- Yettel topik
- iOS alkalmazások
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 5G - ez lenne az ász?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nordic
Közösségépítő
válasz molnarpeter #50451 üzenetére
Volt egy sejtésem, csak riogattak ismerősök, hogy az is szar mert tönkre megy benne a kettős tömegű, meg a vezérlés, meg ilyenek, azért is kérdeztem rá.
-
-
gabor9991
őstag
válasz ptesza #50446 üzenetére
Töltés gond lesz az szerintem, valószínűleg a leállítás után a hang amit hallasz az a generátor forgórésze ami forog tovább mert szabadonfutós és azért van hangja mert már a rugó fut a csúszógyűrűn a szénkefe helyett a hibákat meg azért dobálja mert nincs elég áram a rendszerben.
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #50456 üzenetére
Dízelnél elektromos, [link] HHDA motorkódnál már a rásegítés mértéke is állítható volt
[ Szerkesztve ]
-
ptesza
senior tag
válasz gabor9991 #50457 üzenetére
Igen HHDA. Ez már olyan. Lehet menüből állítgatni, habár nem nagyon veszem észre mit is kell érezni. Még a kenyérszervón edződtem és nem szoktam tekergetni a kormányt ha áll az autó.
Csináltam egy videót de nem igazán adja vissza a hangot. A 15 éves lányomnak is feltűnt, hogy nem ilyen szokott lenni a hangja. Na ez nőként ritka fehér hollónak számít ám.Berendeltem egy Denso-s generátort. Remélem passzol bele.
-
gabor9991
őstag
válasz ptesza #50458 üzenetére
Remélem nem azért rendeltél generátort mert én a fotelből megállapítottam hogy az lesz a hiba
A videót megnézve olyan nagyon nem hallatszik rendellenes hang, egy kis csapágyhangja mintha lenne valaminek de a feszítőn is látszik hogy rángatja a főtengely a szíjat rendesen akár még a generátor szabadonfutó is lehet a zaj forrássa.[ Szerkesztve ]
-
Nordic
Közösségépítő
válasz molnarpeter #50454 üzenetére
Volt egy sejtésem, hogy azzal keverik, de nem voltam benne biztos.
lezso6
-
ptesza
senior tag
válasz gabor9991 #50459 üzenetére
Nagyon durva a hangja de pont az a freki nem jön át a videón. Már nem indulnék el vele sehova mert valami megrottyan, azt meg nem szeretném.
Mivel nem tölt és furcsán pörög leállításkor valamint itt ez a zaj is ,ezért nem megalapozatlan ez a dolog , de főleg nem tapogatózás.
Hétfőn itt lesz. Addig lehet kiszerelem a régit. -
-
Nordic
Közösségépítő
válasz molnarpeter #50464 üzenetére
Hallottam ezekről a hibás motorokról(ha jól tudom a 2015 utáni darabokat már nem érintette). De a használ piacon csak ezres motorokkal lehet az én penztárcámnak megfelelőt találni, olyat meg nem igazán vennék.
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz molnarpeter #50451 üzenetére
A 135Le-s Ti-VCT az milyen? Mert többet láttam a mobile-n hirdetve. Ugyanaz mint a 120-as, vagy egy másik motorcsalád?
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz molnarpeter #50467 üzenetére
Akkor ok, mert főleg Fiesta Sport felszereltségnél láttam a 135Le-s verziót. Akkor ez ugyanaz az 1,6-os.
Köszi"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Szotyi0
csendes tag
Sziasztok!
Segítségért/véleményért fordulok hozzátok.
Adott egy 2004-es Fiesta 1.4-es benzinmotorral. Az történt, hogy egy határátkelőhelyen a sorban araszolva elfolyt a hűtővíz a tartályból. Valószínűleg a kupaknál nyomta ki. Figyelmes lettem egy furcsa hangra és gőzt láttam felszállni a kiegyenlítő tartálynál a motorháztető alól. A motort rögtön leállítottam. Letekerve a tartály sapkáját (utángyártott sapka) azt láttam, hogy a kupak belsejénél a szelep benne van a kupakban. (Emlékeim szerint ez régebben is így volt, csak akkor nem fordítottam rá különösebb figyelmet.) Szerencsére volt nálam hűtőfolyadék, ( kb 2.5 liter) így azzal feltöltöttem a tartályt, kicseréltem a kupakot a gyárira és átmentem a határon. Ezt követően hívtam egy trélert és úgy jutottam haza. A tréleres azt mondta, hogy valószínűleg a sapka miatt nyomta ki a vizet és érdemes lenne próbálgatni, hogy kinyomja-e megint a vizet. Nektek mi a véleményetek erről? A tartály 1 hónapja lett cserélve márkaszervízben, mert a régi el volt repedve, de kupak nem járt hozzá, ezért került vissza a régi utángyártott. Érdemes lenne próbálgatni, hogy kinyomja-e a vizet, vagy inkább vitessem el átnézetni az autót?Köszönöm a választ előre is!
-
dellfanboy
senior tag
válasz Szotyi0 #50469 üzenetére
ha 1 honapja volt a csere, megvan a szamla, en biza jeleznem a markaszerviznek...
raadasul a markaszerviz miert hasznal utangyartott sapkat????sot en mar a treler elott hivtam volna oket...eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Szotyi0
csendes tag
válasz dellfanboy #50470 üzenetére
Az utángyártott sapka az enyém volt, azt tették vissza rá amit 1 éve vettem, mert fogyott a hűtőfolyadék, láttam, hogy csepeg és azt hittem a sapka volt a hibás. Ezért is mertem rátenni a régit ami viszont gyári.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Szotyi0 #50469 üzenetére
A vizet nem a kupak miatt nyomta ki a tartályból, hanem azért, mert a motor hűtése nem kapcsolt be és lehet felforrt a hűtővíz az araszolás közben.
Vagy a termosztát van beragadva, vagy valami oknál fogva a hűtőventilátor nem kapcsol fel.Nekem is volt egy hasonló esetem a 2002-es évjáratú Focussal, hogy egy városi araszolás után parkolóban megállva eldurrant a vízcső. Utána figyeltem a hűtőventit bekapcsol-e nyáron és nem kapcsolt be.
Elvittem sufni szervizbe, sajnos nem tudták megállapítani miért nem kapcsol be, OBD műszerrel ránéztek, hogy az ECU látja-e a vízhőfokot és látja, de nem kapcsolja be a ventit.Egy jó tanács: azzal lehet átmenetileg csökkenteni a vízhőfokot, ha felcsavarod a fűtést maxra. Ez hőt von el a hűtőkörből és kicsit később forr fel a víz. (nyáron kicsit kellemetlenebb a dolog - melegben meleget fújni magadra - de kétségtelenül hasznos)
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Szotyi0 #50475 üzenetére
Ok, akkor arra nézz rá, hogy állóhelyzetben alapjáraton járó motornál kinyit-e a termosztát.
Ezt úgy tudod ellenőrizni, hogy fogdosod a vastag vízcsövet ami a vízhűtő radiátorhoz megy. Ahogy melegedik be a motor egyszer csak melegnek kell érezned azt a csövet (miután kinyitott a termosztát).
A belső fűtést ne kapcsold be.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
diegho
nagyúr
Kikapcsoltam az automatikus kézifék behúzást a nagy fagyok alatt, de nem tudom hogyan kapcsolható vissza Tudja valaki?
-
radi8tor
MODERÁTOR
Egy kis érdekesség. 130-as tempomat, és nem használta egyáltalán a villanymotort. Ezek szerint 8 litert fogyaszt a 2,5-es benzinmotor.
Kuga MK3 FHEV
⭐ Stella
-
Szotyi0
csendes tag
válasz radi8tor #50478 üzenetére
Na most kipróbáltam, járattam az autót fél órán keresztül és még mentem is vele pár km-t. Nem forralta a vizet, nem nyomta ki és folyást sem láttam. Az utángyártott kupak sérültnek látszott, mert a kis szelep ott zörgött benne mikor megráztam. Szétszedtem és az egyik rugó el volt hajolva a kupakban. A csövet is vizsgáltam ami a hűtőhöz vezet, meleg volt és nem volt kemény egyáltalán. Lehetséges hogy tényleg csak a kupak miatt nyomta ki a vizet?
-
merqree
őstag
Nézegettem az Smax-hoz (2023, 2.5 PHEV) kapott útmutatót, de gyakorlatilag nincs olyan lehetőség, hogy ha megállok, és "P"be teszem, kikapcsolom az autót, akkor sem húz be a kézifék, mindig nekem kell aktiválni. Agyf.szt kapok tőle, tök jó lenne, ha "P" és gyújtás lekapcsolva, akkor húzza be... de nem
-
ptesza
senior tag
válasz gabor9991 #50459 üzenetére
Kedves segítők!
Köszönöm a közreműködést és a segítő tanácsokat mindenkinek! Az autó most már jó!
Generátor csere szükséges volt mert nem volt töltés és a hosszbordás fesztő is cserélve lett. Kiszerelve kézben megpörgettem a görgőt és már akkor biztos voltam benne, hogy annak a hangját hallottam. Szerencsére ez azért előfordul a nagyobb autósboltok polcain is és nem kellett várni 3-4 napot.A lényeg: nekem kevés szerelési gyakorlattal majdnem másfél nap volt. A problémákat főként a csatlakozók bontása és újracsatlakoztatása okozta, a szűk helyek miatt. A kábeleken található gégecsövek siralmas állapotban voltak. Ezeket sikerült tisztességes állapotba hozni. Megnéztem több videót is , de végül ez az egy az ami tényleg releváns és segített.
Az ékszíj rángatás is megszűnt. Ennek fő oka a generátor szabadonfutó meghibásodása volt. Ez a videó nagyon jó példát és magyarázatot ad erre a jelenségre. Ha van pár perc akkor mindenképp nézd meg , mert ez általános dolog és nem típusfüggő.
Sajnos megtaláltuk a P0299 hibakód okát is. Ez egy több centi hosszú repedés a jelölt alkatrészen, aminek a nevét megmondhatná aki tudja. Most átmenetileg egy széles gyorskötöző összefogja. (ezt a képet a neten böngésztem, nem az én autómról készült)
Végül egy rövid videó ami a javítás utáni állapotot mutatja.Ja és akkor még pár adat:
Focus Mk2.5 1.6 TDCI
66kW 90LE - HHDA
A generátor ami be lett építve: DENSO DAN1119[ Szerkesztve ]
-
-
A Zéé
addikt
válasz ptesza #50491 üzenetére
Szívócső.
Csak a gyárit vedd meg. Én annó nem hittem el, megvettem a prémium utángyártottat, 10 km-t (nem, nem elírás) bírt... A gyári azóta sztem 40k km felett jár.
Kivenni meg az előtte lévő folytószeleppel együtt kell. A fém fület elengeded a blokktól, utána a fenti, négyszögletes résznél a 3 csavart, meg lentről a gumi csőnél a bilincset is kilazítod. Úgy szépen ki tudod cserélni, meg utána a helyére tudod tenni az egészet. Rögzíteni meg úgy jó, hogy először a fenti csavarok, utána a blokkhoz rögzítő fül, aztán alul a bilincs.Just a simple Lineman...
-
gabor9991
őstag
válasz Szotyi0 #50489 üzenetére
Ha a kupakban eltört a rugó akkor simán lehet hogy már üzemmeleleg motornál is kifújta a vizet, utána az alacsonyabb folyadékszinttel még jobban felmelegedett és még több folyadékot fújt ki és ez így egy önmagát gerjesztő folyamattá vált.
Ha az új kupakkal jól működik és nem magas a hűtőfolyadék hőmérséklet akkor simán elhinném hogy az utángyártott kupak volt a hiba oka. -