- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czimby
addikt
FOXSUR töltőt vett már valaki?
Kíváncsi lennék miként muzsikál?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Talátam egy Battery Sense-hez hasonló kütyüt is kínából 2/3-ad áron hasonló tudással.
Ezen most elgondolkodtam, de az a baj több darab is kellene belőle, mert ha csak az egyik autóra rakok a másikat ugyanúgy multival kell méregetni.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
eBay-en olcsóó, 2-t kapni szinte a CTEK árán.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
csiga8
senior tag
Lesz akciós Aldis Auto XS töltő:
Aldis töltő+ indításrásegítőEz tán nem ugyanaz, mint a Lidlis Ultimate Speed ULG 12 B3?
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Megjött a Yaso!
Ez valami kegyetlen rövid zsinóros.
A lényeg a lényeg, hogy egész korrekt. Sőt.
Felment 14,39V-ig is! Először piros, majd zöld led világított rajta! A lényeg, hogy amikor zöldre váltott, sem ment lejjebb a töltési fesz! Ez normális?
Illetve enyhén pezsegtet! Így nem mertem éjszakára rajtahagyni! Ez mennyire lehet gáz hosszútávon? (Heti 4 nap) -
veze
őstag
válasz tibcsiworld #5458 üzenetére
mert szerintem ez a motoros, AGM akkukhoz való verzio , ( vagy bármilyen AGM akkuhoz) ilyen van nekem is oda pont ilyen kell
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibcsiworld #5458 üzenetére
Le tudod fotózni a NYÁk-ot? Hátha ez is az egyszerűbb fajta, aminél 5 Ft elköltését követően két forrasztással megvan a jó fesz
[ Szerkesztve ]
-
Thermaltake
tag
Helló!
Segítségre van szükségem.
Tegnap rámértem a kocsiban az akksira. 11,95V.
(nem értek hozzá ezt nézzétek el) az adatok alapján ez kb 25%-os töltöttségi szintet jelent ugye?
1 év 2hónapja van nálam az autó. Az akksi ha jól tudom ~ 2 éves körüli vagy talán kicsit több.
Lidl féle töltővel már többször is töltöttem.
Tegnap kivettem az autóból, felnyitottam a 6 db kupakot rajta, ( folyadék szint pont ideális ) és elkezdtem töltetni a készülékkel. (lakásba)
kb 2 óra után elérte a csepptöltési fázist, de onnantól kezdve 5 percenként újra "kezdte" a folyamatot, de már nem a legelejétől, hanem kb 13,8-tól ment felfele 14,4-ig aztán vissza 12,8-ig? (bocs ha rosszul írtam) a Lényeg, hogy vagy 3x is megcsinálta ezt ( ez a folyamat kb 5-6 perc) Tehát ciklikusan újra és újra ezt csinálta. Ez normális dolog?
Ekkor leválasztottam a töltőről és rámértem, azonnal majd 1 óra múlva és ma délelőtt is. Folyamatosan kevesebbet mutat a multiméter. Tegnap délután 11,95V-ot mutatott 1 óra úlva, ma délelőtt már csak: 11,86V!
Zárlatos lehet, vagy ennek annyi? Tegnap mentem az autóval (igen keveset használom de akkor figyelek rá ,hogy legalább 20km-t menjek vele) és nem vettem észre hogy merülne az akksi.
Hiba volt levenni a kupakokat a szellőzés miatt? (ezelőtt ezt nem tettem meg pl márciusban)
töltéskor nem melegedett és buborékokat (pezsgést) sem láttam. (utána visszaraktam a kupakokat és nem ellenőriztem a 12 órás idő intervallumot)
Próbáljak meg megint tölteni rajta vagy mi a tanácsotok?
Unix forgalmazású Eagle akku 420A-es.
Előre is köszönöm.
üdv
ui.: a sima autós töltö programmal töltöttem a téli módot még sose használtam. Azt is használhatnám?[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz molnarpeter #5460 üzenetére
Szerkesztési idő lejárt. Bocsi a dupláért.
Nem tudom szétfeszíteni kézzel. Csavar nincs rajta. Mivel szedjem szét, hogy ne törjön el semmi benne?
-
Inhouse
őstag
válasz Thermaltake #5461 üzenetére
Üres sarukkal ment 11,86V-ra? Az az akku valószínűleg rossz. Ha autóban beépítve, akkor valami fogyaszt, meg kell keresni. Töltésed van? Erőlködés nélkül beindult vele?
12,4V alatt elindul egy másodlagos szulfátréteg képződés, ami nem igazán visszafordítható folyamat és gyengíti, majd megöli az akkut.
Azzal, hogy kitekerted a dugókat, nem tettél rosszat, mivel már nem garanciás.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
veze
őstag
válasz tibcsiworld #5462 üzenetére
Mindig lutri milyet kapsz..
ide az van írva a leírásban hogy OUT 13,8V
amit kaptál annak a cimkéjén 14,8 V van ( ez az AGM akku verzio)
reklamálhatsz az eladónál hogy nem a leírásnak megfelelő terméket kaptál. fénykép kell arrról mit küldött disputanal kiválasztod hogy nem a leírasnak megfelelő terméket kaptal és visszafizetik az árat nagy valószínűséggel.
Ebben csak az a baj, ha rendelsz másikat máshonnan, hiába a 13,8voltos leírás (vagy kép is) , akkor sincs garancia arra hogy nem ugyanilyat kapsz. Ez a fajta motorkerékpárok agm akkujához való, arra használom én is -
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #5465 üzenetére
Ha egy cella zárlatos, akkor az 10,XV. Szulfátosodni az összes szokott, még ha nem is tökéletesen egyforma mértékben... Mérés lenne a segítség.
Üdv Inhouse
-
Thermaltake
tag
válasz Inhouse #5464 üzenetére
Helló Inhouse!
Köszönöm a segítséged.
Igen, áltó helyébe mértem, multiméterrel. (kiszerelve a kocsiból, fent a lakásba)
Később ismét rátettem a Lidl féle töltőt. Áram alá helyezve, azt írta ki hogy 12,4. Kihúztam a falból a töltőt. Ismét rámértem a multiméterrel, de az nem azt az értéket mutatta.
Elvittem délután egy helyi akkus szakboltba. (ismerős, szembe szomszéd) Először még járó motorral nézte a töltést. Azt mondta jó. Aztán megvizsgálta bosch mérőműszerrel, valamint terhelő villás mérést is kapott. Azt mondta villázás előtt 12,6 utána 12,4 lett. Minden rendben van az akkuval.
~ 75%-nak mondta "teljesítményét."
Azt mondta túl aggódom és nem kell "állandóan" kiszednem a kocsiból és töltögetni.
De akkor a mulitméterem lenne vacak? Vagy mit néztem be? -
Inhouse
őstag
válasz Thermaltake #5468 üzenetére
11,8<>12,6V...nem tudom. A 12,6V terhelés nélkül tökéletes. A villázás utáni 12,4V is lehet az, de 1-2perc múlva vissza kellene térjen még 1-2 tized V-nak.
Két multiméterem is vacakolt mostanság, a tekerős üzemmódváltót kellett megpucolni, ill. a műszerzsinórral is volt gond az egyiknél. Hülyeségeket mutattak néha...
Rakd 200ohm-ra és nyomd össze a mérőcsúcsokat! 1ohm, vagy inkább az alatt kellene legyen.Üdv Inhouse
-
ddsteel
aktív tag
Hali, Civic Gen9-em van, 2014-es, még a gyári EFB akkuval. Egyszer majd - remélem azért, nem mostanában - nyilván le fog térdelni. A start-stopot nem használom, mindig kikapcsolom (főleg,mert butának tartom,pl nem figyel arra,hogy hosszú autópálya után nem állítjuk le azonnal a motort), szóval, ha egy mód van rá, majd normál akkut vennék bele, nem kell sokat indítania. Ám: van egy feszültségmutatós kis USB kütyüm beépítve, ami érdekes dolgokat mutat: menet közben simán elveszi a töltést, az akku saját terhelés alatt lévő feszültségét mutava, ami 11.9-12V. Néha aztán tölti ezerrel, akár 15V-tal is. Jól gondolom, hogy ez a fajta töltés nem egészséges egy normál akkunak? Az előző kocsimban, ami egy Opel volt, standard 14,2Vátal töltött a generátor. Ez már fejlettebb kocsi,akár környezetvédelmi okokból is tölthet így, de kérdés, ezt bírja-e egy normál akku? Szóval csak EFB akku, vagy mehet bele normál is szerintetek?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ddsteel #5472 üzenetére
EFB vagy AGM kellene. Ha kísérletezni akarsz, a Fordok töltenek magasabb fesszel, egy Ag-Ca akku talán elviseli, emlékeim szerint 14,8-ig mennek. Azt is kéne tudni, milyen akkut lehet feltanítani, hátha van opció pár tizeddel alacsonyabb maximális feszültségre. Összességében nem éri meg szórakozni vele Ha készült start-stop nélküli, meg kellene nézni, abban milyen akku és töltő rendszer volt.
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
válasz molnarpeter #5473 üzenetére
OK, kösz. Azt teszek bele, ha kell, de gondoltam, nem, ha megspórolhatom
-
Inhouse
őstag
válasz Thermaltake #5470 üzenetére
Az túl jó lenne...0,9ohm lesz az. Vagy valami precíziós műszered van.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz molnarpeter #5471 üzenetére
Csak szárazon megtöröltem, nem látszott sem elszíneződés, se kosz, jól álltak az érintkezők is. Mégis, összerakás után működik rendesen.
Üdv Inhouse
-
ddsteel
aktív tag
válasz molnarpeter #5473 üzenetére
Kösz, de ennyit nem vacakolnék vele, meg túlnagy a hibalehetőség, ha valamiért mégsem jó. Akkor marad az EFB, AGM nem kell, ha nem muszáj, EFBvelis láthatóan egész jól elvan. Mondjuk állandóan CTEKen lóg, mivel csak 7végén autózom. Igaz, a CTEK sem lórúgásszerűen tölt, hanem egyenletesen, de tuti nem veszek ezért másik CTEK töltőt - tudom, van külön start-stoposhoz is. Szerintem nem ártok neki vele.
-
hun005a
tag
Ezekkel az intelligens töltőkkel lehet úgy tölteni hogy nem veszem ki az akkut és a sarukat is rajta hagyom?
-
Czimby
addikt
Szerintetek melyik a jobb akku Rocket vagy Exide Premium?
A Rocket olcsóbb és ráadásul nagyobb is az indítóárama 430A míg az Exide 390A egyébként 454Ah Japán autóba való akkuról lenne szó.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Én mindenkitől azt hallom, hogy "lehet úgy tölteni, hogy rajta van" meg "töltheted úgy csak ne adj gyujtást".
Az autóm könyvében meg ki van emelve, hogy csatlakoztassam le a mindíg az akkut.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Van itt esetleg valaki Nagykáta környékéről akinek van otthon terhelővilla vagy kapacítást és indítóáramot mérő műszer?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
DigitXT
félisten
Szerintem ez utóbbi azért van, hogy ha valami nem túl intelligens, de amúgy az
akkunak jó barát tirisztoros csodát kötsz rá, az se lője szét az elektronikát...
(Nem hiszem, hogy külön ki lenne emelve, hogy egy sima egyenáramot nyomó
intelligens töltő miatt le kéne kötni az akkut. Szerintem értelme sem lenne, sőt
kifejezetten vicces lenne, hogy van pl. "ComfortConnect", rádugod éjjelre tölteni,
de azért felpattintod a motorháztetőt, és jól lekötöd az akkut az autóról. Reggel
meg állítod be újra az órát, írod be a rádió kódját stb. Szerintem nem csinálják.) -
veze
őstag
válasz DigitXT #5483 üzenetére
Nekem azt mondta egy autovillamossági szaki, hogy az ilyen töltőket mint pl a lidles, aldis, rátehetem tölteni ugy hogy a sarut ne vegyem le. Az ilyen régi fajta orosz töltőket, meg hasonlókat meg inkabb ne...
Lidlessel (csepp)töltök télen, rajta van napokig is, eddig nem volt probléma. ( több éve már, lehet csak szerencsém volt?) -
veze
őstag
válasz Thermaltake #5485 üzenetére
[link]
a téli mód elvileg a csepptöltést jelenti, vagyis a feltöltött akkuba épp annyit töltöget csak, ami szinten tartja -
Brogyi
senior tag
Hát azért nem egészen. Nézz csak ide:
Ez az általános alkalmazás. A hópihe, és AGM egy menü. Ennek egyszerű az oka. Hidegben nagyobb feszültség kell. Itt csak egyszerűen megemelik. A bonyolultabb az hőmérséklettől függően emeli a feszt.
A csepptöltés, és a hópihe két különböző dolog. A csepptöltés egy része a karakterisztikának, a hópihe egy teljes töltési karakterisztika emelt feszültséggel, ami tartalmaz egy csepptöltési tartományt is. -
DQ
tag
Csatlakozom. Annó én is kérdeztem CTEK esetén ([autón hagyott akku töltése / recond móddal töltése ]), ez is egy vissza-visszatérő téma itt is. Én azóta is ehhez tartom magam: recond mód (évente egyszer) - sarut leveszem, normál töltés - nem veszem le.
Pár hete olvastam, hogy hol érdemes CTEK-et venni. Ott ahol, én is vettem.
Cirka egy éve panaszkodtam itt is, hogy a mode gomb egyre érzéketlenebb. A hideg időszak után küldtem vissza valamikor március végén. A hiba ismert, általában cserélik.
Igaz, több, mint 30 napot vártam rá (de ez nem zavart, sőt örültem neki, mivel 30 nap után egy márka cseréli a hibás, de még garis termékét) és újat kaptam! Ez a tisztességes hozzáállás, lassan nálunk is divatba jön. E-mail-ben rákérdeztem még, hogy ez azt is jelenti-e egyben, hogy újra indul-e az 5 éves gari, de erre már nem válaszoltak. -
veze
őstag
Igen, nekem 2 féle lidles is van, az egyik régebb, nem lcd kijelzős a másik lcd kijelzős. ( az is már 2 vagy 3 éves) Mértem mind a kettőt a nem kijelzős ( aztmár nem tudom már pontosan mikori, olyan régi , de jó ) hópihe módban sem tudja az agm akkuknak való emelt feszültséget , az lcd kijelzős meg csak ugy tudja
-
Czimby
addikt
A régi fajta AutoXS töltőt készülékházát hogy kell megbontani?
Kb 5+ éves a töltő de lehet több.
CPL-2054 a tipusa.Cserélném a gombját, mert már körbe van repedve a fólia előtte, meg nem is érzékel csak nagyon nehezen.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Lehet elintéztem az öregecske akkum
Úgy voltam vele a tél előtt kap egy kis regenerálást, és az itt olavasottak alapján lemerítem 10.5V-ig majd a kapacítás 5%-val feltöltöm teljesen.
6A-el terhelve óránként kb 0.4V-ot esett a feszültség viszont az utólsó órában 11.2V-ról 70perc alatt(vacsiztam) 7.5V környékére esett be.
Gyorsan rádobtam a töltőt hátha nincs minden veszve.
Ettől elhalhatott az akku szerintetek mert most pont tudnék venni egy 4hónapos akkut a bolti ár feléért, mivel a srác vet egy másik akkut közben csak a negatív pólus - kaszni csatlakozás volt eloxidálódva.
Másik kérdés 4 hónapos Exide Premium vagy inkább teljesen új Rocket a boltból?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
csiga8
senior tag
Ha jól értem kb 3 órát bírt 6A-s terheléssel?
Mert ha igen, akkor nagy kár nem ért, még ha baja is lenne tőle. Jót nem tettél vele, de aggódnod nem kell, ezzel nem csaptad agyon.
Az a "4 hónapos" nekem akkor kellene, ha előtte kitudnám mérni mi van még benne. Ha valóban 4 hónapos, akkor még garis is, úgyhogy lehet jó.
-
Czimby
addikt
válasz molnarpeter #5493 üzenetére
Vagy veszek egy ilyet újonnan. 17e-ért.
Most kicsit próbáltam számolgatni mennyi lehetett az akku kapacítás megközelítőleg.
Leétezhet, hogy a gyári 45Ah helyett csak kb 32-t tudott.Az idő, a feszültségesés és az áramfelvétel ismeretében próbáltam számolni, tudom nem lehet pontos, de csak megközelítőleg.
Egyébként 5éves a bosch akku és újkorában sem voltam elájulva tőle.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Igazából 11.6V-nál jutott eszemnbe elsőnek, hogy ideje lenn már rámérni...
Így azt tudom, hogy 5.8A-el terhelve 1óra alatt leesett a fesz 0.4V-ot 11.2V-ra.
Ekkor már csak 5.7A volt az áramfelvétel.
A második mérés nem egy óra múlva hanem 70percnél történt, és ekkor már csak 5.8V volt terhelten és 7.5V terhelés nélkül.Azóta pedig töltőn van.
Tudom, hogy az akku már a végén járt, nem is bánkódok érte, utáltam.
Reégebben volt Exide Excell azzal elégedett voltam, mostanában sokan dicsérik a Rocketet ezért ő is képbe került.
Illetve tegnap jött a lehetőség a 4hónapos Exide Premiumra féláron.Ha lenne Micro 200 mérőm már mennék is megnézni, de egy dolog vissztart, hogy 4hónap alatt azért tönkre lehet tenni egy akkut elég könnyen. Elég csak rajtafelejteni a hifit vagy a világítást.
Ráadásul munkábajórós autóból lenne.
Az viszont előny hogy Honda, ugye a gyorsan visszatöltő japán generátorok, meg csak 1.6-os motor tehát könnyen beröffentette.Nekem a 2.0-t a 45Ah akkuk nehezen tekerik fel
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
A 10.5V-ig merítés most is jól sikerült
Igen én is így látom!
Ráadásul kicsit utánaolvasva, nem annyira dicsérik mostanság az Exide-ot mint 10éve.Úgy látom a Micro 200 most elég jó áron van
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...