Keresés

Aktív témák

  • tocsa

    senior tag

    A GPU-rol en inkabb T'n'L-re es 3D-re asszocialok, mint 2D-re. A topiccim szerintem nem teljesen jo, de mind1.

    Tehat tueles 2D kephez ugye total nem a GPU (T'n'L, texturazo egysegek, pixel es vertex shader pipeline-ok, egyeb pipeline-ok) a lenyeg, hanem inkabb a korites. Elsosorban a RAMDAC teljesitmenye es minosege fontos. Minel gyorsabb a RAMDAC, annal jobb, mert a teljesitmenye vegenel romolhat a minoseg

    (bar most a 2. monitorom egy hotregi ATI Rage IIc+DVD-rol megy (Mach64 mag, 2mega EDO RAM), 200MHz RAMDAC, de 1024*768*16bit@100Hz hajtom, ami 180-190 MHz RAMDAC teljesitmenyt igenyel a kartyatol, de megis eles a korabbi S3-hoz kepest).

    Namost a sebesseg nem minden, a benne talalhato DA atalakitok minosege is lenyeges. Fontos, hogy a kep zavarmentesen keruljon ki a kabelre, tehat minel kevesbe zavarjanak be elektronikus reszek, ehhez megfelelo PCB design es jo minosegu egyeb alkatreszek kellenek a zsugara. Ez az, ami jo a Matroxnal es az ATI-nal. Megjegyzem, a RAMDAC ma mar legtobbszor integralt a GPU-ba.

    Mivel DTP-re kell neked, ezert nem eleg az, hogy ''szepek'' a szinek, hanem tokeletesen valosaghueknek kell lenniuk. Mivel mindig szed fel a jel valamilyen zajt, nemlinearitast, meg a monitornak is van nemlinearitasa, ezert neked az is fontos, hogy a driveren keresztul lehessen kalibralni gamma korrekciot, szinhomersekletet, stb. A matrox driverekben ez szinkomponensenkent megteheto. Az ATI-nak is szofisztikalt drivere szokott lenni (ezen a RageIIc-n nemtom megnezni, mert Win-es driverrel van fenn).

    Persze mivel meg a monitort is lehet allitani, meg minden, ezert korrekt esetben meromuszerrel lehet osszekalibralni mindent.

    Udv!

Aktív témák