6 V között.
Ha bármilyen csepptöltővel megelőzöm a szulfátosodást, mert azon a feszültségen tartom, már eredményt érek el, amivel hosszabbítom az életét az akkunak.
A feltöltés "minősége", hogy milyen töltővel ezek szerint többet számít, mint az, hogy állandóan azon a feszültségen tartom, ahol nem szulfátosodik?
800 mA-es Battery Tender akku csepptöltőm [link] 9 évig életben tartotta motorrom Yuasa akkuját, ami akkor ment tönkre, amikor motorszerelőnél volt, lemerítette az akkut és úgy hagyta. Most Banner akku van benne, azon is non-stop rajta van.
-
csiga8
senior tag
A víz elfőzéshez, mint hobbista, laikus és saját tapasztalat.
Az előző mentett Passat AGM akkuba picivel több vizet tettem, mint kellett volna. levett kupakokkal hónapokig szenvedtem vele, míg elpárolgott a többlet. A "pezsgetés" ( 14,8 V-on tatás) nem annyira jött be, a radiátor melletti tárolás annál inkább, jóval gyorsabban és több vizet tudtam lepárologtatni.
Ugye biztos nem vagyok benne, de szerintem a meleg jobban odaver a víz szempontjából is az akkunak, mint a z 1-2 órás pezsgetések.
Most is van egy "talpraállítandó" akku, gondos gazdi jól feltöltte deszt vízzel, vagy fél centivel több van benne. Az istenért se akar lejjebb menni a szint.
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
Csepptöltéskor az akkun un. standby töltést végzek. (Mint ami pld. a szünetmentes áramkörök akkuin történik.)
Ha állandóan így töltesz egy akkut, akkor a hőmérséklettől függően az akkuk 2-4 év alatt tönkre mennek. Mert a szulfát visszaoldó karbantartó töltésen nem történnek meg.
Munka akkuknál ilyenkor 12.3V-ra kisütik az akkukat - ez a kapacitás 50%-a. Majd vízbontási határ fölé töltenek - több ciklusan.Indító akkuknál a kisütés alja 10.5V - jó persze 11V körül is. Majd impulzus töltéssel vízbontási határ fölé töltenek, ha kell több ciklusban.
Ez a akkuk szakszerű időszakos karbantartó töltése.
Emiatt igen, a feltöltés 'minősége' számít - mennyire sikerült visszaalakítani a másodlagos kemény szulfát gócokat.
És nem az, hogy mennyit lóg egy standby töltő feszültségen az akku. Vagy milyen sűrűn töltögeted a vízbontási határig.[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz DigitXT #4468 üzenetére
Munka akkuk Standby töltő feszültségen tartásáról írtam.
Ez történne a gépjármű indító akkukkal is, csak még gyorsabban.
Egy indító akkunak talán jobb a pár mA-es állandó terhelés, majd rátöltés. (Csak ne menjen 12.4V alá.) Mint az állandó standby feszültségen tartás. Egy-két hónap standby 13.6 V körüli feszültségen persze nem számít.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
És azok a szünetmentesben általad használt akkuk szoktak motort indítani,
világítást hajtani, valamint a generátorról töltést kapni? Hamár alma-körte...hegefe: Egy-két hónap standby 13.6 V körüli feszültségen persze nem számít.
Akkor meg miről beszélünk? A motor (sokaknak!) szezonális jármű. Pont 1-2
hónap az, amikor nincs használatban. A maradék 10-11 hónapban meg igen:
vagy gondolod, hogy aki 9 évig használt egy akkut a motorjában, az lerakta a
garázsban a motort rá a csepptöltőre, majd 9 évig folyamatosan úgy hagyta?[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Köszi a választ! 70-80%-os állapotban, minimum szinten lévő savval került be pár hónapja az autóba. Utána baleset érte, és nem volt végig töltőn, közben lemerült. Kb 4-5 éves lehet. Mikor segít a regen, ilyen esetben is, vagy inkább egyenletesen gyengén teljesítő akku esetén?
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #4449 üzenetére
Ahogy utaltam rá, ha töltés nélkül is melegszik és elfő belőle a víz, akkor csere.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #4474 üzenetére
Szakszerű kisütés (vagyis nem túlmerítés), ismételt töltés, impulzustöltés stb., amikről az előzményben is szó volt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Harkovz
aktív tag
Nekem most elég jól felhozta a gyengélkedő akkumat a CH-611.Merítettem 10,5V-ra aztán recond módban töltés vagy 16 órát aztán sima 2A töltés téli(AGM)módban vagy 24 órát.Most jól indít és kp.zár nyitás után is 12,7V a feszültség.Remélem sokáig így marad.Szóval vagy CH-611 vagy semmi.
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #4477 üzenetére
Ez szokott lenni, amikor egy cella már nem ad feszültséget. Ha töltődik is valamennyit, de hamar lemeríti önmagát.
10,4 V-ot valószínűleg már csak 5 cella adja. Ha így van, azon viszont már nem lehet segíteni.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
cybercide
tag
Nekem egy 2008-as évjáratú autóban a gyári akku van a mai napig. Nincs napi használatban az autó, így miután leállítom a garázsba, mindig teszek rá csepptöltőt. Eleinte Lidl töltőt használtam, de tele lett vele a hócipőm, mert egy pillanatnyi áramszünet és már meg is állt a töltés, mert valami relé lehet benne, ami elenged áramszünet hatására és csak akkor tölt ismét, ha újra beállítom a programot. Ezért vettem egy CTEK MXS 5.0 Test and Charge töltőt, azóta az van rajta. Ez szerencsére áramszünet után is folytatja a beállított programot. Lassan 10 éves lesz az akku és ezzel a módszerrel még mindig pöccre indul vele a 3.0 diesel autó.
Ezt a Lidl ULG 12 B3 akkutöltőt érdemes megvenni? Van valakinek már tapasztalata vele? Ez a 14000 Ft egész baráti lenne érte, ha jól működne!
[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide
-
hegefe
csendes tag
válasz DigitXT #4471 üzenetére
Nem értem mi ezzel a problémád?
Folytonos standby töltést említettem, ami esetén egy AGM akku 2-4 év körül biztosan kuka. (Üzemi hőmérséklettől függően.)
Indító akku természetesen meg soha nincs tisztán standby töltő üzemben. (De ha valaki indító akkut üzemeltetne így állandó standby üzemben szintén gyorsabban lenne kuka érett, nem mentené meg az állandó töltés.)
Pusztán ennyit állítottam. -
hegefe
csendes tag
válasz cybercide #4479 üzenetére
Ha üzemen kívül nem tartanád állandó csepptöltésen, hanem szakaszosan töltenéd, akkor is elmenne tíz évet.
Egyszer a CTEK-et csepptöltés üzemmódban mérd meg mennyit fogyaszt a hálózatról.
Hosszú távon nem lesz rentábilis az akku értékéhez képest. Jobban járunk, ha egy új akkuba megy ez a pénz. Szerintem.
-
DigitXT
félisten
Na igen, folytonos standby töltést említettél. Amit gépjárműben senki nem csinál... És akkor nem érted, hogy mi ezzel a problémám. Lényegében az zavar, hogy azt állítod, hogy többet árt az akkunak, ha rendesen fel van töltve, vagyis... bocsánat, nem is ezt! Azt állítod, hogy a CTEK eleve nem tudja rendesen feltölteni, és azt is, hogy ha feltöltötte (úgy-ahogy), az valójában csak rosszat tett az akkunak. Tehát, szerinted az akkut nem szabad tölteni, amíg még épp be tudja röffenteni az autót, hisz' majd a generátorról tökéletesen feltöltődik, nem baj, ha nagy áramon - hadd szóljon, legalább lerobban a szulfát() - a 13,6V-os csepptöltés szakasz a CTEK töltőknél meg valójában többet ár, mint használ. Tehát pl. én mint CTEK tulaj meg lettem vezetve - a francnak töltöm fel vele a kocsit, amit nagyon ritkán használok? Hagyni kell lemerülni, és ha már nem indít, akkor meg ott a megoldás! A CH611.
Hiszen az azon kívül, hogy RENDESEN feltölti az akkut, bikázni is tud...
-
pilecki
újonc
Üdv!
Ctek használata során volt már valakinek olyan tapasztalata – vagy közvetve tud olyanról – hogy a töltő kárt okozott az autó elektromos rendszerében? El lehet fogadni nyugodtan és fenntartások nélkül, hogy beszerelt akkumulátor esetén (recond kivételével) is használható és úgy működik, mint ahogy a "nagykönyvben" megvan írva? -
Sanyo77
tag
válasz pilecki #4487 üzenetére
Én csak a saját tapasztalatom tudom leírni.
Egy fedélzeti computerrel felszerelt autót töltök vele, tehát nem egy trabantot, amiben nincs semmi ami érzékeny lenne a fesz ingadozásra, esetleg tüskékre. Eleinte leszedtem a sarukat, aztán meguntam.
Eddig még csak a 7-es pontig jutott, ott stabilan 13,6V a mért érték, több napig is.
Egyszer gondoltam most kipróbálom, és rajtahagyom a 8-as pontig. Mindezt azért mert egy normális rajzot nem tudnak csinálni a töltő működéséről.Viszonylag normális szkóp meg lakatfogó van a cégnél, hétvégére hazahoztam volna. Jött egy áramszünet (évekig nem is láttam áramszünetet) újrakezdte. Itt dugába dőlt a projekt Pontos fesz értékeket így nem tudok mondani.Szóval mindenkinek a saját döntése, én nyugodtan otthagyom a garázsban tölteni, akár napokra is.
-
pilecki
újonc
Köszönöm a reakciókat!
-
numera007
tag
Amikor 10,5V-ra merítitek, mivel "állítjátok" meg? Sacc/kb elkapjátok időben?
-
hegefe
csendes tag
válasz Mr Bond 007 #4489 üzenetére
Viccesnek gondolod. De jelenleg tényleg ráfizetéssel tudnád a CTEK MXS5.0 töltődet Global CH611-re cserélni.
Ironizálhatsz, röhöghetsz rajta.
Nem túl elegáns. Konkrét ismeretek nélkül pláne. -
DigitXT
félisten
A "global" által tartott 13.6V gondolom előnyösebb, mint a svéd szar 13.6V-ja.
Ha már alma, körte: miért cserélné le? Még csak nem is vízálló: tényleg fasza
lenne vele az autóban lévő akkut az udvaron tölteni. Ha másra van, miről írsz?
(Igen, szarul, mertmindenkifélreérti, és csak a CTEK-fikára emlékszik belőle.)Lehet, hogy nem is a "hájp" nagy? Hanem többeknek van szüksége* az almára,
mint a körtére? (Max. ha megpróbálnak körtepálinkát főzni, akkor bukó van.)*: bár te ezt is megkérdőjelezed, mert szerinted magától is 10 évet bír az akku.
-
nederlanden
senior tag
Helo.vadonatuj ctek akkutolto durvan melegszik,,ez termeszetes?
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
troll81
addikt
sziasztok ezt nezegetem aku töltésre és karbantartásra [link] jó illetve megfelelő e ez nekem ezekhez az akukhoz?Hawker Enersys PowerSafe Front Terminal 12V92F 12V - 92Ah 6 db hoz kell összesen
-
p300
tag
Üdv mindenkinek!
Van egy banner 69 Ah akkum szeretném kisütni és úra tölteni az a kérdésem hány vatt ig terheljem izzóval a merítéshez?
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Stellar Blade
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Android szakmai topik
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- eGPU tapasztalatok
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...