- iPhone topik
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- MIUI / HyperOS topik
- Motorola Edge 30 Ultra - a 200 megapixeles kérdés
- Bemutatkozott a Motorola Edge 50 Pro
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2997 üzenetére
Mikor elmentünk az akkumulátor szaküzletbe ezzel indított a muki, először is mérni fogok egy fantom fogyasztást, aztán egy töltést fiuk mert a garancia csak akkor érvényes az akkumulátorainkra ha a töltésed 13,8V felett van Természetesen nem volt meg nivába csak a 13,6V ezzel tiszta is volt a haverom.
Most 1.5 évesen mehet is lassan a kukába a Rocket akkumulátor.Fogyasztókat ha felkapcsolod akkor főleg bajok vannak. Hol elég neki ennyi??
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz K Norbi #3000 üzenetére
A 13,6V töltés tökéletesen elég!!!
Ha visszaolvasol, láthatod, hogy egy fórumtársunknak is 13,6 vagy 13,7V a feszültség járó motornál, és 9 éves az aksija!
Az enyém is annyival tölt vissza, és disel 1,9-est napi 2x15km-es szakaszon maxon tartja! Ez vonatkozik a -17 fokra is! Ez sima savas aksi!
Aztán majd ha 14,5V-el tölt, kíváncsi vagyok, nyáron hány naponta cserél az illető égőket, és mennyire "izzad" az aksi! Aztán nem is tudja, miért nyáron megy tönkre?!
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #3000 üzenetére
A vicc az, hogy nyomtalanul eltűnt a #2997 sz. hozzászólásom, miközben a Ti 2985, 2986-91 es szóváltásotokat takarították! Mivel nem OFF volt KÉRETIK VISSZAÁLLÍTANI!!!
"Szerinted akkor elegendő egy akkumulátor feltöltéshez 13,6V? Főleg ha Kálciumos."
13,6-13,8 ahhoz elegendő, hogy a feszültségkülönbség miatt legyen töltése az akkunak. Nem azt írtam, hogy 100% ra feltölti, hanem azt, hogy a szulfátosodási határ fölé tölti. Az pedig megfelelő az indítóképességhez, ellenkező esetben erősen alul van méretezve az akku.
A Kálciumos akkunak nem magasabb a belső ellenállása mint az anélkül gyártottnak, ezért azt is tölti. Ismétlem nem 100% ra tölti fel, de feltölti.
Azzal értek egyet, hogy igenis jó biznisz ekkora marketinget csinálni egy kisker áron is 1$ körüli (tokozatlanul) hőmérséklet érzékelő szenzornak és egy kis programozásnak.
Ráadásul a mérés eltérő helyen történik (töltő, szonda a csipeszben, szonda az akkun, szonda az akkuban ... ), és az alkalmazott kompenzációs értékek is különbözőek, sokan nem is teszik közzé.
Az általad linkelt forexes töltő ebből a szempontból korrekt, megfelelően dokumentált. Ráadásul még ki is kapcsolható a kompenzáció, ami a hibaszűrést jelentősen megkönnyíti. A plusz hibaforrás és a nehézkes hibaszűrés ugyanis szintén hátrány. Hányan is kérdezik a piros gombos Cteknél, hogy rendben van a töltési feszültsége? Tudunk megalapozott válasz adni kellő dokumentáció hiányában? Csak saccolunk, és bízunk a jelben.-(Természetesen nem vagyok tévedhetetlen, és észérvekkel, fizikai tényekkel meggyőzhető vagyok arról, hogy a kb. 13,8 V ból adódó feszültségkülönbség nem elég az akku belső ellenállásának, és a vezetékek ellenállásának stb. leküzdésére.
"Hőmérséklet kompenzálás pedig hasznos dolog [link]"
Egy szóval sem írtam, hogy nem hasznos (persze eltűnt hozzászólással ezt nehéz bizonyítani, de alátámasztja a 2995 hozzászólásom. Gondolod, hogy 2 hozzászólással később gyökeresen ellentétes dolgot állítok? LOL(#3001)
A gyártónak szíve joga olyan garanciális feltételeket kikötni amilyet akar. Aki meg a garanciális feltételek ismerete nélkül, és azok be nem tartásával vesz vmit az ne csodálkozzon, ha elhajtják.
Lehet olyan akkumulátort kapni, aminél nem kötnek ki hülyeségeket."Fogyasztókat ha felkapcsolod akkor főleg bajok vannak. Hol elég neki ennyi??"
Kevered a dolgokat. Több fogyasztó az magasabb áramfogyasztás. Egyszerűen több A-rel kell tölteni és nincs semmi gond.. Ellenkező esetben rosszul van méretezve vagy egyéb probléma van a töltési rendszerben.
Egyébként is mint azt már korábban mondtam szét kell választani a generátor töltését ami gyorstöltés és a külső töltést ami karbantartó töltés. Utóbbi esetben én nem szoktam fogyasztókat kapcsolgatni.[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz K Norbi #3000 üzenetére
"Szerinted akkor elegendő egy akkumulátor feltöltéshez 13,6V?"
Egy autóban szerintem egy aksi feltöltése nem valósulhat meg abból a szempontból nézve, hogy a ctek a 80%-tól 100%-ig 1 hét alatt jut el! Amennyiben jól tudom, kb 1 hét kell a "7. lednek"!
De javítsatok, ha nagyon rosszul tudom!
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #3004 üzenetére
Nagyon rosszul tudod,kicsikét még olvass utána,mielőt ilyeneket írsz. Még valaki elhiszi neked.
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
agyarka
aktív tag
válasz tibcsiworld #3004 üzenetére
A Cteknél a 3. fázisban éri el a 80% ot.
Bogyi
Nem tudom ki moderálta ki véletlenül, egyszercsak eltűnt. -
Kernel
nagyúr
válasz crissprivat #2994 üzenetére
Annyit tennék hozzá, elvileg a kalciumadaléknak köszönhető az is (egyéb kedvező hatása mellett), hogy az akku jobban tolerálja a vízbontási küszöb átlépését.
A régi akkukat sokszor az nyírta ki, hogy nyári melegben is kapta a 14.4 V-ot (ha olyan a jármű beállítása), ősz-télre pont lerohadt az akku. A kalcium ezen segít valamennyit, de nem akarom már ismételni magam, a kedvező tapasztalatok miatt (hosszú élettartam stb.) én inkább a 13,8 V tartófeszültség híve vagyok. Más részről pedig arra utaló tapasztalatokat is lehet látni itt-ott, hogy a túltöltés, pezsegtetés leamortizálja a lemezeket, az sem egy szimpatikus dolog.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
crissprivat
senior tag
Épp tegnap néztem meg az ca/ca exide 100Ah akkum garancialevelét. Erre azt írja,akkor optimális a töltés,ha 14,50V feszültséggel tölti a generátor. És még annyit,hogy a feltöltés mértéke nagyban függ,hogy milyen körülmények közt használjuk. Itt zárójelben van a nyár és tél. Feltételezem,hogy nyáron elég a kevesebb,de télen magasabb feszültséget igényelnek ezek az akkuk.
A régebbi sb/sb vagy sb/ca akkukra 14,00V ír a gari és szint úgy függ a felhasználás körülményeitöl az érték.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Harkovz
aktív tag
Én vettem a Global toltőből. Már tesztelem. A feszültség mérője pontos. Jó minőségű cuccnak tűnik. A Recond módra leszek kíváncsi, azt majd hétvégén kocsiról lekötve az akkut. Ha mindent tud amit írnak ennyiért ajándék volt.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #3005 üzenetére
Az utolsó mondatom ajánlom újraolvasásra!
-
Rent
senior tag
Nagyon rendesek voltak a lexus reálszisztémánál tegnap (is) (nem véletlenül hordom oda újkora óta a kocsit), kicserélték az akksit gariban és felhívták a figyelmemet arra, hogy 10 pajzsos rx közül kb 9-nek rendszeresen ez a gondja, viszont az ügyfelek visszajelzései alapján pár éve frissítettek valamit a rendszeren a pajzsnál, akiknél azóta nem jelentkezett ez a hiba, ezért keressem meg őket. 160mah volt amúgy az áramfelvétel (pajzs service módban (amiről utólag kiderült pajzsosokkal egyeztetve, hogy ekkor van a legnagyobb áramfelvétel)), azt mondták (szakszerviz) ennél a típusnál (rx400h) kb. 30 maximum 40mah-nak kellene lennie nyugalmi állapotban az áramfelvételnek. Ma reggel beszéltem a pajzzsal és kiderült, hogy frissíteni kellene a gps szoftverét (amihez 2x kell bevinni hozzájuk, egy gps modul ki- illetve egy beszerelésre) és drasztikusan csökkenni fog az áramfelvétel. Időpontot egyeztettem és kértem, hogy kiszerelés előtt, illetve után is legyen áramfelvétel mérés, hogy lássuk mennyire fog lecsökkenni a nyugalmi áramfelvétel. Úgy néz ki minden megoldódik.
-
Mr Bond 007
őstag
Üdv!
Beszereztem én is egy Ctek mxs 5.0-t és ízibe rá is toltam a motorom eléggé padlón lévő aksijára. (kiszerelve lakásban szobahőmérsékleten) Ez van benne: KATT. Ha minden igaz az oldal szerint ez agm-es. Viszont magán az aksin ennek semmi nyomát se láttam, ezért normál módban töltötte fel 4. fázisig. Miután észrevettem a 4. fázis elején átkapcsoltam agm módba. Jelenleg reconf fázisban van. Remélem nem okoztam bajt vele.
Ami engem megzavar hogy agm-ként hivatkoznak rá a weboldalon, de ez nem a felitatott fajta, az elvileg ő lenne KATT.
Szóval a lényegi kérdésem az lenne hogy az aksimat akkor agm módban kell töltenem ugye? (természetesen reconfot már nem adok neki csak ha lemerül/eltelik 1 év) -
Brogyi
senior tag
Akkor egy kicsit hagy ugassak bele.
Az áram mértékegysége Amper. Jele a mértékegységnek általában A, mA, uA. "u" mint a görög kis mű betű.
"mah" teljesen helytelen. Talán "mAh", de az a kapacitás/töltésmennyiség egyik egysége.
Kérem ezeket betartani mindenki részéről. Köszönöm.Mr Bond 007
[AGM][ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
Köszi! Akkor ezek szerint az az agm csak márkajelzés. Megtaláltam a táblázatban, és normál aksi. Akkor most mi legyen? Jelenleg recond (6.-os kondícionálás fázisnál tart most) módban megy a töltőn agm-re állítva. Tegyem át most normálra? Vagy most már hagyjam így végig menni, nem okoz bajt?
-
Brogyi
senior tag
válasz Mr Bond 007 #3020 üzenetére
Az AGM fajta. Az AGM oszlopba helyettesítő van. Ha normál lenne akkor lötyögne benne a lé, és 6 kis kupakja lenne amin keresztül vizet tölthetsz bele.
Nekem most az Exide vált be. 200CCA-ra olyan 230CCA-t nyom két évesen. Sajnos a motor akksijaim hamar döglenek. Pedig odafigyelek rá.
Milyen motorod van? -
Brogyi
senior tag
válasz Mr Bond 007 #3022 üzenetére
Nem a te hibád.
Most nézem [itt] SLA-nak írják. Na, most légy okos ember.
Nekem az sem tetszik, hogy nem írják a CCA-t. Nem venném meg ezt a márkát. Főleg ilyen trehány doksi miatt. Az a szerecséd ha jó a moci akkor egy fordulatra beindul, vagy még előbb, mert 4 hengered van.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem lehet, hogy már a Forex is kever-kavar a termékleírásokban?
Eleve mi az, hogy "AGM, gyárilag zárt"? Attól, hogy zárt, még nem
feltétlen AGM, de olyat is írnak, hogy "AGM, felitatott": elég vicces.
Mintha létezne nem felitatott AGM: ez szerintem oximoron! -
Kernel
nagyúr
válasz Mr Bond 007 #3017 üzenetére
az oldal szerint ez agm-es. Viszont magán az aksin ennek semmi nyomát se láttam
Ha a gyártónak úgy tetszik, csak annyit ír rá, hogy non spillable / kiömlésbiztos.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Rent
senior tag
Direkt irtam kisbetuvel mert altalaban ekezet nelkul es kisbetuvel irok, raadasul tudtam elore, hogy valaki szova fogja tenni, de nem Rad gondoltam. a lenyeg hogy, ha van meg pajzsos aki ezt olvassa, keresse fel Oket gps modul szoftver frissites miatt, ha meg nem tette.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
De amúgy ha te töltöd bele a lötyit, akkor mindenképpen AGM?
Utóbbi nem egy "alfaja" a VRLA akkuknak? (Azt nem te töltöd.)Szerk: minél többet tudok a témáról, annál kevésbé értem...
(Viszont annál nyilvánvalóbb, hogy "abszolút biztos" a dolgában
pont az lehet, aki nincs is tisztában az összes lehetőséggel.)[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz DigitXT #3031 üzenetére
Hát tényleg nehéz eligazodni, és hát igazából én is amatör vagyok ezen a területen.
"De amúgy ha te töltöd bele a lötyit"
Akkor lehet SLI, és AGM. Az igazi különbség, hogy az AGM-ben nem fog lötyögni a sav.
Az SLI, mint hagyományos, vagy wet/flooded mindig lötyögni fog. Itt figyel egy gondozásmentes (Ca/Ca) zárt akksi, és abban is lötyög a sav.A VRLA, és az SLA közt én nem igazából látok különbséget. Biztos van, de majd ti megmondjátok.
Miért is írom ezt?
Mind a kettő leragasztott csak a másiknál ott az a szelep. Tudod mi az? Az egy gumisapka. Ha nő a nyomás akkor a gumi lerepülne, de mivel a tető le van ragasztva így a helyén marad, és sziszegni fog, és lám meg is van a szelep. A gáz meg megtalálja magának az utat, nem lesz púpos a gáztól. Később majd a szulfátosodástól.
Ha mégis tévedtem akkor ennyi. Bocsi, emberből vagyok.
Kevés biztos tudású ember van ebben a témában. Azok nem interneteznek, vagy nem szólnak bele, mert rontja az üzletét ha elárulja a nagy titkot. "Gyere be boltba, és megoldjuk."
Ne gondold, hogy ingyen osztogatják a tanácsot, az veszteség. Kevesebb kuncsaft jön be akkor. Ez van elég sok területen.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
"160mA" ... "GPS programozás "
Szerintem ha a cég Mekk Elekhez fordult volna annak idején, az is különbül koppintotta volna le az eredeti ötletet. Röhejes, hogy ennyi idő után még a javítottnak titulált verziókkal sem tudnak normális, papíron beígért fogyasztást produkálni. A szervíz módban a legnagyobb fogyasztás meg a dilettantizmus netovábbja a programozójuk részéről.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Gyakorlatilag ma már nehezen tudsz venni nem gondozásmentes akkut. Bár itt is van szójáték, karbantartás mentes-gondozásmentes, vagy jótállás-garancia-szavatosság, mindnek van köze egymáshoz, néha egyezik, néha nem...
A JÁSZ pl. eddig is gondozásmentes volt (Ca-Ca), de kitekerhető kupakok voltak a matrica alatt. Most már roncsolás mentesen nem bontható, és van szemes változat is. Van ahol egy teljes hosszban végigérő műanyag lapot lehet felpattintani és alatta vannak a dugók. Aztán vannak az ultrahanggal lehegesztett tetejűek, ezeket megint nem lehet nyitni, ilyen volt évekkel ezelőtt a Global akku.
Írtam már, hogy megtaláltam a műhelyben a Resurs-1 töltőmet?Üdv Inhouse
-
topyjo
aktív tag
Sziasztok!
A frissen vásárolt Lidlis Xs akkutöltővel töltöttem a motorom 8Ah amg akkuját. Egy napig volt rajta, mire legközelebb mentem a garázsba, 16V lett a feszültség. A saját kijelzője szerint is, és rámértem multiméterrel is. Sokallom, nincs ezekben korlátozva a max feszültség?" 10 milliárd légy nem tévedhet!"
-
Rent
senior tag
mondtam, hogy mxs 5.0-t vegyetek.
-
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #3037 üzenetére
Az a régi szerkezet egy kincs. Nem tudnak ilyet ma már csinálni. Itt ebben a topikban is valaki leírta az igényeit, és bizony nekem rögtön egy tirisztoros ruszki ugrott be. Némelyik nem volt automata. Képzeld még maguk a ruszkik is visszasírják. Van nálam egy új hullámos változat. Minden van benne FET, tranzisztor, LCD kijelző, de már nem az-az igazi ruszki. Inkább valamilyen kinai változat ugrik be. Könnyű, és majdnem biztos hogy egy TL494-re épül. Ups, egy kicsit elkalandoztam. Bocsi.
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
Azt itt hiába mondod. Inkább vesznek 2x,3x selejtet,mint 1x megbízhatót. Ez nem logikus hozzáállás,de ez van. Azután meg jön a panasz,hogy még sem úgy tölt stb. ahogy kellene. És a végén rájön,ha rájön,hogy rosszabbul járt anyagilag,mintha egy márkásabb töltöbe invesztált volna.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Inhouse
őstag
válasz K Norbi #3038 üzenetére
Resurs-1? Az milyen töltő?
Békebeli orosz!
Állítható áram, max. 10A, ami igazi! Valamint feszültségkorlát, a végén leáll, csepptöltés nincs. Jó nehéz, hiperszil magos trafóval, bika fémtokos diódákkal és tirisztorokkal. Én is most találkoztam a kistestvérével, B31-5A, ez 5A-es tirisztoros, de nem áll le.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Igen, olvastam erről a TL494-es változatról. Túl van bonyolítva nagyjából feleslegesen.
(#3039) topyjo A Lidl-ösből most vettek a környezetemben 7-et, senki nem szólt, hogy ilyennel találkozott volna. 14,4, ill. 14,7V a lekapcsolási szint, ahogy írják. Vidd vissza!
CAR BATTERY CHARGER ULGD 3.8 A1 IAN 102626Üdv Inhouse