- Yettel topik
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Mauzes #50244 üzenetére
EFB/AGM, utána töltés vezérlés reset, megfelelő kapacitás beállítás ellenőrizni. Ha mostani címke látszik, az alapján lehetne nézni másikat, illetve a reset megoldható otthon gombok nyomkodásával, szóval én kifejezetten ajánlom hogy állj neki, jó órabér Ha időben cseréled, még egy régebbi, egyszerű töltésű benzines autóba el is tudod adni a régit. Ezek az okos töltések jobban megviselik az akkut...
[ Szerkesztve ]
-
patomi
őstag
válasz patomi #50255 üzenetére
Kicsit vissza kerestem az e-mailek közt és 2016-18 között 3pár ablaktörlő fogyott a cmaxen. Ami rajta volt azt nem számolom. Első a fenti ford, majd hazai bosch, végül bosoko. Ezután 2018-ban vettem német amazonon bosch-t és ezzel ütötték ki alólam 2021-ben. Még akkor is jó volt.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Red_Bull #50260 üzenetére
Motor választékon belül mi a kinézett?
Csak eszembe jutott egy apróság példaként, Focus/Mondeo ellenében ennek csak egyszerű csatolt lengőkaros hátsó futóműve van, szinte soha nem kell hozzá nyúlni, tartós-egyszerű-fillérekből fenntartható. Amúgy jól meg van csinálva, útfekvésben értve tisztes iparos munka, összességében én jobbnak is tartom átlag használatra. -
Mauzes
őstag
válasz molnarpeter #50254 üzenetére
Van erre könnyen érthető tutorial?
-
Red_Bull
aktív tag
válasz molnarpeter #50261 üzenetére
Mindenképp benzines kellene , van ugye az 1.25-ből a 60 és a 82 lőerős vagy az 1.4-es.
Az 1,25/60 lomha állítólag, szóval akkor a 82 lóerős vagy az 1,4 -es, ezek közül nem tudom melyik lenne a jobb választás..
Amúgy egy 2005-ös vasaló Swiftet tervezek leváltani erre, 2010-12 körüli kisautókat nézegetve akadtam rá, azóta igazából csak jókat olvasok róla.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Mauzes #50262 üzenetére
Kerestem, nem találtam viszont ugyanaz a platform, mint a Mondeo és S-Max, szóval azt hiszem ez segíthet: [link]
Focus mk3 akkuval emlékezeteset küzdöttem, de saját kútfőből. Ott az volt a menet, hogy légszűrő fedél ki, szűrő ki, talán háza is teljesen ki (gyakorlatilag csak ki kellett pattintani óvatosan vagy hasonló, nem nagy ügy. Aztán egy nagy csatlakozó le - reteszelő kar volt rajta, saját magát tolja le/húzza be, csak maradjon tiszta és kész. Ezután ki lehetett venni az akkut körülvevő műanyag első részét, és úgy az autó eleje felé jött ki végülis az akku maga. Minden előtt a kihozott negatív kábelt leoldottam, szerelés után az az utolsó is. Kb egy PC szerelési műszaki érzékkel túl lehet rajta esni szvsz. -
Mazs1drazs1
kezdő
Sziasztok!
A tapasztalataitokra/ véleményeitekre lennék kíváncsi.
Találtam egy jó állapotú(nak tűnő) 2019/10-i hibrid Mondeo-t, 186 LE, Vignale felszereltség, 77E km-t futott, Olaszorszából lett behozva, 6,4M-ért árulják. A szervíztörténete patika, Carvertical-t, egyebet még nem néztem. Kicsit szerelem első látásra, ÉÉÉS ilyenkor kell észnél lenni.Valaki jár hasonló hibrid Mondeo-val? Mik a tapasztalatok? Mire érdemes figyelni? Fenntartási költségek láttán mennyire lehet őszinte a mosolyom?
Előre is köszönöm mindenkinek!
-
ReFleXx
addikt
válasz Mazs1drazs1 #50267 üzenetére
A műszerfal szeret megsüllyedni ezeknel, tipushiba, a hibridnel valamivel kisebb a csomagtarto de amugy jo kocsik
[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Mazs1drazs1 #50267 üzenetére
Carverticalt felejtsd el. Nem megbízható. Akkor is ír mindenféle hülyeséget ha semmi nem volt a kocsival. Nézd meg Youtube-on Becsületesnepper videóját róla. Amit nekik fizetnél inkább adakozd el
⭐ Stella
-
Mazs1drazs1
kezdő
válasz ReFleXx #50268 üzenetére
Köszi a gyors választ! - részben megnyugtattál!
Külföldi fórumon láttam egy olyat, hogy a Ford adott ki TSB-t a szervizeknek. Ez persze, inkább nekik segítség, mintsem a júzernek.
TSB 18-2283
"Instrument panel sagging at the windshield glass"
Build Date 13.Oct.2014 to 02.Feb.2018. -
Mazs1drazs1
kezdő
válasz radi8tor #50269 üzenetére
LOL
Nyáron néztünk egy Volvo V60-ast feleségemmel, Carvertical szerint 3 oldalt volt javítva a kocsi, a Petrányinál az eladó fogadkozott hogy az csak kettő. Mondom OK. Aztán csak kibökte hogy a kocsi teljes eleje újra lett építve...Vályi Pista Speedzone videóját láttam eddig, ott kaptam fel rá a fejem.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Mazs1drazs1 #50270 üzenetére
Igen, ez alapján javítják. Gari idő alatt ingyen, utána pénzért.
⭐ Stella
-
Dißnäëß
veterán
Sziasztok,
szükségem lenne egy jobb oldali visszapillantó tükör borításra, ami lepattintható elvileg. Az enyémet a kapu sajnos leszedte. (A tükör ép).
Próbáltam keresni ilyet, de semmi.
S-Max WA6 2007 szürke.
Bontó, vagy van újban is valahol a neten esetleg ? (Egyébként Szigetszentmiklós és környéke).
Illetve még váltógomb/váltószoknya témában is szükségem lenne szakira.. mindkettô csereérett.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Dißnäëß #50274 üzenetére
Újonnan csak Kínából. Bontóban van dögivel. Szerintem nem vészes áron.
Van bontoplaza.hu és vannak még Facebook csoportok bőven.⭐ Stella
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Akkus kérdésem lenne, ha valaki tudja a választ. Az autó Fiesta 2006 1.4 TDCi. Ma délelőtt rámértem az akkura, motor nem járt, fogyasztó nem volt, a belső világítás sem ment. Így mértem 12.64 V-ot üresjáratban. Ráadtam a gyújtást, de nem önindítóztam, csak a műszerfalon lévő égők világítottak, ekkor a feszültség esett több mint 1 V-ot, 11.5 V-ra esett vissza a digit műszerem szerint. Majd ezután önindítóztam és ekkor még esett a feszültség kicsit, néhány tized voltot, 10.9 V-ot mértem az önindító működése alatt, de szinte pöccintésre indult az autó és felment a töltésem 14.1-14.2 V-ra. Ezek a feszültség esések ezek normálisak, vagy már az akku közelgő végét jelezhetik?
Vagy ennyit levesz a négy izzító gyertya az akku feszültségből?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Általánosságban azt szokták mondani, hogy pár napi állás után ne menjen 12.5V alá a feszültsége.
Az indítózás alatt 2-300A is felvehet a motor egy pillanat erejéig, ez megrántja az akkut.A fő kérdés az, hogy miért gondolod hogy a végét járja? Vannak rá utaló jelek? Jóval lassabban teker az indítómotor?
Szoktad tölteni az akkut? Milyen gyakran használod a kocsit és milyen utakra? Ezeken az utakon lámpával jársz?⭐ Stella
-
gabor9991
őstag
Indításkor még 10V alá is eshet a feszültség, az nem hiba.
Főleg dizelnél ahol még az izzítas visszajelzés után is izzíthat a vezérlő.
Szerintem ezek az értékek teljesen rendben vannak.Írja radi8tor is hogy ha több napnyi állás után is megvan a 12.5V akkor nagy baj nem lehet.
Az én kocsimban ha este leveszem a töltőről reggelre beesik 12.5 alá de így napi használat mellett ez még most nem volt probléma egy benzines autónál.
De bármelyik reggelre kimúlhatba 2.5 éves akkumulátor ezzel tisztában vagyok. -
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #50280 üzenetére
Ez egy electric power akku amelyik most már a végét járja, az előző ugyanebben az autóban egy szintén electric power volt csak a lehető legkisebb kapacitással, az 6 évet bírt
Gondoltam veszek egy nagyobbat, hátha majd jobban bírja és ez most ha kibírja a 3 évet akkor már örülni fogok.
A következő majd Era akku lesz 3 év garanciával, hátha az kicsit tovább bírja.[ Szerkesztve ]
-
Jenne
senior tag
válasz radi8tor #50278 üzenetére
Szia!
Azért gondoltam hogy esetleg már a vége felé közeledhet ennek az akkunak élete, mert ezeket a feszültségeket mértem. Indítómotor rendesen teker, pöccre indult az autó, alig hogy elfordítottam az indítókulcsot. Akkut rendszeresen szoktam tölteni, LIDL-s Ultimate Speed (CTEK kínai klón) processzor vezérelt töltővel. Mostanában ritkábban van használatban az autó, inkább csak rövidebb utakra és városon belül.
Amiért kérdeztem az alapvetően az lett volna és elsőre nem is írtam meg, hogy milyen és hány éves a kérdéses akku, mert nem akartam befolyásolni a véleményeket. A kérdéses akku egy 2014 év 02 havi gyártású FORD Silver Calcium akkumulátor: 60Ah, indítóáram 590A. Ilyen: [kép]
Ez az akku 2014 áprilisban lett betéve az autóba(azóta is ezzel megy).
Azt még megkérdezném, hogy például az Omnicraft akku [link] ami "csak" calcium akku, az is jó ehhez a Ford intelligens töltési rendszerhez? Vagy bármelyik másik csak calciumos akku?
Varta Silver Dynamicot ne javasoljátok, hiába ezüst összetevős, mert szomszédnál most cseréltek ilyet egy Rocketre, ugyan is a második Varta sem tartott ki 3 évet. Pedig kezdetben nagyon dícsérte a Vartat.
Rocket akkukról nagyon jók a vélemények, talán az majd tovább fogja bírni mint a Varta az alig majdnem 3 évével.
#50279 gabor9991
Neked is köszönöm...A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Jaja a bolti Varta az nem ajánlott. Elég silány minősége lett az utóbbi időben.
Nekem ilyen 45 Ah gyári Ford döglődik a 1,5 éves hibrid Kugában. De ez ilyen hibrid gyerekbetegség: [link]
Ezeket úgy próbálják orvosolni, hogy 50 Ah AGM akkura cserélik. A cserejogosultsághoz meg kell makkannia az akkunak."Ennek ellenére mint szervizes, ritkán találkozom valódi DC/DC hibákkal – annál több a 12V-os akku hibája! A hagyományos (benzines-dízel) autók esetén ugyanis az önindítózás olyan hatalmas áramlökést jelent a 12V-os akkunak, ami „szulfátlanítja", azaz „lerobbantja" az elektródák felületén kialakult káros szulfát réteget. Ha viszont az akku már túl öreg, az önindító csak „teker", nehezen indul be a motor, így mindenki tudja, hogy a 12V-os akku élete végéhez ért, cserélni kell – általában 5-7 év után; de nem ritka, hogy 9-10 évet is kibír egy jobb ólomakku.
Az elektromos autók esetén nincs ilyen „áramlökés", az akkuk sunyin szulfátosodnak, ellustulnak minden látható-hallható jel nélkül. Ezért is van az, hogy ezek a 12V-os akkuk kevesebbet bírnak, és sok gyártói ajánlás bizony 3-4 éves (!) csere-periódust ír elő. Ez sokak számára abszurd, és "szerviz-összeesküvést" emlegetnek, mondván, hogy kibír az 6-8 évet is, minek azt cserélni? Nos, szervizes vagyok én is, de nekem biztosan nem fizettek semmi részesedést, hogy az összeesküvők közé lépjek, de mégis: én is azt mondom, jobb maximum 4 évente cserélni, és akár horgásztúrán vagy egy sátorban tovább használni, vagy elajándékozni az amúgy még tényleg használható (!) ólomakkut."
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
Kis Tigris
tag
Sziasztok. Ablaktörlő lapát vásárlás előtt állok.
Ford Focus MKI-re mekkora a legnagyobb, ami felmegy a vezető valamint az anyós felől? Most valami picik vannak, így vetem az autót, zavar, hogy csak lőrést törölnek...
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Kis Tigris #50287 üzenetére
Kb. 56 / 48 cm van nekem rajta. Gyári Ford Motorcraft flatblade.
A dobozán 550mm / 475 mm van: [link]Csak a mérete miatt linkeltem, ha neked nem ér ennyit akkor van bőven olcsóbb alternatíva:
Bosch AerotwinBosoko-t is vettem egszer, az még Bosch-nál is olcsóbb, de már 1 év után elkezdett csíkozni.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
ReFleXx
addikt
válasz Kis Tigris #50287 üzenetére
anno nagyobb lapatot tettunk mar a gyari meret helyett emiatt, de pontosan nem emlekszem mar mi volt a max meret ami rament
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
radi8tor
MODERÁTOR
Focus ST kormány upgrade.
Nekem már egy picit sok.⭐ Stella
-
NomadND1
senior tag
Sziasztok,
Van ötletetek arra, hogy a klíma random módon miért fújhat néha 30-40 fokos meleget(külső hőmérséklet 28-32 fok), amikor hűtenie kellene? Főleg indulás után, de menet közben is előjön. A gáz ok, meg is van festve nem szivárog.
2019-es Focus IV.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
NomadND1
senior tag
válasz radi8tor #50295 üzenetére
Ott volt 2x egy teljes napra + videók amik bizonyították, hogy 35 fokos levegőt fúj be, amikor kint 30-van, de nem hatotta meg őket, mert nincs hibakód és ők persze nem tapasztalták....true stroy
Szóval kicsit patthelyzet. Gondolom majd amikor lejárt a gari rá meg fogják találni a hibát és jó drágán megjavítják. -
molnarpeter
nagyúr
válasz NomadND1 #50292 üzenetére
Biztos hiba? Lehet valami vezérlési kérdés, időnként leáll amúgy is (különben szétfagyna az elpárologtató), stb. Jó ötlet a zsalu is, ventiket is meg lehetne ilyenkor nézni hogy forognak-e... Meg minél többet használni, kitapasztalni pontosan mikor is csinálja, befolyásolja-e bármi. Meg jó lenne klíma vezérlőn élő adatokat nyomonkövetni... Bilibe lóg a kezem
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Kupon kunyeráló
- Suzuki topik
- Bittorrent topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Óra topik
- További aktív témák...