- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Honor Magic V2 - origami
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Netfone
- Yettel topik
- Realme 8 - az igazi nyolcas
Hirdetés
-
Frissítve! Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
Fejlesztői videón az inZOI, a Krafton életszimulátora
gp A látvány továbbra is lenyűgöző, a gépigényre még mindig nem merünk gondolni.
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #56748 üzenetére
Valami kicseszett hülye megoldás ez a kis...izé motorháztetőnek nevezett valami. Szerelhetőség szempontjából is, meg beázás ellen és esztétikailag is az emblémától illett volna emelkedni az egésznek és akkor nem lenne keresztbe az a "vágás" sem. A rönónál néha tudnak orbitális faszságokat "tervezni".
-
polonic
félisten
Ezen én is meglepődtem, hogy miért nem ott kezdődik a motorháztető.
Ha már szerelés. A levegőszűrőt úgy lehet kicserélni, hogy leszeded a fékolajtartályt, majd utána az egész műanyag részt az ablaktörlő alatt és aztán a tűzfalnál elérhető, akkor ki lehet csavarozni.
Agyrém.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #56752 üzenetére
Ez mind azért van ilyen "frankón megtervezve", hogy vidd inkább szervizbe, illetve a nagy százalék vigye szervizbe.
A Talisman ehhez képest gyerekjáték, de ott is vannak elcseszett idiótaságok.
Viszont a légszűrőre a rönók nagyon háklisak, én 5000-ként már dobom is ki a régit és cserélem, hátul egy tartóban mindig ott van 2 db pluszban, olajat meg 10-11 ezrenként, üzemanyagszűrőt minden második olajcserénél, tehát 20-22 ezrenként. Hamarosan megy is bele majd a xado luxury drive, a 8 litert pénteken hozták ki, de még van 2700km 10 ezerig. Az a jövő heti 2x német oda-vissza, ami 3200 körül lesz, már aktuális is lesz hétvégén a Lagunában. Talisman-t meg hordjuk kötelezőre a garancia miatt, mint Gombinyó kolléga.
De ott vagyok végig, amíg kicserélnek mindent, engem bizony nem fognak átkúrni, szemét lehúzós banda...[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Garancia ide vagy ida nem egyszer cseréltem már tulajoknak, olajat 15e nél és még soha nem ugrott a garancia senkinél, nem tudják a szakszervízben, higy mire cserélték az eredeti szűrőt, mert ők is csak rányúlnak a polcra azt tekerik. Nem írnak fel típust cikkszámot semmit.
A purflux meg gyári.Renault power
-
eTrade
tag
válasz rob210 #56643 üzenetére
Én most úgy döntöttem, hogy a gyári gyertya helyett kiprobálom a Denso gyertyákat.
Már meg is vettem a 4 darab Denso K20PR-U gyertyát, rögtön megmértem a hézagokat és az összes 0.8-ra van belőve (Denso adatlapjának teljesen megegyező).Tudomásom szerint a Renault gyári ajánlása 0.9 (+/- 0.05), a 0.8 meg azért mégis kicsivel kevesebb az ajánlott értéktől.
Neked mi a tapasztalatod, a 0.8 is teljessen megfelelő, vagy mindenképpen legyen 0.9-re beállítva?[ Szerkesztve ]
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #56754 üzenetére
Garanciás kocsiba nem tesznek/tehetnek csak gyári cuccokat!
Egy ismerős 15ezernél lecserélte az olajat, de az olaj szűrőt nem. Aztén 30ezernél vitte a szervízbe.
Azt mondta,hogy régen ez bevett szokás volt. Sőt 60e km-re volt írva a szűrű kötelező cseréje.. Ezt nem tudom, hogy igaz-e...
De én emlékszem, hogy a clióm könyvében le volt írva, hogy mennyi olaj kell a motorba, ha cserél szűrőt az ember és mennyi ha nem cserél. De mivel itt most kb. 2eFt-ról beszélünk nem nagy pénz cserélni én is mindig cserélem.
Csak érdekességként jutott eszembe.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Gabady #56757 üzenetére
A válasz:
"Ha csak a rugó lett cserélve nincs szükség a stabilizátor pálca (ha úgy tetszik kutyacsont) cseréjére. És az egység sem szűnik meg. A felső rugótányérnak, toronycsapágynak, rugónak nincsen köze a stabilizátorhoz, mivel az a teleszkóp útját változtatja meg ha rövidítjük a rugót, a stabpálca pedig a rugó milyenségétől függetlenül ugyan ott marad.
Valóban létezik rövidebb verzió, de az teleszkóp függő. Tehát a teleszkóp cseréjénél elképzelhető, hogy szükség van a stab.pálca rövidebb verziójára is, de ezeknél már komolyabb szettekről beszélünk, ahol a módosított pálcát adják a lengéscsillapítókkal méretre igazítva."[ Szerkesztve ]
Renault power
-
FRENK1988
veterán
Na megtudtam mérni a kocsi valódi fogyijat. 503km alatt 45 liter benzint pusztított el. Ez ha jól számolom 9 l/100km. Ez már emészthető?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Jacques
csendes tag
Sziasztok! Megane-2-be hátulra (hátsó ajtókba) milyen méretű hangszórót lehet betenni? Tudnátok ajánlani típust esetleg?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #56752 üzenetére
Mondjuk, én hülyét is kapnék, vagy már eladtam volna csába az autót, ha egy olyan alapvető és fontos alkatrészt, mint a levegőszúrót, nem tudnám 2 perc alatt cserélni.
Két "patent" (kék nyíl) kinyit, fedélt felhajt, rég szürő ki, új be lecsuk, visszapattint. Ha szükség van rá, akkor esetleg porszívó, de 5000 alatt oda szinte semmi nem kerül, a motor meg rendesen meg is hálálja...ezt is.
Bár észrevettem, ha szűrőt cserélek, főleg márkaváltásnál, akkor 100-200km mire "bekonfigurálja" magát, -nevezzük így- a vezérlő és újból igazi vadállattá válik...Addig is megy rendesen, de lehet érezni, hogy most lett az igazi. -
rsf
senior tag
válasz rob210 #56759 üzenetére
Tudom.
Én is purfluxra cseréltem a gyárit amit előtte fél évvel a szervíz berakott.
Ugyanaz volt a színe ugyanúgy arany betűkkel volt a felirat, de
A purfluxra purflux volt írva a gyárira meg renault.
Szóval gari idő alatt nem raknak csak gyári renault feliratos szűrőt ezért szerintem nem szerencsés purfluxra cserélni, mert észre fogják venni. Mondjuk nem tudom, hogy mit szólnának, de én biztosan nem kockáztatnék.
Meg amúgy a gyári feliratost is be lehet szerezni.
Más :
Megane3-on a kuplung holtjátékot lehet állítani?
Köszi.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
eTrade
tag
Szomorú hír, én is olvastam valamely autós portálon.
Még az a szerencse a szerencsétlenségben, hogy senkinek nem esett baja.
Remélem hogy csak egyedi eset és max. csak az előszériás Alpine autóknál fordulhat elő ilyesmi.Amúgy nem is olyan rég a TC-n volt egy cikk a lángoló BMW-ről... utána több magyar tulaj is jelentkezett hogy hasonlóan járt.
Nagyon szomorú hogy 21. században ilyesmi előfordulhat. -
Tosee
őstag
Sziasztok!
Elkezdett világítani a check engine lámpa az autóban. Megnéztük egy androidos hibakód kiolvasóval, P0420
hibát jelez. Az autó viselkedésén, hangján nincs változás, megy ahogy kell! Van ötletetek, hogy mitől lehet ez?
Ha a hibakód törölve lesz, akkor nem villan ki egyből, hanem 50-80 km megtétele után.Renault Clio 1.2 benzin
Évjárat: 2001
Motorkód: D4FB712A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
-
Tosee
őstag
válasz rob210 #56776 üzenetére
Ebben a clióban már 2 lambda-szonda van? Első körben ezeket kellene valahogy kiszűrni, és végső esetben pedig a katalizátort! Van erre valami módszer? Amennyiben kettő lambda-szonda van, így valószínűleg a hátsóval lehet gond, mert ha jól tudom akkor az első jobban befolyásolná a motor működését! Erőtlen lenne stb... nálunk ilyen probléma nem jelentkezett.
speedydb23: Köszi, közben én is keresgéltem, nekem is ezeket adta ki google.
A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
-
gergo5991
őstag
válasz PeterPH #56382 üzenetére
nagyon szépen köszönöm a válasz, sikerült beszerezni és megy rendesen
ujabb kérdéssel fordulnék megint hozzátok, renault megane 3mas a modell mint mindig, az lenne a kérdésem a középen lévő kontrollpanelen érdekelne, hogy csak nekem világit a rádió bekapcsoló gombja, és rajta kivül semmi más, vagy csak le lett kötve az áramról a többi gomb világitása? esetleg hogy lehetne visszakapcsolni?
másik kérdés: a sebesség és fordulatmérő között van egy kis kijelzo, amin lehet nézni az átlag fogyasztást, fogyasztást, meg egyebeket. Ha be lépek a menübe csak nyelvet lehet választani, meg hogy a kocsi be zárjon-e indulás után. Több beállitás nincs ?
-
gergo5991
őstag
válasz gixxergabi #56780 üzenetére
gondolom az már extrás, 2010es modellről van szó amugy, eddig nem vettem észre hogy volna benne parkolószenzor
-
nrbx
tag
válasz gergo5991 #56779 üzenetére
Hello, ha ki van kapcsolva a radio, akkor csak a bekapcsolo gomb vilagit, ha bekapcsolod a radiot, akkor az osszes (ha nagyon lehuzod a muszerfal megvilagitasat, akkor nem vilagitanak a gombok a radion - en ezt tapasztaltam).
A fedelzeti szamitogep beallitasaiban meg lehet ki/be kapcsolni a nappali vilagitast is - nekem 2009-es alap kivitelu Megane van.
-
gergo5991
őstag
válasz gixxergabi #56783 üzenetére
ahogy nézem neked jóval extrásabb a kocsi, pld nekem a videóban látható klimakontrollom van, parkoló szenzorrol nem tudok hogy lenne benne, és start stop sincs
-
dethroner
veterán
Sziasztok!
95-ös évjáratú R19 1.4 benzines autóm van. Pár hete üzemmel motornál ingadozik az alapjárat és pár perc használat után menet közben gyakran apró, de folyamatos rángások vannak. Nem mindig, mondjuk az utak fele esetében. Ma már borzasztóan zavart, így lehúztam a lambda szonda csatlakozóját és tökéletesnek tűnik az alapjárat és a menet közbeni rángás is mintha eltűnt volna. Mondjuk ezt nem merem biztosan kijelenteni, mert volt már rá példa hogy napokig nem jelentkezett a hiba, majd újra visszatért. A rángások ellenére nem érzem erőtlennek, gyorsul is korához képest elég szépen, csak rángat mint a fene közben. Mik a tapasztalataitok, ezt lambda szonda hiba okozhatja? Ezen még az egyvezetékes szonda van. Okoz az nagy gondot ha így használom?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
titko
tag
válasz molnarpeter #56788 üzenetére
Az fb-n azt írják, alatta fekete. Leszedem, ennél csúnyább már úgyse lehet.
-
dethroner
veterán
válasz rob210 #56786 üzenetére
Nem akartam véglegesen így használni, csak pár napig próbaképp. De reggel munkába menet rángatott ismét. Nem olyan sokat és nem olyan intenzíven mint eddig, de rángat. Mondjuk az alapjárat legalább jó, szóval a szonda valamilyen szinten nem jól működik. Pedig tegnap tankolás előtt egy doboz protechtet is nyomtam a tankba. Szondát házilag, pl multiméterrel lehet vizsgálni?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
rob210
Topikgazda
Ne viccelj velem azt vissza kell hajtani.
Be a burkolat alá.
Hőre lágyúl úgy formázod ahogy akarod.
Nekem a kilincseim vannak lefóliázva kivül idestova 3 éve és ott aztán kap hideget meleget de semmi baja.
Nem egy embernek van az a konzol fóliázva
Ez ugyan II es és szerintem csúnya is, de látod, hogy simán megoldható.Renault power
-
Steven
addikt
Hát nem tudom... lehet nem kicsit ideges lennék... felgyújtanám az illatosító céget aki ilyet gyárt ...
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #56786 üzenetére
Mi az, hogy rendes műszaki?
Hogy ott aztán tényleg mindent frankón leellenőriznek és a legapróbb szarságért is megbuktatják?
Akkor ebben az országban nem sok autó közlekedne...
Mégis napról-napra egyre több lesz, főleg ósdi/rossz átlagéletkorra vetítve az autók száma (sajnos), de legnagyobb gond, hogy ezzel együtt még több hülye kerül(t) az utakra, akiknek soha nem adnék jogsit a kezébe!
Amikor én tanultam vezetni, ezeket úgy buktatták meg volna sorban, hogy 10-ből 8 mehetett volna PÁV-ra. De akkoriban azok az oktatók tudták, hogyan kell "tanítani".
Én a 90-es években (főleg a mecseken) versenyeztem is, meg törtem is a ladá(ka)t mikor már a határokat átléptük, de igazából én ott tanultam meg szinte mindent, ami "vezetés", de ettől függetlenül kiváló volt az oktatóm.[ Szerkesztve ]