Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jubilleum

    senior tag

    Hello!

    Vettem egy billentyűzet egér párost az Iponnnál,
    de nem töltött rendesen az egér, ezért vissza vittem.
    Mivel a töltési hibát véletlenszerűen generálja ezért felvettem videóra.
    Ők a videót nem fogatták el és kérték hogy reprodukáljam élőben is.
    Ez nekem nagy nehezen sikerült.
    Garanciálisan átvették, papírt is kaptam róla.
    A kérdésem az lenne ohgy menyit ülhetnek a dolgon?
    És mikor kezdjek érdeklődni utánaérdeklődni.
    Illetve akinek van valami tapasztalata e téren mire készüljek fel a legközelebbi találkozás során?

    ahogy olvasgattam nem sok jót találtam az Ipon garanciáztatással kapcsolatban...

    [ Szerkesztve ]

  • Ariadne

    őstag

    válasz jubilleum #4251 üzenetére

    Hát nem tudom, hol olvasgattál, javaslom itt a Gőzben az Ipon topikját, ott ők maguk válaszolnak. Az utóbbi időben nem volt olyan gond, amit ne oldottak volna meg, szóval érdemes körülnézni. ;)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • HUN]Repa

    aktív tag

    válasz jubilleum #4251 üzenetére

    15napot biztosan nem fogjuk túllépni ,és törekszünk azért hogy ne legyen rossz garanciánk ,sajnos nem tudom hol olvastad ezt ,de tényleg jókat írnak csak rólunk.

    És mivel ahogy te is írtad nehéz volt neked is reprodukálni ezért gondolhatod szegény szervizeseknek is látni kell a hibát hogy tudják hol a baj. :R :R

    [ Szerkesztve ]

    God save us from the arrows of the Hungarians.

  • Diocles

    aktív tag

    Micsoda vastag topik!

    Némi szájhúzás után én épp most mondtam le minden jogomról az AB informatika irányában, de volt annyi gyanús elem, hogy némi gúgli után én is eljussak ehhez a topikhoz.

    Szintén egy Gainward kártya gariztatása során meséltek nekem az Alien Computers csődjéről, valami 40 milliós tartozásról, de én is kiakadtam a weboldalon emlegetett fúzió szavakon, valamint a sok régi logóhasználaton. A cégjegyzékes keresésben talált végelszámolás szó számomra kicsit ellentmond a csődnek és a tartozásra vonatkozó infóknak, de feltételezem az alkalmazott csak nem akart túlzottan részletes vagy helyes információval terhelni.

    Vásárlóként egyetértek azzal, hogy baromi zavaros ez a dolog, mert a csőd szó addig nem merül fel, míg nem akar gariztatni az ember. Addig fúzió van, addig Alien Computers logó meg BirdPC logó van. Miután a cégjegyzékben keres egyet az ember, MÁR nem merül fel a csőd szó. Ugyanakkor remélem, hogy valamit mégis jelent, hogy nem simán kihajítanak az utcára, hanem legalább a gyártó felé továbbítják a garanciális kérelmet. Egyébként én pont azért jártam régóta az Alienbe mert valamiért az a benyomás alakult ki bennem, hogy jó fejek és eszembe sem jutott máshol vásárolni hardvert. Ironikus, hogy pont náluk (jó tudom, új cég) járok először ennyire ingatag terepen.

    Jogvesztett kibicként mindenesetre itt maradok kontrollcsoportnak, hátha mégis jól döntöttem.

    [ Szerkesztve ]

  • World-Soft

    senior tag

    válasz Ariadne #4250 üzenetére

    Ma voltam be az AB Informatikánál (nekem akkor is volt Alien Computers).
    Elég érdekes és meglepő dolog történt.
    Kicsit elszakadt a cérna náluk úgy éreztem.

    Érdeklődésemre semmi változás nem történt részükről.
    Majd kapok valami olyasmi kártyát majd valamikor, de vélhetőleg jövőre, vagy valamikor, nem tudja.

    Miután akartam írni a könyvbe, ekkor a srác kijelentette, hogy nem írhatok bele.
    Nincs jogom, és csak 1 oldalt írhattam volna, és nem is hajlandó olvasgatni amit írok, és egy ügyben különben is csak egyszer írhatok, stb...

    Mivel jött egy hívása, ezért egy kis harang megszólalt benne: Itt baj lesz!
    Gyorsan be is kapcsoltam a felvétel gombot a telefonon és innentől minden rögzítésre került.
    Ezért a hívás után ismételten rákérdeztem, hogy akkor hogy is gondolta a vásárlók könyvét:
    - nem írhatok bele
    - nincs jogom
    - meg különben is feljelentenek rágalmazásért,
    - és nem is vásároltam túllük
    - és nem kell ige jönni
    - és különben sem hoztak még újat könyvet
    - amit pedig oda ki van rakva az tele van.

    Nem hittem a fülemnek.
    Mondjuk készültem egy papírral arra az esetleg ha nem lenne könyv (óóó az a 6. érzékem), de persze ezt nem írta nekem alá.
    Tehát pofátlanul a tele könyvet rakták ki amit nem tehetne meg.
    Pedig 3 napjuk lett volna újat szerezni.

    Ezen kívül újra elhangzott, hogy ők mindent megtettek. Ajánlottak is terméket, de nem kellett és különben is nem vásároltam tőlük semmit.
    Csak gondoltam mondja meg, hogy hol reklamálnák szerinte ha ők intézik jelenleg a garanciámat és a kártya is náluk van.

    Mikor mondtam, hogy mit ajánlottatok, és az az én kártyám teljesítményét meg sem közelíti, akkor azt mondta, hogy de ők ajánlották a xxxx-et is. Ez most náluk 30.000Ft mint utána megnéztem. Bele is gondoltak hazafelé, hogy ha ez valóban így lett volna, akkor miért akarnak magukkal ki*aszni. Én amit néztem még ennyibe sem került volna, és ráadásul ezt az egész cécót meg is úszták volna. Ezért nem értem őket.

    A végén viszont ami meglepett az az volt amikor kijelentette nem is olyan kártyát adtam le amire hivatkozok.
    Ezt arra alapozz, hogy pl. a munkalapra nem írta ár, hogy VIVO-s a kártya, és amikor az Alien cserélte akkor a csere papíron sem szerepel az, hogy VIVO-s. Persze azon az sem szerepel ha itt tartunk, hogy MSI. (még jó hogy a munkalapra ráírta az MSI-t, mert akkor azt is letagadta volna.) És ezt állítja úgy, hogy múltkor az én papírjaimat másolta le magának a szervizes srác, hogy legyen valami nála is. Ez alapján elég hihető nem?

    Biznisz Elek: Erre mit mondasz?
    Hogy tudj reagálni itt, így küldtem egy privát üzenetet, hogy nézd meg ezt a topic-ot újra.

    Ilyen után várjátok el, hogy mi azt higgyük, hogy ti csak ebben az egészben csak áldozatként szerepeltek?
    Mond azt, hogy:
    Bocs! Félreértettük egymást! Sajnos rosszul kezeltük az ügyet, és helyrehozzuk!
    És hidd el én elhiszem neked ha tényleg úgy is jártok el ahogy kellene. Sőt ezzel be is bizonyíthatod, hogy tényleg mi tévedtünk.

    De addig amíg azt mondjátok, hogy a 35.000Ft-os kártya helyett 30.000Ft-os kártyát ajánlottatok és én azt visszautasítottam az 5.000Ft különbség miatt, addig nem.
    Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy valóban jeleztem, hogy ATI-t nem szeretnék, mert nem preferálom [pl. gyengébb Win7 támogatás, stb. de ez lehet az én döntésem], viszont amikor rákérdeztem egy 27.500Ft-os NVIDIA kártyára, arra azt mondtátok, hogy még 21.000Ft-ot kellene fizetnem rá GERANCIÁBAN.
    Tehát sajnos nem vagytok hitelesek addig míg erre rá nem cáfoltok.

    Szerintem nemcsak én, hanem a többiek is kíváncsiak lennének a válaszodra.
    Zoli

  • Diocles

    aktív tag

    válasz World-Soft #4256 üzenetére

    Azért én még remélem, hogy nem lesz ekkora szívás belőle. :)

  • World-Soft

    senior tag

    válasz Diocles #4257 üzenetére

    Én sem annak szurkolok hidd el.
    Én örültem volna ha azt mondhatnám, hogy AB nem AB, nekem ez ugyanúgy ugyanaz a jó régi Alien mint hajdanán, csak nevet váltottak.

    Én is szerettem vásárolni náluk.
    Nagyon mélyen bízok, hogy ez csak egy ember miatt van, és a céggel kapcsolatban mindannyian tévedünk.

    De úgy vagyok ha mégsem, akkor nekem sok vesztenivalóm nincs csak nekik.

    A labda Biznisz Elek kezében.
    Zoli

    [ Szerkesztve ]

  • World-Soft

    senior tag

    válasz World-Soft #4255 üzenetére

    Elnézét.
    Most hallgatva gépen a felvételt kiderült rosszul értettem: a kártyát ATI 3450-es volt.
    Ez 7500 Ft most náluk.
    De mivel írtam, hogy milyen fentartásaim vannak az ATI-val, így szerentem sokat nem válozata a lényegen.
    De ezért valóban elnézéts.
    Zoli

  • zack

    nagyúr

    Sziasztok!

    Abban kérném a segítségeteket, hogy van egy garanciális ViewSonic VX2435wm monitorom ami jelenleg garanciális ügyintézés alatt van 2009.10.29. óta. A munkalapon várható javítási időnek 2009.11.05 van feltüntetve, de a monitort még mindig nem kaptam vissza, holott több mint 1 hónap eltelt. Egy 19" cseremonitort biztosítottak számomra a javítás idejére, ezzel nincs is gond, de úgy gondolom ez a több mint 1 hónap várakozás jogilag engem helyez kedvezményezett helyzetbe. Bent azt mondták, hogy mivel a monitor TFT panel cserés, kiküldik Lengyelországba mert ezeket ott bírálják el, ill. ott cserélik. Azt az ígéretet kaptam, hogy biztos jobb monitorra fogják cserélni, mert az onnan visszaküldött garanciális termékeket eddig minden esetben cserélték ill. ha nem tudták u.a. a tipusra cserélni akkor jobbat küldtek. Ez mind csak duma, és egyelőre nem hiszek benne. Tegnap is beszéltem a szervízzel, és azt mondták 3x próbálták meg felvenni a kapcsolatot a Lengyelországi kollégákkal, hogy mi van a monitorral, de eddig mind hiába, mert nem válaszoltak egyik email-re se. Tehát nem arról van szó hogy jövő héten küldik a csere monitort, és látom már az alagút végét. Ilyet nem fognak tudni küldeni, és a panelt sem fogják tudni cserélni, mert ezt a tipust és panelt, mivel nem volt jó széria már nem gyártják. El szeretnék indítani jogi lépéseket az ügyben, de nem tudom van e értelme, és mire számíthatok. Fél éven belül másodszor van szervízben, tehát nem tudom ilyen esetben követelhetem e a vételár visszafizetését....
    Ha kedvező a helyzetem, már hétfőn megtenném a jogi lépéseket.

    Gyors válaszotokat előre is köszönöm.

    Üdv
    Zack

    Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3

  • Ariadne

    őstag

    válasz World-Soft #4259 üzenetére

    Na most csak gyorsan, ma még fogok majd írni nektek, hogy mit tudtok tenni, csak annyit, hogy hálistennek már eseti döntés is van arról, hogy bizony felhasználható bizonyítékként az engedély nélkül készített hangfelvétel is egy per során.
    Jogi szöveg ugyan, csak ha valakit érdekel: klikk

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Ariadne #4261 üzenetére

    Na és mi van abban az esetben, ha az illetőt beperlik az Avtv. megsértéséért? Mert nagyon jó, hogy bizonyíthatta az igazát, de attól még Avtv-t sértett. Ugyanis a személyes adat tulajdonosa nem járult hozzá az adatkezeléshez sem és a nyilvánosságra hozatalhoz sem.

    [ Szerkesztve ]

  • Ariadne

    őstag

    válasz Csaba_20_ #4262 üzenetére

    Olvasd el részletesen, amit linkeltem. ;) Nem visszaélés a felvétel felhasználása, ha a felvétel a felhasználójával szemben elkövetett jogsértéssel kapcsolatos bizonyítás érdekében történt. Az, hogy a felvétel felhasználása miatt a személyiségi jogainak megsértésére hivatkozik, joggal való visszaélést jelent, mivel ezzel akarja elkerülni, hogy ezzel bizonyítható legyen (és azzal bizonyítható is) az ő jogsértő magatartása.

    Ítélőtábla döntése és fontos, még az ügyvédi kamara honlapján is lehozták.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz zack #4260 üzenetére

    Első körben az a fontos, hogy készült-e jegyzőkönyv a jótállási igényedről, amikor leadtad a monitort javításra(jegyzőkönyvet kötelesek felvenni 49/2003 (VII.30.) GKM rendelet alapján[link])? Abban az van írva, hogy kijavítást kérsz? Jogi eseteknél a bizonyíthatóság a lényeg! Ezért mindennek írásos nyoma kell legyen.

    Jogi lépések alatt nem tudom pontosan mire gondolsz, de abban biztos vagyok, hogy ellenállásra számíthatsz. A PTK 306.§-a szerint első sorban kijavítás, vagy kicserélés illet meg. Választott jótállási igényedről a másikra bármikor áttérhetsz, ráadásul ha erre a kötelezett(forgalmazó, akitől vetted) magatartása ad okot(az 1 hónapos javítási idő ilyen), akkor nem vagy köteles az ezzel okozott kárt se megtéríteni. Tehát például kérheted őket, hogy kijavítás helyett inkább cseréljék ki neked a terméket. Kicserélés esetén a szerződés újbóli teljesítését értjük, ennek értelmében egy új ViewSonic VX2435-ös monitort kell adniuk, hiszen annak idején is erre szerződtetek(adásvételi szerződés). Amennyiben ezt az igényed elutasítják, akkor ezt kérd, hogy írásban tegyék meg! Ha nem hajlandóak, akkor kérd a vásárlók könyvét és abban írd le az eddig történteket. Ilyen esetben én valami ilyesmit írnék(felhasználhatod saját felelősségre):

    "A xxxx.xx.xx-én vásárolt, 2009.10.29-én jótállás keretein belül javításra leadott Xy termék kijavítását a forgalmazó 2009.11.05-i határidőre vállalta. Amit a mai napig (2009.12.xx) nem teljesített. A biztosított, gyengébb paraméterekkel rendelkező termék ellenére nekem az elhúzódott ügyintézés jelentős kényelmetlenséget okozott és okoz. Emiatt a mai napon kértem a termék azonnali kicserélését, amit a forgalmazó szóban elutasított. Ezen szóbeli kijelentését írásban megtenni nem volt hajlandó, ezért kénytelen voltam a vásárlók könyvébe leírni, hogy írásos nyoma legyen annak, hogy a forgalmazó nem hajlandó jótállási kötelezettségének eleget tenni. Ez úton is kérem a termék azonnali kicserélését, amit azzal indokolok, hogy a javítási határidő jelentős túllépése és a hosszadalmas ügyintézés - több, mint egy hónap - jelentős kényelmetlenséget jelent számomra. A biztosított cseremonitort a kicserélést követően visszajuttatom a forgalmazónak. (dátum, időpont)"

    Aztán, ha ennek hatására sem hajlandóak számodra elfogadható megoldást nyújtani: kicserélni a monitort. Akkor mondd nekik, hogy ez esetben adják vissza a termék vételárát! Erre a PTK 306.§ (2) bekezdése biztosít számodra jogot. Kivéve, ha a hiba jelentéktelen, mert akkor árleszállításra vagy jogosult. Az eljárás hasonló az előbbivel. Először szóban, majd ha nincs foganatja, akkor írásban kell leírni, hogy te elálltál a szerződéstől. Fontos a megfelelő fogalmazás az elállásnál, valami ilyesmi kellene: [link]
    Ha nem a vásárlók könyvébe írod ezt le - nem valószínű, hogy ilyen szépen meg tudnád ott helyben fogalmazni -, akkor ajánlott-tértivevényes levélben kell megtenned.

    A legrosszabb, ami előfordul, hogy perre kell menned és az ügy elhúzódik, akár 1-2 évig is. Tehát jogi lépés esetén erre is készülj fel! Ennek ismeretében cselekedj! :R

  • Problémás

    csendes tag

    Sziasztok!

    Remélem még él a topic és kapok tőletek egy kis segítséget!

    Az a problémám, hogy van egy videókarim, amire 3 év garanciát vállaltak, ez a napokban elromlott és már be is vittem a megjelölt szervízbe, aki egyben a nagykereskedő is. A karit olyan kisker cégnél vettem, amely időközben megszűnt. A szervíz oldalán azt az infot látom a karival kapcsolatban, hogy hibásnak nyilvánították, és a csereigazolást és a terméket átvehetem náluk. A gond csak az, hogy nem tudom hova vinni a csereigazolást, mivel a kisker, mint mondtam, már nem él...

    Az lenne a kérdésem, hogy ilyen esetben él-e visszafelé is a cseregarancia a nagyker felé is, és ha igen, akkor mire érdemes hivatkoznom, hogy ne hajtsanak el onnan egykönnyen?
    Ergo, ha bemegyek átvenni a dolgokat, akkor már kéne kapnom egy hasonló képességű karit helyette, ami működik?

    Köszi előre is,
    A Problémás

  • zack

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #4264 üzenetére

    Nagyon köszönöm a kimerítő válaszodat, sokat segítettél. :R :R
    Sajnos írásban nem lett említve az igényem. De ez egyértelmű, mivel a leadott monitorhoz már nem gyártanak LCD panelt, így javítani nem fogják tudni. Lengyelországba van a monitor, amit azért küldtek ki, mert állítólag ott hagyják jóvá a cserét, és mivel már nincs ilyen tipusú monitor forgalomban, így (állítólag) egy jobb monitort fogok kapni, minőségi cserében. Ennyit tudok eddig. A gond csak annyi, hogy a lengyelországi szervíz nem válaszol a magyaroknak hogy mi van a monitorral, miért nem küldik, holott már 3x küldtek mail-t az elmúlt 2 hétben (állítólag). A profi szervíz által megadott várható jav. idő. 2009.11.05. lett volna. A szervízt hiába b@szogatom, mert azt mondják ők nem tehetnek róla, majd jön, nem tudnak mit csinálni. A kérdésem annyi lenne hogy te mit tennél? :R Kaptam csere monitort, tehát nem arról van szó hogy 1 hónapja gép nélkül vagyok, inkább arról, hogy másodszor vagyok ott fél éven belül, és már az első javításnál is balhéztam sok mindenért, nem voltak korrektek. Várjak e, vagy indítsam el? Gondolom ha elindítom, közben meg megjön a monitor, az tök blama nem? Az is lehet, hogy a hozzáállásuk fog megváltozni. De ha elindítom az ügyet, ezek után lehet amit minőségi cserébe megoldottak volna, azt ezek után nem fogják megoldani. Nehéz kérdés. Mennyire xarhat be egy ilyen ügymenettől egy KFT ha mondjuk szóban azt mondom "ezt és ezt fogom csinálni ha nem lesz ez meg ez". Mekkora visszatartó erő ha jogilag tudatában vagyok a dolgoknak? Meg fogja érni nekik perre menni? :U Azt tudom hogy rossz hírük van, lehet már más is kezdeményezett ellenük hasonló eljárást.

    Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3

  • zack

    nagyúr

    Jah és a legfontosabb..anyagilag mennyibe kerülhet egy ilyen tárgyalás? Ügyvéd kellhet hozzá?

    Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3

  • Ariadne

    őstag

    válasz Problémás #4265 üzenetére

    Elvileg csak a kiskerrel állsz kapcsolatban. Először nézd meg, hogy mi a helyzet a céggel klikk, név szerinti keresés, számláról cégnevet beírod, és lent "Tárolt cégkivonatát" kéred. Ha ott még élő cég, akkor ami székhelynek be van jegyezve, ott meg kell találnod. Ha nem, cégbíróságnak írni, és majd ők helyreteszik őket, mert kötelező lenne.

    Ha meg tényleg megszűnt a cég, akkor próbálj egyezkedni nagykerrel, hátha sikerül, de túl nagy reményeid ne legyenek... :U Nagykerhez elvileg semmi közöd, tehát teljesen arra vagy bízva, hogy akarnak-e és tudnak-e segíteni.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • kozi71

    senior tag

    Én is belefutottam ebbe a ALIEN-es mizériába.
    2006.07.18-án vásároltam egy WD Raptor HDD-t, 5 év garanciával.
    Elvittem a Király utcai üzletbe , ahol közölték ők már nem az ALIEN. De ha aláírok egy papírt, amiben megbízom az új céget akkor megpróbálják , gariztatni. Eltelt 30 nap telefonon érdeklődtem. Még semmi, várjak tovább. Ma 39-ik napon újra hívtam. Most már azt mondták nem tudják gariztatni menjek érte. Miért vártak ennyi időt??? Hisz alighanem tudták már mikor leadtam, hogy nem tudják elintézni. Egy szó mint száz. Elvettek tőlem pont annyi időt, amennyi idő alatt már én is megtudtam volna csináltatni a gyártónál a garanciális problémám. Ezek után tutti Nem fogok semmit vásárolni ennél az új cégnél.
    Raptorokat még manapság is lehet venni. Tehát nem megszűnt termék!
    Felmentem a WD honlapjára. Ott a sorozatszámát beírva is benne vagyok még bőven a garanciális időszakba.
    Kérdés, hogyan lehet egyenesen innen Magyarországról garanciális problémát érvényesíteni a gyártónál? WD-nek nincs magyar irodája, sem telephelye. Az a postán elküldött vinyós lehetőség működik rendesen? Illetve ahhoz nem fognak garis papírt kérni tőlem? Nekem csak a ALIEN-es számlám van, és azon feltüntetve az 5 év garancia. Szóval elég nekik a vinyó száma?
    Ha valaki csinált már ilyet a WD-nél írja már meg ha kérhetem, pontosan hogyan működik a dolog.
    Célszerűbb az osztrák telephelyre küldeni a közelség miatt?
    A dobozt ők küldik ki a címemre, vagy bármiben elküldhetem?

    Előre is köszönöm!

    high tech, low life

  • luciferc

    őstag

    válasz kozi71 #4269 üzenetére

    Az hiszem muszáj lesz a valakinek a GVH-hoz fordulnia a vásárlók megtévesztése, tisztességtelen üzleti gyakorlat, meg konkrétan az oldalon szereplő ordas hazugság miatt. Ezek a szerencsétlenek talán még abból sem tanulnak. Az itteni ingyenes tanácsok leperegtek róluk.

  • Móci

    addikt

    Üdv!
    Nekem csak annyi lenne a kérdésem, hogy ha a januárban 35 ezer forintért vásárolt alaplap helyett olcsóbbat akarnak adni, akkor nyugodtan verhetem e az asztalt? Ugyanis ez a típus nem kapható, s valami huszonpárezrest küldtek helyette. A lap értékét inkább le fogom vásárolni náluk, ebbe bele is egyeztek, csak maga az ár a nem mindegy.

    "...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."

  • Ariadne

    őstag

    válasz Móci #4271 üzenetére

    Igen, vagy ad egy másik ugyanolyat, vagy a teljes vételárat vissza. Más megoldásba nem vagy köteles beleegyezni. A teljes vételár levásárlásában próbálj szerintem megegyezni, az szerintem korrekt egyezség.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz luciferc #4270 üzenetére

    Na bezzeg most nem jelentkezik Biznisz Elek... :W GVH, Cégbíróság, NFH, plusz egy jó kis esetleírás a Homárnak, az segíthetne a helyzeten. Vagy az, ha végre kerítenének egy ügyvédet maguknak, akinek el is hiszik, hogy amit művelnek, az jogszabálysértő. de erre nem látok reményt az eddigi hmm beszélgetések alapján. :U

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Móci

    addikt

    válasz Ariadne #4272 üzenetére

    Mondjuk a pénz jönne a legjobban, de ha más terméket választok, az is egy megoldás.
    Persze amikor beadtam garanciába a lapot, rögtön elkezdte hajtogatni a gyerek, hogy pénzt nem adnak vissza.

    "...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."

  • Ariadne

    őstag

    válasz Móci #4274 üzenetére

    Azt csak hiszik :P , mert nem ismerik a jogszabályt... Az NFH honlapján fenn vannak a jogszabályok, Ptk., 151/2003. Korm. rendelet és 49/2003. GKM rendelet az irányadó, meglobogtathatod előttük, ha van kedved hozzá.
    Meg azt sem tudják, hogy teljesen egyszerűen, kis bátorsággal és rátermettséggel akár ügyvéd nélkül is végigvihető egy ilyen per, és mivel rém egyszerű a helyzet jogi megítélése, ezért még csak elbukni sem nagyon lehet.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • HUN]Repa

    aktív tag

    válasz kozi71 #4269 üzenetére

    Küldd el nekem pls a gyári számát pü-be és megpróbálom neked elintézni ha szeretnéd egy másik cégen keresztül ,természetesen díjmentesen ,ha már gari a vinyó :R

    God save us from the arrows of the Hungarians.

  • Móci

    addikt

    válasz Ariadne #4275 üzenetére

    Köszönöm! Azt hiszem rájuk fogok pirítani, ha próbálkoznak majd valami huncutsággal... ;]

    "...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."

  • HUN]Repa

    aktív tag

    válasz luciferc #4278 üzenetére

    Nem titkolom az a cél meg hát az ingyen reklámnak is jó ,és még az ügyfél is jól jár. :R

    God save us from the arrows of the Hungarians.

  • luciferc

    őstag

    válasz HUN]Repa #4279 üzenetére

    Semmi gond, világos, hogy miért csinálod. Semmi pejoratív vagy negatív gondolat nem volt, bár minden kereskedő ilyen lenne...

  • HUN]Repa

    aktív tag

    válasz luciferc #4280 üzenetére

    Aranyos vagy tudom hogy nem azért írtad :)

    God save us from the arrows of the Hungarians.

  • kozi71

    senior tag

    válasz HUN]Repa #4276 üzenetére

    Köszönöm szépen! Ment a privi!
    :C

    [ Szerkesztve ]

    high tech, low life

  • World-Soft

    senior tag

    Üdv,

    Múltkori beírásom óta van egy kis fejlemény.
    Gondoltam megosztom tanulságul.
    Elek csak privátban vette fel a kapcsolatot velem.
    Bár jobban örültem volna, ha írását nyilvánosan is vállalja, viszont úgy voltam vele, hogy ám legyen.
    Első körben a már itt is leírt dumával jött "az Alienes dolgokhoz annyi közünk van hogy a régi alkalmazottakat átvettük mivel az újak betanítása nem kis idő és pénzt igényel, illetve hogy az üzlet ugyan ott van. Ezen kívül semmi másra nem vagyunk kötelesek....."
    Természetesen rögtön próbált vissza is támadni a megoldás jegyében, miszerint büntető jogba esik az, hogy saját jogaim igazolása végett hangfelvételeket készítettem.
    Miután válaszoltam neki, utána még mindig a hangfelvételt firtatta, illetve, hogy én nem is vettem semmit, mivel a kártyát egy cég vásárolta.
    De azért tett egy ajánlatot azért. Egy butított 9500GT-t. (gondoltam ez legalább már 2x olyan értékű amiről idáig beszéltünk.)

    Ekkor még úgy éreztem, hogy talán valóban lehet, hogy tévedtem idáig.
    Sajnos mint kiderült nem így lett.
    Válaszként felhívtam a figyelmét, hogy a termék eleve nem a vásárlóhoz, hanem a termékhez tartozik, persze ezzel biztos ő is tisztában van.
    Illetve jeleztem, hogy ilyen kártyával nem sokra megyek (csak polcon nézegetni). Ha csere, akkor legyen valamennyivel jobb.
    Jeleztem, hogy HDMI-s kártya érdekelne, és megteszem azt a gesztust amivel eleve elődszőr hozzájuk fordultam:
    Nem akarom levásárolni a teljes árat, és azt sem várom el, hogy a HDMI miatt 3x gyorsabb kártyát adjanak.
    Küldje el miből lehet választani most náluk és azt, hogy melyik kártyára mennyi ráfizetést gondolnak.

    Szerintem ettől jobb ajánlatott nem tehettem volna.

    Sajnos erre már nem jött válasz.

    9-én meguntam. Kértem Elek barátunknak, hogy döntse el mit a akar, mert nem írt semmit.
    Második írásomra végre válaszolt.
    Utólag én hülye......
    Még egyszer megvezetett.
    El kezdett írni, de mindig úgy kellett kihúzni belőle minden választ.
    Jelezte, hogy ő ajánlotta a 9500GT-t már. Majd nagy nehezen megkérdezte mit szeretnék. Ebből is látszót, hogy marhára nem érdekli az egész, mert napokkal ezelőtt leírtam neki.
    De mind1 alapon újra leírtam.
    Erre rákérdezett egy az általam említett Galaxy-ra, hogy arra mit fizetnék, amit keveslett, és kérdezte annyit milyen termékért fizetnék.
    Én erre újra kérdeztem, hogy milyen lehetőségek vannak, mert a pontos készletüket nem ismerem. Írja le mik vannak, illetve az adott Galaxy-ra mit gondolnak ők.
    Ez után megint néma csönd.
    Nagy nehezen tagnapi írásomra válaszolt, mert kértem, hogy gyorsítsuk már meg kicsit ezt a beszélgetést.
    A válasz:
    A galaxy GTSre szerintem reális volt az az ár amit annak idején adtak.

    Magyarul 1 hét alatt eljutottunk ugyan oda ahonnan az egész indult.
    El tudom képzelni, hogy a felajánlott kártya is valahonnan sutyiból lenne, vagy már egy visszahozott valami, mert nagyon konkrétan azt akarta rám tukmálni.

    Tehát csak arra volt jó ez az egész, hogy húzzák az időt. Hogy miért? Jó kérdés, de az egy érdekes adat, hogy pl. a volt Alien végelszámolása napokon belül lezárul. Tehát már csak pár napig lehet velük felvenni a kapcsolatot, ha valakinek valami elszámolnivalójuk van még.
    Lehet ezért?
    Nem tudhatom.

    Remélem a többiek szerencsésebbek lesznek.
    De remélem sokáig nem húzza ez a cég aki csak rombolja a számtech kiskereskedelem megítélését.
    Én most Elek barátunkkal befejeztem a nagy semmittevést, és megragadva az időt hogy valami történjen is.
    Az, hogy miért jó nekik, hogy többszörösét befizethetik büntetésként az nem tudom, de ők biztosan tudják.
    Lehet szíven ütötte őket, hogy valaki mindent dokumentált a vásárlók könyvébe, és akkor már csak azért sem alapon....

    Biznisz Elek: Lehet lenne mit tanulnotok HUN]Repa-tól.
    Sajnos nem tudom ő kit képvisel, és helyileg hol vannak, de pl. amit felajánlott itt, azzal biztos, hogy nem egy vevőt, hanem többet is szerez magának.

    Zoli

  • ocsi19

    senior tag

    Sziasztok!

    Van 2db 1GB-os A-data vitesta ramom "lifetime Warranty"...lehet ezt érvényesíteni? :F

  • ocsi19

    senior tag

    illetve van 1db 320GB-os samsung vinyóm, hol tudom megnézni, hogy van e még rá gyári gari?

    üdv.

  • Chaser

    titán

    válasz ocsi19 #4285 üzenetére

    Küldj mailt az A-datanak, serialt meg ami a ramon van írd rá, jó eséllyel cserélni fogják, de a posta ktsg hozzájuk a tiéd. Samsung vinyó neccesebb, én mikor boltban dolgoztam csak akkor garizta a samsung, ha volt hozzá számla, anélkül rá se néztek.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Bajgunar

    aktív tag

    Csá ALL.
    Nah én is leírom a problémámat!!!
    Vettem az OHS Shop-ba egy BFG 9800GTX+oc 512Mb-os VGA-t. 5 év garival.
    2008. októberében. A bolt 2009. márciusában megszűnt, de a garanciális ügyintézéssel még foglalkoznak. Amit egy társcég, és egy személy mellékállásba kisegítve végez.
    A VGA megadta magát 2009. júliusában. Visszaküldtem nekik a terméket július 23.án.
    Az oldalon fel van tüntetve, h import termékeknél a garanciális ügyintézés meghaladhatja a 60 napot is.
    Nah a lényeg!:
    -Az OHS visszaküldte a VGA-t a gyártónak, angliába. Eltelt vagy 70 nap, mire már reagáltak a zaklatásomra!. És elkezdtek intézkedni. A BFG állítólag küldött egy csereterméket egy BFG GTX260 -at. Várjak rá, ami kb még 2-3 hét. Kivártam. Nem érkezett semmi. Újra elkezdtem érdeklődni a dolgok iránt. Aztán azt a választ kaptam, hogy állítólag a feladott termék eltűnt a postán! Erre a BFG nagyon ideges lett, és h sajnálják a dolgot, meg h ilyen még nem fordult elő, küldenek vigaszdíjként egy BFG GTX280oc -t. (ezeket mind nekem a garanciálisan ügyintéző személy mondta telefonba).
    Nah azta megint eltelt vagy 6 hét! És még mindig nem kaptam meg semmit. 4 hete írtam nekik egy mail-t, amire azt a választ kaptam, h mivel eltünt a VGA, újabb 60 napot kell várni. És abból még hátra van 2 hét. Azóta a 2 hét már + ba van, és még mindig nincs semmi. Múlthéten hétfőn írtam nekik újból, hogy ha nem kapom meg egy héten belül a terméket, fogyasztóvédelemhez fogok fordulni. Erre azt a választ kaptam, hogy nincs semmi információjuk a termékről. Írtam nekik, hogy nagyon gyorsan intézzenek valamit, mert nem lesz jó vége. Erre kaptam egy olyan mailt, hogy akkor ők adnak nekem egy XFX GTS 250 -et. Ha a héten nem jön meg a VGA. Mondtam nekik, hogy az elég csekély, mondjuk az igaz h kb equivalens az álltalam beküldött termék teljesítményével, de nem ezt ígérték szóban, h kapom cserébe. A BFG -től azóta sincs információjuk. Nem tudnak semmit. Írtam a mail -be, h mit ígértek be, de arra sem mondták azt, h ők olyat nem mondtak. Kérdeztem, h ha aztán meg mégis megérkezik a BFG álltal beígért VGA, azt ki huzza be? Azt írták, h nem áll módjukba semmit se eltulajdonítani.
    Azóta elkértem a társcéggel és a BFG vel folytatott levelezést is, meg kértem a társcég nevét is, meg valami azonosító akármit, amivel utána tudok érdeklődni, de ezekre még mindig nem kaptam választ. Azóta még mindíg nem oldódott meg semmi.
    Nem kaptam semmit se, még csak egy cserekészüléket se biztosítottak!
    Eltelt a beküldés óta, 4.5 hónap, és még mindíg nem tudták elintézni.
    Kérdeztem, h esetleg ráfizetéssel kaphatnék -e jobb VGA-t, erre azt mondták, hogy igen.
    De ezt még majd ha esedékes lesz, megbeszéljük.
    Nah most ez nem nagyon áll módomba, meg akaratomban, mert kaptam pár szép ígéretet.
    Most már teljesen tehetetlen vagyok!
    Kérni szeretném a tanácsaitokat. Mit tegyek? Forduljak a fogyasztóvédelemhez?
    Vagy jelentsem fel őket?
    Valami ötletet adjatok már, mert lassan kezdek beleőrülni ebbe a garanciába.
    Nem igaz, hogy most csak így pikk-pakk küldenének egy VGA-t, eddig meg húzták a dolgot, és ígérgettek fűt-fát. Most mit tegyek?
    Valaki okosabb írjon már valamit, mert már teljesen elveszítettem a hitemet abban, hgoy egyáltalán kapok e még valamit.
    Válaszaitokat előre is köszönöm.
    További szép napot!

    Minek hirdet az, aki nem tud reagálni privire? Törölje a hirdetését, meg magát is... Csak teleszemeteli az oldalt...

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Bajgunar #4288 üzenetére

    Pff, ez szívás. A legelső tapasztalat amit azt hiszem, h le tudsz vonni; névtelen, kicsi előélettel rendelkező bolttól nem veszünk semmit, még ha 2-3k-val olcsóbb a másik jól beváltnál, akkor sem.

    Ahogy olvasom Te rohadtul türelmes voltál, én 1 hónap után már tuti rájuk küldtem volna a Fogy. védelmet.

    Sztem ne szarozz, fogyasztovedelem.hu és írd meg nekik a storyt, jól összeszedve/megfogalmazva. Arra figyelj, h kb negyed ennyi legyen, mint amit most írtál. Nem szeretik a regéket.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • Ariadne

    őstag

    válasz runner 125 #4289 üzenetére

    Azzal nem ér semmit, ha oda ír, semmi közük az NFH-hoz. Na meg a fogyasztóvédelemnek írni sem ér sokat a legtöbb esetben, kivéve az olyan kirívó és sok embert érintő ügyeket, mint az alien. De persze meg lehet próbálni, néha van, hogy sikerül egy spontán ellenőrzést elérni vele. :D Javaslom ilyenkor az NFH-nak úgy küldeni, hogy a cégnél érintett emberkének cc-zed a levelet, csak hogy tudjanak róla. ;]

    Bajgunar: Keress vissza itt a topikban, leírtam/tuk sokszor, mit kell ilyenkor tenni. Kulcsszavak: vásárlók könyve, elállás, békéltető testület, fizetési meghagyás, per.

    Itt annyiban nehéz, hogy az a cég nincs meg, akitől vetted, de a leírásodból úgy látom, hogy van esetleg egy jótállást intéző másik cég, elvileg ilyen lehet felszámoláskor. Persze tudnod kell, hogy kétséges a sikere az egésznek, éppen az eredeti cég megszűnése miatt. Bár érdemes utánanézni, hogy tuti biztos megszűntek-e, lásd www.e-cegjegyzek.hu, itt a számlán lévő cégnévre rákeresni, és teljes cégkivonatot megnézni, mert hát sajna van olyan, hogy bár nem elérhető egy cég, de valójában működik, láttam én már karón varjút...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Bajgunar

    aktív tag

    OHS
    Ez volt a bolt. Köszönöm szépen a válaszokat.
    Akkor most írjak az NFH-nak? Röviden, tömören?
    És mit fognak ellenőrizni, ha megszűnt a cég? Vagy akkor ők utána fognak járni, hogy hogy áll a helyzet? Meg ez a szóban beígért xy-ra is, mit lehet ilyenkor lépni?
    Mert azért nem mind 1, hogy beígérnek szóban egy 110k -s VGA-t, egy 30k-s helyett.
    Vígaszdíjként! Hogy várjak nyugodtan, aztán majd 4-5 hónap után kiszúrják a szemem egy 30k-el.
    Már nem tudom, mi igaz az egészből, az ígéretekből. Akkor meg miért kell ilyeneket ígérgetni? Átverni az embert. Csak azért vártam eddig. Mert ez mind szép, és jól hangzott. Csak mivel rájukírtam, h a két ünnep közé nekem szükségem lenne nagyon a karira, arra írták h kapok töllük egy 250gts-t. Jaah, ezt elküldhették volna az elsö héten is.
    És nem kell hitegetni az embert. Most meg ha netán tényleg megjönne a 280-as?
    Akkor az kié lesz? Ha meg nem jön?, miért hazudtak?
    Elég korrekt bolt volt, még itt PH-n is sokan dícsérték, meg fórumoztak velük.
    Máshol meg nem kaptam ilyen VGA-t akkor, mert ezt szemeltem ki, és háát igen, az ára is korrekt volt. De megjártam vele. Még jó hogy megy a gépem VGA nélkül is. :K
    Asszem rájukírok még egy levelet, és leírom, h tényleg lépni fogok.
    És ha nem reagálnak mostmár konkrétan, akkor írok az NFH-nak.
    Köszi a válaszokat. Majd jelentkezek, ha megoldódott.
    Csipesz.

    Minek hirdet az, aki nem tud reagálni privire? Törölje a hirdetését, meg magát is... Csak teleszemeteli az oldalt...

  • Laci59

    csendes tag

    Nekem júniús óta van bent az Alien Computersnél a vga-m sem nem cserélték ,nem javították, nem adták vissza az árát tehát egyszerűen ellopták tőlem a rossz kártyát. Aztán átalakultak fuzionáltak vagy mittudom-én.A lényeg, hogy tőlem elloptak 71ezer ft-ot.

    A "teszteletlen" kifejezés azt jelenti, hogy nem működik........

  • Quent1n

    senior tag

    válasz Laci59 #4292 üzenetére

    Az Alien Computersel már volt rossz tapasztalatom anno... 200ropit hagytam ott kp.-be és garis ügybe szartak a fejemre nagy ívben, meg fölényeskedtek. 3napos cseregarit egyszerűen figyelmenkívűl hagyták.. Ócska egy kisker volt. Fel kell jelenteni akit lehet a francba és szét kell kürtölni mindenfele, hogy milyenek ennyi. A magyar ember nehezen felejt... A magyar szteches kiskerek jelentős része simlizik ahol tud és csak mossák a pénzt. Gusztustalan az egész úgy ahogy van. Amíg a pénzed költöd addig nyájasnak persze, de ahogy valami gondod van szívatnak ahol tudnak. West-Balkán.

    [ Szerkesztve ]

    Ha a fényt akarjuk, el kell fogadni az árnyékot is...

  • Quent1n

    senior tag

    válasz Bajgunar #4291 üzenetére

    Az a baj, hogy a törvényi szabályozás rettenetesen elavult. Egy fejlett nyugati országban ilyen boltokat meg se tűrnek. Amit írtál abból az látszik, hogy sumákolnak ennyi. Lassan fél év alatt már rég küldhettek volna valamit sűrű bocsánatkérések közepette. Ehelyett megy a vakítás, hogy majd ezt meg azt kapsz, persze még érezd magad megtisztelve. És akkor retkelik a BFG-t. Hát ki a szart érdekel, hogy ők egy külföldi céggel, hogy intézik a dolgaikat? De írtad, hogy egy másik cég intézi már a garis ügyeket.. hát komolyan vicc az egész....Egyébként meg el kéne kezdeni futtatni egy oldalt ahol az ilyen mintavállalkozókat lehetne gyűjteni a kis bizniszükkel együtt. Persze ezek olyanok mint a kaméleonok így elég nehéz lenne. Láttam mien leveleket kaptál egy szaros nevet nem voltak képesek odaírni, hogy tudd ki áll az irományok között, hogy tudj vkire hivatkozni... Szánalmas. Én a helyedbe holnap a fogyasztóvédelemmel kezdenék. :)

    Egyébként meg szomorú, hogy ide jutottunk, hogy mindent naplóznunk kell, beszélgetéseket fel kell venni stb. különben a magyar meglopja a magyart... :S

    Ha a fényt akarjuk, el kell fogadni az árnyékot is...

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Quent1n #4294 üzenetére

    Jó helyen kell vásárolni. Ne ott ahol 1000 forintal olcsóbb valami.
    De ezt annyiszor elmondtam már.

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Quent1n

    senior tag

    válasz Gyuri27 #4295 üzenetére

    Csak tudod néha az emberek jóhiszeműek.. És a kiskerek is mindent megtesznek, hogy profinak látszódjanak. Engem az ár már nem nagyon érdekel csak egy normális cégtől vegyem.

    Ha a fényt akarjuk, el kell fogadni az árnyékot is...

  • Diocles

    aktív tag

    válasz Gyuri27 #4295 üzenetére

    De honnan tudod mi a jó hely? Anno azért vásároltam az Alienben mert jó fejek voltak, pedig máshol pont olcsóbban is megvehettem volna a dolgokat. Mondjuk én még nem adom fel teljesen a reményt.

  • World-Soft

    senior tag

    HUN]Repa: hát ti gyorsak voltatok. :R
    Este leadtam a rendelést, és délelőtt 11-kor jött a levél, hogy ma már át is vehetem a rendelt termékeket.
    Igaz kicsit kellett várni az átvételre, de nem azért, mert valami gond volt, hanem mert annyinan voltak, hogy allig fértünk el.
    És természetesen nem azért jött össze a sor, mert sokat szöszölnétek....
    Ti pörögtetek mint a gép és csak úgy dobáltátok az ügyfeleket (számlázás, pénztár, kiadás).

    Tényleg le a kalappal előttetek. Ilyen kiskerben nem voltam még...
    Úgy érzem nem véletlen vásárolnak ilyen sokan nálatok.
    Nagyon pozitív élmény volt. :DD

    Páran tanulhatnának tőletek....
    Zoli

  • HUN]Repa

    aktív tag

    válasz World-Soft #4298 üzenetére

    Ez nagyon jólesik a kollégák nevében is ! Köszönjük :R

    God save us from the arrows of the Hungarians.

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Quent1n #4296 üzenetére

    A jóhiszeműséget az itthoni kis és nagykerekkel kapcsolatban csak fenntartásokkal alkalmazni.

    Diocles: én inkább vásárolok régi ph-s arctól. Látjátok nem ez az első kisker ami csak úgy lelép, vagy nagyker aki beborul.

    [ Szerkesztve ]

    Amd - Radeon - Ryzen

Új hozzászólás Aktív témák