- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Külföldi SIM-ek itthon
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
namaste
tag
Olyan MMU nincs a mai GPU-kban, amivel a shader processzorok meg tudják címezni a CPU memóriáját, csak helyi VRAM címeket használnak. Másoláshoz (VRAM-ba feltöltéshez, VRAM-ból olvasáshoz) van MMU.
Kepler MMU mit tud? NVIDIAnak van x86 licence (legalább a virtuális címfordításhoz)? Úgy tudom, csak fizikailag összefüggő memória területet tud másolni a VRAM-ba/ból.
-
namaste
tag
Az IOMMU csak a CPU felől nézve hasznos, segítségével a VRAM-ot virtuális címtérebe lehet helyezni, de a GPU ezen keresztül sem látja a CPU memóriáját. A dGPU-k és a mai APU-k csak a saját memóriájukat tudják megcímezni, az új generációs konzolok és a Kaveri (és az újabb mobil GPU-k) ugyanazt a memóriát érik el mint a CPU.
A Radeon 7970 tudja a hardveres megatextúrázást, de nincs benne MMU, nincs közös memória a CPU-val. Nem is kell hozzá, a hardveres megatextúrához hardveres laptábla kell, ami csak VRAM-on belüli címekkel dolgozik. #63-ban ezért írtam, hogy nem jó ha MMU-nak nevezed.
Tier 2-höz kell a hardveres laptábla (nem kell MMU), a Tier 1 szoftveres.
CPU-GPU közös memóriánál nincs értelme VRAM-ról beszélni, ott a megatextúra streamelés a háttértár és a közös memória között értelmes. Xbox One esetén a memória és az ESRAM között is lehet streamelni.
Köszi hogy javítod, ettől nem lesz bonyolultabb a leírás. A mozaikok bitmélységtől, tömörítéstől függően 32x32 - 512x256 texel méretűek, de mindig 64KB-osak.
-
namaste
tag
Milyen MMU-ra gondolsz? Ami a CPU-GPU közös címtérhez kell?
Nekem az jött le, hogy a VRAM-ban is 64KB méretű csempék vannak, a CPU a szükséges csempéket tölti fel a VRAM-ba. Átfogalmazva: a leképezéshez szükséges texeleket tartalmazó csempék tartózkodnak a VRAM-ban. Ehhez kell a laptábla, hogy lehessen tudni melyik csempe hol van, illetve nincs benne a VRAM-ban. Ha texelenként töltenéd fel a textúrát, ahhoz hatalmas címfordító tábla lenne szükséges, lehet nagyobb lenne mint maga a textúra.
Forrás: AMD pps,
Matt Sandy előadása 9:50-től. -
Szerintem félreértetted a #8-as kérdéskört. Nem az volt a kérdés, hogy stereo 3D, vagy többmonitor; hanem hogy mennyi lehet a több monitort használó játékosok száma az 'egymonitoros' -vélhetően még- 'többséggel szemben.
Sajnos a Steam listája (havi hardveres felmérés) sem ad erről infót (nem mutatják meg, hogy hányan használnak többmonitoros rendszert - csak azt, hogy akik használnak, azok közül melyik a legelterjedtebb felbontás); pedig linkeltem volna az érintett kérdésre a választ.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC 6GB
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO videókártya, garanciával eladó
- Gigabyte RX 6800 16Gb Aorus (LCD kijelzős)
- Msi Mech 2x Radeon RX 6600 XT GAMING X 8G
- Lenovo ThinkPad T14 3 Gen 16/256GB SSD, Újszerű, 1 Év Garanciával
- 135 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090 (ELKELT)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol extra játékokkal garanciával hibátlan
- Bomba ár! HP EliteBook 2560P - i5-2GEN I 4GB I 320GB I 12,5" HD I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest