- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Yettel topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megmutatta a OnePlus a Nord 3 5G-t
- Hívószám-hamisítás
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
válasz miska17 #4647 üzenetére
Üdv!
Felhívásomra nem igazán érkezett válasz, ezért próbáltam magam megoldani a problémát.
A helyi gazdaboltba vásároltam 1/2, ill 3/4 collos csődugót. Az egyik 15, a másik 20 Ft/db. Az egyik megmérete 11,78 mm, a másiké 16,3 mm. Tehát 11,5 mm-es vagy 16 mm-es fúrószár kell a fúráshoz.
Ahhoz, hogy jól beláss az akkuba - szerintem - kell a 16 mm-es furat. Van 16 mm-es fúrószáram és az akku tetején a cellák fölött kifúrtam. Szinte látszik, hogy hol a kupak helye, úgyhogy nagyjából oda kell fúrni.
A dugót rövidebbre vágtam, majd a satuba fogva tapéta vágó késsel ( gázlámpával hevítve a pengét, hőre lágyuló műanyag) a vékony lemezkéket levágtam. Ezután reszelővel picit igazítottam rajta, illetve egy élletörést reszeltem, hogy könnyen a furatba tudjam dugni. Néhány perc alatt kész van egy dugó.
Jó paszentosra lehet készíteni, erőből kell nyomni, vagy ököllel kocogtatni. Egyenlőre még nem pasztáztam - szerelő pasztáim vannak - szerintem egyszerű és olcsó FBS ragasztóval a kalap részt bekenve erősen megfog és légmentesen zár. Az FBS benzin és vegyszerálló. Lehet van más, vagy jobb megoldás, még nem kerestem.
Olyan amilyen, szerintem itthonra, 1.0 verziónak elmegy:
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Mr Bond 007 #4646 üzenetére
Elnézést, nem voltam egyértelmű.
Így kellett volna inkább írni: Eszembe jutott a NASA fejlesztés, ( -ről a vicc)
Ettől függetlenül tatom magam ahhoz, hogy az Orosz az egyszerűségre és a hülyeállóságra törekszik. Ha még voltál katona, akkor a fegyvereiken láthattad a legjobban.
-
csiga8
senior tag
válasz miska17 #4657 üzenetére
Nem tudok jó tippet adni, de óvatosan. Gyors fordulaton átszalad a vékony tán 2 mm-es műanyagon, lassú fordulaton meg behúzza a fúrót. Az akkut a földre a lábad közé téve és fölötte fúrva tán jól kontrollálható, hogy ne szaladjon be a fúrószár.
Én előfúrtam előszőr tán 6 mm-essel, aztán 13 mm-essel. Azok könnyen kontrollálhatók voltak, a nagy 16 mm-es már nagyot harap, hirtelen behúz.Egy pohár ( edény) vizet tegyél magad mellé. Ha beszalad a fúrószár, akkor leöblíted. Ha beesik egy két műanyag forgács, hát beesik. Zárlatot nem fog csinálni. Majd ott úszkál az elektrolit tetején...
Az akkun a furat körül és a dugón a felfekvő felületet takarítsd ( ha kell finoman csiszold) meg, hogy jól összefeküdjön a két felület. Ha ezt az illeszkedő felületet tömítő pasztázod, 100%, hogy nem fog ereszteni.
A dugókat egyesével próbálgattam a furatba, mivel könnyen, gyorsan reszelhető, hamar meglesz. Vegyél több kupakot, kettőt a legelején én is elszabtam.
A kiszedése meg vékony pengéjű késsel, csavarhúzóval lehetséges csak, ha egyáltalán ki kell szedni...
A ragasztó majd akkor kerül rá ( egyébként tényleg erős az a széles ragasztó szalag), ha megy az akku a méhbe. Egy négyzet a furat fölé, egy csík az összesre keresztbe. A kupak meg megy a következő akkura.
Jut eszembe. Olyan fúrót használj, amin van mélységhatároló, vagy a fúrószárra tekerj jó erős ragasztót, az nem engedi becsúszni a fúrót, mert nem fér be a furaton.
[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
sziasztok autóban hagyott aku tölthető Global CH611 ezzel a töltővel? minden bontás nélkül? holnap tesztelném és nincs kedvem kivenni az akkumulátort. Remélem beváltja a hozzá fűzött reményeket. Jól csomagolt nehéz darab.holnap bontom ki
-
csiga8
senior tag
Fekete Varta teszt 2. etap.
Globalos feltöltés után ismét (direkt) AGM módba téve és 21W-os izzóval terhelve.
Kb 1 nap "töltés" után a C/10 eredménye 7,4 Ah, a C/20 pedig 9,6 Ah. ( előzőleg 6,7 Ah és 8,7 Ah volt)
Mivel a felyiytás utáni zárást már meg tudom oldani, megfúrtam, hogy megnézzem hogy állunk vízügyileg.
A + pólusnál volt a legkevesebb a víz. Oda, hogy olyan szinten legyen, mint a középsőben, ahol a legtöbb volt, 40 ml vizet kellett tegyek. A mellette lévőbe és a - saroknál pedig 20-20 ml-t, majd ezután mind a hathoz tettem 10 ml-eket.
Egyenlőre csak leragasztottam, a kapacitás mérés egyébként a feltöltés után volt.
Vettem még foglalatot 5W-os ( 0.37A) és 16W-os (1.35 A) izzónak. Gondoltam egy merészet és most úgy tettem a Globalra tölteni, ( AGM 2A) hogy egy 5W-os izzóval közben terhelem. Meglátjuk mi lesz.
-
troll81
addikt
sziasztok exidie aku furcsaságokat csinál.autóhifi kínozta rendesen. de most 12.74 fölé nem ment még sima töltéssel sem.ez lehet a maximum?Érdekes kb 8 hónapos aku.ez normális?
-
csiga8
senior tag
válasz troll81 #4665 üzenetére
Számomra nem egészen egyértelmű. Az akkut az autóban hagyva feltöltötted, a töltés utáni nyugalmi feszültség 12,7V, de a saruk rajta vannak? Ha reggelre 12,42 V-ra esik, nem biztos, hogy akku baj. Inkább tippelnék arra, hogy nagy a nyugalmi áramfelvételed.
Szedd le az egyik sarut, akkor derül ki, hogy mi újság az akkuval.
-
troll81
addikt
szia érdekes lenne jelenleg 2 db kondi és 2 db erősítő van bent.ezeket csak a rádió kapcsolja más nem alapból lenne felvételük? ennyi? ez kb egy hónapja kezdődött.igen mérés nél saru fent volt,egy 3 hete még 13.05 V volt ez az érték.
az a baj ha leveszem a sarut elfelejti a beállitásokat a hifi.... ha más nincs kiveszem reggel és úgy felltöltöm -
embe
nagyúr
Egyébként ilyen 0° körüli hőmérsékletű garázsban a Lidl töltőt melyik állásban érdemes állítani? A 3. állásba a 12V autó, vagy a 4. állás a hideg-hópihe/AMG állásba?
Ford/Varta 80Ah, kálcium-ezüst akksit töltök.
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
Ennek tulajdonképpen mi is a jelentősége?
Más a töltési karakteresztikája? Nagyobb töltőárammal tölti?
Egyébként ez 1 hetes akksi. Már egyszer egy éjszaka feltöltöttem, most mégegyszer. Min olyan ...kezdő beüzemelés.
Utána meg a 2013-as Focus "inteligens" töltésére bízom. Persze havonta kap majd 1-2x egy karbantartó töltést vele.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
válasz molnarpeter #4671 üzenetére
Te mindenütt ott vagy?
A kulcs témában nem bírtam még zöld ágra vergődni, hogy milyen chipes kell. Lehet berendelek mindkettőből, és amelyik nem lesz az autóhoz jó, legfeljebb eladom.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
faykristof
újonc
Üdv!
Egy felvetésem: az OPTIMA felhasználóknak készített videójában azt ajánlja, a mélykisült akkumulátort egy másik, teljesen jó állaputú és feltöltött akkumulátorról érdemes feltölteni, egészen 10,5 V ig bikakábelen keresztül; majd onnan már a konvencionális kistöltővel folytatható a töltés (ha jól értettem, persze nem vagyok jó angolos, de kb. két óra időtartamot becsül a bikakábeles töltésre a szaki).
Azt a kulcsszót is elejti a szaki, hogy a nagyobb áram képes leszedni a szulfátréteget a töltendő akkuról, amit a kistöltő nem lenne képes.A link: https://www.optimabatteries.com/en-us/experience/2017/02/tech-tips-1-how-do-i-recover-deeply-discharged-battery
Én több téren is racionálisnak tartom ezt, éspedig:
- nagyon alacsony üresjárási feszültségi szinten biztosan gyengén vezet az elektrolit, nem folyik számottevő áram, túlmelegedni nem fog egyik akku se
- közepesen rossz üresjárási feszültségen (kb 6-8 V) már jobban vezet az elektrolit a javítandó akkuban, de a feszültségkülönbség a két akku közt már nem számottevően nagy (12,5 ‒ 6,5= 6V ) így túlmelegedés megint csak kizárható, viszont ezen tartományban már képes a "töltőakku" olyan tekintélyes áramot leadni, amit egy egyszerű töltő képtelen lenne, vagy le van tiltva benne, és ezáltal végezhető el végeredményben az akku regenerálása tökéletesen.
-hátránynak mondanám, hogy tudomásom szerint a massza mikroporozitása nem növelhető, csak kis áramú töltéssel, de ha az amúgy sem rossz, mert csak kb. 2 hónapja....fél éve áll lemerülve az akku, akkor segíthet ez a technika is (vigyázz, mert makroporozitásról is beszélnek valahol : http://www.labatscience.com/2_1_3_1.html)[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz faykristof #4673 üzenetére
Nem egészen arról van szó, ahogyan értelmezed, a következtetést sem mondanám "racionálisnak", még ha szeretsz is idegen szavakat használni, ámbár lehetne magyarul is fogalmazni.
10,5 V alá merült akkuról van szó, ami üresjárási feszültség. Meg arról, hogy a mélykisült akkura esetleg nem mozdul rá a korszerű töltő, ezért előbb meg kell emelni a feszültségét. De ez oda is van írva. Ennek egyik lehetőségét magam is említettem már, vagy mások is.
Egy töltött párhuzamos akkut rákötsz, a gyenge akku azonnal felveszi annak feszültségét, mivel a belső ellenállás megnőtt ilyenkor. Ha a töltött akkut átmenetileg lekötöd, csak akkor tudod kiértékelni, hogy mi történt közben, vagyis mennyire emelkedett a gyenge akku üresjárási feszültsége.
10,5 V felett kijelenthető, hogy már rá lehet menni az "okostöltővel" is.
De a videóban ezt a lekapcsolást, illetve mérést nem végzi el, hanem pluszban ráköt még egy hagyományos töltőt is, amit analógnak nevez, bár szakmailag ez kicsit komolytalan, laikus vagy divatos szófordulat. Ha valaki nem is tudja miről van szó, akkor legyen "analóg", mindegy.
A régi töltőre a jó állapotú akku puffert képez, meg is fogja, hogy ne tudjon elszaladni a feszültség, illetve hullámzó csúcs, ami a gyenge akkun önmagában felszökhetne.
Ekkor említi meg, hogy a hagyományos töltő árama segíthet a szulfátosodás leküzdésében is. Egyenirányítás után 100 Hz (vagy USA 120 Hz) félhullámú szinusz, ha egyszerű diódás töltőről beszélünk, tirisztorosnál pedig hasított, meredek felfutású hullámok / áramimpulzusok, ami az akkunak jót tesz.
Nem a töltött akku szulfátlanít, az egyrészt csak sima DC-t ad, másrészt az a kapocsfeszültség, ami terhelésre még esik is, nem tud olyan nagy áramot létrehozni, mint sokan hinnék. Ráadásul a növekvő szakasz után elég hamar átmegy csökkenőbe az áram, ahogy töltődik a másik akku.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
lajos75
senior tag
Hozzáértőktől kérdezném, hogy egy ilyen modul-on[link] keresztültöltöm akkut, és már feltöltött állapotban van már vagy 10-12órája 14V 0,08A mutat a műszer.
Ez így ilyen módon hagyhatom hosszabb ideig az akkun?Az a lényeg hogy kicsit felokosítottam a buta töltőmet[kép] [kép]
Mégpedig úgy hogy 13,5V-ig tölti az akkut akár 5A ahogy eredetileg is töltötte az a akku töltő.
13,5V-nál átkapcsol [link] és ezen a modulon [link] keresztül tölti tovább, így nem megy feljebb 14V-nál és 0,1A-nál.Menyire jó megoldás ez így
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz lajos75 #4675 üzenetére
Hosszabb ideig a tartófeszültséget lehet rajtahagyni, ami 13,6 V a CTEK-nél és 10 napig engedi:
A megadott áram persze értelmezhetetlen, hiszen ilyenkor már nem alakul ki ekkora áram, az adott feszültségről.
A telítettséget úgy lehetne eldönteni, hogy pontosan 14,4 V-ot adsz rá és méred az áramot. Amikor 0,02C alá esik, akkor kész. Ha jól tudom, ez egy ilyen elméleti érték, ha nem is kőbe vésett.
A linkelt CC/CV modulnál ez úgy működik, hogy a beállított áramkorlát (CC) kb. tizedrésze alatt jelez a FULL LED, hogy most már leállíthatjuk a töltést.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
Ez a fajta orosz töltő is olyan tirisztoros lenne, mint a resurs-1?
-
Kernel
nagyúr
Ha az áram fokozatmentesen állítható egy potméterrel, ahhoz tirisztor is szükséges. Viszont a potméterek tengelyén nem szokott ilyen csavaros rögzítés lenni, ez lehetne akár fokozatkapcsoló is (nem mintha az orosz technikánál nem fordulhatna elő bármi):
Fokozatok ugyan nincsenek felrajzolva, de az még nem zár ki semmit. Régen láttam olyan orosz töltőt, ami hasonlóan átverős volt, ha jól rémlik. Több fokozatban a trafó primer csapolásait váltotta, szekunderen pedig egyszerű diódás egyenirányítás volt.
Az eladót kellene megkérdezni.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Soma01
veterán
Ebből az üzletből melyik 20A-es töltőt érdemes megvásárolni?
Ja, traktorhoz és személyautóhoz is szeretnénk használni. Esetleg modern, elektronikával telepakolt autókhoz is. Szervizbe, műhelyben lenne használva.[ Szerkesztve ]
-
-
Kernel
nagyúr
Amit még nem is írtam, a potméterek nagyobb szögben fordulnak körbe, az ábra pedig csak 180°-ra utal, illetve a kopás is látszik.
Így nem is lehet olyan finoman állítani az áramot, ahogy épp szeretné az ember, másrészt az egyenirányítás lágyabb felfutású 100 Hz hullámokat képez:
Noha a csúcsokban, ahol "összetalálkozik" a feszültséghullám az akku DC-szintjével, létrejön egy áramimpulzus, ehhez hasonlóan:
Vagy itt is mutatja, csak elkülönítve a két félhullámot:
Noha az ábrákon egyenirányító és pufferkondenzátor kölcsönhatásáról van szó, de az akku is részben hasonló eset. Akkunál nagyobb a belső impedancia, ami áramkorlátozó, meg egyéb elvi különbségek természetesen.
Ehhez képest a tirisztoros egyenirányító jobban "beleharap" az akkuba is, meredek felfutással:
De azt is látni kell, hogy 50 % hasításnál legnagyobb az impulzus, ezért lehet hallani kb. középállásnál erősebb zúgó hangot (a dimmereknél is), ami full állásban kisimul búgásra.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Az oroszok gyártottak sokféle töltőt, tirisztorost is, mint például:
https://prohardver.hu/tema/hobby_elektronika/hsz_50841-50841.html
Az is tirisztoros, szemre is, de rajz is van hozzá:
http://radiomaster.com.ua/2556-zaryadnoe-ustroystvo-v31-5a.html
5A, vagyis kevesebbet bír, mit a Resurs-1. A kikapcsolható túltöltésvédelem egyszerűbb is, trimmerrel állítani sem lehet az értékét. Tehát azt méréssel ellenőrizni kellene, hogy konkrétan meddig enged tölteni.
De annak a fix védelemnek nem lehet kétféle értéke (6 és 12 V). Letekerve lehet rá 6 V-os akkut kötni, de akkor óvatosan kell szabályozni, mert könnyen túllőheti.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
DQ
tag
~3 éves CTEK MXS 5.0 mode gombja egyre inkább érzéketlen, kontakthibás. Használom autóhoz és motorhoz is, így szükségem van a gombra, de többször és keményen kell megnyomkodni, hogy reagáljon - remélem nem szakítom be vele a panelt.
A Fétistől rendeltem annó. Gondolom nekik küldhetem vissza... Újat adnak, ők kapják szét, vagy továbbítják valakinek? Átfutási idő? -
numera007
tag
Na nekem is megjött a kis YASO. Kicseréltem a 110V-os csatlakozóját hazaira, kapott plusz egy méter kábelt a 220-ra és ment is be a kocsiba az aksira. Nem lesz ez rossz.
-
embe
nagyúr
Ezekkel a töltőkkel egyébként nyugodtan lehet a Ford kálcium/ezüst akksiját tölteni?
Ezek alatt a Lidl-s töltőt értem, nekem az van. Illetve az ehhez, vagy helyesebben a CTEK "okos" töltőkhöz hasonló töltőket.
Csak amiatt kérdezem mert a CTEK MXS5 leírásában olvastam, hogy a kálcium/kálcium akksikat is lehet tölteni. Tehát ha ezt külön kiemeli, de a kálcium/ezüstöt nem.
Nehogy többet ártsak mint használjak vele!numera007: Milyen töltő ez? Tudsz adni egy linket?
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
ddsteel
aktív tag
válasz numera007 #4691 üzenetére
Ennél a kis YASO-nál sem kell lecsatlakoztatni az akkut töltéskor? Ebben a kis "vacakban" is van védelem a túltöltés ellen, meg hogy esetleg hazavágja az autó elektromos rendszerét? Ez annyira olcsó már 1000 Ft-ért, hogy sián redelek egy ilyet, de csak ha lehet úgy töteni, hogy nem kötöm le a sarukat.
-
embe
nagyúr
válasz molnarpeter #4694 üzenetére
Nem. A 3 karika másképp helyezkedik el egymáshoz képest... Ez egy másik nagy múltú brand.
Nem úgy mint az a német Audi vagy a mi a fene cég. Bár igaz az 4 karika....Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
numera007
tag
válasz ddsteel #4693 üzenetére
A kocsi amire direkte vettem egy Fiat Puntó 2003-as, érzéketlen az ilyenre. Tavaly egy Lidl töltő volt rajta ahogy mínusz lett kint, nem volt vele gondja. Csak gondoltam egy kisebb amperszámút veszek, kevesebb fogyasztással. Itt volt téma párszor, volt aki szét is szedte, elvileg "biztonságos" ez a sok karikás töltő. Bár ugye az ördög is Redbullt iszik.
-
numera007
tag
-
Gézengúz
addikt
Na de a generátor töltőfeszültsége 13.8-14.4A, ezek 12V-al mit töltenek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080