- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Digitális detox a Nokiától
- DIGI Mobil
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- AGM M7 - elnyűhetetlen okostojás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Nekem kéne mert kevesebbet enne és jobban menne mint ez a szar
Mégse kéne mert nem friss sync-es.
[link] Ez pl azt se tudja mit árul, powershift-esként van fent, de nem automata (nem is tudom volt-e automata ST )[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
szotyika77
aktív tag
Sziasztok!
Néztünk ma egy 2016-os évjáratú Ford Fiestát, és az első lökhárító alján mintha rozsdafoltot láttam volna. Nem volt nagy folt, kb 2mm átmérőjű, de a világos színű autón észrevettem a barna színű kerek foltot. Melléklek egy képet, kb ott található, a fekete és a fehér elem találkozásánál. [kép]
Lehetséges-e az, hogy a műanyag elem rozsdásodjon?Előre is köszönöm!
Üdv! -
válasz gergo5991 #173888 üzenetére
Itt 40% kedvezményt kap a szerelő unix/bárditól, ha nem pofátlan, akkor nem számol rá, hanem a szerelést dobja rá, itt is kauffertől felébe meglenne
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz szotyika77 #173904 üzenetére
Ez most vicc, vagy komoly? Remélem komoly, mert viccnek durva lenne
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz szotyika77 #173904 üzenetére
-
#89309696
törölt tag
válasz szotyika77 #173908 üzenetére
Nem csavarral van ott rögzítve és a csavar rozsdásodik?
-
Chereiose
addikt
válasz #89309696 #173892 üzenetére
Én is jelentkezem
Kb én is ilyen tanácstalan vagyok, egyszerű Polot nem lehet olyan helyre kb elvinni, ahol korrekt áron megcsinálnának rajta egy olajszervizt, alaphangon kifizetek mondjuk 35k-t rá szerintem majd, és akkor azt sem tudom, hogy milyen márkájú olaj, szűrők kerültek bele, számla helyett meg a jobb helyeken adnak egy munkapapírt, ahol szintén nem szerepel rajta, hogy milyen olajat meg szűrőt rakott bele. Ráadásul meg pl a 15 ezres olaj, amit a Bárditól rendel be, az valószínűleg neten kerül kb 7 ezerbe, szóval dupla áron megkapom a rakás szart, ha meg esetleg én vinnék saját olajat, szűrőket akkor gondolom ugyanúgy kihozná még drágábban az óradíjával, és akkor sem tudom leellenőrizni, hogy valóban azt az olajat rakták bele, vagy szépen lenyúlta magának, simán el tudom képzelni az utóbbit, bizonyítani meg nem is tudnám, de ugye mint írtam ellenőrizni sem. Jobb esetben örülök, ha egyáltalán frissre cserélik
Másik történet ehhez kapcsolódóan, hogy amiről most beszéltem szerviz azokkal rakattam bele előre januárban új betéteket, tárcsát, mert úgy nyikorgott a betét mint az állat. Erre mint most júliusban kiderült (mert akkor elvittem egy másik szerelőhöz itt Érden), hogy a leggagyibb Mintexeket tette bele (lapon szintén annyi szerepelt, hogy fékbetét+tárcsa ,a márkáról nem tudhattam semmit, meg hát arról is kamuzhat akármit, én annyira úgy sem vagyok képben melyikek a jó autós alkatrészek), ezek a mintexek már rá 1 órára rosszabbak voltak mint az előzőek. Aztán most júliusban vittem el a másikhoz aki korrektnek tűnik, de ő is elkért munkadíjnak 20 ezret a betét cserékért és hátul a fékmunkahenger cseréjéért.
Tehát mostani olajperiódusomnál ebben a hónapban megint választhatok, hogy a régi helyen a leggagyibbakat belerakják mondjuk 35K körül, vagy a másik helyen dupla bárdis áron a jobbat mondjuk 50k körül (Golf Plus 1.9 tdi-ben is Motul olajjal és filtron szűrőkkel elkért 55k-t)...Ha lenne ismerősöm ehhez aki ért hozzá, inkább elvinném a netről fele annyiból rendelt cuccokat és megcsinálnánk, de hát nincs Műszakim is lejár, azt is inkább magam viszem már el 20k körül, mert gondolom abból is lenne 35k ha szerelő intézi.
[ Szerkesztve ]
-
válasz szotyika77 #173908 üzenetére
Bogár volt az
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
,
addikt
válasz freeknight #173868 üzenetére
Szerintem nagyon drága helyeken vásároltok mindketten. Nekem a B Vectrába a gyári olajszűrő 800-900 Ft körül volt eddig mindig, az utángyártottak 400-500 Ft körül kezdődtek, de a Mann is csak kb 1000 Ft körül szokott lenni.
Pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő is 1000 Ft környékétől szokott kezdődni nagyságrendileg, a Mann +1000-1500 Ft, de a legolcsóbb és a Mann között van egy rakás használható márka még.
Vezérműszíjkészlet kb 15ezer Ft (szíj+görgők, INA), vízpumpával együtt kb 25ezer Ft szokott lenni.
Gyakorlatilag bármiről is van szó, szinte mindig drágább maga a munkadíj, mint az alkatrészek árai. -
Chereiose
addikt
válasz molnarpeter #173915 üzenetére
Érd vagy környéke.
-
6030D
Ármester
válasz #89309696 #173892 üzenetére
Nemrég nyitott szervizt a dakaros motoros srác Vácon, ingyen hozzák ide az olajshopos rendeléseket, ezért voltam benn. Ott a pultnál ki van írva, hogy hozott alkatrésszel nem dolgozunk. Alá: "Étterembe is viszel húst, hogy süssék meg?"
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
#89309696
törölt tag
-
whitezo88
nagyúr
válasz 6030D #173919 üzenetére
Épp hoztam el közelmúltban az autómat, volt bent egy másik, álláson. Épp a tulajt hívta a szerelő, hogy sikerült 2 balos stabpálcát hoznia ... ami ráadásul filléres alkatrész, nem tudom miért nem jó a hozzáértőre bízni. Oké hogy van nekik százaléka rajta, de hozott alkatrészre nem szívesen vállalnak garanciát eleve. Hoznak egy totál gagyit, kiszakad, kár lesz, aztán megy reklamálni.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz 6030D #173919 üzenetére
Mondjuk én, mint leendő kuncsaft egy ilyen kiírás elolvasása után szó nélkül fordulnék és jönnék ki. Én adom a pénzt, nekem dolgoznak, rám nézve ez sértő, keresek másik műhelyt.
Persze megértem, hogy nincs kedvük a user által rossz méretben vásárolt termékkel szopni vagy mert így nem tudják lenyúlni a kedvezményét, de ezeken a dolgokon a vicceskedő beszólogatás nálam csak ront a helyzeten annak tükrében, hogy még fizetek is érte.
-
nagyúr
Ma olvastam a fészbúk s-max csoportban, hogy a dízelek is szeretik a hűtőfolyadékot. Meglepve olvastam, és azon gondolkodtam, hogy ez nem az ekobúszt kiváltsága?
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
szabonagyur
félisten
válasz #89309696 #173922 üzenetére
A szerelőnek joga van ezt kirakni és teljes mértékig megértem.
Múltkor mesélte szerelőm, hogy vittek hozzá autót, hogy gumi csere de hozott helyette másikat.. még az átmérő sem stimmelt. Sajnos a legtöbb esetben ennyire jó alkatrészt visznek oda.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
whitezo88
nagyúr
válasz szabonagyur #173924 üzenetére
igen, és akkor meg plusz idő mert lehet várni amíg jön a jó... mint üzletkötő, azt tartjuk mi is, nem kell minden ügyfél minden áron. Ha problémázik, viszlát. Ott vár a következő.
-
6030D
Ármester
válasz #89309696 #173922 üzenetére
A Toyotát, meg a Hondát nekünk egy nagyon jó fej srác szerelte/szereli, benne megbízunk, korrekt, például ha kérem, akkor felhív, hogy mennyi az alkatrész, miután kinézte, és mehet-e a szerelés. Volt olyan, hogy felhívott, hogy még valami kopog (talán egy szilent volt), ha már itt van, kicserélheti? 1500 Ft. Na vele is beszélgettünk erről, azt mondta, hogy ő megérti az embereket, csak az emberek nem értik meg azt, hogy ha szét van bontva mondjuk egy futómű fenn az emelőn, és kiderül, hogy valami nem jó, akkor ő 1-2 órán belül kicserélteti a saját vásárolt termékét, de a hozottat nem. Letenni és a műhelyből kitolni nem tudja a kocsit, hogy használja másra az emelőt, tehát a műhely rezsi órabére egy emelőn álló kocsira megy. Azt ki szabad fizettetni a tulajjal?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
,
addikt
válasz #89309696 #173920 üzenetére
Így van, el lehet akár a vételár többszörösét is, ha valaki nagyon belenyúl.
Nekem mondjuk szerencsém volt, 16 év alatt, mióta nálam van, a legdrágább "alkatrész" költségem egy komplett motor megvásárlása volt 80ezer Ft-ért.
(19 éves korában megadta magát a hűtő, menet közben kettérepedt, a víz pedig azonnal távozott belőle. Hűtőfolyadék szintjelző nincs az autóban, a vízhőmérsékletjelző pedig azt az állapotot mutatta, amin utoljára állt, amikor még vízzel érintkezett. Semmi tünete nem volt, hogy valami baj van, de az autó egyre gyengébb lett. Mire félreálltam a következő faluban, már késő volt. Az ülésfűtéstől az elektromos napfénytetőig, a digitális automata klímától az elektromos/fűthető tükrökig, az ABS-től a kipörgésgátlón át a 4 légzsákig minden van benne, de hűtőfolyadékszintjelző sajnos nincs. )[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Chereiose #173912 üzenetére
Én az ilyen olajcsere témát már rég elengedtem, hogy szerelőnél legyen. Pont emiatt, hogy hozott alkatrésszel nem szeretnek dolgozni, de én meg ragaszkodok egy adott típusú olajhoz és szűrőkhöz.
Inkább kibérelek egy szerelőállást a szereldmagadnál 1 órára 3000 Ft-ért és megcsinálom ott.
-
6030D
Ármester
válasz Chereiose #173928 üzenetére
Voltunk olyannál is, ráadásul a család ismerőse a tulaj. 15 éves Corolla fékbetét/tárcsa csere, meg valamit az első lengéscsillapítónál kellett csinálni, 160e Ft... Utána csikorgott a fék, 4x vittem vissza, nem tudták megcsinálni, ez ilyen tárcsa/betét kombó. Két gumicserével később vettem észre, hogy a felütközésgátló lent van rugótányéron, és szétverte a porvédőt. Mentem az akkori normális szerelőmhöz, ok, kicseréli mindkettőt. Azt mondja jót szívtak vele, mert be volt rohadva a felső csavar, ezt meg csak úgy lehet szétszedni, hogy mindent lehúzkod a gátló száráról. Nem is érti, hogy hogy szedték ki előtte, de szerinte sehogy, mert a felütközésgátló félbe volt vágva, és oldalról ráhúzva a szárra, talán megragasztották valamivel, ha egy évet kibírt.
Egyszer hűtőfolyadék cserére vittem hozzájuk (már nem tudom, azt miért nem én csináltam, mindegy), leengedték, feltöltötték (ott voltam mellette), 18e Ft. Mondom mi? Hát hogy piros kell bele, meg a mittomén... jó'van, akkor el kell mennem pénzért, a kúton 5000 egy kanna, gondoltam a 10-es elég lesz... Visszamentem, már a főnök jött, hogy bocsi, a srácok félrenézték, jobbat tettek bele, mint ami a tiédbe kell , csak 12e Ft lesz. Ok, itt van, szevasz.
Fél évvel később találkoztunk valami fesztiválon, akkor odajött, hogy majd szóljak, hogy ha viszem legközelebb, akkor 5000 Ft-ot még levonnak, mert haverok vagyunk. Azóta még megvan ez a kuponom, de nem is mostanában használom fel.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
,
addikt
válasz szabonagyur #173924 üzenetére
Van, ahol ezt úgy oldják meg, hogy dupla árat számolnak fel munkadíj gyanánt hozott alkatrész esetén.
-
Biqci
aktív tag
válasz 6030D #173919 üzenetére
Ez jó kiírás, tetszik
Ilyen amúgy nálunk elképzelhetetlen, mert a szerviz feladata az alkatrészek beszerzése. Alkatrész üzlet is, legalábbis ami komoly, csak egy van, az is csak szerelőknek és szervizeknek, utcáról beeső emberekkel nem is foglalkoznak. Így marad a netes rendelés ha valamire szükség van...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Chereiose
addikt
válasz 6030D #173931 üzenetére
Na az komoly történet, meg az árak is...Nekem amit írtam a történetemben ugyanez volt a fékkel, tehát így 6 hónapon belül 2x cseréltettem a betétet, mert beletették a szar Mintexet nyikorogni. Arról a szervizről még olyan is volt, hogy közben kitalálták a motortartóbak cserét, amiről nem szóltak, én meg csak vártam már, hogy mikor lesz kész és mikor mehetek érte (péntek volt) majd miután ÉN felhívtam mondta, hogy csak hétfőre lesz meg mert a bárdi nem vitte az alkatrészt. Szóval minden megkérdezés nélkül cserélgettek igazából mindent, ugyanez volt a lengéscsillapítóval is korábban, utólag szólt, hogy "ja folyt már inkább cseréltük", az is 50k volt. Igazából az árakkal nem vernek át, mert a bárdi áron adják, csak hát ugye maga a bárdis ár magasabb mint bármilyen netes boltban vagy a bontóról nem is beszélve, 16 éves autóhoz már inkább amit tudok a bontóból fogok keresgélni nem új árakon...
Qtya123: Jó gondolat, én is tudok róla, hogy van ilyen, csak nem igazán értek a szerelés részéhez
[ Szerkesztve ]
-
-
forceberg
veterán
válasz Qtya123 #173930 üzenetére
Ez nagyon egyszerű, az utolsó utáni bőrt is le akarják húzni a kuncsaftokról.
Jártam már úgy, hogy a nagy márkamágusnál nem a kocsihoz való lengőkar volt...
(azóta máshoz is járok a kocsikkal)
A műszaki analfabéta meg tényleg ne akarjon alkatrészt vinni, csak általában pont ezek hiszik, hogy mennyire értenek hozzá (ja, mert a webshop kidobta a motorkódra )Az éttermes hasonlat meg nem jó, egy szerelő nem főz és vegyíti össze különféle módozatokban az alkatrészeket. A szerelő max. a téliszalámis zsemlét csinálja, ami akkor is téliszalámis, ha a Picket teszi bele 2x-es áron, meg akkor is, ha az általam egyébként jobban szeretett, magam vitte Herzet.
(#173936) Scorp2011: aztán hogy mondod meg, hogy mi miatt ment idő előtt tönkre valami?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Chereiose
addikt
válasz forceberg #173937 üzenetére
Engem az zavar mèg, hogy egyik nem kèpes valami számlàt adni legalább, ahogy írtam èn nèha annak is örülök, ha legalább munkalapot adnak, amit el tudok tenni ès így felírkálás nèlkül tudom, hogy mit mikor cserèltek. Ilyen lehúzó árakkal vicc, hogy rendes számlát sem adnak. Kedvencem volt mikor 1 ezressel többet adtam, nem tudott visszaadni a heves zsebben turkálás után, aztán arc rebbenès nèlkül nyúlta le a visszajárót is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz bandus #173940 üzenetére
Nem voltam még a szereldmagadnál, de gyanítom, ott ilyen tartályba lehet ereszteni, amit az üzemeltető ürít bizonyos időközönként a környezetvédelmi szabályok betartásával.
Ha meg mégsem, akkor viszel magaddal karnisztert, amit a művelet befejeztével ott hagysz egy erre kijelölt MOL kúton.
szerk.: Jól gondoltam, 1:46-nál látszik a bal hátsó sarokban.
[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
válasz forceberg #173937 üzenetére
Nem értem a kérdésed, pont azt írtam, hogy a vitt alkatrészre nem vállalhat garanciát, de az elvégzett munkájára igen. Magyarán ha odaviszed mondjuk hűtőt cseréltetni, akkor ne úgy adja már vissza, hogy folyik az autóból a víz, mert a hőgombát nem húzta meg rendesen, vagy épp nem csavarta rá rendesen a kiegyenlítő tartály fedelét, stb. Esetleg ha odamész olajcsere miatt, ne öntsön már az előírt 4 liter olaj helyett 5 litert a motorba csak azért, mert annyi volt a flakonban. Esetleg ne legyen levegős a fékrendszer egy fékfolyadékcserét követően, stb. (Lehet, hogy ezek amatőr dolgoknak tűnnek, de ezeket simán elkövetik, sőt, ennél sokkal cifrább dolgokat is, akár márkaszervizekben is.)
-
#89309696
törölt tag
válasz focvis #173926 üzenetére
Normális helyen meg lehet beszélni a hozott alkatrész dolgot és akkor mindenki jól jár.
Nagyon vidéken mondjuk ezek nem jellemzőek, nem szoktak pattogni a hozott alkatrészért sem semmi ilyen egyéb miatt ami ott fent megszokott, általában minden rugalmasan és gördülékenyen megy. Ha valami szar márka akkor legfeljebb bele se teszi, ha rossz és beszerelés után derül ki akkor kifizetteti az újra kiszerelés és beszerelés árát, meg a műhelyfoglalást, probléma megoldva. Mondjuk itt vidéken nincs teltház, szóval csak a nagyon gáz kuncsaftot zavarják el, ha szeretné a megszokott életszínvonalát tartani a szerelő. Nem is egészséges kapitalizmus az mikor valamelyik fél korlátlanul bármit megtehet.
Errefelé inkább, valószínű a személyesebb közelség, kevesebb ember miatt a jajj miért veszel olyan drágát bele megy mindig, akkor is ha nem ismer téged. Bár mikor filléreken rugóznak az idegesítő. A motoromnál is mondták minek vettem Malossi görgőt 3200-ért mikor 2000 a kínai gyári bele. A kocsinál megkaptam minek vettem a gyári SKF generátor szabadonfutót 13500-ért mikor 10000 a Valeo. Nem mintha bármi köze lenne hozzá, hogy mire költöm a pénzem, de az ezer Forintokon pláne ne ugráljanak.
Ja meg a gép megszólása. A motoromra megkaptam miért vettem kínait, a kocsira miért vettem franciát. -
Qtya123
őstag
válasz bandus #173940 üzenetére
Ahogy előttem is írták rögtön egy nagy tartályba engeded amit ők kezelnek. Ugyanígy szelektíven ki tudod náluk dobni a flakont és a szűrőket. Ezért nem kell pluszban fizetni.
A Suzukin meg otthon cserélem. Visszaöntöm abba a flakonba a fáradt olajat, amiből az újat töltöttem bele és leadom ingyen a molnál.
Szerk: most nézem tboldi videóját, nekem is az a tetkós csaj jött oda az emelőt beállítani,szóval nem csak a videó kedvéért rakták oda.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Androidos tablet topic
- Renault, Dacia topik
- Formula-1
- OLED TV topic
- Napelem
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- További aktív témák...