- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz CactuS #174617 üzenetére
Na kicsit pontosabban: az autó semmilyen visszajelzést nem adott, hogy baja van, csak egy nagy durranás volt és utána rövid ideig még csörömpölés. Elsőre azt hitték durrdefektet kaptak és a felni csörömpöl így.
Még tegnap bevizsgálták az autót, a szerelő rosszul tette fel az olajszűrőt, a tömítőgyűrű meggyűrődött. A 7 liter olajból 0,5 liter volt csak a motorban (kb. 5 perc alatt kinyomta magából azt a 6,5 litert), nincs benne egy ép elem sem, minden szétvert mindent, komplett motorcsere jön, több hetes átfutással. Minden költséget vállal természetesen a Jaguár (nem tudom hány millió egy ilyen biturbós motor, de biztos nem dicsérik meg a szerelőt).
Ami viszont korrekt, hogy azonnal adtak egy másik XF-et, hogy használjuk a javítás idejére.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz tboy93 #174653 üzenetére
Aki dolgozik az hibázhat is, bár nem értem, hogy hogy a francba nem vették észre, hogy tolja ki az olajat magából, azért 6,5 liter olaj az nem kevés. Alapvetően a Jag megint pozitív csalódás volt olyan téren, hogy azonnal megnézték az autót beérkezés után, nem maszatoltak vele napokat, heteket és amint megvolt a hiba oka, egyből adták is a csereautót helyette (nem 3 napra, mint az assistance, hanem amíg a javítás tart)
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #174654 üzenetére
Ja, valószínűleg bukta az éves bónuszt. Nem tudom mennyi az ára egy ilyen motornak egyben, de ha azt nézem, hogy anno az infinitynél a magasnyomású + porlasztó + még pár dolog cseréje volt több millió Ft, akkor ez szerintem 10 alatt nem áll meg.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz Gergőke88 #174657 üzenetére
Előfordulhat persze. Viszont egy ideális világban azért viszed egy drága márkaspecifikus szervizbe az autódat, mert ott elméletben jobban értenek hozzá mint a sarki Feri bácsi. Ha egy olajcserét elbasznak, hogy bízol rájuk valami komolyabbat? Mi van ha legközelebb a féket rakják össze szarul? Már ne haragudj, de kit érdekel hogy hány autón csinálták meg jól, ha pont a tiedet tosszák el?
[ Szerkesztve ]
-
Ádám16
addikt
válasz Tsebacsi #174661 üzenetére
+ Presztízsvesztés. Én következőnek nagyon meggondolnám, hogy vigyem-e abba a szervizbe újra vagy vegyek-e újra ilyen márkájú autót akár.
Adtak másik autót, oké, de akkor is felesleges huzavona lett belőle (vidd vissza, várjál heteket az autódra, ...). Azért egy JAG-nál egy ilyen amatőr hiba ne férjen már bele, elfosott 6L olajat úgy, hogy senki nem vette észre. Plusz az autó miért nem jelzett, hogy majdnem nincs olaj?A JAG XF [link] anno ebben a TC tesztben engem nagyon meggyőzött, külsőre-belsőre is nagyon bejön. Viszont talán itt olvastam, hogy vannak vele gondok. Milyen hibákra lehet számítani egy ilyennél? Szarok lennének a motorok, vagy inkább elektronika?
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz tboy93 #174660 üzenetére
Nem, azért viszem márkaszervizbe az autót, hogy ha gond van, akkor garanciális ügyintézés legyen, ne a sarki Feri bácsival kelljen pereskedni. Ahogy ebben a konkrét esetben is történt. Sarki Feri bácsi egy ilyen baki után nem fog neked grátisz motort cserélni, meg addig egy ugyanilyen csereautót adni.
Bárki hibázhat, az a nem mindegy, hogyan lehet azt a hibát kezelni, kijavítani.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Magnum_
nagyúr
válasz parandroid #174663 üzenetére
Saeki Feri bacsinak valszeg felelossegbiztositasa sincs, tegyuk fel, hogy a karosult igazolja, hogy o vegezte el a balul sikerult olajcseret es kotelezve lesz a kar megteritesere. Sarki Feri bacsi vallalkozasa nem biztos, hogy helyt tud allni.
I humbly and respectfully decline™
-
Gergőke88
addikt
válasz Tsebacsi #174661 üzenetére
A tulajnak miért is?
kap egy új motort, a csere idejére pedig egy másik autót.
tboy93: valószínűleg a sarki Feri bácsi nagyot nézne, hogy akkor hogyan is és milyet olajat tegyen bele a jagba.
Mi van ha Feri bácsi rakja össze szarul a féket?
Aki dolgozik hibázik, de ahogy többen is írták, legalább egy nagyobb szerviz esetén legalább a problémádat kezelik. -
Ádám16
addikt
válasz tboy93 #174660 üzenetére
A tipikus sarki Feri bácsit el kell felejteni, a minimum, hogy adjon számlát a szerelő a termékekről, amiket használt, cserélt, esetleg rajta a km állást.
Nekem ennyi a nyugalomhoz, hogy ha elcsesz valamit, akkor egy pert könnyen nyerek, ha hasonló hiba fordul elő, és typeC módon viselkedik.Egyébként igazad van. Látatlanban én is sokkal többet látok egy márkaszerviz szaktudásába/precizitásába, de sok helyen olvasom, hogy semmi ilyenről nincs szó, ugyanúgy tudnak gányolni.
rbalint88: A dízelmotort még "elfogadnám", hogy szarakodás van vele, mert én biztosan benzinnel venném azt az autót, a többi viszont meh... Ennyi pénzért ha egy zörgést meghallanék, továbbadnám.
Magnum_: Igazad van, pontosítok: nagyobb az esélyem a nyerésre, de a hercehurca ugyanaz, ha már van egy "pontos" számlám a szervizről.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz 6030D #174666 üzenetére
Nem volt olajszaga sem bent, azért elég jó szigetelése van hang terén is (motort is csak akkor hallod, ha fordulaton van) plusz gondolom a levegőt is rendesen szűri, ami kintről jön. Tünetmentes volt. Hideg motorral indultak, megállás után volt egy pici füst a motorháztető alól.
Ádám16: Én nem érzem annak. Jagnél nem az első eset, hogy a szolgáltatások terén nagyon ott vannak, valóban prémium a hozzáállásuk (most nem az olajcserére gondolok ) , ellentétben mondjuk egy BMWvel. És itt ugye minden költséget vállalnak. Infinitynél ki kellett fizetnünk a motortisztítást valami 300k-ért, pedig nem mi hibáztunk (mondjuk besz*pták, mert utána megint meghalt az egész és saját költségen cserélték újra a porlasztókat).
Egyébként nincs gond a márkával, a tolatóradarral volt nyűglődés szoftveres, de semmi egyéb, csak a kötelezők. Van 2. autója is a bérlőnek az egy F pace (300 paci, 700 Nm, pöpec gép), ha lesz további, akkor szerintem az is valószínűleg Jag lesz.
Tsebacsi: Hát ez inkább 10 milliós lesz a végére szerintem.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz parandroid #174663 üzenetére
Bárki hibázhat. Nekem van erre biztosítás. Okozott kárt 40 000 euróig térítik. Ha meghúzom a műhelyben az ügyfél autóját, megkarcolom, valamit el..izélek. Sarki Feribácsi is köthet biztosítást. ;)
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz zoo8800 #174676 üzenetére
Ja, sose fogom tudni i-vel írni, hülye japánok. Az egész rendszert átmosták, hogy ne maradjon szennyeződés benne sehol. Gondolom fogni akartak valamit a dolgon, csak fordítva sült el a 2. kör miatt. Miután 2. körben is eljátszottuk ezt, utána megtalálták a hibát, az üzemanyag pumpa/szűrőnél. Ott már nem volt pofájuk takarítási díjat kérni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz Gergőke88 #174667 üzenetére
Eladásnál szerinted én mit fogok szopni, ha megnézik és kiderül hogy motorcsere volt? Miért volt? Ki csinálta? Miért? Hogyan? Ez baj, nem is kell az autó... EZÉRT!!!
Én se szívesen vennék motorcserés autót[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
BigBlackDog
veterán
válasz Tsebacsi #174678 üzenetére
Be kell számítattni egy új M3
kombibatouringba és akkor már nem a Te gondod. Mire letelik a lízing, addig talán ide is ér.[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #174678 üzenetére
Az függ az októl is. Nyilván egy Golf II-t, 1.9TDIvel, AF-es kóddal nem vennék, de itt ugye még csak nem is konstrukciós hibáról van szó és nem is részleges cseréről. Nem hiszem, hogy értékcsökkentő lesz ebben az esetben, hogy 4 évvel fiatalabb motor van benne.
Ehhez kapcsolódóan, az olajat nézted?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz Gergőke88 #174680 üzenetére
Kevesen vagytok ezzel a hozzáállással, ahogy Magnum is írta...
Íme az ékes bizonyíték, hogy a márkaszerviz nem biztos, hogy maradéktalanul jó munkát végzett. Plusz az ember szeret általánosítani. Mondjuk én is, de azt tudom, hogy ez az 1.5 Ecoboost motor egy fosCactus: Nem sík terepen áll ez a fos, majd otthon
Brumi: Óbasszus késő
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rbalint88 #174685 üzenetére
Mennyit futnak? Nálunk nagyon keveset gurulnak és tényleg kímélik, nem tipikus "cégautó"-ként kezelik a szó rosszabbik értelmében. Nem durvulnak vele, ha szarabb útra mennek, akkor inkább egy másik cégest visznek, stb. Ebben az XFben 4,5 év alatt kicsivel több, mint 50k ment bele.
brumi1024: Ez jó.
Magnum_: Aki műszakilag nem ért hozzá vagy inkább nem is akar érteni hozzá, azt tuti, hogy el fogja tántorítani a dolog, ez igaz.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Magnum_ #174681 üzenetére
Valahol meg is tudom érteni. Egyik motorcseréhez sincs Oda írva, hogy Pistike hidegen padlózta mindig és ezért ment tönkre a motor, vagy a gyárban nem sikerült meghúzni egy csavar nyomatékra és azért lazult le a hajtókar, vagy valami. Egyszeri user meg egyből a rosszabbra gondol, vagy nem is jut eszébe a gyári hiba, aztán el is lehet vinni durvább irányba, h így pl ha a motor szét volt hajtva, akkor a kocsi többi része is jobban elhanyagolt állapotban kell legyen, stb. Ami még jó lehet értő kezekben, az egy értékesítés előtt cserélt motor, és akkor a használtautó vevő végre megkapja az elvárt új autót félig-meddig
-
BigBlackDog
veterán
válasz molnarpeter #174690 üzenetére
"...megkapja az elvárt új autót..."
Meg az életérzést is és aztán lehet tojással a pedál alatt közlekedni a több ezer kilométeres bejáratás ideje alatt.
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 6030D #174666 üzenetére
Egyszer benézett egy tégla a karterbe. 2-es alapjáraton gurultam, nem volt sok idő, 4 liter olaj eltűnt néhány tíz méter távon, és virított az olajnyomás lámpa. Itt az olajpumpa szállítása még gyorsabban ki tudta szippantani szerintem, mint ha csak magától kifolyna
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz molnarpeter #174694 üzenetére
Megoldás: honosítás előtt kell visszatekerni az órát. 🤗🤭
-
nagyúr
válasz molnarpeter #174694 üzenetére
Csak itthon magánemberként 2 autóból egyet csinálni emlékeim szerint a bürokrácia miatt horror meló és papírmunka meg utánajárás, nem?!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
Látom megint eltértünk a témától. Reggeli tankolás (mezei B7): 8,4
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Sorozatok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Építő/felújító topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Opel topik
- Filmvilág
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- BIOS frissítés
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest