- Mobil flották
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Xiaomi Mi 9T Pro - tizenegyes!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
it Az USA politikusai sürgetik Kínát és Oroszországot, hogy rögzítsék: csak ember irányíthat atomfegyvereket, AI nem.
-
Végre Steamre tart a Sins of a Solar Empire II
gp A nyár folyamán véget ér az Epic Games Store exkluzivitása és a Valve rendszerében is megjelenik a teljes kiadás.
-
Beúszott az új Black Shark GS3 Kínába
ma A Xiaomi márkája robosztus órának kinéző csomagolásban kínál olcsón aktivitáskövetőt.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Varoz
őstag
Amit te linkeltél az egy automata. De amire gondolok az félautomata. Jawa-n láttam eddig csak ilyet. Akkor ezek szerint a sajátja is maradt.
kuplungolas nelkuli valto letezik-e (nem tartom valoszinunek)
Létezik. Jawa 250-esem van és azon van ilyen. A lényeg, hogy a váltókar egy tengelyben megy végig a másik oldalra ahol amit te bowdennel húzol, ő tolja hátulról, így váltás közben kuplungol is. Egyszerű ám, de elmés megoldás.
Ja és egy 1967-ben gyártott motorról van szó.[ Szerkesztve ]
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
stifi
senior tag
de bazzeg, Te azt mondod hogy _nincs_ különbség egy klasszikus motorkerékpár és egy robogó között. miért nem akarod hogy valami alapján megkülönböztessük őket?
hagyjuk már a köbcentit, a nyelvészkedést, a jogszabályokat meg a forgalmit.igen, motorkerékpár mind a kettő, teljesen igazad van. ettől függetlenül a robogó _MÁS_, mint egy klasszikus felépítésű motor. nem rosszabb vagy jobb, más! elég ha a testtartást nézed, és máris óriási a különbség, halmazok ide vagy oda, valahogy tegyünk már különbséget a kettő között könyörgöm, és én erre mondtam azt nektek (amivel a vita indult), hogy ha valaki motorokat linkel és látjátok hogy milyeneket nézeget, akkor ne ajánljatok már neki robogót. főleg hogy ki is jelentette, hogy azt nem akar!
egyébként meg a robogós az nem egy külön állatfaj, ahogy az autós, gyalogos sem.. ha bárki lenéz bárkit emiatt, saját magát minősíti
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
doc
nagyúr
hol mondtam en ilyen baromsagot hogy nincs kulonbseg?
sehol, sot, pont arrol beszeltem hogy nyilvan mas mint egy naked vagy egy enduro, de attol meg motor (sot, az Integraban pl. ugyanaz a blokk van mint amit a turamotorba tesz a Honda)_MÁS_, mint egy klasszikus felépítésű motor. nem rosszabb vagy jobb, más! elég ha a testtartást nézed, és máris óriási a különbség
ezek alapjan a sportmotor sem motor, mert mas a testtartas, mas a motorozasi elmeny mint a "klasszikus", mondjuk naked motoroknaligen, motorkerékpár mind a kettő
na, ennyi amit en mondok, nem tobb... -
yodamastah
őstag
Nagyon kozel vagyok en is ahhoz hogy vegyek egy robogot. Konkretan mar az eladokat probalgatom, tegnap is teszteltem egyet. Sajnalom meloba jarasra hasznalni a gixxert... Azon felul persze, hogy biztonsag szempontjabol meg mindig a gixxer a legjobb, de nem praktikus.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz yodamastah #8856 üzenetére
Mit értesz biztonság alatt a Gixxer esetében?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
TayRol
veterán
válasz yodamastah #8856 üzenetére
nekem őszig varnom kell valoszinu. de mar megvan a szűk kör.
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #8857 üzenetére
Jo fek/vaz/futomu, nagy kerekek. Sokkal stabilabb minden temponal. Gumit is mondhatnam, mert az a lagy szerkezetu gumi amit hasznalok brutalis tapadast ad, mig egy atlag robogo gumi az egy fos. Persze gumit lehet cserleni robogon is Van meg egy nagyon fontos dolog. A gixxerrel tudok elore menekulni a problemas szituaciokbol. Egy 200-250es robogo ehhez gyenge.
Persze nem feltetlenul igaz ez mindenre. Van egy rakat robogo aminek szuper a futomuve, es sokkal stabilabb mint az atlag. Gilera pl eleg jokat csinal. Egy Nexus tetszene is, de nincs ra penzem... A 200as VRX Runner se rossz, de annal nagyobbat akarok.
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
en sem most rogton veszek, de a szempontok (minel jobb pakolhatosag, amolyan "bevasarlokocsinak" kell, meg most ugy nez ki, rovidebb tavu (2x40 km) bejarasra is lehet hogy hasznalom, a VFR-hez kepest fele fogyasztas azert nem mindegy) elegge leszukitettek a kort nalam is, a szomszedos topicban vegul a Burgmant hoztuk ki gyoztesnek
azert kivancsi vagyok, milyen szempontok alapjan milyen tipus(ok) lett(ek) a kiszemeltek[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz yodamastah #8859 üzenetére
azt sem szabad elfelejteni, hogy egy nagymotorhoz az autósok is teljesen másképp állnak hozzá, mint egy robogóhoz ha meglátják a tükörben. ez is egy tény, de már félek leírni
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Varoz
őstag
De amúgy a topikok közt sem véletlen van külön robogós. Aki ide bejön az nem igazán robogót szeretne.
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
runner 125
nagyúr
válasz yodamastah #8859 üzenetére
Sejtettem az okokat, erre gondoltam én is.
Gumit illetően robogóra az egyik legajánlottabb alternatíva a Michelin Pilot SC Sport.
Ez egy puha keverékű gumi, kb. 8000-et bír ki egy robogón, viszont piszkosul tapad.Teljesítmény; attól függ milyen felépítésű. Egy magasabb 'sportrobogó' normális variátorral iszonyú meglepően tud menni. Mentem már pár nagy motorral, illetve endurval én is, de hidd el, már egy olyan méretű 180-assal is nagyon jól ki lehet lőni minden sebesség tartományban, ami egy városban/agglomerációban megengedett. Az enyém pl 0-ról 8 másodperc alatt eléri a 100-at. Igaz ez 2 ütemű, de teljesen gyári áttételezésű, varitátorral ezen lehet javítani még.
Futóműve szerintem teljesen rendben van, sőt, még kicsit talán keményebb is, így nincs az a hintázós robogós érzés rajta.
Ha, itt jársz Sopron, Szombathely környékén, írj és kipróbálhatod.
Jah látom moddoltál, nah pl enyém is olyan, csak ez még az FXR, 180 ccm, de ezek minden tekintetben nagyon jó kis gépek. Tényleg próbálj ki egyet, ha csekélynek érzed a gyorsulást, kb. 30k-ért lehet szerezni Malossi variátort, ami sokat dob rajtuk, mindamellett, h a fogyasztás nem ugrik meg.
500-as Nexus-om volt 2,5 év évig, az is egy nagyon jó gép, csak a mérete miatt nem az az igazi városba való robogó, ellenben a nyomatékos 1 henger kellemes tol mindenhol.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
doc
nagyúr
válasz yodamastah #8863 üzenetére
figyu, most Veszprem megyebol jarok BP-re heti egyszer-ketszer, az 150-160 km, ahhoz kepest baromi rovid tav
-
TayRol
veterán
nem akarok robogos topicot csinálni itt, de amugy piaggo x8-x9, kymco xciting, aprilia atlantic és esetleg valami yamaha amit kinéztem, 250-300ccm3. 1 személynek kell, városban.
Djuree: nagytestűeknél ritka a 150ccm3 alatti. A 300 nagyon a teteje, de egy kis dinamika nem árt.
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz yodamastah #8865 üzenetére
nekem nincsen jó tapasztalatom a budapesti robogózással kapcsolatban, pedig silver wingen is próbáltam nem csak 125-ös tökömbököm masinán. egyszerűen semmi tisztelet, semmi odafigyelés, úgy vágnak be eléd, húznak rád, mint annak a rendje.
absz tisztában vagyok vele, hogy a nagymotor nyűgös városban rövid távon, meg felöltözni etc.. de inkább ezt vállalom, mint, hogy elbasszanak robogóval. nagymotoron is tud necces lenni, de sokkal ritkábban. rr-rel úgy átvágok bármilyen dugón a hungárián és mindenhol máshol, ahogy kell, autók is lehúzódnak, segítenek. robogó az meg ott küzd a kis kerekeivel meg a buta üléspozíciójával (nincsen amit rendesen szoríthatsz). robogón nincse megfelelő önbizalmam hozzá igazán, mert egyszerűen nem jó ehhez, suta az egész ahogy van, nem lehet egy lapon említeni normális nagymotorral.
természetesen kisvárosban, vidéki városokban gyanítom sokkal nyugodtabban megy ez a történet és ott sokkal inkább van létjogosultsága a robogónak, de budapesten szerintem életveszély a robogózás, ahogy a kerékpározás is.
vagy olyan városokban mint barcelona, róma, firenze.. ahol elmebeteg az összes robogós, de ott a közlekedési kultúrában a kezdetek óta benne vannak ezek.. de budapest az nagyon más történet..
autóval nagyon ritkán megyek belvárosba, pedig most, hogy jó drága a parkolás, van is hely végre, de inkább bkv-ra szállok, még ha büdösek is az emberek, mert nem fürdenek..[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
doc
nagyúr
válasz Integra #8869 üzenetére
robogó az meg ott küzd a kis kerekeivel meg a buta üléspozíciójával (nincsen amit rendesen szoríthatsz)
na nekem pont ilyen fenntartasaim vannak
de szerintem el fogom tudni viselni (anno a Zasszony 50-es, de nagytestu (raadasul negyutemu, az am a szedito teljesitmeny! ) robogojaval jarogattam neha, nem volt vele problemam, meg ha fura is volt nyilvan)pesten meg szerintem minden jarmuvel katasztrofa a kozlekedes
multkor pont akkor neztem oda, mikor egy srac allitotta fel a Margit koruton az eldolt (kis)robogojat, egy hatalmas fekete balna-merci meg odasorolt ele es megallt, gondolom savvaltasnal leszarta a csavokam a tukrot meg a korulnezest, vagy eppen telefonalt -
.mf
veterán
válasz Integra #8869 üzenetére
Ejj, hogy mik folytak itt
"autóval nagyon ritkán megyek belvárosba, pedig most, hogy jó drága a parkolás, van is hely végre, de inkább bkv-ra szállok, még ha büdösek is az emberek, mert nem fürdenek.. "
Hát menj motorral
Motor és bringa, inkább, mint bkv.Tegnapi csavargásom során Érden is átmentem, az ottani nevezetes Lukoilnál 407.9 volt a benya kár, hogy nem sokkal előtte tankoltam
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
stifi
senior tag
én is arrafelé mentem, de én is tankoltam előtte máshol, odáig már nem értem volna el
Martonvásáron volt fasza baleset, csórikám hátulról belehajtott az álló kocsisorba, mentő vitte el.. Megkérdeztem mi volt, meg hogy haza kell-e valakit vinni (2 motor volt + 1 összetört Fazer), de mondták hogy már ők is csak utána értek ide, és az egyik srác faterja esett el, így nem tudtam hozzátenni a dologhoz, mentem tovább haza...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Integra
titán
nincsen bringám
de aztán lehet hogy valami szutykot összedobok, sosem lehet tudnisajnos az a helyzet, hogy 91 dolláron a brent és 72.92 a wti. (2010 decembere óta nem voltak ilyen alacsonyak az árak!)
225 ft-os dollár mellett sem indokolja semmi ezt a rohadt magas árat..
elviekben[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
shiNIN
tag
Érdemes ezt a topikot olvasni. Lett új, pöpec kabátom
De hőségben motorozni nem nekem való, áttérek közlekedésre, elég lassúra ráadásul, béna vagyopk, bizonytalan és szenvedő. Legalábbis óriási a különbség a manapság normál motorozásomhoz képest.
Olvastam a vitát. Gyakorlatilag stifi véleményét osztom, de nem ússzátok meg ilyen röviden.
Hát nemtom, szerintem elég egyértelmű, hogy az emberek teljesen más kategóriába sorolják a robogókat, mint a normál motorokat, bármit is mondjon a jogszabály. Nem is csoda. Alapvető pontokon különbözni szokott a két kategória, bár persze vannak nem annyira tipikus robogók.
Szerintem van motor, robogó és népszokás (Simson ).
A motor egy érdekes, határon mozgó alcsoportja a trike, quad és egyéb nem 2 kerekű járgányok halmaza.
A Goldwing és társait sem mindig tekintem motornak, az igazából egy félbevágott autó, csak nincs teteje és szélességre nagyobb...Totál nem nézem le a robogókat, csak nem az én műfajom, a robogósokat pedig aztán végképp nem, intek is nekik, ha ők is (rengeteg simán kis városi közlekedő van, akik mit se tudnak eme szokásról, így nem kalimpálok nekik előre, ez van. ugyanez a helyzet a simsonos tatákkal).
Asszem az egyetlen csoport, akit lenézek, az az, melynek tagjai tréleren viszik a találkozóra a csillogó Harleyt, motorozni nem motoroznak vele.
Meg persze nem lelkesedem az ön- és közveszélyes idióták iránt, de az nem lenézés, hanem komolyabb dolog, amiben van harag és aggodalom is. -
.mf
veterán
válasz Integra #8875 üzenetére
Pár tankolás árából megoldható
Nekem is kb. 15 éves a bringám, néha csodálom, hogy egyáltalán még megy de ebbe a városba ez is elég, ha ellopják, kisebb kár (szinte a rajta lévő bitangnagy u-lakat többet ér, mint a bringa )Doc: megnéztem kíváncsiságból a Bartókon is, mivel ez nekem sokkal közelebb, gyakorlatilag csak végigmegyek az utcán ott most 411.9 volt, azért a 4 Ft × 9 l = 36 Ft-ért addig nem megyek el
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
shiNIN
tag
Ilyenekre nem emlékszem, amúgyis Alvaro kommunikálta le, valamiért ő volt lelkes s nagyon ráért a munkahelyén
Mindenesetre van és boldog vagyok vele Van benne hely pulóvernek is, szellőzők (az előzőben nem volt), kényelmes nyak (összehúzhatom, nem fojt meg, s így a sisakom bélését sem szedi szét módszeresen a tépőzár), szűkítő pánt meg minden
S az építési engedélyt is megkaptuk, hamarosan lesz motorgarázs.
Az élet néha kifejezetten szép tud lenni egyes pontjain. -
Djuree
félisten
én vettem most egy komoly bringát, azzal járok melóba, napi 28km, járhatnék kocsival is, de kell az edzés, futás helyett most jó, sajna a térdem nem jó az utóbbi 3 hónapban, de most mintha javulna. spórolok is nem kevés benzint így meg amúgyis szeretek bringázni.
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
alvaro
senior tag
Hát, nézd: benzin+karbantartás+bürokrácia+amortizáció, kilométerenként mondjuk 43ft nekem most, tankolok mondjuk 14 litert (280ft)... ha elképesztő nagy árkülönbségről van szó, legyen 20ft, az 6.5km, tehát 3km-re lévő kúttal még megérheti éppen, ha olyan helyen van, hogy jól is essen az extra út, mert amúgy az időm is ott van... szóval nem szoktam kitérőket tenni.
Ráadásul mindezt úgy időzítve, hogy éppen már kevés legyen benne - hát...
Tehát ha nem esik útba, nem éri meg. Ennyi.
ujskodas: passz, bőrnadrágom sose volt, nem tudom, milyen nyavalyái lehetnek.
[ Szerkesztve ]
-
ALI_G
veterán
Erről vélemény? Létezik, hogy ennyiért kiszállítják?
-
doc
nagyúr
hongkongbol tobbnyire ingyen szallitanak (rengeteget rendeltem mar HK-bol)
lehet hogy ez engem is erdekelne, ugy vettem eszre hogy a 'tesco gazdasagos' kereknyomasmerom nem tud 2 barnal tobbet merniMOD: de akkor mar ez jobban megeri szerintem (bar az ertekelesek alapjan gyengebb minosegu, szoval lehet hogy annyira megsem - meg ha belul ugyanaz is van bennuk )
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
na, végre kaptam szabit 29-re, most már csak az idő legyen jó kecsón
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Varoz
őstag
Hagyományos analóg nyomásmérőnél nincs jobb.
DjureeMert egy ilyen futurisztikus digitális kütyüt jobb?
[ Szerkesztve ]
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Varoz
őstag
Igen azt olvastam. De én akkor is analógot keresnék.
Nekem egy LADA-ból kukázott van.Amúgy a ti motorjaitok hány légkörön üzemelnek?
[ Szerkesztve ]
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
.mf
veterán
válasz ujskodas #8885 üzenetére
Ha egy cordurában dögledezel a melegtől, akkor egy bőrben méginkább fogsz
Azt nem a kényelemért, hanem a védelemért hordjuk.
De bevallom, nekem a bőrkabát + bőrnadrág együtt annyira kényelmetlen, hogy csak pályázásra szoktam felvenni, különben csak térdvédőt veszek fel egy erősebb farmerre.Amúgy nem értem, mi ez a nagy panaszkodás. Én az utóbbi napok hőségében is szinte minden nap motoroztam, bőrkabát s alatta gerincprotektor, fejemen is maszk a sisak alatt, nem fáztam, de ki lehetett bírni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
yodamastah
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen