- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Netfone
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPaden is vége az App Store monopóliumának
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
gp Úgy tűnik, hogy egyre több sötét felhő kezd gyűlni a játék körül a Sony döntése miatt.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DJGABI
addikt
válasz KTMHobby3 #78351 üzenetére
váltós gépekhez képest sztem a robogók többet vannak magas fordulat tartományban, meg ahogy kolléga is írta árban nem sok a diffi, meg ez nem is kokszol annyira stb stb... én azt rakok bele
(#78352) grobi007 pont az oldalon írták [link] hogy amennyivel drágább a 100-as fogyasztásba hoz annyit. én hagyományos 95össel tolom
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
d@vee
őstag
válasz DJGABI #78353 üzenetére
"amennyivel drágább a 100-as fogyasztásba hoz annyit.
Ez nem teljesen igaz. Legalábbis nem úgy, ahogy te írod.
Gép meg csukló függő. Elkezded írni a km-eket, akaratlanul is kultúráltabban mész, egyből megmutatkozik a fogyasztáson és azthiszed 100-as benzin miatt.
Én is irogatom már egy ideje, de abszolút ugyanaz fogyasztásban a 100-as mint a 95-ös (mindig 90%-os gázzal megyek). Sokkal tisztábban megy, hallatszik a hangján is a különbség, megéri ha az ember nem fillérbaszó.[ Szerkesztve ]
Ja
-
KTMHobby3
tag
válasz DJGABI #78353 üzenetére
Az én motorom váltós, de 9 ezer fölött forog, mert szeretem ha megy a gép. Azt olvastam a 2T olajokról hogy 10 ezer alatt jó a félszintetikus is. Én most azzal járok (Repsol Moto Scooter 2T), de lehet hogy váltok fullra. Legutóbb ÖMV 100-as benzint vettem, de nem azért, mert jobb, mint a 95-ös, hanem mert nem romlik meg, sokkal tovább eláll. Nem okoz lerakódásokat, ezért biztonságosabb.
-
Topikgazda
válasz #89309696 #78346 üzenetére
Hát, pedig akkor az lenne a kézenfekvő ha megnéznéd legalább, hogy milyen állapotben van az a kontraszt.
A csapszeget nem kell megkenni semmivel sem.(#78348) grobi007 A teljesen gyári 2T robogóba is belemehet full szintetikus csak olyat kell választani, ami már viszonylag alacsony hőfokon is elég. Ez azért fontos dolog, mert ha egy olyan versenyolajat választunk amit valami ökör nagy fordulatra, és ezáltal nagyobb égési hőfokra terveztek, akkor az lesz a vége, hogy ugyanúgy lerakódik mintha valami gagyi ásványi olajat használnánk. Ezért szoktam rendszeresen ajánlani itt a castrol power 1 racing 2t olajat, mert ez a teljesen gyári robogótól egészen a közepesen tuningoltig megállja a helyét.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Zoli bácsi
őstag
Most hogy erről beszéltek (2T olaj).
A vadiúj, 4T Liberty benzinjébe is öntöttem minimális (1:150- 1:200) 2T MOL szintetikus olajat. Régen valahol olvastam hogy bejáratás idejére nem hátrány. Mondjuk az 1989-ben megjött Lada 2105 bejáratását végeztem így, az első két tankba tettem 2T olajat. Aztán most eszembe jutott, hogy azért azóta nagyon más a technika. Elvileg a katalizátort nem bánthatja, mert 2T mocik is katalizátorosak, és gondolom ekkora mennyiségben kokszolni sem fog. Maximum felesleges.... Mi a véleményetek? -
#89309696
törölt tag
válasz Zoli bácsi #78358 üzenetére
Felesleges, a napi használat adja meg a kopás 99%-át, nem érvényesül mellette semmi óvó intézkedés. Bejáratásnak sincs már akkora jelentősége, előrehozott első olajcsere meg kicsit visszafogottabb használat az első ezer Km-en.
[ Szerkesztve ]
-
tothferenc
senior tag
Tudnatok ajanlani valami normalis, nem horror arba kerulo ledes indexet?! Akar itthonrol, akar kintrol, ami normalis fenyerovel bir. Nem vagyok hajlando megvenni a gyari motowell-t 7500/db aron. Amit anno rendeltem kinabol ledest, ma vettem eszre, hogy a fele egyiknek sem vilagit. Probaltam forrasztani, de eleg vekonyka a nyaklap, le van szakadva a laprol a vezetoreteg.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
KTMHobby3
tag
válasz tothferenc #78360 üzenetére
Index lámpára gondolsz? Feldobnál egy képet a mostaniról? Meg ha lehet a belsejéről, ahol a ledek látszanak. Tudnák segíteni, de ahhoz az kell hogy Te is akard.
-
Rivaul
addikt
Nem tudtam mennyire hiányzik a szerelés. Ma szétborítottam az amicot teljesen. Elpucoltam, átnéztem, összeírtam mi az ami s.o.s cserés és mi az ami rá ér. Ehhez a lendkerékhez volt pont gyári leszedőm. Mondom de jó, azzal nincs szívás. Nah az anya nem ledobta a kulcsot? Két ujjam félig leszakadt ahogy odavágtam a vázhoz 😄 Akkora darabokat kihasított hogy rohantam kivágni a vadhúst míg a sokktól nem éreztem. Ebbe a pillanatban tudtam hogy visszatértem a kismotorok világába 😂 A lényeg hogy nem kell sok minden, egy tízesből meg van ami kell. Minden más már csak plusz lesz később ami max az élvezetet szolgálja. Amúgy ez az álló blokk nekem sokkal szimpatikusabb mint a fekvő valamiért. Talán mert kényelmesebben hozzáférhető.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
grobi007
tag
Kedves Fórumtársak!
Elnézést a sok kérdésért, azt hiszem sűrű vendég leszek errefelé mostanában
Megvettem tegnap életem első motorját 30+ évesen, hogy megtanuljak motorzni, megtapasztaljam hogyan fekszik ez nekem. Egy Kymco Super 9 2T járgányt vettem, 70cm3 hengerrel, most lett teljesen felújjítva.
Kérem, segítsetek, az alábbi helyzettel mit lehet kezdeni?
Voltam ma estére vele motorozni egyet és azt tapasztaltam, hogy amikor nagyobb lendülettel bemegyek a körforgalomba, egy kicsit lelassítok a körforgalom előtt és benne, aztán miután kimegyek, húzom neki és alig bír menni, olyan mint amikor autóval nem váltok vissza. A leggázabb akkor volt, amikor a körforgalom után egy felüljáróra kellett felmennem, már majdnem megáltt felfelé menet, aztán egyszer csak - mintha visszaváltott volna - erőre kapott aztán ment felfelé ezerrel.
Van erre valamilyen felhasználói trükk, mit csináljak ilyenkor? Vagy lehet rajta állítani valamit, hogy hamarabb "visszaváltson"?
Előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
SoulReaver
veterán
-
grobi007
tag
válasz SoulReaver #78364 üzenetére
Egyébként jól megy, jól gyorsul. De ez nem manuális váltós, nincs rajta kuplung.
-
SoulReaver
veterán
válasz grobi007 #78365 üzenetére
Komolyan? Azt hittem, hogy kézi váltós. Bocsi, akkor nem okoskodok inkább...
Szerk:
Tisztában vagyok vele, hogy mit írok. Attól, hogy nem kézi váltós, még van benne kuplung..
Így nehéz lesz segíteni, ha nem vagy tisztában a motorod/robogó műszaki felépítésével...
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz grobi007 #78365 üzenetére
Dehogy nincs Az viszi át a hajtást a hatsó kerékre. Röpsúlyos kuplung van ezeken. Egy picit kezdj el olvasgatni miként is működik a 2t robogók hajtása, mert addig nem profitálsz a tanácsokból amíg az alapokat nem latod legalább.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
grobi007
tag
válasz SoulReaver #78366 üzenetére
Bocsi, nem vagyok benne annyira, hogy magam megszereljem. Azt gondoltam, lehet csak user error, van rá valami trükk.
Ha szerelni kell, akkor az nem fog menni egyedül. Esetleg tudtok Üllőn vagy a környéken jó szakit, aki be tudja jól állítani? -
Rivaul
addikt
válasz SoulReaver #78368 üzenetére
Nem A kuplung röpsúlyos. A nyitási fordulatot szabályozzák a kisrugók hogy mikor feszüljenek a pofák a haranghoz.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
grobi007
tag
válasz SoulReaver #78373 üzenetére
És hogyan lehet orvosolni, hogy hamarabb nyisson?
-
energy4ever
addikt
válasz runner 125 #78375 üzenetére
O hozza fuzodik a felhasznaloneved?
-
runner 125
nagyúr
válasz energy4ever #78376 üzenetére
Nem pont ehhez, mivel ez 180 2T. A nick kb 20 éves, amikor az első forumokon beregeltem, ezt adtam meg, aztán maradt itt is ez.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#89309696
törölt tag
válasz grobi007 #78369 üzenetére
Nekem ugyanez a baja a motornak, a kontrasztrugóm kicsit meggyengült már és beejti a szíjat, hamar kifut a szíj magasabb-, esetleg végállásba is. Én mondjuk tudok szerelni csak szerszámom nincs a kontrasztrugóhoz hozzáférni, csak a görgőkhöz tudok. Úgyhogy ideiglenesen könnyebb görgőkkel (6.5g -> 6.0g) enyhítem a tünetet, aztán majd később foglalkozom vele, muszáj valamivel melóba járnom, így is már több nap kieset, mert mást is szerelni kellett.
[link]
A variátor, CVT, röpsúlyos, fokozatmentes, sokfélének becézik. Ez mondjuk egy tuning példány, de a működés rajta van.
Első tárcsában görgősúlyok vannak, ezek a fordulat emelkedésével kifele szorulnak és az ívelt járatuk miatt a szíjtárcsa két különálló részét összetolja, a szíj külső átmérőre jut és gyorsabban hajtja a motort.
A görgőknek kell ellenállás (+ a szíj feszesen tartásához is), különben rögtön kivágódnak szélsó állásba és a motor nyög. Ez a kontrasztrugó, ez van a hátsó tárcsa alatt. Ezek idővel megpuhulnak a sok összenyomás és kieresztés miatt, ilyenkor előbb engedi a szíjat, mint kéne.
A görgők és a kontrasztrugó együttes hangolása adja meg a helyes beállítást. Ezzel vagy pepecsel az ember, a szerelő, vagy ki kell keresni mi van benne gyárilag és azt beletenni vagy totózni ahogy én, aztán vagy jó lesz vagy nem.A kuplung kicsit külön téma, a hátsó tárcsánál van az is, annak a rugója csak azt határozza meg mekkora fordulaton csapódjon ki és zárjon, minél magasabb annál bikábban meglódul a motor, de csak állóhelyből, utána már semmi szerepe.
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz #07746304 #78378 üzenetére
"Milyen motor lehet ez?" Ez egy gyerekeknek valo cross kinezetu segedmotoros kerekpar.
Jogositvany nelkuli vezetes, Kotelezo biztositas neluli vezetes, valamint akar meg kiskoru veszelyeztetese is ramondhato.
De szerintem ez normalis. Tanuljon csak meg motorozni a kissrac! Inkabb most kezdje el, mint jogsi utan az ezresen! Kiskoromban 6. szulinapra kaptam az elso motorom. (malaguti grizzly 10), majd kicsit kesobb egy Eton Viper 90 quadot. Ezeknek a hasznalatahoz valo palyara enis uton gurultam ki faterek motoros kiseretevel. Ha messzebbre mentunk motorozni, akkor pedig egy dobozos sprinterben szalitottuk a jarganyokat! -
DJGABI
addikt
válasz energy4ever #78370 üzenetére
Daelim Roadwin 125-ön volt, az olyan 100-110 körül kifulladt. Illegálban örültem annak is mint majom a farkának. Elvileg 13 lovas volt, 5 sebis, meg ugye az idom nélküli.
De végülis a pilótától is függ, ha vékonyabb vagy szerintem simán elképzelhető. Főleg a GPS-es adat, egy hosszabb áttétellel, meg gondolom azért Suzukinál kihegyezték.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Topikgazda
válasz grobi007 #78363 üzenetére
Szia!
A leírás alapján tuti biztos, hogy valamiért vagy az első (variátor,) vagy pedig a hátsó (kuplung felőli) tárcsád szorul. Amikor nagyobb sebességről hirtelen lefékezel, majd amikor próbálnál újra kigyorsítani akkor az történik, hogy azon a nagy áttételen marad a motor mielőtt elkezdtél fékezni, és ezért nem akar utána menni. Egyébként teljesen jól leírtad, ez épp olyan, mintha manuális váltós kocsival vagy motorral nem váltanál vissza, hanem ugyanazzal a nagy sebességfokozattal akarnál továbbmenni. A hiba kiküszöböléséhez sajnos mindenképp le kell venni az oldaldeknit és átnézni a teljes hajtást.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz energy4ever #78370 üzenetére
Ha 2T lenne, akkor sima ügy, de mivel 4T hát a fene tudja. De gondolom te is inkább a gps adatot veszed hitelesnek...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
energy4ever
addikt
válasz sityupityu #78384 üzenetére
Persze! De az a 8km/h csalas nemis sok.
Tuti, hogy kamu az a 11KW. Maskepp hogyan veri le gyorsulasban, es vegsebessegben is a konkurenciat?[ Szerkesztve ]
-
grobi007
tag
válasz sityupityu #78383 üzenetére
Köszi! Tudtok esetleg jó szakit ajánlani Üllő közelében? (Pest megye vagy Budapest).
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #78368 üzenetére
Valahol a kuplung is annak tekinthető, hiszen a centrifugális erő hatására engednek a kisrugók, és ezáltal mennek ki a pofák a harang felé.
(#78386) grobi007 Én sajnos nem tudok, mert vidéki vagyok. De van itt pár Budapesti, biztos tudnak majd segíteni.
(#78375) runner 125 A féltve őrzött kincs
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
#07746304
törölt tag
válasz energy4ever #78381 üzenetére
+nyogo83
Köszi szépen
-
Dtomka
veterán
Már korábban írtam, hogy robogót szeretnék venni. De most lett aktuális.
Szerintetek az alábbit érdemes lenne megvenni? Én sokalom a km-t...
Köszi a választ! [link] -
Topikgazda
válasz energy4ever #78385 üzenetére
Hát, padra kéne tenni, ott kiderülne.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KTMHobby3
tag
válasz tothferenc #78372 üzenetére
Ettől féltem. Ez egy gyenge megoldás. Messze van attól, ahogy egy 21W-os hagyományos izzó világít. Ahhoz 3W-os led kell, aminek erősebb a fénye, mint a hagyományosé. Ha ragaszkodsz a formához, akkor 3 db. 1W-os leddel meg lehet csinálni. Nem probléma, itt nálunk a barátom boltjában 150 Ft-ér meg lehet venni darabját.
-
#89309696
törölt tag
válasz Dtomka #78389 üzenetére
Napi munkába járás 10Km-re, 4 éven át. Szerintem nem sok, a Keewayekre írják, hogy 20-30 ezret elmennek, ha vigyáznak rá. Egy ilyennek (nemkínai) akkor a dupláját tudnia kell.
Szerintem itt is érvényes ugyanaz, mint az autóknál, próbakörre kell vinni meg átnézni alaposan.[ Szerkesztve ]
-
Dtomka
veterán
válasz energy4ever #78390 üzenetére
Persze, ki nem?
A kérdés továbbra is az megérné megvenni?
köszi a választ!(#78393) Fehér Farkas
Igaz, köszi neked is a választ!
A korábbi modelleknél a villa más volt, ennél már gondolom változott. Ez +1 jó tulajdonság igaz?[ Szerkesztve ]
-
tothferenc
senior tag
-
KTMHobby3
tag
válasz tothferenc #78395 üzenetére
Meg tudod csinálni hogy erősebb legyen a fénye, mint a hagyományos 21W-os indexé. Nekem sikerült, miért ne sikerülne Neked is. A lényeg hogy 2x3W-os led villogjon oldalanként. Így néz ki a komplett index:
-
tothferenc
senior tag
-
KTMHobby3
tag
válasz tothferenc #78399 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest