Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sörösló

    aktív tag

    válasz totya694 #16574 üzenetére

    Voltam én is, egyetértek veled. Gondozásmentes akku: garantáltan lefekszik 3-4 év után! Attól gondozásmentes, hogy ne töltögesd Te utána a desztvizet, mert akkor nem megy tönkre a meghatározott idő alatt! Én egy 10 éves Citroen Jumpy-val járkálok. A márkás, "gondozásmentes" (akkor még el is hittem) FIAMM gyári akku kibírt 4 évet. Télen egy reggel még gond nélkül beindult vele a szekér, többé sohasem. A szervízben a szaki megállapította, hogy olyan száraz mint a Szahara! Kérdezte is: - Ember! Soha nem nézi a vízszintet? Mondom én: - De hiszen az van ráírva hogy gondozásmentes! Mit ne mondjak... Könnyesre röhögte magát.

    Egyszóval: amelyiknek lejön a teteje, azt évente egyszer desztillált vagy ioncserélt vízzel utántölteni!
    Ha többnyire városban járkálsz, akkor havonta 1x mindig, ha hosszabb utakat teszel akkor télen havonta vagy nagy hidegek esetén hetente 1x ajánlatos egy egész éjszakás javító töltésnek kitenni. Én egy olcsó Mach-3 Tescó-s töltőt használok, nem tölti túl a jármű lelkét! A túltöltés a savas akkunál normál töltőáram mellett ( nálam 2-3 A) legfeljebb vízveszteséggel jár, ami pótolható. Sokkal nagyobb gond az alultöltött akku túlterhelése, ami fellazítja a cellák anyagát, a tartós alultöltöttség meg még szulfátosodást is okoz.

    Savat semmiképpen nem szabad rátölteni! Nem ismerheted a belső viszonyokat. Savat egyébként sem, legfeljebb vizet veszíthet egy akku. Ha meg savat veszített akkor valszeg összetört vagy az edénye kilyukadt. Mindkét eset diagnózisa: kuka.

    Még egy szót a márkáról: amióta a Fiam tönkrement, egy közönséges, mezei 75 Ah-ás Jászakku márkájú erőforrást használ a szekér, immár 6 éve. Pöccre indul mindig... :K

Új hozzászólás Aktív témák