- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
Hirdetés
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
Először nézd meg a számlát, hogy milyen cégnév van rajta. Ez alapján keresd ki az e-cegjegyzek.hu-n (tárolt cégkivonatot kérj, az a teljes), hogy létezik-e a cég még egyáltalán. Ha létezik, nézd meg, milyen székhely van megjelölve, ott elvileg meg kell lenniük. Ha nincsenek, jelentsd be a cégbíróságon (megyei dolog, gugli kiadja), mert akkor kénytelenek vagy összekaparni magukat, vagy megszüntetik a céget.
Általában ha nem tudod megtalálni őket, már nem sok lehetőséged van. Itt a pH!-n van valaki, aki intéz ilyen ügyeket, valahol pár oldallal visszább linkelte is valaki, vagy pedig a gyártónál érdemes próbálkozni.
Na meg érdemes visszaolvasni, mert ezt is leírtam/tuk már jópárszor korábban is.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A cégjegyzékben ha nincs odaírva, hogy felszámolás vagy végelszámolás, akkor ott kell lenniük a címükön, kötelező ott elérhetőnek lenniük. Ha nem azok, akkor olvasd tovább, amit az előzőben írtam, sajnos ennyit lehet tenni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Pitbull111
csendes tag
Helló!
Nem tudom van e valakinek tapasztalata hasonlóval kapcsolatban....
Vásároltam egy Asus videó kártyát 2007 májusában közel 140.000Ft-ért, 3 év garival.
Sajnos bedöglött a műszer, /a kisker megszűnt közben/ vissza a nagykerbe és megállapították, hogy tényleg rossz. Adtak cserébe egy Gigabyte kártyát 31000Ft értékben, hasonló paraméterekkel rendelkezik, bár mégsem a prémium kategória mint a másik. Flegmán azt mondták vagy viszem ezt vagy itt hagyom és ha lesz más akkor cserélik arra, de nyugodjak meg hogy nem lesz más....
Milyen szabályozás van hasonló esetben? Nem jár vissza garanciális dolgoknál jogilag a teljes vételár, vagy annak megfelelő összegben másik termék?
Köszi előre is a segítségeket. -
HUN]Repa
aktív tag
válasz Pitbull111 #4355 üzenetére
Ha a kisker megszűnt akkor csak örülhetsz hogy legalább egy működő kártyád van sajnos ! Majd ha el lehet érni a gyártót és te magad is vissza küldheted neki ,majd akkor lesz jó (pl ilyen a WD vagy a Corsair...stb) de az Asus nem, oda csak a beregisztrált hivatalos partnerek küldhetnek kártyát.
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Tv
senior tag
Köszi neked is a választ. Igazából nekem bármelyik opció megfelel, mert úgyis egy másik pendrive-ot vennék a pénzből is. A kérdésemnek a lényegibb része inkább az volt, hogy nekem kell-e személyesen bemenni meg kell-e esetleg valami adat. Csak mert nem olyan közel van nekem a Media M, és ismerősöm úgyis megy a napokban.
-
Diocles
aktív tag
Az én ügyem lezárult az AB Informatikával. Végül 2 hét alatt probléma nélkül megcsinálták a garit.
-
Ariadne
őstag
válasz Diocles #4360 üzenetére
Egy használt kártyát kaptál, és a garancia bemondásra (?) folytatódik? Azért ezt nem nevezném korrekt ügyintézésnek, pedig már kezdtem reménykedni, hogy hátha mégis megtört a jég náluk. Szurkolok, hogy ne legyen baja ennek, amit kaptál, de sajnos úgy tűnik, a helyzet mégsem lett jobb. Új kártya és ami ennél fontosabb, új garancia járt volna neked...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Diocles #4362 üzenetére
Hmm, mondjuk ebben is igazad van, a semminél nagyságrendekkel több ez is... Remélem jól viseli magát majd. Csak úgy örültem volna, ha kiderül, hogy megpróbálnak igyekezni kicsit...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Gyuri27
félisten
válasz Diocles #4362 üzenetére
Én azért előbb írtam volna, vagy tájékozódtam volna a GW-nél. Ugyanis a gyártónak abban az esetben ha a kisker megszünik kötelessége eljárni. Végsősoron a gari hozzájuk szól. Csak ebben az esetben a disztributor és/vagy nagyker kiesik a láncolatból.
Amd - Radeon - Ryzen
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4364 üzenetére
Vinyónál úgy hallottam, hogy működik a dolog, hogy a gyártónak visszaküldi egyénileg az ember, de tudsz arról valamit,hogy vajon videókártyánál, alaplapnál is?
mod: Magyar jog alapján ez nehézkes, mert elvileg semmilyen jogi kapcsolat nincs a gyártó és a vásárló között ilyen esetben, ezért pl. perrel nem igazán tudnám kikényszeríteni egy megszűnt cégtől vásárolt terméknél a gyártótól a vételárat, vagy akár egy másik terméket.
Az új Ptk-ban ígértek változást, de még nem néztem, mi lett belőle, amióta a kontárok összevissza javítgatták a minisztériumban. Sajnos ezért is ilyen rosszak a jogszabályok nálunk, mert legtöbbször tényleg az a helyzet, hogy aki nem tudja, csinálja... Egyetemről frissen kikerült, 0 tapasztalatú emberkék ülnek a dobozban a minisztériumban, és írják a jogszabályokat, borzalom.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Gyuri27
félisten
válasz Ariadne #4365 üzenetére
Ha az ember ír vagy irat nekik levelet mondanak rá valamit. Amúgy hdd az rossz példa. Mert ha szürkeimportból jön be és szám alapán keleten adták el akkor nem fog menni.
Szóval a gyártónak kell levelet írni és rákérdezni. Bemásolod a kisker számlát és csókolom. Hiszen azért mert a kisker megszünt a gyártónak akkor is van jótállási kötelezettsége. [link] [link] [link] [link]aki jól tud angolul írja meg mi a téma.
De előtte 2 dolgot még érdemes megpróbálni. Ha kiderithetó melyik nagykerből van a cucc érdemes ott is rákérdezni. Gainward esetén A Mercury az illetékes. Más márkáknál meg egy közeli boltba benézni ahol azt a márkát forgalmazzák és rákérdezni.
De mondok konkrét személyt privátban ha valaki így járt.Amd - Radeon - Ryzen
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4366 üzenetére
Köszönöm, csak általánosságban érdeklődtem. Mert ugye ahogy most állunk, már nem nagyon lehet bízni abban, hogy bármelyik számtech cég megéri egy 2-3 éves garancia végét...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
félisten
Sziasztok!
Igaziból 2 kérdés foglalkoztat garis dolgokkal kapcsolatban, hátha ismeritek a választ:
1. Ha a táp elhalálozik, és magával viszi a fél gépet, akkor az "leverhető-e" valakin?
(HKC rulez)2. Egy idősebb (2-3éves) VGA elpusztul végelgyengülésben. Könnyen előfordul, hogy nem tudják cserélni ugyanolyanra.
Ugye az eredeti vásárlás teljes összege visszakérhető/levásárolható?
Ha van esetleg valami rendelkezés ezzel kapcsolatban, azt linkeljétek már plz. -
Integra
titán
nah, beszívtam az ajándékot, amit szüleimnek vettem..
adott egy logitech harmony one távirányító.
istenkirály készülék, tényleg, eltekintve attól, hogy egy gyönyörű kosz/szöszmösz van az érintőképernyő és az lcd között...
ez cserés?????? 22-én vettem a hülyeazértnemvagyokban.....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Ariadne
őstag
NFH honlapján jogszabályok között keresgélj, a 151/2003 Korm. rendelelet, 49/2003 GKM és a Ptk jön szóba. A táp elhalálozása elvileg leverhető a kereskedőn, akitől vetted, de a gyakorlatban nem szokták megpróbálni, mert szinte biztos, hogy csak per árán lehetséges, úgy egyébként van rá esély. Levásárlásra nem kötelezhetnek, de érdemes, ha normális az üzlet egyébként.
Integra: Szerintem abszolút cserés, normál állapotában nem kellene, hogy legyen benne szösz, ilyen egyszerű.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Gyuri27
félisten
Ha komplett konfigot vettél, vagy összerakattad a cuccot akkor igen.
Ha nem nehéz bizonyitani, hogy nem te szurtál el valamit.
Egyébként mi vitt rá olyan táp vásárlására? Stukkert nyomtak a fejedhez?
Amúgy meg nem biztos, hogy táp hiba. Mert az ilyen minőségi, meg ehhez hasonlo kodegány, vargáné tápok a hálózatból jővő tulfeszt továbbitják. Az meg nem táp hiba, hogy hulladékot vettél. Tudom én is jártam így. De meg tanultam a leckét egy asus tusl2c áráért.Amd - Radeon - Ryzen
-
jubilleum
senior tag
Hello
arra lennék kiváncsi hogy az a jogszabály kiterjed a szemüvegekre is amelyik kimondja hogy 3napig él pénz visszafizetési garancia?
vettem egy szemüveget, és 4nap igen csúnyán lekopott róla a festék, és mivel itt volt a karácsony elvileg még nem futottam ki a 3 munka napból, 22.kén vettem. -
Csaba_20_
őstag
válasz jubilleum #4375 üzenetére
A 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet az, amelyik egyes termékekre kötelező jótállást ír elő és rendelkezik a 3 munkanapról is. A rendelet mellékletében a következő található ide vonatkozóan:
8. az egy éves, illetve az egy évnél hosszabb kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek 10 000 Ft bruttó vételár felett;
Pénz visszafizetési kötelezettséget azonban nem ír elő a jogszabály a forgalmazó számára. Tehát erre hivatkozva sem kérheted egyből vissza pénzed. A 3 munkanapos dolog kizárólag arra vonatkozik, hogy a hibás terméket nem javíthatja, hanem azonnal cserélni köteles. De erre is csak akkor köteles, ha a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Véleményem szerint a "csúnyán lekopott" hibajelenség nem ilyen. Hogy világos legyen, a 151/2003 (IX.22.) Korm rendelet 3 munkanapos kitétele nem releváns számodra. A PTK 306.§-a viszont annál inkább. Ami leírja, hogy választásod szerint kijavításra, vagy kicserélésre vagy jogosult. Mivel kijavítani nem hiszem, hogy lehet az ilyet, így marad a kicserélés lehetősége. Ha sem kijavítani, sem kicserélni nem hajlandó, akkor lehetőséget nyílik elállni a szerződéstől. Ez jelenti a teljes vételár visszafizetését az ő részéről, a te részedről pedig a szemüveg visszaadását.
/Egyébként a 3 munkanapos dolognál fontos, hogy a vásárlás napja amúgy sem számít bele a 3 munkanapba. Igaz ez most tényleg lényegtelen./
[ Szerkesztve ]
-
Csaba_20_
őstag
válasz Integra #4371 üzenetére
A MM tudomásom szerint a jogszabályi előírásokon felül is vállal valamiféle pluszt. Ami persze ugyanúgy köti őket, mintha jogszabály írta volna elő.(PTK 247.§ (1) és (2)) Kérlek nézz utána az MM-ben, de úgy rémlik, mintha olyasmit vállaltak volna, hogy "Ha nem tetszik a karácsonyi ajándék, akkor visszaveszik"!
Ezenkívül természetesen megillet a 151/2003 (IX.22.) Korm. rendeletben és a PTK ide vonatkozó részében említett összes jog. Tehát ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot(érintőképernyő emiatt nem használható megfelelően), akkor 3 munkanapon belül azonnali cserére vagy jogosult. Illetve ezen kívül a kijavítás/kicserélés ugyanúgy megillet ilyen hiba esetében is. Hiszen a "jelentéktelen hiba" kitétel kizárólag az elállás lehetőségét befolyásolja.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #4374 üzenetére
Gyuri27 írta:
Mert az ilyen minőségi, meg ehhez hasonlo kodegány, vargáné tápok a hálózatból jővő tulfeszt továbbitják.Ez alatt egész pontosan mit értettél? Nagyon sok tápban nincs túlfeszültség védelem(lévén nem az a rendeltetésük), a nevesebbek némelyikében is maximum egy-egy varisztort találsz a táp pufferekre rakva. Legjobb tudomásom szerint egyébként az általad említett tápegységek elhalálozását a gyenge minőségű alkatrészek elfáradása szokta okozni. A kimenetükön esetenként megjelenő túlfeszültség pedig a hibás topológiából adódik. Szóval mire gondoltál konkrétan?
-
#32577792
törölt tag
sziasztok
vettünk egy alaplapot egy üzletben, mely egyébként internetes üzlet is.
a honlapon végig a 8 napod elállási jogot emlegetik (garancia résznél), amiben indoklás nélkül elállhatok az üzlettől.
ez csak a weben megrendelt árúra vonatkozik vagy pedig arra is, ha személyes megrendelés volt? -
Shad0w
senior tag
válasz #32577792 #4381 üzenetére
Szia.
Arra vonatkozik amikor a szerződést valamilyen távközlő eszközzel kötöd meg. És fontos hogy csak a szerződés kötés miben léte a releváns. Tehát ha interneten vagy telefonon rendelsz és személyesen veszed át akkor is jár a 8 munkanapos elállási jog. Ha bementél a boltba és ott beszéltél le mindent az eladóval akkor nem élhetsz ezen jogoddal. Bár sztm a karácsonyi szezonban legtöbb helyen visszacserélik a félresikerült ajándékokat (csak azt kell mondani, hogy az volt... ).
-
drlovi
aktív tag
Sziasztok!
Van egy nekem egy MSI KA790GX lapom.A probléma az vele , hogy nem tartja meg az "FSB"-t. ( mindig 200 ) beállítod a magassabbat elmented, win bejön és 200 on
Probáltam különböző prociva (K8,K10) lis de hiába.
A kérdés érdemes ez visszavinni a boltba ? Vagy ez nem garanciális dolog ? -
szabessz
tag
Hello
Érdeklődnék internetről rendelt termék hibás 8 napon belül van akkor kinek kell fizetni oda vissza szállítási költségeket?
Ha pl nincs boltnak olyan terméke már és ha vissza fizetik akkor futár dijat vissza kell adni?
Ilyenkor számlát gar levlet mindent vissza kell küldeni?
Köszönöm -
Vasinger!
nagyúr
Sziasztok!
Bevittem gariztatni a profiszervíz-be a Samsung T220-as monitorom, még 11.30-án
Mai napig nincs kész. 1 hete felhívtam őket, azt mondták, hogy megrendelték az alkatrészeket: alaplap+táp.
Természetesen csere monitort sem adtak...Mit lehet itt tenni? Meddig lehet várni? Nagyon-nagyon idegesítő már...
-
ToBeY
nagyúr
Ma elvittem gariztatni a lapom és ott vette észre aki átvette a lapot, hogy ezüstpasztás a lap hátulja.(Gondolom szétszerelés közbe kerűlhetett oda) Ezt szépen rá is írta a gari lapra. Mind gondoltok mennyi esély van arra hogy legarizzák?(Amúgy a memoria slotok rosszak, és a chipset hűtő engedte el magát mozog az egész.)Ja és az normális ha egy lapra 3év gari van,amiből letelt majdnem 2év hogy 3hónap a garancia ügyintézés?
[ Szerkesztve ]
-
Chaser
titán
Ez nem garis probléma, tuningra nincs garancia&"just own risk"...
Shad0w: Sztem ez csak arra vonatkozik, ha az erre rendszeresített webes felületen, esetleg mailben rendelsz valamit. Telót eleve hogy bizonyítod?
szabessz: Tudtommal a vevő fizeti, amennyiben eláll az üzlettől akkor biztos, ha kér cserét valószínűleg akkor is, ha csak a szerződésben nem volt benne hogy az eladó cég ezt állja, pl ipon, mást nem is nagyon tudok akinél van ilyen szolgáltatás, ez nagy előnyük.
ToBeY: Legjobb tudomásom szerint, az "ezüst pasztában" ezüst oxid van, ami ugyan jó hővezető, de pocsékul vezeti az áramot, gyakorlatilag sehogy.
szerk: D1Rect: Ha gagyi táp miatt behalt a gép, az miatt kiskert nem zargathatsz, ugyanis ők arra hivatkoznának, csak a gyártó által megadott spec-ekre hivatkoztak, ami érthető is. Meg 1ébként is bizonyítsd be, hogy a táp miatt halt be a gép, nem esetleg a táp és a többi alkatrész is esetleges hálózati túlfesztől. Viszont erre van a biztosító, ott nagyobb sikerrel járhatsz.
Második kérdésedre már megkaptad a választ.[ Szerkesztve ]
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
Nem vagyok elektrokémikus, vagy fizikus. Ha van esetleg tanárismerősöd kérdezz rá. Én 99%-ra azt mondom ezüst oxid áramot nem vezet, ezért is alkalmazzák/alkalmazták hővezető anyagként. Rég tanultam elektrofizikát de így emlékszem. Szívesen megnézném neked, de én évek óta nem használom, nem az esetleges rövidzár lehetősége miatt, hanem mert qrva nehéz levakarni ahova felkerült.
szerk: vagy gugli
[ Szerkesztve ]
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
ToBeY
nagyúr
válasz Thulcandra #4396 üzenetére
CHS nagykerbe ma. Mivel lejárt az 1év így nem vonatozik rá a 15 nap gari ügyintézés hanem 3hónap.
-
Thulcandra
senior tag
Ez pofátlanság, ilyen egyszerűen nincs.
Sajnos még jogszabály sincs ami kötelezné őket, az a 15 nap csak irányadó (A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.) Viszont 3 hónapról semmilyen körülmények között nincs szó jótállással kapcsolatos törvényben, és egy ekkora időtartam miatt már a fogyvéd is megvágná őket.
Viszont látom írtad, hogy össze volt kenve a lap. Erre nem tudom mit mondana a független szakértő, ha arra kerülne a sor... Szóval vagy nyelsz egyet, és reméled, hogy az 3 hónap nem 3 hónap lesz, vagy a sarkadra állsz, és nekiállsz fogyvéddel fenyegetőzni, mondhatod azt is, hogy írsz a gyártónak (egy jól megfogalmazott emailre gyakran lépnek a gyártók).[ Szerkesztve ]
" Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "
-
Chaser
titán
Sztem ez a forgalmazón múlik csak, "normál" esetben is 15 nap van megadva, de csak ahogy írták, "törekedni" kell rá..ez kb neszesemmifogdmegjól'...2 hónap után is mondhatom én neked, hogy törekedtem rá, de sajnos még várnod kell. Nyomás az unijóba'...1edül azt hiszem ha vásárlástól számítva 2-3 napon belül hibásodik meg valami -vagy órában van megadva, nem tudom pontosan-, akkor kötelesek pénzt visszaadni ha kéred vagy csereterméket biztosítani, 1éb esetben rajtuk múlik. ha 3 hónapig ülnek rajta akkor addig, amíg ki nem mondják hogy nem javítható vagy cserélik addig sok mindent nem tehetsz, max vered az asztalt, nagyker lévén nem hiszem hogy meghatná őket. A pasztás dolognak meg járj utána, nem hiszem hogy tévednék, azért azt 1%-ot fenntartom rá.
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Shad0w
senior tag
Nem kell bizonyítanod semmit. A rendelet egyértelműen távközlő eszközökkel megkötött szerződésekre vonatkozik.
Btw, létezik olyan ezüst paszta ami jól vezeti az áramot. Még annó, AMD Thunderbird korszakban minden tuningos azzal zárta rövidre a procin a megfelelő pontokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Riasztó topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox tulajok OFF topicja
- Xbox Series X|S
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...