- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
ph A 114 hüvelykes képátlóval bíró 4K Mini LED QLED tévé árából egy egész korrekt autót lehet venni.
-
Megvan a Honor 200 európai startdátuma is
ma A Honor párizsi prezentációján megerősítették a 200-as csúcsmodellek érkezését.
-
Befutott a The First Descendant legújabb fejlesztői videója
gp Napokon belül indul az utolsó nyílt béta, amelyen sajnos csak a PC-sek vehetnek részt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
válasz Tanaka 4501 #3153 üzenetére
Simán menthető, picit reszeld meg a vezetőszem oldalát, hogy csússzon a vezetőbe
-
weres00
csendes tag
Okè, rendben
-
Btamas81
csendes tag
Hirtelen felindulásból vettem egy kínai szörnyeteget.
Majd beszámolok milyen.
Royalkraft márkanevű. -
tothjozsi96
addikt
Sziasztok!
Van egy Makita UC4041A elektromos láncfűrészem. Kevesebb mint 1 éve vettem, eddig hibátlanul működött. Ez idő alatt szakaszosan de 11 fát kivágtam vele. Nem volt semmi problémám soha a géppel. Kölcsönadtam apámnak, 1 fát kivágott vele és azóta ömlik a gépből az olaj. [kép] [kép]
Legalább 10x szétszedtem, kitakarítottam. Állítottam az olajozó csavaron is, legkisebbre tettem, ugyanúgy ömlik az olaj. Kb 20 másodperc járatás után már folyatja az olajat és csöpög ki a gépből. Apám motorolajat tett bele, korábban Makita lánckenő olaj volt benne. Kiöntöttem belőle a motorolajat, újra feltöltöttem Makita lánckenőolajjal, de ugyanúgy ömlik a gépből az olaj.
Esetleg valakinek lenne tippje hogy mi okozhatja a problémát, vagy hogy mitől lett ez ilyen?
Van még garancia a gépre, de jó lenne hogyha valami házi barkácsolással meglehetne oldani, utálok gépet küldözgetni.Köszönöm.
-
Btamas81
csendes tag
válasz tothjozsi96 #3159 üzenetére
A lánc olajos mindenhol? A lap hornyát kipucoltad?
Olyan mintha nem vinné a lánc az olajat. -
Btamas81
csendes tag
válasz tothjozsi96 #3161 üzenetére
Nincs akkor ennek semmi baja, csak mivel a motorolaj nem olyan sűrű mint a lánckenő, és gondolom oda is volt állítva neki, jobban nyomta. Az összeset meg nem hiszem, hogy ki tudtad belőle önteni. Használd nyugodtan, ha visszáll minden a régibe, akkor meg tekerd vissza az olajzást ahol volt. A hornyot ettől függetlenül kipucolhatod, ártani nem árt.
-
tothjozsi96
addikt
válasz Btamas81 #3162 üzenetére
És a motorolajnak így kellene folynia? Nem gondolnám.
A motorolaj ki lett öntve belőle, töltöttem utána egy kevés Makita olajat. Az teljesen lefolyt a gépből, miután üres volt a tartály (legalábbis nem látszott már semmi a tartályban), akkor töltöttem bele ismét Makita lánckenőolajat. Ugyanaz a jelenség.Elég zavaró hogy minden olajos, a falon egy konzolról lóg lefelé, minden olajos, minden.
Mások véleményére is kíváncsi lennék. -
samuki
tag
Szép estet.
Gyors helyzetjelentés. A két gyermek le fürdött. Mindkettő külön ágyikóban pihen jelenleg
Megpróbálok képet beilleszteni róluk. Gyorsan átfutottam ki-kivel van. Egyenlőre ami biztos az az, hogy erősen csavarhiányos mindkettő gép. Ezt majd orvosoljuk. Ami egybe gép volt, hát ott tényleg át lehet köpni a csapágy mellet, akkora hézag volt. A főbb egységek amúgy megvannak, jó állapotban, egyet össze lehet rakni a kettőből. Össze írogatom milyen csavarok kellenek, csapágy, tömítés, kuplung…, majd meglátjuk.
Közben pár gondolat. Megelőzendő közlöm, hogy tisztában vagyok azzal, nem feltétlen éri meg ez a felújítás. De ez az időtöltésről szól számomra. Gondolhatnák egyesek, milyen dőreség ennyit beleölni egy fűrészbe, holott évente 10-15 köbméter fa lesz össze hasogatva vele… de hát, mindenki másképpen hüle.
És, hogy lesz-e két gép belőle? Ki tudja? Ha találok donort…
Persze, hogy nem megy a képfeltöltés… -
Satya82
lelkes újonc
"Egyetértek azon állításával is, hogyha egy Stihlt veszünk 100%.nak, akkor egy Husqvarna kb 90%."
Én ezt olvastam ki ebből. De, ha magaddal se értesz egyet, akkor pontosítanék. Régebben a Husqvarna a poros lábnyomába se ért a Stihlnek, (meg a japánoknak se) de kitartó munkával az utóbbi években már van egy pár olyan modelljük, ami használható... amíg nem üt be a gebasz. Japánok már nagyrészt nincsennek, mert a Husqvarna fanok tönkretették őket. Máshová vitték a pénzüket, túl sokat beszéltek egy ilyen arra érdemtelen márkáról. Ha így haladunk a Stihl-t is tönkre teszik. Én nem értem meg őket, miért nem annak adják a pénzüket és a figyelmüket, aki azt tényleg megérdemli.
Fogyasztói, marketinges, átbaszós világ rulez!
-
Btamas81
csendes tag
válasz tothjozsi96 #3163 üzenetére
Na várjál. Ha nem megy a gép akkor is folyik?
Mert akkor ott más a baj. -
Stihl024
junior tag
válasz Tanaka 4501 #3153 üzenetére
Én flexel meg "izélném" azt csá.. Az a gép ami egyben van , szimeringes-100% csapágyat majd megnézem holnap. Kérdés- ha normál méretű szimeriung megy bele azonnal javítsam vagy ragaszkodsz a gyárihoz?
-
Stihl024
junior tag
Olyan bontós mondta aki szinte csak Stihl-eket bont , jófogáson rengeteget árul sőt más videósok is tőle vásárolnak. Foglalkozik felújítással is , jófogásos kereskedőknek újít fel stb.. Idősebb mint én szóval szerintem csak kinőte már a nagyot mondós kort, nincs olyan tapasztalatom , hogy kételkedjek benne .Lehet majd én is belefutok egy sokat látott darabba, ki tudja.
[ Szerkesztve ]
-
isti732712
aktív tag
válasz tothjozsi96 #3163 üzenetére
ha lóg a fűrészed, akkor nyilván nem megy, ebből adódóan ha akkor is "ömlik" az olaj akkor ott valami más gond van. Ha üresbe járatod a fűrészt, és utána lógatod akkor folyni fog még az olaj egy kicsit ami természetes, mert ami a horonyba maradt az lefolyik, de ömleni nem szabadna. Ne lógasd, tedd le a hasára egy karton lapra, de előtte töltsd tele olajjal várj vele egy órát ne járasd előtte, ha akkor is folyik gebasz van. A lapot láncot vedd le meg a deknit is úgy tedd le a kartonra feltöltött olajjal.
Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember.
-
tothjozsi96
addikt
válasz isti732712 #3172 üzenetére
-
kopepe
aktív tag
válasz tothjozsi96 #3163 üzenetére
A motorolaj nem gond,régen azt használtam benzinesbe is.Azt kár volt kiönteni.
Tedd egy éjszakára,vagy nappalra vízszintesen egy rongyra,és ha lesz alatta tócsa,akkor valóban más lesz a gond.Mellesleg nem tartom jó ötletnek konzolon lógatva tárolni.
Olyankor úgy működik,mint egy ejtőtartály. Bárhol kifolyhat,ahol utat talál magának. -
kopepe
aktív tag
válasz tothjozsi96 #3173 üzenetére
Hát akkor az olajcsiga környékén kikopott valami "jóféle" tömítés vagy műanyag.Ennyi...
Meddig folyik az olaj,ha leteszed a gépet?[ Szerkesztve ]
-
emmzolee
csendes tag
válasz tothjozsi96 #3173 üzenetére
Szerintem ez olyankor van amikor a láncvezető nem jól fekszik föl az olajzó nyílásra. Vagy valami sérülés miatt vagy valami kosz miatt.
-
csiga8
senior tag
válasz tothjozsi96 #3173 üzenetére
A lapon az olajzó furat tiszta? A lapon a hornyot is takarítsd ki.
A motorolajtól önmagában nem lehet baja, bár kétségtelenül híg oda.A lap felfekvő részét is át szoktam takarítani dörzsi szivaccsal
-
Btamas81
csendes tag
válasz tothjozsi96 #3173 üzenetére
A fedél rendesen takarja a lapon az olajzófuratot? Nem hiányzik a fedélből valami? Mert olyan mintha a lap meg a fedél között jönne az olaj. Mondjuk ha apukád valami nagyon vékony olajat tett bele, akkor azért is jöhet ott.
Én továbbra is tartom, hogy a vékony olaj miatt ilyen. Ha van otthon némi fád, öntsd tele lánckenővel, aztán karikázz vele párat. -
Stihl024
junior tag
válasz tothjozsi96 #3159 üzenetére
Induljunk ki abból ,hogy a pumpa teljesítménye az idő elteltével sem javul. A gép állítható olajozású ,nem írtad le mi a beállítás max-min. ?Vezetősin ha eltömődött és nem tudja szállítani kellő kép az olajat -valahol ki kell jöjjön főleg ha max-állásban van. Elsősorban még alaposabb tisztítás az első feladat, és vedd le a vezetőt majd úgy csinálj róla egy fotót ,rajta van-e az olajterelő lemez. Engedj bepillantást a hiba helyére , ne csak a végeredményére -az csak egy rejtvény így.
-
Tanaka 4501
újonc
válasz Stihl024 #3169 üzenetére
Mivel lotyog a kuplung, amihez kell tűgörgő, amiből jó minőségű a gyári..
Nem tudom, jó minőségű a viton, de gyári se lehet jobb?
A csapágy csak szetszedes után derül ki.
Szóval szerintem derítsük ki, hogy mi más kellhet hozzá, hogy van a henger, dugó állapota és teljes kép ismeretében megbeszéljük.
Az mondjuk rejtély, hogy az eredetinek tűnő tanaka lap hogy a francba kopásmentes, szinte gyári állapotú.
Nem hinném, hogy visszajártak tanaka lapot venni.
Közben a gépen meg látszik, hogy megjárta a hadak útját.
Karcok, beranto rácsa törött, belül dzsuva.
Igazából nem feltétel a gyári alkatrész, de a minőségi az igen.
Az örökkévalóság a cél, az unokám amikor működőképesen eladja, ebből fog házat venni XD -
emmzolee
csendes tag
Na srácok. Megoldottam az MS170 karbi problémát. Az Árpi 372 videója alapján kipróbáltam, hogy nem falsol-e a karbi a pillangó szelep tengelyénél. Hát nem kicsit!
Azért nem lehetett alapjáratom.
Volt itthon sok karbim és az egyik tengelye pont ilyen méretű volt mint a Stihlé. Átvseréltem mindent, megoldottam az impulzust, hogy az oldalán akarjon szívni stb. Most már 3 csavaros karbi van benne. Hibátlan lett. 😀
Nagyon örülök, hogy végre megy, mert sok minden baja volt és végre elkezdődhet a bejáratás. -
csiga8
senior tag
válasz Tanaka 4501 #3184 üzenetére
A lapra a válasz egyszerű.
Nekem is van kb 10 db egyéb lapom + kb 30 db méretben rávaló láncom.
Azokat dobálom a gépekre, a gyári lap-lánc lehet más méretű, így azok kopásmenetsek maradnak. -
emmzolee
csendes tag
Kipakoltam ma a flottát.
Nem egy nagy pukk, de szeretek velük bíbelni. Ezek már nem azok a szarok szerintem amik voltak gyárilag és főleg ahogy hozzám kerültek.
A jobb szélső származik a méh telepről. Még ráncfelvarrásra vár, de már működik. Van még a műhelyben amit majd megmentek.
Rendeltem az Aliról két 58-as Big Bore szettet, meg hozzá 2 hosszabb löketű főtengelyt. Sokat kell várni mire megjön, de kíváncsi leszek milyen lesz tőle. Az oldala nyitott dugót nem találtam meg, de lehet azt is kéne hozzá venni, hogy még gyilkosabb legyen.Aztán később lehet veszek valami jobb középkategóriás gépet amit föl lehet újítani.
-
Tanaka 4501
újonc
Mondjuk én is vettem hozzá dolpima lapot és a gyári megmarad dísznek XD
Kb annyit fog menni, amennyit Árpi vág vele a videóban.
Szerinted lehet jobb a Hitachi cs45 el gyári csapágy, szimering, mint csapágy boltból a jó minőségű csapágy szimering kombó?
Tehát érdemes ragaszkodni a gyári alkatreszekhez, vagy elég a minoseghez? -
Btamas81
csendes tag
válasz Tanaka 4501 #3189 üzenetére
Olyan nincs, hogy gyári csapágy, meg gyári olaj, meg gyári dugó/gyűrű stb. Azt valamelyik neves csapágygyártó/olajcég/hengergyár csinálja. És igen lehet olyan minőségű a csapágyboltos, sőt a viton szimering még jobb.
Nem kell ennyire rápörögni erre a gyári dologra.
De ha a te lelked úgy nyugodt, hogy a gyártótól rendeled bele a dolgokat, akkor csináld azt. Mert ott fog motoszkálni a fejedben.[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Tanaka 4501 #3189 üzenetére
A Hitachi gyárilag beépített csapágy ( márkáját, minőségét), szimering minőségét nem ismerem.
A vitonos szimeringtől nem nagyon lehet jobb, mert hogy az a legjobb.
Részemről leginkább Koyo csapágyakat építek be ( jó minőség, közelben be tudom szerezni viszonylag olcsón), szoktak még FAG csapágyakat használni ( jó minőség) és múltkor láttam Árpád vett tán Nachi (Japán, kiváló minőség) csapágyat. Attól tuti nincs benne jobb.
90%-ban merem állítani, hogy egy Koyo, vagy hasonló minőségű csapágy van max. benne, tehát ha cserélsz újra, nem jársz rosszul. Részemről, ha már szét van borítva a gép, nem szoktam szarakodni azon, hogy új csapágy, vagy nem, ha megkapod szabvány metrikus méretben 2-3 ezer Ft-ért.
Mondjuk a Husi 560-am csapágyai párban tán másfél éve is 19 pénz volt, no, arra azért szívtam a fogam, de megvettem. Szándékosan nem szabvány méretűek. / A tartalékba, alkatrészbe vett gépbe, amit poénból üzembe helyeztem, én se tudom miért, mert csak. A kínai dugóját is kicseréltem Meteorra, és azóta azt a gépet próbálgatom... A kevés üzemórás, de újszerű, "bontatlan" 560 és 562 gépek meg röhögnek a polcon. ( rajtam) Ez van, akit benzin gőze megcsapott, az ilyen /
[ Szerkesztve ]
-
Tanaka 4501
újonc
Tehát vitonos szimering és nachi csapágy a csúcs.
Értettem!
@Btamás hiszek nektek, hiszen nem kiguglizott bölcsködés, hanem tapasztalat.
Főleg, hogy ezek specko cuccok, a gyártó is a piacról veszi a csapágyat, karbit, csavart, stb
És autónál is a gyári is lehet unix sajátmárkás kategória, amit (jó esetben) a szerelő tud. És utángyártott is lehet tartós.
Amúgy ezért beszéltetlek benneteket, mert ez másnak is hasznos.
És ezzel a segítséggel is lehet jól csinálni, én tegnap kaptam egy dicséretet a gazdaboltostól, hogy jól van elezve a lánc, nem bsztam tönkre a géppel.
Az YT videók, fórum és józan paraszti ésszel jött össze.
És valami olcsó einhelles gép, asszem.A másik nagy téma a diagnosztikai módszerek...
Vagy most a sthilpontos, stihlmanias gazdaboltos oltogatott, hogy hagyjuk a félkéses láncot, mert lassú taknyolás.
Oké, harap a sarkos Stihl lánccal, de nem ok nélkül rakta rá az oleo a semi chiselt az efco 137-re.
15 colos vezető, 2,2 ló.
Oké, erre mondja, hogy vegyek 3 lovas stihlt 160-ért.
De minek?
Inkább nem nyirom ki és nagypapisan haladok.
A kapkodás sose jó, meg az egyetlen főnököm a Jóisten.
És félkésessel is összehasonlíthatatlanul gyorsabb vagyok, mint kézifűrésszel 😂 -
Stihl024
junior tag
válasz Tanaka 4501 #3193 üzenetére
Koyo-csapágy inkább mint Nachi nekem búg a gépben. Nem rossz de hallom a hangját.
[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
Úgy néz ki a Dolmar 5105-öst el kel engednem.. Kompresszió túl kevés, henger hibátlan dugó is de valószínűleg elkopott a használatban. Karbit is membránozni kellene, ez így már deficit lenne teszem fel alkatrésznek a jófogásra. Pedig ez lett volna a megmaradó 50cc gépem. Ms261-est megvennék de inkább azt tartom meg. Akár mit csinálok csak a Stihlekkel van szerencsém.
Sajnálom mert pofás egy darab-de ennyit nem ér nekem. -
Stihl024
junior tag
És nagyon kényes egy jószág. Hq372-esem hengerében kilátszott az alumínium és akkor is ment. Amúgy megy ez is pörög mint a veszett de , alapjáraton leáll. Gyertya világos és ha adok neki még anyagot nincs alapjárat...
Jó,hogy pont ott van nálam egy Makita 5000-es rátettem annak a karbiját -ugyan az tehát nem karbi gond. De érezhető a különbség ahogy jár a motor. Makita pattogós ,ez meg nyünyörög. . Gyári dugattyú van csak ezekhez ahhoz meg nincs kedvem... Membránszett is 8 ezer körül.... minimum egy 30-as amit rá kellene locsolni. -
csiga8
senior tag
válasz Satya82 #3192 üzenetére
Valahogy úgy van, ahogy mondod...
Kettő új gépem van. ( Minden mást használtan, de szép állapotban vettem)
Az egyik a Hecht58, kíváncsiságból vettem, de marad.
( Ha lenne időm, kicsit piszkálgatnám a hengerét)A másik egy Farmerteces klón MS660. Jelenleg a hengerét piszkálom, de elakadtam, mert a gyári Dremel fejek 38 mm hosszúak, nem érnek az átömlő aljáig, tehát kell hosszabb + kéne derékszöghajtású eszköz is. No meg idő!!!
Mindkettő úton kínából, addig a projekt pihizik.De ha kész lesz! Tényleg azt fogom nyüstülni! Jön a Hecht és a tartalék 560.
20 köb fa lesz berendelve idén, 10 hozzám, 10 öcsémhez.Most jut eszembe, hogy a Professional kölcsönadós kínaimat is újként vettem sok-sok évvel ezelőtt. Azon is kicseréltem a szimeringeket vitonosra, meg a benzincsövet, mert szétmálott, azt ment vissza a polcra. Mostanában nem kérnek kölcsön láncost tőlem. ( Hála a jó égnek)
-
csiga8
senior tag
válasz Stihl024 #3195 üzenetére
Lehet rosszul emlékszem, de nem ehhez vettél új gyűrűt?
Talptömítés vékonyítás esetleg? Sufni tuning, de működik. Átlagosan 0.8-1 bar kompressziós végnyomás növekedés érhető el vele.
A gyári 0.5 mm helyett 0.3mm-est szoktam vágni, a klón 660-on kívül eddig mindenbe jó volt, nem vert a dugó semmibe. ( A klón kínai hengerének furata nem központos a hengerfejhez, 0.2 mm van benne, de szerencsére a kipu irányába, nem oldalra, így nem akkora gond.)
Kaptam hozzá ( mintának) egy besült eredeti Stihl 660 henger-dugót, hogy a rések helyzetét, méretét, át tudjam szabni a kínaira. Bakker, van külömbség rendesen! Átszabás után - feltételezésem szerint- tudnia kéne ( közel) a gyári teljesítményt.
De majd kiderül, valamikor...
Új hozzászólás Aktív témák
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- Direct One (műholdas és online TV)
- Napelem
- Yettel topik
- Aktívan készül az LPDDR6 és DDR6 szabvánnyal a JEDEC
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kerékpársportok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen