- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz pilecki #4399 üzenetére
Tudomásom szerint praktikusan nincs forgalomban ma olyan jármű,
amit pozitív testelésű áramkörrel alakítottak volna ki, szóval nagyon
nem tartom valószínűnek, hogy ilyennel találkoznál otthon.Ezt most látom először, hogy a kasztnin keresztül kellene tölteni...
Bikázásnál szokták írni, mert azt mondják, hogy úgy vmivel kisebb
lehet az ellenállás az indítómotorig, de ebben "nem igazán hiszek".Amikor tavaszig az akksin van a töltő, akkor ún. csepptöltés van.
Úgy közel sem lesz a vízbontási határon, hanem ilyen 13,6V-ot tart. -
pilecki
újonc
Köszönöm!
-
zoltannovak
tag
Az tudja valaki, hogy a CteK töltőn az egyes program (ami elvileg impulzussal tölt) az mikor fut le? Nekem 10 mp-nél többet eddig sose ment. Másik kérdésem, hogy recond módban pontosan mi történik? Annyit látok, hogy 14.4 fölé is megy a töltő fesz. Nem árt ez valójában az akkunak? Gondolkodom, hogy lecserélem egy ilyen Global töltőre. Az pontosan mit tud?
-
Mr Bond 007
őstag
válasz zoltannovak #4403 üzenetére
Az csak akkor tart tovább, ha ténylegesen szükség van rá. (ezt a töltő az érzékelt adatok alapján dönti el) Recond-ot pedig ajánlott a kocsiból kivett aksin lefuttatni évente 1x, vagy ha mélykisülés történt. (esetleg 2x egymás után ha már minden mind1 az aksinak. Volt akinek bejött és visszahozta a halálból.) Többször viszont már nem ajánlott, mert többet árt mint használ. Én nem cserélném le a cteket globalra.
[ Szerkesztve ]
-
zoltannovak
tag
Nekem is hozott vissza már egy-két akksit a halálból viszont akár milyen nullára lemerült elszulfátosodott akkut tettem rá, mindig tovább lépett az 1-es programon. Recond módnak a mehanizmusa érdekelne illetve a Global az impulzus töltés miatt lehet érdekes.
-
hegefe
csendes tag
válasz zoltannovak #4405 üzenetére
A CTEK töltőknek akkor kellene 1-es szulfátlanító üzemmódban kapcsolnia, ha a töltés kezdetekor rögtön 15.8V ra emelkedik a töltő fesz az akku nagy ellenállása miatt - mert ugye vissza nem oldhatóan szulfátos.
Na, ez a funkció egy vakítás. Ember nincs a világon akinek ez működött volna. Már mint, hogy elindult volna egyszer is. Ebből kifolyólag pláne nincs a világon egyetlen egy CTEK user sem, akinek tölthetővé gyógyított volna egy akkumulátort.A Recond a vízbontási határ fölött emelt töltő feszültségen biztosítja az akku teljes töltését, és a cellák feszültség kiegyenlítését.
A vízbontási határfeszültségig töltögetés csak maszatolgatás. Az utána következő 13.6V-os lebegtető töltéssel sem fog soha teljesen feltöltődni egy akku (ez lenne az IUu töltési karakterisztika.) Ez csak azért gond, mert a vissza nem alakított üzem szerű normál szulfátból lesz a kőkemény nagyon nehezen vissza oldható másodlagos szulfát. Aminek az átalakulási folyamata exponenciális hatás mechanizmusú.
Ezen már nem segít az egyen áramú töltők Recond módja. (Erre csak az impulzus töltők alkalmasak. Pld. Global CH611).
Akkumulátorok karbantartó töltésére a kommersz CTEK töltők játékszerek egy jó minőségű impulzus áram töltésre képes akku töltőhöz képest.
[ Szerkesztve ]
-
pilecki
újonc
Sziasztok!
Ctek 3.8 töltő kb 1,5 óra alatt – hibajelzés nélkül - eljutott a töltési folyamat 6. pontjáig. Egy olyan 45 Ah Varta akksit töltöttem, amelyik 6,5 évet szolgált az autóban, az utóbbi két évben pedig a garázsban állt, engem sem látott, nem még töltőt. Az, hogy ilyen gyorsan eljutott a 6. pontig azt jelenti, hogy teljesen padlón van? Laikusként is úgy gondolom, hogy túl sok jóval nem kecsegtet, csak a hibajelzés elmaradása bizonytalanít el. (én legalábbis hibajelzést vártam) Sajnos mérőműszer hiányában ennél több információt nem tudok adni jelenleg.
Másik kérdésem az lenne, hogy ha biztos, ami tuti alapon én inkább úgy töltöm a jármű akksiját, hogy azt a töltés idejére leválasztom az autó elektromos rendszeréről, okozhat-e az valamilyen problémát, ha a töltés idejére egy másik akkumulátorral biztosítom, hogy semmilyen adat ne vesszen el a „kocsi memóriájából”… tehát adódhat-e abból probléma, ha emiatt átmenetileg, rövid időre, párhuzamosan kötök két akkut az autóra? Ha igen, akkor mi? ( a fent említett Vartaval tervezném ezt, ha van még benne ennyi szufla)
Előre is köszönöm a segítséget! -
csiga8
senior tag
válasz pilecki #4409 üzenetére
Minél hamarabb végez a töltő a töltéssel, annál töltöttebb és/vagy annál kisebb a kapacitása az akkunak.
Egy 6,5 éves akku, ami 2 évet állt, szerintem teljesen lemerült és szulfátosodott.
Van most nálam egy 44 Ah Varta, azon 4,5 Ah-t mértem, de merítés után is vagy 2 órát biztos rajta volt az Aldis töltő. Indító áramba nem bírja kitartani a 100A-t már a 2-ik 15 mp-ben sem. ( Újként nagyjából a 200-at 3X15 mp-ig bírnia kéne.
Most egy ilyet rendeltem:
Szivargyújtóra dugható megoldás is van, de ma már sok autón nincs áram alatt a szivargyújtó, ha leveszed gyújtásról.
A másik akkut rákötöm megoldással nem még nem volt gondom. Van amikor fél-egy napra is így áll, és a két akku sem veszett össze még sosem.
-
Kernel
nagyúr
válasz pilecki #4409 üzenetére
Kisütés, ismételt töltés után lehet, hogy többet fog felvenni.
Ctek töltőhöz nem érdemes bontani, de egyébként egyik akku rátölt a másikra, kiegyenlítődnek, ez nem gond.
Nagyobb különbség, illetve két erősebb akku "találkozásakor" képződhet szikra (ld. bikázás), de az sem ártalmas. Mivel egyforma névleges feszültségű akkukról van szó, túltöltés lehetetlen.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
A BMW akkut ma visszaviszem a gazdinak. 1 napja tartja fixen a 12,93 V-ot.
A Global töltős, majd a szulfátoldós melegedést túlélte, nem károsodott.
A szulfátoldós melegedés után hagytam kihűlni, majd merítettem és 14,4 V-os normál akku módban 10A-el feltöltöttem a Global töltővel. A 14,4 V feszültségnél nagyon sokat, több órát molyolt, de feltöltötte és nem melegedett.
Megint merítettem ( mértem, kb 70 Ah) megint normál töltés. Utána egyből AGM mód 2A-el, és láss csodát, szépen lefutott. Nem melegedett.
A gazdinak a hideg miatt kell a kocsiba, (nem BMW) de egyébként sem hiszem, hogy érdemes tovább próbálkozni. A mérőműszer szerint azt a 700A EN-t hozza, néha 725-t mér. A terhelő villát meg 400A valóssal fixen 10,4 V-on tartva megizzasztja kétszer egymás után is. Harmadik nem volt, mert már nagyon meleg volt a villa.
A töltésnél a melegedés mitől és miért volt nem tudom. Most azt lenne jó megnézni, hogy a BMW-be visszatéve nyűgösködik-e még az autó, de az úgysem lesz...
Most jön a Passat AGM akku.
-
Qru
MODERÁTOR
Akksi levételnél mi a helyes sorrend? Előbb a pluszt vagy a mínuszt vegyem le?
Rá kéne tölteni az akksimra de a garázsban nincs konnektor, így fel kéne vinnem a lakásba...#nincsbennetarcsi
-
Kernel
nagyúr
Először a negatív / testet, mert ha a szerelőkulcs véletlenül testre érne, ott semmit nem árt.
Utána már a pozitívnál sem árt a testzárlat, mert már bontva van az áramkör a negatívnál.
Visszafelé fordítva. Az egész arról szól gyakorlatilag, hogy a kulccsal hadonászva még rutinosabb emberek is hibázhatnak véletlenül, ezért erre fokozottan figyelni kell.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Harkovz
aktív tag
Recond módban milyen erősséggel tölt a Ch611? Megint csinálok egy merítés -töltést de egyből Reconddal töltöm vissza mert igazából arra lenne kitalálva. Kisütött akkuk regenerálására.
-
csiga8
senior tag
válasz Harkovz #4418 üzenetére
2A és a végén tán 15,9-16V környékén szépen ejti vissza.
Azzal a Recond móddal azzal csak óvatosan. Károm nem lett, mert öreg akkun teszteltem de egymás után 3-4 recond, aztán az akkunak ezzel megadtam a kegyelemdöfést. Anélkül meg ki tudja, lehet tudtam volna javítani rajta.
Ahogy tapasztalom, a töltés-kisütés ciklussal többre megyek, és csak a végén érdemes egy recondot csinálni.
-
saijo
csendes tag
Kipróbáltam az Aldis EA-2138 töltőt. Egy rövid távokon használt 3 éves akkumulátoron aminek a nyugalmi feszültsége 12,5 V. Gondoltam, hogy itt az ideje teljesen feltölteni. Feltettem rá az Auto XS töltőt. Az indítás utáni nem igazán értett kijelző ugrálások után, elkezdte emelni a töltőfeszültséget 800mA-es töltőárammal.Tette ezt 14.35V-ig (1,5 óra)ahol is kb. 1-2 másodpercre leállítja a töltést. Ezt 12-13-szor megismételve kb.35perc alatt felemelte a töltőfeszültséget 15,05V-ra, aztán átállt csepptöltésre 13,7V 78mA-rel.
Ez a szabadban volt 6 fokos hőmérsékletnél. Ha a hőmérséklet kompenzációt figyelembe veszem, ami 6 foknál +0,63V akkor ideális működést mutatott a töltő.
Ezek után kipróbáltam egy 12V 7Ah zárt akkumulátoron ami töltött volt a nyugalmi feszültsége 12,75V.
Motor módban pillanatok alatt átlépett minden fázison és 13,7V 80mA csepptöltésra állt. A 80mA nagyon sok egy 7Ah-ás akkunak,de maga a töltő korrektül viselkedett.
Lehet,hogy téli töltőnek teljesen jó ez az Aldis. Talán mégsem válok meg tőle. Persze ez nem volt egy átfogó teszt, de nem is olyan rossz elsőre. -
Kernel
nagyúr
Aldi Auto XS töltőnél mások is számoltak már be erről a működésről, de én más következtetésre jutottam belőle. Hőkompenzáció nincs ezeknél, ha jól tudom.
Tervezési koncepció van szerintem, a töltés leállításakor méri az akkufeszültséget. Ha nem éri el a 14,4 V-ot (ez talán kimutatható műszerrel is), akkor addig tölti emelt feszültséggel, míg 14,4 V lesz a terheletlen feszültség.
Így gyorsabban végez, illetve elkerülhető, hogy túl sokáig kelljen pezsegtetni az akkut a vízbontási határon.
Lehetséges elméleti háttérről itt írtam bővebben: [link]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
...és 13,7V 80mA csepptöltésra állt. A 80mA nagyon sok egy 7Ah-ás akkunak
80 mA nem sok, meg sem langyosítja (13,7 x 0,08 = 1,1 W mindössze), egyébként is ilyenkor a feszültséget szokták tartani a töltők, névlegesen 13,8 V értéken. +/- 1 digit eltérésnek nincs jelentősége, hiszen lehet épp a billenési határon is.
Például adott egy 7 Ah és 100 Ah kapacitású akku. Kémiai követelményt / gyári utasítást betartva, mindkettőt pontosan 13,8 V-on tartom, onnan kezdve nem mindegy? Akár párhuzamosan is köthetném őket.
Eközben az akku áramfelvétele lehet változó vagy eltérő, ez már függ a töltöttségi állapottól, önkisüléstől is.
Olyat nem lehet csinálni, hogy egy akkura beállítok pont 13,8 V-ot és azt mondom, hogy pont 80 mA áramot akarok rákényszeríteni. Ezt sokan félreértik, pedig lényeges fizikai alaptétel:
– Lehet stabilizálni a feszültséget, de akkor az akku által felvett áramot nem tudom, "ő" dönti el.
– Lehet stabilizálni az áramot, de akkor viszont a kapocsfeszültség múlik az akku pillanatnyi "hangulatán" (töltési állapotán, belső ellenállásán).Nem véletlen, hogy a töltőknél ez két külön szakasz (CV vagy CC mód).
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
saijo
csendes tag
Teljesen igazad van, én sem gondoltam arra, hogy hőmérséklet kompenzációval rendelkezik. Csak ebben a kiragadott helyzetben teljesen jó volt a működése. Egyébként néztem az egyik cellát (csak egyhez fértem hozzá a kocsiban) minimális épp észlelhető pezsgést láttam. Magasabb hőmérsékletnél is meg kellene nézni.A kérdés tényleg az, hogy ez mennyire jó az akkunak vagy mennyire jó a hosszabb idejű 14,4 V-n tartás?
Amit előzőleg leírtál magyarázza ezt a töltési koncepciót.
Azért lehet,hogy nem teljesen leírható ez a töltő -
csiga8
senior tag
Hegefe!
Van ez a Passat akku: [link] 68 Ah, 680A (EN) AGM, nem spirál.
Az előzetes kapacitásmérésből adódó eredményhez sikerült egész jól belőni a szulfátoldót, cirka 21-22 óra alatt végzett 15V-on. Nem melegszik. ( előszőr csak 15 V-on próbálom, most már óvatos vagyok) Egyből rátettem 16V-ra, 16V-on is melegedés nélkül szépen lefut, és itt már szépen pezseg is. ( A pozítív sarunál nagyon világos barna apró trutyit, a negatív sarunál apró sötét szmötyit dobott fel. Előtte annyi vizet tettem cellánként, hogy éppen 1-2 mm legyen felette)
A továbbiakban is mehet végig a merítések után a 16V?
-
csiga8
senior tag
Ez a kapacitásmérő azért jóval hűvösebb. Ezen a feszültségen az enyém olyan 63-65 C fok szokott lenni. Nálam a pinyóban 14C van, nem tudom nálad mennyi volt a külső hőmérséklet.
Egyébként azt néztem, hogy a 180W mérő [link] pont ugyanolyan mint a tied, csak a hűtő más rajta [link]
A 180W-os hűtője: [link]
A 150W-os hűtője: [link]
Ez meg egy brutál hűtő : [link]
Az enyémre ezt néztem ki próbaképp : [link]
Most ez van rajta: [link]
Intel LGA 115X foglalatos hűtők "elvileg" jók rá. Meglátjuk, kipróbálom.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Ez marketing, vagy van tényleg ilyen regenerálás? [link]
-
Kernel
nagyúr
válasz troll81 #4434 üzenetére
Lemezek megduzzadnak, szétrohadnak. Lehet, hogy előzőleg már elfőzte a vizet, átvezetés miatt, amit a lemezről leváló, akku aljába lehulló törmelék okoz általában.
Utána a szárazon maradt lemezek levegőt kaptak, oxidálódni, rohadni kezdtek.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
troll81
addikt
válasz crissprivat #4438 üzenetére
köszönöm de a töltő tipusa erdekelne mert kell egyet vegyek és csak otthon tudok CH611 hol kapok otthon legegyszerűbben?
-
troll81
addikt
válasz crissprivat #4440 üzenetére
CTEK MXS25 25A (Multi XS 25000) 40-500Ah CTEK Automatikladegerät MXS 5.0 56-305 12 V 0.8 A, 5 A ezek hasznaltan megvehetok?
-
troll81
addikt
válasz crissprivat #4442 üzenetére
powersafe 12v92f 3 -5 db ezek toltese es karbatartasa a feladat 2 db 10 eleg lehet?
-
Mr Bond 007
őstag
válasz troll81 #4441 üzenetére
Már megint olyan érzésem van mint a router topikban mikor a gyengébb cuccot annyira szét sztárolják hogy a kategóriákkal jobbal rendelkezők is elhiszik hogy felfelé lépnek ha váltanak arra...
Inkább vegyél egy mxs 5.0-t újonnan, az is elég normál használatra, és kapsz 5 év garit. (vagy mxs7/10 is nagyon jó, nem merném egy lapon emlegetni a globallal egyiket se...)
Ha olyan nagy atom cucc lenne, már a csapból is az folyna, de valahogy mégis a ctek meg az optimate van az élen... -
troll81
addikt
válasz Mr Bond 007 #4444 üzenetére
egyszerre jelenleg 2 db akut meritek egyszerre hasznalom.de ha megepul a masik auto akkor 4-5 akuig is elmegyek.ezert vennek legalabb 2 valamire valo toltot.normál használatra alatt mit ertesz?mxs7/10 ajanlott marka itt gondolom,ezert nezegetem.
-
Brogyi
senior tag
válasz Mr Bond 007 #4444 üzenetére
Az ő igénye extra. Nem egy akkut akar tölteni egy töltővel, hanem 3-5 akksit, és ha lehet egyszerre. Neki többcsatornás kell, vagy egy bazi nagy ami egyszerre tolja, de úgy látom mire dönt addigra szulfátos lesz a lakókocsi akksija.
A CH611-et meg a helyén kell kezelni. Minden negatívumot leírtam róla. Nem versenytárs egy CTEK-nek, de nem is egy kategória. Ez olyan mint az alma, és a körte esete. Nem lehet összehasonlítani. Mi a közös bennük? Gyümölcs mind a kettő.
Na látod a CTEK, és a CH611 is akksitöltő. Ennyi a közös bennük. Ha nem látod a lényeget akkor ezt a sztárolós dumát mellőzzük. Téma lezárva részemről. Köszönöm. -
hegefe
csendes tag
válasz Mr Bond 007 #4444 üzenetére
Korrekt akkumulátor karbantartó töltésre a CTEK MXS 5.0 nem megfelelő töltő készülék.
Saját 2 éves töltési teszt tapasztalatom, újkoruktól két akkumulátoron. Az egyik Bosch S4 60 Ah, mások Bosch S5 63 Ah.
A két akkut Forex kapacitás teszterrel mértem. A két év alatt 15 és 17 Ah kapacitást vesztettek úgy, hogy a CTEK-kel voltak min 1 napig töltve minden esetben, amikor a nyugalmi kapocs feszültségük 12.4V-ra esett.
Mindkét akkunak a második évben romlott jelentősen a kapacitása.Ez számomra egyértelműen mutatja, hogy sohasem tudta a CTEK töltő teljesen feltölteni az akkukat, ezért lett jelentős bennük a másodlagos szulfátosodás.
Ez a CTEK töltő a csodás sok fázisú töltési lépéseivel fényezve magát a valóságban egy sima IUu karakterisztikás akkutöltőként működik. És ebben az üzemmódban sem korrekten!
Tapasztalatom szerint szulfátosodást soha semmilyen akkun nem észlelnek a CTEK töltők, amikor pedig kellene. (Ezt a funkciót három CTEK töltőn külön teszteltem.)
Bizton állítom, hogy ezek a töltők nem hosszabbítják meg az indító akkumulátorok élettartamát. Igazat adok a sokat tapasztalt akku technikás szakiknak, hogy ezek a töltők többet ártanak mint használnak az akkumulátoroknak. (Azt a hamis illúziót keltik, hogy megtörtént az akkuk szakszerű karbantartó töltése. Pedig nagyon nem.)Az elégtelen töltés miatt károsodott akkukat részleges sikerrel tudtam impulzus töltőkkel regenerálni.
A továbbiakban én a CTEK töltőket gyors megoldásként a motortérben szükségtöltőként használom. Meg egy komoly töltő munkája után a 13.6V-os lebegtető töltésre jó még, hogy a 'komoly' töltő gyorsabban mehessen át egy másik akkura.
Hát, erre a két használható funkcióra elég nagy luxus 20e Ft körüli összeget kiadni ... -
troll81
addikt
Szia nem tul extra de nem szeretem ha nem Lenne jo dontes itt a ctek javasoltak ezekhez.vagy amit linket be tettem AZ egyszerre ket aksi Tölt.most ha a ctek 7 A vagy 10 jo erre akkor veszek 2 csak konkret dolog kell Minden kollegam Mast mond.az akuk Erositoket latnak El.eddig a te valaszaid voltak rendben koszonom.tudom nehez de ha mar Van ennyi akum vigyazok Ra.
-
molnarpeter
nagyúr
Panasonic (Mazda) akku pár napra lemerült a hidegben, most pedig a töltés próba azt eredményezte, hogy az egyik szélső cella elkezdett melegedni. A kupak szürkés volt. Töltés előtt, már egy ideje minimum szinten volt a sav, után lett töltve. Szerintetek van bármi esély rá, hogy menthető legyen?
-
Mr Bond 007
őstag
Ne értsetek félre, nem arról van szó, csak néha már olyan szinten le van szólva a ctek mintha gáz lenne. Régebben meg még jó volt, ha vissza olvasok a topikban, mindenki agyon dicsérte. ( nekem ez a pálfordulás fura)
Biztos beetettek a marketinggel de mikor anno végig olvastam ezt a topikot meg a fél internetet hetekig bújtam töltő ügyben (tényleges tapasztalatokat néztem nem a bullshitet), az jött le hogy normál használatra (nekem ez az otthoni használatot jelenti 1-4 járművel + esetemben motor is) ha belefér a keretbe akkor ctek 5.0 és optimate 6 is az átlag mezőny felett állt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- További aktív témák...