Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Sony7
addikt
válasz bajnokpityu #24053 üzenetére
Ja, hogy nem rendes kulcsos, hanem valami speckó? A tulaj szerint a hátsó ajtóban már cserélt zárat, de az a műanyag takaróekem is csak úgy jött le, hogy nyitott ajtó élébe kellett benyúlni valami csavarhúzóval, és kicsavarozni valami lemezkét, és így tudta levenni a műanyag fedelet.
Elvileg megnézte így, és a takaróelem alatt valami kerek, körmös izé volt, de azt nem merte piszkálni.Molnarpeter: mármint hogy vezessen ki valami csatlakozási pontot?
[ Szerkesztve ]
-
-
Sys85
veterán
válasz Zoli-bácsi #24054 üzenetére
Megoldottuk.
Oxidált volt az önindítón a kábel.Lepucoluk és pöcc röff.
Egy nagy kő esett le a szívemről.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
darvinya
titán
Nem is tudtam erről, de jó tudni, hogy felfejleszthető könnyedén. [link]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Van néhány helyen lakk lepattogzás. Ezt hogyan lehet esztétikusan javítani? Addig oké, h le kell mosni a felületet, vizesen felcsiszolni, lemosni alkohollal, kimaszkolni. De utána? Kellene kevertetni szín azonos festéket és azzal lefújni + milyen lakk?
Így nézett ki a fék kicsivel több, mint egy éve.
Élmény lesz a helyén lerántani róla a rozsdát, lekezelni és lefújni... Vagy?!
Lehet jobban járnék 4 bontott nyereggel + tartóval és azt darabonként teljesen felújítva kicseréltetni?
Gumigyűrűk cseréjét, festést magam is meg tudnám csinálni, de az szét-összeszerelést inkább profikra bíznám, fék nem játék. A por/hővédő lemez is állapotra kábé kuka. Betétek/tárcsák jók.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz Zoli-bácsi #24063 üzenetére
Lesz vele munka nem mondom. Ha olcsón megkapnám bontóból a négyet akkor miért ne? Addig se állna a kocsi, amíg a felújítás tartana a másik szettet meg utána szintén rendbe raknám és eladnám, ergó kábé visszajönne a pénz. Legalábbis felmerült bennem ez az alternatíva, de amennyi szabadidőm nincs így inkább csak egy kósza gondolat volt.
Jó esetben kétnaponta munkába kell járnom vele, az én melóm nem végezhető távmunkában.darvinya: vizes csiszolást a karosszéria lakk lepattogzásra mondtam, nem a féknyeregre.
Féknyereg festésnél értelem szerűen a teljes felújításon átesett darabok a legszebbek (szétszed, porfest, felújít), gyors megoldásként a helyén lefújtak/lepingáltak se lettek épp csúnyák, legalábbis tegnap este erről néztem pár videót.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Zoli-bácsi
senior tag
Én csináltam már mind2 módszerrel (szétszedve, homokszórva mind a 4et) és csak a helyén lefestve is, és azt kell mondanom, hogy semmivel sem rosszabb, ha csak a helyén lefested valamivel azokat a részeket, amit látni.
Most csak az esztétika miatt akarod csinál(tat)ni, vagy van valami gond is a nyergekkel? Mert ha nincs semmi (szakadt porvédő, szoruló úszócsapok), akkor én egy drótkefés tisztítás után, a helyükön lekenném Hammerite-al és kész. Ráadásul ez megvan egy nap alatt, nincs megbontva semmi, másnap használható az autó.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
Bocs, nekem nem az jött le hsz-ből.
Vagy régi hsz-edben volt?Lakkozás javítás már macerásabb.
Ha elég annyira mint fentebb berakott képemen látható, akkor elég szintbe felcsiszolni.
Lakkot kapsz említet üzletben, s nekem tetszik az 1 komponensű is.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Hannibhál
őstag
Hejhó!
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy a sebességmérőt újralehet kalibrálni?
A sztroi annyi, hogy más méretű gumi lett, így félremér a műszer, körülbelül 6-7%-al (ennyi is az átmérőváltozás).
Az alany egy Ford Fiesta 2004 1.4 benzin, facelift előtti, FXJA motorkódú.
Ha nem akkor fejben számolgatok, de ha viszonylag egyszerű akkor lehet megpróbálkoznék vele.
Köszi a válaszokat előre isGépelés nem az erősségemasdsdk
-
Hannibhál
őstag
válasz molnarpeter #24069 üzenetére
Gondolom akk az ECU-ban kéne mókolni igaz? Akk marad a fejben számolás
Pont az a baj hogy nem gyári méret a gumi, vettünk egy 195/55 R16-os alufelni+hankook gumi kombót, elég vadul nézz ki, de mikor jöttünk vissza fehérvárról, felhívtuk az előttünk haladó haveromat, hogy miért csak 80-82-vel megy mikor 90et beszéltünk meg(fogyasztás mérés miatt....) s mondta, hogyő pontosan 90-el megy Akkor gyors feleségem telefonon egy kalkulátorba beadta a gumi kadatait s kijött, hogy kb 6,5%-al nagyobb az alufelnin lévő gumi, mint a régi volt, ebből jött az ,,áttétel" növelés.
radi8tor:
Eddig kb 8-10-el volt alatta, most csak 5-6-al[ Szerkesztve ]
Gépelés nem az erősségemasdsdk
-
Hannibhál
őstag
válasz radi8tor #24073 üzenetére
Nem tudom, mennyire pontos a telefon gps-e(samsung galaxy a5 2017) stb. Mert amerre én lakom s járok, ott elég sok rendőri sebességmérés szokott lenni, ezért gondoltam rá, de ha szerintetek nem gond ennyi, akkor okés nekem
molnarpeter :
alapesetben ez lett volna a terv, de a gumik azok elég jók(hankook kinergy2 eco)[ Szerkesztve ]
Gépelés nem az erősségemasdsdk
-
darvinya
titán
válasz gabor9991 #24078 üzenetére
Ez a büntetés kalkulátor,
a KRESZ csak 10%-ot ad.Na utána járva, a 10%-os türéshatárt eltörölték, fix +15km/h sebességet határoztak meg büntetésre.
De, ha traffipax +15km/h belül bemér, akkor szabálysértési bírságot adhatnak 5-50eFt között helyszínen 70 percen belül.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
válasz gabor9991 #24078 üzenetére
+darvinya: Erre gondoltam én is, de már nem emlékszem hol olvastam.
A helyszínen a törzs akkor is mekúpolhat elméletben ha 51-el mentél. Elbírálás kérdése, persze 51-nél még nem fog lemeszelni, pláne, h inkább már ráálltak az automatikus mérésre és online megy az egész bünti.
Am 90%-ban városban járok helyben, 60 fölé nem nagyon mászik fel az óra, bár én sem vagyok szent.Civil rendőrautókról mit lehet tudni egyébként? Gyanítom az esetek nagy részében Merci B/Skoda O/Audi A.
Késő éjjel hazafelé jöttünk asszonnyal ketten, tökig megpakolva már nem is emlékszem honnan apósom szakadt rönyójával. Megfogtak stop tábla miatt, egy ötöst kellett befizetnem. De gyanítom ha egy méregdrága autó lett volna a seggem alatt nem ennyi lett volna, ugyanis "A szabálysértési szankciót úgy kell megállapítani, hogy igazodjék a szabálysértés súlyához. Az eljárás alá vont személy személyi körülményeit annyiban kell figyelembe venni, amennyiben azok a szabálysértési hatóság vagy a bíróság rendelkezésére álló adatokból megállapíthatóak."
Magyarul jól megnézték milyen autóban ültem, az nem az enyém volt, csomagokkal volt megpakolva a hátsó ülés, stb...[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
bajnokpityu
félisten
válasz darvinya #24079 üzenetére
a fix 15 ugyanúgy nem igaz, mint a 10%...
sávos.
Cyrin: plusz a műszer pontatlanság, ami általában 3km/órában lett meghatározva.
ha helyszinen állítanak meg, akkor 54nál már lehetne birság.Ez nem szokott előfordulni, hanem a következő sáv, ami ilyenek, mint 50 helyett 68, 130 helyett 155, ezek már fotó alapján is fizetősek.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz bajnokpityu #24082 üzenetére
Jaja, nem 55-re állítják a traffit mert akkor nagyon sokat kellene megállítani, inkább belövik 60 fölé és így azokat szűrik ki, akik tényleg megérdemlik hogy elkapják.
⭐ Stella
-
sparta2
tag
A büntetési sávok: 100 km/h alatt +15 km/h - án belül, 100 km/h felett +20 km/h - án belül nem büntetnek az objektív felelősség alapján. A helyszíni bírságot kiszabhatják már + 10% - nál is. Ez akkor lehetséges, ha bemérnek és 300 méterrel később meg is állítanak.
[ Szerkesztve ]
-
Real_Necro
veterán
válasz Real_Necro #23937 üzenetére
A hosszú hétvégén leszedtem a takaróponyvát a tartóról és megmértem a nyári gumik profilmélységét, ha már a "szakik" azt mondták, hogy cserés.
Le fogom még újra mérni, de elsőre 5-6mm-t mértem.
Én úgy tudtam 1,6mm a határ és 4mm alatt szokták javasolni a cserét.
Hankook Ventus Prime 3-ról van szó, DOT1716.Szerintem ennek még egy szezont ki kellene bírnia. Vagy tévedek?
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz Real_Necro #24085 üzenetére
Téli guminál 4, nyári guminál 3mm-t szoktak mondani, szóval simán jó még.(akár 2 szezonra is)
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Real_Necro #24085 üzenetére
Téli guminál szokták a mélyebb profilmélységet elvárni (noha a jogi határ ott is 1,6mm). Teljesen jó, egy szezon minimum.
-
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #24083 üzenetére
Plusz vannak különleges szabályok, például városban 3000 köbcenti hengerűrtartalom felett nem 50 hanem 70 a limit.
Illetve ha pirosra vált a lámpa, még két autó átmehet.
Zebra előtt tilos megállni, lévén a szemből jövők sem állnak meg. A gyalogos ráér: azért jár gyalog.
A záróvonal is csak a hülyéknek van felfestve, akik azt sem tudják hol vannak. -
#31733248
törölt tag
válasz Real_Necro #24085 üzenetére
Egy szezont még kibír, de érdemes lehet megfontolni az eladását. Nálam most kivételes, hogy 60 ezret futott gumival járok. 5mm-es kopásnál meg szoktam hirdetni, mert akkor még eladható, így anyagilag sem járok rosszul, ha nem várom meg, míg nagyon elkopik. Most viszont igyekeztem kitolni a szezont, ami maximálisan sikerült is, hiszen gyakorlatilag nem volt tél.
-
Real_Necro
veterán
válasz #31733248 #24089 üzenetére
A Firestonet sem adtam el, ott hagytam gumisnál, mondjuk az majdnem indikátorig kopott.
Ha idén még jó ez a Hankook, megfontolom, hogy már nem veszek újat, hanem ezzel adom tovább jövőre meg az új Conti télivel.Leszűkítettem kicsit, milyen vonalon szeretnék tovább mozogni MK IV fl-ről. Ebben nagyon szerepet fog játszani, hogy hogyan változik a használtautó piac.
A vágyam most az Edge, de lehet kipróbálom az MK V-öt előtte.„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Sidorovich
senior tag
Sziasztok!
Első autóm vásárlását tervezem 1-2 hónapon belül. Az autóra szánt összeg kb. 2 - 3 millió körül lenne. Eddig leginkább car sharinges automata váltós autókat vezettem, és ezek alapján mindenképpen automatát szeretnék sajátnak is.
Leginkább szülőkhöz/barátokhoz és programokra mennénk vele hétvégente, hétköznap max. pesten belül heti 1-2 rövidebb út, szóval lenne olyan is, hogy 3-4 napig csak áll az autó. Ezek alapján szerintem évente valahol 5 - 10.000 km között mennénk.
Az egyik kiszemeltem a 2011-2014 Focus generáció, 1.6 szívó benzinessel és Powershift váltóval. Erről a motorról úgy tudom, hogy egy nagyon kiforrot és megbízható konstrukció. A Ford Powershift váltójáról mik a vélemények?
Azt olvastam róla, hogy szépen vált és nem egy gyakran elromló típus, de ha baj van vele akár 1 - 1.5 millió is lehet a rendberakása vagy újra cserélése. Ez a motor nem valami nyomatékos így remélem ezzel párosítva még inkább tartósabb lehet a váltó, illetve 3 millióig bezárólag találtam 5-6 éves Focusokat is, annak reményeim szerint nagy baja még nem lehet. Ti mit gondoltok?Előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Sidorovich #24091 üzenetére
Nekem mk 2,5-es 1,4 80 lovas autóm van....kombiban. Tudom, hogy az automata is elvesz a dinamizmusból, de ez a 80 ló sem sok, de el lehet vele közlekedni, pont szombaton néztem, hogy ez a motor is 3000-nél kezd húzni, akkor jön meg bele az erő, az 1,6-osban alapból jobban van paci(amit az automata benyel), de ha nem racsingolni kell akkor elégnek kell lennie. Nekem is közlekedni teljesen megfelel és cserébe keveset eszik, valamit valamiért!
Az automata váltó magában egy kockázat, az előző gazda és a futásteljesítmény szabja meg, hogy mit bír, de azonnal egy olajcserével kezd és reméld, hogy még nem késő.... -
Sidorovich
senior tag
válasz diablo1984 #24092 üzenetére
Alapvetően közlekedni lenne csak, nem az élményautót keresem
Csak legyen megbízható és biztonságos A-ból B-be eljutásra.Az egyik ilyen kiszemelt Focust egy Ford szalon és szervíz árulja, reményeim szerint ez már egy eleve bevizsgált autó amit beszámítottak, 100.000 km van benne, 6 éves. Meglátjuk.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Sidorovich #24093 üzenetére
mindenképpen automatában gondolkodsz? azért a manuális váltó nem egy rakétatudomány, pár héten belül megtanulod natívan kezelni és mivel első autódat veszed (feltételezem) nulla tapasztalattal, komoly kockázatot küszöbölnél ki ha elvetnéd.
szerintem is áldás az automata, én is nagyon szeretem főleg ha nem az a hikomat gyalázat ami a benzines upokban van, de használtban otthonra nem biztos hogy be merném vállalni.
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #24094 üzenetére
Ami az UP-ban van, az a robotizált kéziváltó, azok borzalmasak. A hagyományos hidraulikus és a DSG-k érzésre sokkal jobbak.
Én direkt olajosat kerestem, mert ilyen beteg állat vagyok
@Sidorovich: nekem MK2.5 2.0b van, a régifajta négysebességessel. Megy, ahogy kell, de nem akarom tudni milyen lehet vele az 1.6-os
-
Sidorovich
senior tag
válasz DeFranco #24094 üzenetére
Mindenképp automatában gondolkozom, pár száz km-t vezettem kézivel (család Ford Kugaja) miután megszereztem a jogsit, azóta pedig kb. 1000-et mostanában automatán: bérelt Audi A3 és BMW 1 (ShareNOW car sharing). Utasként DSG-s Skodaban és Priusban tapasztaltam még, nagyon tetszett mindegyik. Ez alapján eldöntöttem, hogy nekem az életben nem kell kézi váltó, inkább bevállalom a plusz rizikót.
Kényelmesebb is, és így kezdő pilótaként biztonságosabb is, 100%-ban a forgalomra tudok figyelni, nem stresszel egy emelkedőn elindulás pirosnál mikor mögöttem állnak, stb. Szóval ez nálam teljesen biztos.
Nem rakétatudomány a kézi, én is el tudom vezetni ha nagyon muszáj, de sok gyakorlást igényel szerintem mire az ember gond nélkül kezeli.Azért bízom benne, hogy 5-7 éves autóban ~100.000 km-nél nagy baja talán még nem lehet, főleg ha olaj cserélve volt, később ha lesz, majd javíttatom, teszek félre rá, csak ne rögtön a vásárlás után adja meg magát.
kcsa: milyen az a hagyományos 4 fokozatú automata? Láttam olyat 1.6-os motorral hirdetve, még sosem próbáltam. Gondolom azért a Powershiftnél strapabíróbb, olcsóbban javítható.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Sidorovich #24096 üzenetére
4F27E váltó, nagyjából valódi Ford váltó kicsi Mazda rokonsággal, nem beszállítótól vásárolva - ez persze nézőpont kérdése hogy előny-e vagy hátrány
Olajcserére elvittem szakműhelybe, alapvetően azt mondta, hogy ezekkel ritkán van gond, de javítható is, mert adnak hozzá alkatrészt (ellentétben pl. az 1.6TDCi mellé pakolt CVT váltóval ami már önmagában kész katasztrófa, de legalább alkatrész sincs hozzá).
Mostanában kicsit erősen váltja az egyest, ezt lehet megmutatom majd a szakinak ha kicsit élhetőbb lesz a világ. Kb. ennyi bajom van vele. Persze hiányozna néha még egy (-két, három) fokozat ahhoz, hogy sokkal jobb eloszlásban legyenek a fokozatok, de teljesen élhető. Motorfék hiányzik csak itt a hegyvidéken - kézzel vissza lehet váltani, de magától nem teszi.
-
darvinya
titán
válasz Sidorovich #24096 üzenetére
…nem stresszel egy emelkedőn elindulás pirosnál mikor mögöttem állnak…
Ebből az jött le, hogy ezt nem tanították meg.
Semmivel sem nehezebb kézi váltóval közlekedni, mint automatával.
Egyszerűen annyi, hogy finoman szólva úriasan lehet vezetni.
4 hónapja vettem 10 év után ismét autót, és én is eleinte automattát szerettem volna, mert hát 4x után már nincs ingerem váltogatni.
Aztán pár teszt után hiányzot az az érzés, hogy én tudom mikor kell az a plusz nyomaték fokozatban, amit soha nem ad az automata.
És ez nem sportos vezetésre vonatkoztatom.
Egyszerűen szimpla előzésnél képes volt rossz fokozatba váltani…PowerShift-et nem ismerem, de az sem tudja ott tartani a fokozatot, akkor amikor kell.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Real_Necro
veterán
válasz Real_Necro #24085 üzenetére
Lemértem újra, most már világosban. 3,5-4,5mm között mértem több ponton. Igyekeztem egyenesen tartani. Így is mehet még egy szezont?
Jelenlegi futás napi 63km hétközben 90-95% M0, hétvégén a másik kocsit használom. Ez a járvány miatt őszig tuti marad.„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
kcsa
veterán
válasz Real_Necro #24099 üzenetére
Én elhasználnám... Más kérdés, hogy ha kopottan akarod eladni, úgyis belealkudják a vételárba
Új hozzászólás Aktív témák
- Deltaco Smart Home SH-LE27 RGB Színes WIFI okos izzó E27 9W Tuya Smart 3db
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -
- Fém bútor fogantyú 15 db