- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dxx
tag
Hali.
Azt szeretném kérdezni hogy a Gigabyte alaplapom ami elvileg a gyártóhoz még garanciás, (a 3 év miatt) de a kereskedőhöz nem, mert csak 1 évet adtak(másfél éve vettem). Holnap megyek be ott is megérdeklődöm még a dolgokat, de szeretnék kisebb felvilágosítást hogy ilyenkor mi a teendő? Gondolom a kereskedőhöz már nem igazán tartozik mert csak 1 évet vállat, gyártónál hogy tudnám legariztatni?Dexx!
-
Norb3rto
senior tag
Sziasztok!
Videokártyáknál hogy van a garanciális ügyintézés?Eset a következő cseréltem egy gtx 480 at kisebb vga ra adtam mindent a vgahoz doboz kellékek gari levél amit kaptam helyette vgat ahhoz nem hozta el a srác a garipapírt de mondta hogy majd elkűldi eddig szép és jó, de visszaírt hogy szétszedte a vgat és nem talál vmi garimatricát felhívta a boltot hogy így garanciális e vga erre azt mondták neki, hogy nem garanciális a vga így nem kűldi el a garilevelet amit ígért.Ilyenkor mit lehet tenni eddig úgy tudtam hogy sorozatszám alapján tőltik ki a garilevelet és az kell az érvényesítéséhez.remélem jó helyre írtam
[ Szerkesztve ]
Óvakodj a csavarhúzóval közlekedő programozótól!
-
sasa311
veterán
válasz Norb3rto #5602 üzenetére
Sok helyen a megbontást - és ezáltal a szakszerűtlen szerelést, mint ventipasztázás, ilyesmi - garanciamatricákkal ellenőrzik, amit nem lehet leszedni csak ha eltéped, illetve nem tudod visszaragasztani. Ha ez hiányzik a kártyáról valóban vesztheti a garanciát, mivel arra utal, hogy valaki megbontotta a kártyát. Azért meg a bolt nem vállalhat felelősséget, hogy Pistike szétszedte a VGA-t, hogy újrapasztázza csak épp letört róla ezt-azt közben vagy szarul pasztázta meg és ezért megsült...
Erről lehet szó.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
_BM_
senior tag
Le a kalappal a C Szerviz (CHS?) előtt.
Két hete leadtam egy pár Kingston RAM-ot (2 vagy 3 éve vettem), és tegnap küldtek mail-t, hogy mehetek az újért.
-
ABE
őstag
A Motorola Defy topikban kialakult egy kisebb diskurzus arról, hogy vajon visszaviheti-e a frissen vásárolt pixelhibás készülékét a fórumtárs, azonnali cserét vagy pénzvisszaadást kérve. Ronaldo fórumtárs szerint indoklás nélkül megteheti ez a vásárló, mert 72 órán belül elállási joga van a szerződéstől, így nem szavatosságról vagy jótállásról beszélünk. Szerintem viszont ez nem működik, csak webshopos vásárlás esetén él a 8 munkanapos garancia, mivel évek óta megszűnt ez a 3 napos visszavásárlási/cseregarancia. Tudná valaki az egyik állítást jogszabállyal alátámasztani?
[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
Részben neki van igaza, részben neked.
Ronaldo fórumtárs szerint indoklás nélkül megteheti ez a vásárló, mert 72 órán belül elállási joga van a szerződéstől, így nem szavatosságról vagy jótállásról beszélünk.
Ez a rész baromság, ilyen már NINCSEN nagyon régen. Webshopnál van ilyen, de ott 8 nap. Személyes vásárlásnál nincs indoklás nélküli elállás.
VISZONT
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított
három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1)
bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket
kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.Tehát egy pixelhibás készüléket 3 munkanapon belül azonnal cserélnie kell az eladónak.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
ABE
őstag
válasz sasa311 #5610 üzenetére
Ezek szerint egy pixelhiba a rendeltetésszerű használatot akadályozó hibának számít? Csak mert ugye monitoroknál szoktam ilyet olvasni, hogy a gyártó saját "vállalása" szerint szokta cserélni a hibás paneleket, tehát mondjuk 1-2 pixelhiba miatt lehet, hogy nem foglalkoznak a dologgal. Ilyen esetben meg valószínűleg a forgalmazónak kell benyelnie a veszteséget csere esetén, ez meg szvsz. az aránytalan többletköltség kategóriába tartozik a hiba mértékéhez képes.
-
sasa311
veterán
Elővettem a monitorom papírjait, ott le van írva, hogy 1 db pixel vagy 3 db subpixel hiba már garanciális ok.
A telefonom papírjaiban (táccsszkrínes milóf@sz) egy szót sem írnak ilyesmiről, ergo igen, 1 pixelhiba is rendeltetés szerű használatot akadályozó hiba. Mert azért veszek multimédiás nagyképernyős GPSes mobilt, hogy utána nézzem a képét, ne pedig egy rikító pixelt.
Nemmelsleg ha már a vásárlás pillanatában is hibás valami (jelen esetben ugye a telefon kijelzője) az nem garanciális ügy, hanem hibás teljesítés, melyről a PTK 305, -306. § rendelkezik.
Az aránytalan többletköltségen a végtelenségig lehetne vitatkozni, én nem gondolom, hogy elküldeni javíttatni egy telefont (full panelcserére pl...) annyival gazdaságosabb, mint visszaküldeni az importőrnek gariba, hogy dugd fel öcsém ez szar... - márha nem szürkeimportról beszélünk
egyébként meg:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított
három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1)
bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket
kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
ABE
őstag
válasz sasa311 #5612 üzenetére
Igen, ezeket mind olvastam én is, és arra jutottam, hogy két ponton lehet vitatkozni:
- Zavarja-e a rendeltetésszerű használatot a pixelhiba? Volt 60e forintos telefonom, ami gyárilag pixelhibás volt, mégis zavartalanul használtam 1,5 évig. Úgy vélem, hogy egy 480x854-es felbontású mobiltelefon kijelzőn 1-2 pixelhiba nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot. Ettől függetlenül engem is zavarna, ha így kapnám meg a telefont.
- Milyen többletköltséget okoz az eladónak egy ilyen hiba esetén a csere? Erről én speciel nem tudok nyilatkozni, nyilván a kiskeres körökben mozgók jobban tudják, hogy mennyire nehéz ilyenkor a nagykerrel vagy a gyártóval leboxolni a dolgot. Ha ez esetleg olyan dolog, hogy nekik kell lenyelni a csere miatti buktát, akkor hivatkozhatnak arra, hogy a hiba mértékéhez képest aránytalan többletköltségük keletkezik.
[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
Vitatkozni sok esetben lehet, sőt érdemes is, de ebben konkrétan szerintem nem érdemes:
- Egy 2048*1280 pixel felbontású TV-nek a közepén egy rikító fehér pixelhiba igenis akadályozza (számomra) a rendeltetésszerű használatot, mert mikor Bruce Willis kormos homlokán rikít egy fehér pixelhiba, az szétcseszi a moziélményt, amiért 102 centis fullHD TV-t veszek. Ennyi erővel a telefonon is van olyan, akit akadályoz. Aki csak telefonál azt nyilván nem. De aki multimédás alkalmazásokért vett 60K-s telefont egy 5.000-es kommersz helyett az had nézzen rajta jútúbot napestig.
- Tökmindegy milyen többletköltséget okoz, mert 3 napon belül erre nem hivatkozhat a kereskedés.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
#13260800
törölt tag
Gyerekek adjatok már tanácsot mert totálisan tanácstalan vagyok.
Vettem az Euronics áruházban egy robot porszívót. A porszívó szépen működött egy dolgot leszámolva, hogy nagyon hamar lemerült (30 - 40 perc). Így 8 napra a vásárlásra visszavittem a kütyüt. Ennek már 2 hónapja. Azóta folyamatos hitegetés megy (maguktól még nem voltak képesek hívni) meg magyarázkodás. Eddig türelmes voltam de mivel ez egy viszonylag drága porszívó volt (60 000FT) most már kissé türelmetlen vagyok. Végig olvastam a jogszabályokat és sajnos arra a következtetésre jutottam, hogy még csak csere készüléket sem kötelesek biztosítani. Egyszerűen nem hiszem el, hogy ennyire tehetetlen az ember a Magyar jogszabályok alapján.
Egy kedves ismerősöm (Nagybátyám) ugyanennél a cégnél vásárolt egy porszívót amit 4 hónap szerviz után sem akartak kifizetni neki illetve cserét adni. Ő a következőképpen szerezte vissza a pénzét. Beállt a bolt közepébe és elkezdett kiabálni, hogy emberek itt ne vásároljatok itt csak átverés meg lenyúlás megy! Miután jó nagy cirkuszt csinált visszaadták a pénzét (sajnos én erről a vásárláskor még nem tudtam, ha tudok róla eleve nem megyek ebbe az áruházba EURONICS).
Gyakorlatilag nagyon kedvesen elmondták nekem, hogy őket nem lehet kötelezni semmire, hogy ők nem kötelesek nekem a pénz visszaadni és, hogy még csak cserét sem hajlandóak kiadni (sajnos igazuk van hála Magyar jogszabályok).
Most azt ígérték január elejére meg lesz javítva mert valami spec alkatrészre vár, no de én ebben egyáltalán nem bízok lévén a 2 ünnep közt meg utána általában a fü sem nő.
Hát így jártam én, nagybátyám biztosított afelől, hogy ismét bemutatja a műsort ha más nem segít, csak hát no, azért én azt gondolom, hogy ezt normálisan is el kellene tudni intézni. Azt hiszem erre lehet mondani, hogy ez valami kultúrbotrány.
[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
válasz #13260800 #5615 üzenetére
Gyakorlatilag nagyon kedvesen elmondták nekem, hogy őket nem lehet kötelezni semmire, hogy ők nem kötelesek nekem a pénz visszaadni és, hogy még csak cserét sem hajlandóak kiadni (sajnos igazuk van hála Magyar jogszabályok).
Ez NEM IGAZ!
Törekedniük kell a kijavítást
LINKforgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt
napon belül elvégezze.16 napnál még el lehetne fogadni, hogy jaj jajj késik az alkatrész. De 60nál nem...
Innentől kezdve meg PTK, megmondod, hogy jelentős kellemetlenség neked, hogy 2 hónapja nem tudsz takarítani és a plafonig ér a kosz, vagy te porallergiás vagy és megdöglesz a tüsszögéstől.
Panaszkönyvbe beírás, bár a leghatásosabb a panaszkönyv + balhéverás.
A multik azt hiszik bármit megtehetnek, és amúgy az átlag vásárló 90%-ával meg is tehetik, mert elhiszi, hogy neki nincs joga ugatni és vár a végtelenségig...
Menjetek oda, panaszkönyv, anyázás, balhé a placc közepén és követeld vissza a pénzed. Ha jól csinálod visszakapod. Ha nem akkor minden elérhető helyen (homár, fogyvéd) ugatni kell és köpködni rájuk. Nekem az Axelero ellen és a T-sys ellen is bejött mind a kettő, csak határozottan és köcsög módon verni kell az asztalt, bármit - ami szabályos - benyelnek, csak próbálkoznak, mert nekik így olcsó, ha te vársz.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
#13260800
törölt tag
válasz sasa311 #5616 üzenetére
háát ez az.
"4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a
Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által
elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott
jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni."ő meg azt mondja nagyon sajnálja nincs alkatrész a porszívóhoz de mindent megtesznek, hogy legyen. Aztán a képembe röhög. Mert ugye kinek mi a "jelentős kényelmetlenség", jó kis nesze neked fogd meg jól törvény. De persze megpróbálom verni a tamtamot és beszámolok róla mire jutottam.
-
sasa311
veterán
válasz #13260800 #5617 üzenetére
Nem, nem és nem!
Azt, hogy mi a jelentős kellemetlenség azt a vásárló dönti el és jelzi a boltban, nem pedig a bolt a hasára csak, hogy ááá, nem olyan rossz a helyzet...
Például nekem nem lenne jelentős kellemetlenség, hogyha a fényképezőgépem picit tovább lenne szervízben, mert évente egyszer fotózok. Viszont egy hivatásos fotósnak aki ebből él biztony jelentős kellemetlenség lenne, ha 2 hónapig nem tudna dolgozni... Ezért a vásárlóé a jog, hogy mi okoz neki jelentős kellemetlenséget.Oda kell menni, bele kell írni a panaszkönyvbe így ,szó szerint, hogy a bót' a PTK: 306 /2 nem tesz eleget, mivel nem törekszik a 15 napon belüli cserére, valamint neked jelentős kellemetlenséget okoz, hogy 60 (!) napja nincs porszívód, mert (tam ta ram, vlami jó kifogás)
Az kit érdekel, hogy nekik nincs alkatrész, karácsony van, piros hó esik az afrikai gyárban.. A garanciáért FIZETTÉL, az nem egy plusz jófejség, benne van az árban! Ha nem lenne megvehetnéd a kínai piacon is fele ennyiért a cuccot.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Chaser
titán
válasz #13260800 #5615 üzenetére
Pont ebben az üzletben vettek tesómék egy dvd-t, ott is már 2 hónapja ment a szívatás amikor behalt. Jó anyám besegített - lassan 60 éves lesz - kiverte a balhét, csodák csodájára pár percen belül visszaadták a pénzt Valami hasonlót csinált mint a nagybátyád
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Vettem 5500-ért egy Hauser gyártmányú botmixert. A Tesco-ban azt mondták, hogy a 6000 Ft-nál olcsóbb készülékekre mostmár csak 6 hónap garancia van. Ugyanezt találtam a magyar nyelvű használati útmutatóban.
A szlovák nyelvű garancia lapon 24 hónap szerepel.
Találtam még a mixer dobozában egy szép, színes "HAUSER VÁLOGATÁS" reklámanyagot, melyben arra biztatnak, hogy regisztráljam a terméket (meg magam) és kapok +1 év extra garanciát. Ezen az oldalon szerepel egy ilyen mondat: "A Hauser termékekre biztosított 24 hónapos garanciával elkerülheti a felesleges kellemetlenségeket!"Mos akkor meddig garanciális a bormixerem: fél évig, másfél évig vagy két évig ?
(Megjegyzés: előszörre melléütöttem az URL-t, www.hauserelektronic.eu -t nyomtam, a feljött lapon a regisztrációt, aztán mikor végigböngésztem az így megjelent menüt, hát csak lestem. )
[ Szerkesztve ]
mezis
-
sasa311
veterán
10.000 forint alatt nem kötelező az 1 év jótállás a kereskedő részéről és a Teszkó ezek szerint ki is használja.
De érdemes megkérdezni a Hausert (esetleg forgalmazó), lehet, hogy ők tartják a garanciális ügyintézést a tesco helyett fél év után is!
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
vhw
addikt
Hello!
A napokban tönkrement egy Corsair xms2 pro series 1 gigás ddr2 ramom. A csomaglás, a számla mind megvan, amin egyik helyen szerepel az élettartam garancia, míg máshol 5 évet írnak, de ezzel nincs is gond, mivel kb 3 éve lett vásárolva. A problémám a következő; a vásárlás időpontjában ez a memória 43ezer forintba került, de 3 év alatt ugye sokat változott a világ, és mondhatni filléres dolog lett egy 1 gigás ram. Az érdekelne, hogy ilyenkor hogy szokás eljárni? Milyen lehetőségeim vannak: 1.) kicserélik egy ugyanilyenre, 2.) levásárolhatom az eredeti vételárat, vagy 3.) tekintve ennek a memória típusnak a mai beszerezhetetlenségét egy sima mezei xms2-t adnak helyette, vagy egy egyszerű 1 gigás ramot és érjem be vele? (utolsó lehetőségként, hogy fizessék ki az eredeti árat kp-ban ugye merőben esélytelen?)
Már körülbelül 2 hete bent van boltnál, előre annyit mondtak, hogy ha bebizonyosodik hogy hibás, akkor kicserélik, illetve a másik lehetőségként 3000 Ft-ot (!!!) adnának ki érte, mivel hogy használtan ennyi az "ára"!
Én személyszerint levásárolni szeretném az eredeti 43ezer forintos árat, van erre valós esély?"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
sasa311
veterán
Jogilag ha nem tudják pontosan ugyan olyanra cserélni akkor kérheted vissza a számlán szereplő eredeti vételárat.
a másik lehetőségként 3000 Ft-ot (!!!) adnának ki érte, mivel hogy használtan ennyi az "ára"!
Ez közröhej, lehúzó paraszt duma Nem szoktam ezt mondani de kérd csak vissza az eredeti vételárat!
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
-
bobsys
addikt
Ha van pontosan ugyanolyan akkor azt el kell fogadnond
En a helyedben hajlanek egy ugyanolyan gyors vagy jobb memoria cserere megha nem is kerul 43 ezerbe. Azt a 43K-t nehez lesz kihajtani beloluk ha ugy dontesz.Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
zed1983
őstag
Vettem egy 190k-s notebookot a kijelzőjével volt egy kis esztétikai hiba visszavittem, "megcsinálták" másnap 2 órakor telefonál a futár hogy hozza a gépet, oké mondom neki
4 után felhívtam, hogy hol van már, mert a 20 perc eltelt, erre azt mondja, hogy már kézbesítette. Az igen mondom magamban...
kérdezem tőle, hogy kinek? Valami bűnönözőnek (később tudtam meg egy nyomozó ismerősömtől) aki úgy adta ki magát hogy hogy én küldtem... ez történt csütörtökön, még semmi infó nincs hogy hol van a gépem kb. 2 hetes a készülék, a royal sprint nevezetű cég lenne ez és beszéltem is valami főnökkel, elvileg már ők megtették a feljelentést, nem tudom mert nem láttam a jegyzőkönyvet, mondtam hogy kötelesek lesznek megtéríteni nekem, de ők takaróztak, hogy nem velem állnak szerződésben, hanem a bolttal és egy ilyen nyomozás eltarthat 2 hónap és addig nem hajlandóak foglalkozni az üggyel!csak gondoljatok bele, hogy az 2-3 hónap múlva hogy fog kinézni és mennyit romlik az ára, arról nem is beszélve, hogy addig nem tudom használni a vásárolt terméket, meg mennyit fogok idegeskedni....csak ezt senki sem hajlandó figyelembe venni
ez az év nem indul valami jól nekem
Kíváncsi vagyok, hogy polgári peres úton tudnék-e nyerni[ Szerkesztve ]
YouTube Tech csatornám : https://www.youtube.com/channel/UCXIipIK2bjjaB38G1zKNi_w
-
zed1983
őstag
válasz sasa311 #5628 üzenetére
Hát a bolt annyit mondott hogy nem történt még ilyen pedig már több éve velük vannak szerződésbe.
Végül is a bolt hivatkozott a Royal-ra a Royal pedig a boltraEgymásra hivatkoznak én meg le vagyok tojva magyarán fogalmazva...
Nekem elvileg semmilyen károm nem származhat!
[ Szerkesztve ]
YouTube Tech csatornám : https://www.youtube.com/channel/UCXIipIK2bjjaB38G1zKNi_w
-
sasa311
veterán
válasz zed1983 #5629 üzenetére
Ez a helyzet igen bonyolult, de én a boltnál indítanék valami hivatalos eljárást, pl. első lépésként panaszkönyvi beírást és megvárni, hogy mit lépnek rá.
Te bolttal álltál szerződésben. Ők ne mutogassanak és küldözgessenek téged a partnerükhöz, hanem intézzék el ők! Ez jó magyar szokás, hogy felelősség az nuku és az ügyfelet küldözgetjük, de nem a te dolgod. A bolt kötelessége neked visszaszolgáltatni a garanciálisan leadott terméket. Ezt ők nem teljesítették.
Ez az ügy bűncselekmény (mivel aki átvette az hamisan adta ki magát neked), ennél fogva jóval bonyolultabb, mint egy sima garanciális ügyintézés. De abban biztos vagyok, hogy:
- Nem neked kell majd a bűnözővel pereskednek
- Nem neked kell benyelned, hogy az új laptop helyett egy agyohasznált lelakott 3 hónapos laptopot kapsz majd a nyomozás végeztével.Te verd le a bolton a bolt pedig verje le a futárszolgálatán. Ők meg akin akarják.
Nem lesz laza menet, sok sikert kívánok hozzá és kitartást!
szerk:
TE tettél már rendőrségi feljelentést? Mert ha még nem és a bolt nem akar segíteni én feljelenteném ŐKET, hogy kifizettem a terméket, leadtam gariba és sehol semmi...
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
GaB-V8
csendes tag
Tisztelt Fórumozók!
Részvétem a laptoppal kapcsolatban.
Nekem csak egy gyors kérdésem volna.
Olvasgattam a hozzászólásokat, és ha jól értem, akkor a garanciális termék ha nem javítható, akkor helyette egy ugyanolyan és méghozzá vadi új terméket kell kapnom. Ha nem tudnak ugyanolyat és a felajánlott készüléket sem fogadom el, akkor visszakérhetem a pénzt.
Ez így korrekt eljárás?
Van egy alaplapom, amit visszavittem garanciába, elküldték a nagykernek bevizsgálásra, és megállapították, hogy jogos a garanciaigény. A nagyker visszaküldött helyette egy másik alaplapot, ami szépen be volt ugyan csomagolva, de amikor kibontottam, láttam rajta, hogy helyenként olyan poros, mint amilyen a számítógépben szokott lenni. Nem sikerült mindenhol letörölgetni. Tehát használtat küldtek vissza.
Előre is köszönöm, ha megerősítetek, hogy jól gondolom-e vagy nem.
-
vhw
addikt
válasz sasa311 #5626 üzenetére
Hello!
Végre egy hónap múltán van hír a memóriámról. Sikerült végre bevizsgálni, tényleg hibás, na most telefonban ennyit mondtak, hogy egy 1066os 1 gigás kit-re cserélik ki, ami gondolom azt takarja hogy két darab 512 megás vackot óhajtanak rámsózni. Ugye manapság ritka az az ember aki két slotot is elfoglal 1 giga memóriának, így még eladni se nagyon lehet jó áron. Ha nem akarják beadni a derekukat hogy legalább egy darab 1 gigás minőségi ramot adjanak, akkor hova fordulhatok?"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
sasa311
veterán
ha jól értem, akkor a garanciális termék ha nem javítható, akkor helyette egy ugyanolyan és méghozzá vadi új terméket kell kapnom
Remekül látod. Méghozzá újraindult garanciával! (mivel új termékről van szó)
Továbbá ha te BOX-os kiszerelésű terméket vettél, akkor olyat is kell visszakapj, nem OEM-et. (bár alaplapnál nemtudom mennyire gyakori, hogy adnak hozzá bármit is extraként, de processzornál pl. nem mindegy, hogy te egy OEM procit veszel vagy egy hűtős procit)
Használt terméket nem vagy köteles elfogadni.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Először a panaszkönyvhöz, ami ki van rakva a boltba, ahova szépen leírod, hogy nem tudta a bolt teljesíteni a garanciális kötelezettségét, így te elállnál a szerződéstől.
Erre majd adnak egy igenlő vagy egy nemleges választ (saját példányt hozd el!). Ha nemlegeset adnak azzal lehet menni a fogyasztóvédelemhez és a békéltető testülethez.
De ennél gyorsabb és jóval eredményre vezetőbb, hogyha meg tudtok egyezni (pl. ahogy mondod nek 2 részes kitet adnak, hanem hozzádvágnak egy 1 gigás ramot)
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
vhw
addikt
válasz sasa311 #5634 üzenetére
Köszi a választ.
Abban az esetben, ha a panaszkönyv után mégis igenlő választ kapok, akkor kicserélik valóban egy 1 gigás ramra, ahogy már előtte is kértem volna? (a fogyasztóvédelem után gondolom bevasalják rajtuk az eredeti kifizetett árat)"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
sasa311
veterán
Ha igenlő választ kapsz akkor nyilván ki fogják cserélni neked amire kéred. (ez azt jelenti beszartak a büntetéstől amit a fogyvéd kiszabhat rájuk).
A fogy. véd. nem vasal be rajtuk semmit, csak jól megbünteti őket és kötelezik őket a te kártérítésedre. Ha ezt nem teszik meg újra megbüntetik őket ha jelented és így tovább. De te a fogyvédtől nem kapsz semmit.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
natë
nagyúr
2010. november 30-án vásároltam egy Lenovo laptopot. December 14-én szervízbe vittem (winchester csere - Profi Szervíz helyi partner), a gépem azóta a pesti Profi Szervíz egyik polcán pihen. Számtalanszor megkerestem őket azóta, a legutolsó infó szerint még ki sem vették a dobozából....Ha nagyjábóli javítási időt kérdezek, a "jövő héten" választ kapom. Azóta sok rémtörténetet hallottam, olvastam a Profitól visszajött összekarcolt, gányolt laptopokról, szóval kicsit félek.
Olvasgattam jogszabályokról, tudom, hogy konkrétan nincs már előírt javítási idő, viszont valahol azt láttam/hallottam, hogy 1 hónap után el tudok állni a vásárlástól, illetve visszakérhetem a pénzt avagy cserét is választhatok. Így van ez?
Profi szervízzel esetleg valakinek tapasztalat? -
sasa311
veterán
49/2003
4. §
(1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a
Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által
elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott
jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
PTK
306/A. §
A jogosult a választott szavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott kárt köteles a kötelezettnek megtéríteni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.vagy
Szintén PTK 306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
(2) A kijavítást vagy kicserélést — a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható
rendeltetésére figyelemmel — megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős
kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
Hajrá.ui: Az "elállhat a szerződéstől" rész jelenti, hogy visszakérheted a pénzed.
A 15 nap valószínűleg munkanapként értelmezendő. A dec 14. - jan 10 vonalon nemtudom volt-e annyi munkanap. Én még várnék legalább egy hetet a helyedben.ha meg összeb@szva jön vissza a noti a szervízből azt még ott helyben meg kell nézni és nem átvenni. Mert ha átvetted cseszheted.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Ha a kihelyezett szervízpartner ugyan az a cég (vagy valami hivatalos módon partnerek) akkor simán.
ha meg futár hozza, akkor ne engedd el, bontsd fel, nézd meg, hogy nincs-e szétcseszve és ha igen vegyetek fel jegyzőkönyvet róla, hogy így hozta vissza. Ezért utálni fog a futár, mert siet, de más f@szával ne verje a csalánt ugye...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
#13260800
törölt tag
válasz sasa311 #5618 üzenetére
Köszönöm az eddigi segítséged! Palávereztem kicsit és meggyorsultak a dolgok, visszaküldték a porszívót (néhány tartozékát mint töltő és dokkoló elfelejtették futár azóta meghozta a töltőt, dokkoló még mindig nincs). Na szóval Porszivót tegnap délután átvettem miután a töltő is megérkezett a boltba. Tegnap 2 óra töltés után próba porszívó ugyanúgy szar. Egész estés töltés reggel porszívó teszt porszívó 24 perc után keresi a dokkolót.
A kiadott szervíz lappból tudom, hogy a EURONCS annyira sietett a porszívómmal, hogy több mint 2 hét ( 17 nap) volt mire eljuttatták a szervizbe a porszívót. Valószínűleg az első telefonálásom után jutott az eszükbe, hogy én oda valamit bevittem javítani.
Na mind1, nem is ez a lényeg a porszivó ugyanúgy szar. Köteles vagyok megint várni 2 hetet a javításra vagy már most verhetem addig a tamtamot amíg a pénzem vissza nem adják? 8 napot használtam összesen.
[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
-
Brutális eb
addikt
Hali 1.5 hónapja van a telefonom szervízben most ott tartok,hogy cserekészüléket akarnak felajánlani ami igazán engem nem érdekel mert a saját készülékem kell amiért nem kevés pénzt fizettem.,
Kérdésem van értelme élni a pénzfisszafizetési kérelemmel azon címszó alatt,hogy nekem ez már jelentős problémát okoz.
Vagy fogadjam el a cserekészüléket és várjak a ki tudja mikór elkészülő telómra?.Köszi.
Panni net lemondva már távol tőlem. Voda vicc! Nordtelekom korlátozza a p2p forgalmat,!Ice dsl trükközik a sávszélességgel.T-kábelnet?Próba hónap után jön a szekventálás vigyázz velük.Digi most még rendben.
-
Cane
őstag
válasz Brutális eb #5646 üzenetére
Én a helyedben (és csak) az első variációt választanám.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
#13260800
törölt tag
válasz sasa311 #5645 üzenetére
felvetettem egy jegyzőkönyvet , most nagyon korrektek voltak az EURONICS -ban, nem értem eddig miért nem így álltak hozzá. 72 órán belül ígértek megoldást amit még a jegyzőkönyvbe is beírtunk. A ezen kívül a jegyzőkönyvbe felvetettem, hogy csere egy teljesen újra vagy KP érdekel csak. Remélem most már tényleg megoldódik a bajom! Azért az elég durva hogy idestova majd 3 hónapja tulajdonosa vagyok egy önmüködő porszívónak amit csak használni nem tudok.
[ Szerkesztve ]
-
natë
nagyúr
A bp-i Profi Szervíz (hivatalos Lenovo szervíz) elvégezte a winchester cserémet, ehhez 1 hónapra volt szükségük. Ha valaki laptop vásárlásra készül vagy ne vegyen Lenovot, vagy ha azt vesz, ne az említett szervízbe vigye a gépét (egyébként még nem vettem át, kíváncsi vagyok, milyen állapotban lesz a gépem burkolata...).
-
Kasza08
őstag
Sziasztok!
A helyzet a következő: augusztusban vettem egy cipőt a Converse duna plázai üzletében. Ideje korán tönkrement, ezért visszavittem december 29-én. Akkor azt mondták, hogy majd a suszter eldönti, hogy javítható-e vagy nem, hát természetesen nem lett az. A hölgy mondta, hogy levásárolhatom a cipő árát, én azonban nem találtam kedvemre való lábbelit. Kérdésem, hogy ebben az esetben van pénzvisszafizetést igénylő jogom vagy köteles vagyok ott elkölteni a pénzt?
Előre is köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad x200s eladó
- 1 NAPOS AKCIÓ:Ryzen7-Asus TUF Tervező & Gaming FX505DA Laptop-Kitünő állapot-Legolcsóbban!!!
- Xiaomi Mi Max 3 64 GB-os
- 1 NAPOS AKCIÓ: Exkluziv,12.Generációs-Core i5-Érintős Dell Latitude 5430-2026-ig Világgaris-Mesés Ár
- Két laptop alkalmi áron! (Mindkettő Intel cpu - SSD - ddr3 - HDMI - USB 3.0 - jó akku)