- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyuri27
félisten
válasz localhost #2263 üzenetére
1 rendelhet, de ez nem érdekel. Nem is érdekes. Az user nem tajvannal áll kapcsolatban.
2 az ipon tudjuk hol van. A nagykerek nagyobb része a XIII-kerben van ill a IV-ben. Lássuk be az nincs messze. Rendelés náluk úgy müködik, hogy reggel 9.ig ha leadod délután kettőre ott a cucc. Tehát ha ilyen gyorsak mikor a pénzed elveszik akkor legalább a 3 -napos ügyintézésnél is lehetnének ilyen gyorsak."HÁT AZT NEM! Gyuri még neked sem!
Én úgy gondolom. hogy a szándékod jó - ám a gyakorlatiasság mindegyre hiányzik belőle."
Miért is? Lenteb olvashatod mióta szivatják az embert ezzel a kedves boltosok. Pedig 3 napon belül vissza vitte.
Gyakorlatiasság? Tehát amikor a szerencsétlen user pénze kell (én is ide tartozom) akkor ő a király. Amint kitette a lábát vissza se nézzen. Ez gyakorlatias a kisker részéről? Mert szerintem sajnos igen. Ugyanis mikor fizetni kell akkor nem 3, 15 és egyébb határidőkön belül fizetek hanem azonnal! természetesen ésszerű határidőket elfogadok, de lássuk be az esetek 90% a szopatásról szól."Ami talán a legfontosabb, bár talán mindenki által ismert szabály: ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."
Gondolom krisz története egyszerü és gyakorlatias. Továbbá gondolom ennek fényében az iponreakciója is egyértelmű.
Az a baj, hogy ithon mindenki eladni akar és pénzt keresni. De szolgáltatni és esetleg dolgozni, kártalanitani nem akar senki.horvathkrisz: nem marad más mint bemenni elkérni a panaszkönyvet és leírni az egész sztorit. Illetve annak megküldése az fvf-hez.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Csaba_20_
őstag
válasz localhost #2268 üzenetére
Tudod, ha a fogyasztó beviszi az Iponhoz(vagy bármely más kiskerhez) 3 munkanapon belül a hibás videokártyáját és kicserélést kér, akkor következzen az a lépés, hogy a forgalmazó megnézi a raktárat, hogy van-e olyan videokártyája, vagy se. Ha nincs, akkor szól a futárnak, aki épp 5-6 nagykert látogat, hogy ilyet is hozzon. A fogyasztónak pedig megmondja, hogy legfeljebb 3 munkanapon belül nyilatkozik, hogy ki tudja-e cserélni(esély nem sok van rá, de lehet, hogy már nincs egyik nagykerben se). Ha pedig van a készletében, akkor leemeli a polcról és teljesíti a fogyasztó kicserélésre vonatkozó igényét. Nem pedig arra vár, hogy a futár mikor ér újra a telephelyre, aztán vissza az érintett nagykerbe, aki majd eldönti, hogy jótállás keretein belül cseréli-e stb és a kisker pedig ennek fényében vagy teljesíti a jótállási kötelezettségét a fogyasztó felé, vagy nem...Előbbi fogyasztóbarát viselkedés, utóbbi balkáni...hogy klasszikust idézzek - remélem most is figyel Speed(R) - tipikusan a dögöljön meg a szomszéd tehene is hozzáállás. Mert ha nekem nem cserélnek, akkor én se fogok, hiszen akkor buknám a pénzemet, úgyhogy inkább bukja a pénzét a fogyasztó. Ez egy az egyben az üzleti kockázat áttolása a fogyasztókra. NA ez az, amit nem fogok sose kultiválni.
Egyébként a kicserélésre is 15 napot biztosít a jogszabály a forgalmazónak, tehát a 3. munkanapon ha úgy gondolja, hogy teljesíteni tudja a kicserélést, akkor nyilatkozhat úgy, hogy a fogyasztói kicserélésre vonatkozó igényét teljesíti legfeljebb 12 napon belül. Ha pedig ez nem sikerül, akkor visszafizeti a fogyasztó pénzét.
Ahhoz, hogy ne balkáni állapotok uralkodjanak idehaza, tisztázni kéne egy-két dolgot a nagykerekkel is. De ez nem a fogyasztók dolga, hanem a kiskerreké.
A CHS miért ellenpélda? A váci úti üzletük nem a XIII. kerületben van?
[ Szerkesztve ]
-
Csaba_20_
őstag
válasz localhost #2270 üzenetére
Ja, hogy most akkor a szavakon akarsz lovagolni? Mert mindegy minek hívod, arról a készletről van szó, amivel rendelkezik. Valamint a futár dologon is kár agonizálni, a lényeg, hogy a forgalmazó utána tud nézni, hogy melyik nagykernél van olyan kártya, amilyet keres és pont. Amúgy felettébb érdekes, hogy személyes támadásnak véled, ha nem értenek veled egyet mindenben. Három munkanap alatt meg lehet mondani a fogyasztónak, hogy a jótállási igénye teljesíthető-e. Legfeljebb 15 nap alatt pedig ki lehet cserélni a terméket. De idehaza nem erről van szó, hanem az üzleti kockázat fogyasztókra történő áthárításáról.
A CHS-re valami?
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz localhost #2268 üzenetére
Telephelyeink:
H-2040 Budaörs Vasút utca 15. Megközelítés
H-1138 Budapest, Váci út 117-119. MegközelítésÉrtem én, hogy gőzgép.De mi hajtja?
Az azonnalt én is 3 napon belül értettem. Ill utaltam arra, hogy a beszerzés nagyon gyors. Tehát gondolom, vissza is lehetne vinni.
De láthatod az ipn több szabályt is megszegett. Nem csak kris esetében, hanem mostanában a garis ügyek intézésekor. Nem vettek fel jegyzőkönyvet. 3 napon belül nem közölték, hogy javitanak vagy ujjat adnak. Szerintem.Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
-
Ariadne
őstag
válasz localhost #3691 üzenetére
És ha van még hozzá egy telefonszám is, azzal sokkal jobb lesz a helyzet? Szerintem nem, egy fizetési meghagyáshoz az is kevés...
Hanee, ne sértődj meg, inkább gondold végig, ő mit írt, egy másik szemszögből. Mi ismerjük egymást egyébként, eltér a véleményünk sok dologban, már évek óta vitázunk (ugye? ), de ez kell. Nem lehet mindig egy nézőpontból nézni mindent, jogászként hajlamos az ember (én legalábbis) elsiklani a józan ész diktálta megoldások mellett...
Szerintem ebben az esetben tényleg az lenne logikus kereskedőként, hogy igenis csak akkor rendel, ha azonosította magát, mondjuk ahogy a vaterán. Igen, ez most lehet, hogy nem működne, mert elmenne máshoz a vásárló, de valószínűleg azért van így, mert nincs annyi visszaélés, hogy szükség lenne rá. Ahol tényleg kell, mert akkora kárt okoz az azonosíthatatlan vásárló (mint ebay és társai), ott nyilván bevezetik, és elvileg simán lehetne ilyen minden webáruházban, akkor pedig nem lenne választásuk az embereknek. De nincs rá igény ezek szerint kereskedői oldalról, akkor hát ez van.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
VOid
tag
válasz localhost #3701 üzenetére
Na szóval akkor bővebben, Székesfehérváron vettem a gépet a User's ( userscrew kft - nincs köze a Bp-i Usershez), olyan 2 hónappal ezelőtt, akkor már rajta volt a "kiadó" tábla az üzleten rákérdeztem h mivan, azt mondták csak költöznek úgy látszik náluk a költözés annyit jelent hogy szépen bezárják az üzletet, mert pár napja amikor vittem a gépet az üzletbe vissza teljesen üres volt, se telefonszám se másik cím semmi, a honlapjukon se elérhető már a mobilszám ami fent, a vele párhuzamos utcában lévő számtech üzletben is megerősítették h az az üzlet bizony megszűnt.
És igen hozzájuk szól a garancia is, amit ebben az esetben ha esetleg vmi rossz a gépben márpedig vmi rossz akkor nem tudok érvényesíteni, és ezért kérdeztem azt hogyha mondjuk pl a memória rossz, akkor a gyártón keresztül jelen esetben corsair, tudom e érvényesíteni valahogy a garanciát.. vagy buktam az egészet? -
Ariadne
őstag
válasz localhost #4122 üzenetére
Nem hibás, késedelmes, hatalmas különbség! A késedelem nem jelenti azt, hogy akkor már kész vége, és búcsút mondhatunk egymásnak...
Az összeg előlegként volt a papíron, de ez itt nem oszt, nem szoroz. Vagy elfogadja a cég, hogy elállt és visszaadja a pénzt, vagy nem fogadja el és kötelezi, hogy megvegye. Harmadik lehetőség várni, hogy majd lesz valami...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
sasa311
veterán
válasz localhost #4123 üzenetére
De pontosan ez a problémánk nekünk itt, hogy az üzlet NEM az eladó hibájából nem jön létre, hanem Timó nem veszi át a késedelem miatt.
Namost az itt a kérdés, hogy elfogadható-e a késedelem miatti reklamáció akkor, hogyha amíg késett nem reklamált a vevő csak amikor már megérkezett a cucc.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz localhost #4127 üzenetére
Igen, ide már eljutottunk 10 hszel ezelőtt.
A problélma még mindig a következő:
- érdekmúlást nem lehet bizonyítani, mivel nem vettek új kanapét
- nem volt fix időpont megadva. szóban ígértek 2 hetet, de szó elszáll, szag megmarad.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Ariadne
őstag
válasz localhost #4127 üzenetére
Igen, de az "1-2 hét" vagy akár "2 hét" nem számít fix időpontnak, még ha rá is van írva a papírra. Fix időpont az, ha egyértelműen kitűnik, hogy csakis akkor és nem később. Vagyis vagy bizonyít érdekmúlást, vagy meg kell vennie.
mod: Persze érdekmúlás lehet más is, pl. azóta kiderült, hogy Afrikába költöznek, nagyitól örököltek kanapét, vagy bármi, ami szerint akkor még érdeke volt, de most már nem, és bizonyítható.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz localhost #4133 üzenetére
Írták, de vágod, hogy ez nem elég? Ptk kommentár és BH 1995.460 alapján mondom, ha van lehetőséged, nézz utána te is...
mod: Békéltetők - persze, lehet, sőt mivel sokszor nagyon felületesen nézik át az ügyet és szintén sokszor nem jogász az, aki foglalkozik vele, még igazat is adhatnak neked. Ez alapján lehet, hogy fizet is a cég, de ez már nagyon fikció. Mindenesetre pénzbe nem kerül ha jól tudom akkor sem, ha azt hozzák ki, hogy nincs igazad, tehát veszteni nem veszthetsz vele, tévedések összejátszása folytán viszont esetleg nyerhetsz vele.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz localhost #4604 üzenetére
Dehogy nincs, lásd itt, 7. §. De tény, hogy most ezzel nem tudja "hasbaakasztani", ha pénzt akar vissza.
Ami nincs, az a hibátlan termékek 3 napon belüli cseréje vagy visszavitele, ez valamikor régen volt, de már csak akkor van, ha egy cég egy kifejezetten maga vállalja.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
04ahgy
nagyúr
válasz localhost #7458 üzenetére
Főleg, hogy világosan megmondtuk neki a 7950-7970 topikban, hogy ne a kistesót vegye, hanem a 7970 referenciát, és akkor nem lesz baja. Nem fogadta meg. Így járt.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
ZozzHUN
addikt
válasz localhost #7458 üzenetére
Jézusom, hisztis banda, mindegy, látom nem sikerült megérteni...
Röviden akkor: Nincs gond bolttal, én is így tennék, pont. Hardverker valamiért ismeretlenként rögtön visszaadta a pénzt, iway 2 éves hűséghez képest nem, de nem zavar, csak érdekesség. Vége.
04ahgy: Akkor keresd meg te azt a plussz 30-40e forintot rá, én örültem, hogy ezt apránként összeszedtem. Talán 125e-ért elvárhatom, hogy ne hulladékot kapjak, amit vihetek vissza és még nekem ciki, ha visszaviszem.
-
SOAD19
addikt
válasz localhost #7519 üzenetére
Köszi szépen! Arra tudsz valamit mondani, hogy, ha valami olcsóbb tetszene, akkor a különbözettel ilyen esetben mi van?
Mod: vagyis, ha jól gondolom a különbözet vissza, vagy adott esetben ráfizetek, ha drágábbat választok? Megerősítést kérnék, és már megyek is...
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz localhost #7533 üzenetére
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Legfeljebb. Azaz max 15.
"a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni." Ha pl egy mosógépről van szó 3 nap is jelentős kényelmetlenség.
Persze ez lehet munkára használt számtech cucc is.Amd - Radeon - Ryzen
-
Turbolada II
őstag
-
SOAD19
addikt
válasz localhost #7542 üzenetére
Hát igen, ezzel a "15 napra törekvés"-sel vissza is élnek az eladók. Nekem két esetem is volt, mikor jóval több ideig volt oda szervizben dolgom. Persze, azzal védekeztek, hogy a jogszabályban, csak az szerepel, hogy csak törekedni kell, nem kötelező ezalatt az idő alatt javíttatni, stb. Az alaplapomnál, ez kicsit érzékenyen érintett, csere lapot nem biztosítottak, erre az időre.
[ Szerkesztve ]
-
SOAD19
addikt
válasz localhost #7638 üzenetére
Köszi!
Amúgy a színnel kapcsolatban véleményed szerint nincs igazam?! Nem szeretnék én elállni a vásárlástól, meg akkor ebben az esetben bukok 2*-es posta ktg.-et, meg, mint írtam a szürke megfelelne, az csak szürke lenne.
Jester1: Köszi! Most nézem, hogy van egy nyomtatvány, amit ki lehet tölteni és a cserét is be lehet x-elni. Ez, így rendben van, de ilyen esetben mindig a vevő bukja a dolgot, hogy csak kép alapján vesz valamit, aztán igazából nem is néz ki úgy?! Sajnos a közelben semerre se tudtam volna megnézni, csak több száz km-re.
[ Szerkesztve ]
-
zsámoly
tag
válasz localhost #7670 üzenetére
Köszönöm a választ.
Most akkor ha jól értem, a garanciát b@szhatom, de megvehetem még egyszer, csak pluszba ráfizetek egy tizest jól értem? Ez ám a nagyvonalúság.
Pusztán csak annyit vártam el, hogy kicseréljék, ahogyan sokszor ez megtörtént a múltban más helyeken. Raktáron lévő termék miért nem tudják akkor kicserélni?
[ Szerkesztve ]
''Rohadjon meg az is,aki behoz ide még...egy...brazil sorozatot. José don Padrafos''(Hofi)
-
Turbolada II
őstag
válasz localhost #7672 üzenetére
A szavatossági igények közül a csere megelőzi a vételár visszafizetését, mivel van raktáron ezért pedig nem is okoz aránytalan nehézséget és költségtöbbletet. A kollégának el kérne kérnie a panaszkönyvet. 151/2003. 7.bekezdés: Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Turbolada II
őstag
-
werszomjas
őstag
válasz localhost #7681 üzenetére
Úgy érted, ha válaszolok neki, akkor a "Másolatot kap" részbe menjen a vatera címe, vagy utólag, külön küldjem el a Vaterának a beszélgetést?
Ráadásul Profi eladó plecsnije van, remélem azt minimum elveszíti.
Akkor fogyasztó védelemmel kár foglalkozni és időt rááldozni, ők nem fognak tudni tenni semmit? Inkább a Vaterát zargassam?
Egyébként "csak" 4200ft-ról van szó, de akkor is szeretném visszakapni
üdv
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...