Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Összeszámoltam az összes eddigi tételt, amit a kocsira költöttem. Át kellett írnom mindent egy nagyobb füzetbe, mert a kicsi betelt. Anyag + szerelési költségek, az utolsó csavarig de benzinköltség nélkül. Nem kellett volna...
Hozzáteszem, még így is a legolcsóbb új autó (benzines kombi) árának kábé a felénél járok ami a vételár + költségeket illeti.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
7Sony7
addikt
válasz radi8tor #24400 üzenetére
Egyenirányítót neki. Azt amúgy is tennék. De tényleg kérdezd meg, az a biztos. Kíváncsi leszek mi lesz a tuti.
Flymi: jujuj. Nem szabad ilyet. Én nem merem. Persze relatív még én is j ól állok, de titikban csak úgy vagyok vele, hogy hátha nem kell rá költeni.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz radi8tor #24403 üzenetére
Mire gondolsz pontosan ami nem lett volna indokolt? Egyedül talán a szervo szivattyút nem kellett volna piszkálni, de a csövek akkor is elnyíródtak volna rajta.
A kocsi rendberakással az a "baj", h igazából egyik tétel sem értéknövelő. Utólag visszatekintve nem ez volt az évtized vétele elismerem. Kicsit több pénzért vehettem volna olyat, amire fele ennyit se kellett volna rálocsolni, de ami elmúlt elmúlt. Most már használni kell és legalább nyugodtam alszom abban a tudatban, h ami cserés volt azt nagy eséllyel már nem kell bolygatni.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Real_Necro
veterán
Most értem vissza EssMotortól.
Teljes szűrőcsere (üzemanyagszűrővel) + olajcsere, valamint 4db 16"-os alu kerék felrakás centrírral = br. ~80k.
Az olaj mobil super 3000 x1 fe 5w-30.Kb ennyire számítottam, egyébként teljesen korrektek voltak, valamint szóltak, hogy közeleg egy hátsó hosszlengőkar - első szilent csere hamarosan, oldalanként 30k lesz.
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
darvinya
titán
válasz radi8tor #24400 üzenetére
Ha táp körbe rakod, s nem relét tartod fel,akkor a kondenzátor is egy leválasztó.
Tehát nincs közvetlenül kötve berendezés az autó elektronikára.flymi
Ha már költségek, az 98%-ban én is feljegyeztem.
Elég sokat (relatív) költöttem rá, de még egy jó 2 fóka árának felét sem értem el.
Persze a benzin, biztosítás, stb. költséget nem számolom, mivel az mind2 autónál meg lenne.
Én is már csak szépítem, ezzel értéke nem nagyobb, de nekem így tetszik.
Bár most majdnem elcsábultam egy 2 fóka 1.6 VTCi-re, csak hát 3 ajtós, és családnak.már kicsi lenne.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-v-
addikt
válasz Real_Necro #24405 üzenetére
Légszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő, olaj és olajszűrő csere, 4db 16"-os alu kerék felrakás centrírral = 80k ?
Ez milyen/mikori ford? -
#31600896
törölt tag
válasz radi8tor #24403 üzenetére
Engem is riogattak tegnap. Elvittem mert zörgött a fékbetét. Legutóbb mikor cserélték a betéteket a rögzítőrugókat nem cserélték ki csak feszengették. Gondolom el is vesztette funkcióját egyből. Most meg beleszakadt a féknyeregbe és azt is cserélni kellett. Eddig rendben is van, szépen megcsinálták, most már panaszmentes. DE felhívtak a műhelyből, hogy ki kéne cserélni a kerékagyat csapágyastól, bal első féltengelyt, porvédőgumit és a tököm tudja mit még. Kb. 4-5 tétel volt.
Persze nem mentem bele. Talán majd...
Lehet hiba volt, de eszembe jutott a Budapesti-autósok közössége által feltöltött youtube videó, mikor elvitte a Mondeot és egyből lett még rajta hirtelen 4 másik javítani való.
Tipikus fogtam egy madarat eset.[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Nem szabad ezt kiszámolni fillérre. Annyi, amennyi.
Gondolom a saját munkádat nem is számoltad (ráfordított időtől kezdve az összekoszolt tönkretett munkaruhán keresztül a saját szerszámok anyagok beszerzése, a szerelőkeresés ideje, költségei stb). Ezek új autónál nincsenek, elhordod az előírt szervizekre és ha nem rúgod az autót hanem odafigyelve kíméletesen használod akkor évekig gondtalanul elvagy. -
DeFranco
nagyúr
válasz #27070592 #24410 üzenetére
dehogy nem szabad. ki kell számolni fillérre, bizony.
nem vagyunk gyerekek szembe kell nézni a döntések következményeivel, aztán le lehet (és le is kell) vonni a konzekvenciát hogy merre tovább.
nekem is szép nagy számok vannak a kiadás oldalon úgy, hogy egyébként a fókának nem volt semmi komoly vagy váratlan baja, és bizony mutat a matek érdekes dolgokat.
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #24410 üzenetére
Azért új autó sem annyira költségmentes.
Itt már sokkal nagyobb tétellel kell számolni biztosítással, ha nem hibrid/elektromos, akkor többi illetékkel.
Garanciát is kifizettetik, csak ezzel senki nem számol.
Arról nem is szólva, hogy az óvó használat mellett is vannak kötelező szervizek, amiket szeret a gari szerviz kifizettetni többszörös áron.
Tavaly használt autó vásárlás előtt végig jártam pár autó szalont, hogy most vegyek új autót.
Szép dealer dumával jöttek, de végén elő került a számológép, és első évben közel +1mFt költség lett, ez évente max. 200eFt-al csökken.
Most nézem aprót és megszaporodtak ilyen autók.
(Ezek nem hiteles autók)[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz DeFranco #24411 üzenetére
Értem amit írsz, érthető álláspont a tiéd is, de én úgy veszem az autó fenntartás költségeit mint a saját életszínvonalam járulékos költségeit. Én döntöttem úgy hogy saját autót akarok használni, nem rovom fel hibának az ezzel járó költségeket (ha egy emészthető szintet nem lépnek túl) mert saját döntésem, saját igényem.
Hülye hasonlat, de a kenyér árát sem szoktam számolgatni, megveszem azt a jó minőségű rozskenyeret amit szeretek és bevált. Eszembe sem jut kiszámolni hogy mennyit spóroltam volna, ha a legolcsóbb teszkós kenyeret eszem helyette. Mert úgy döntöttem hogy ez a minőség elégíti ki az igényeimet, a pontos költség pedig nem lényegtelen, de mellékes. -
sparta2
tag
válasz darvinya #24412 üzenetére
Ez az első éves 1 millió hogy jött ki? Én pont azért vettem másodszor is új autót, mert párszor végigcsináltam azt amit flymi és elegem lett a folyamatosan előjövő, korból származó rejtett hibákból. Persze új autónál is beesik ez-az, de nincs az a fejfájás, hogy bármennyit költesz rá, akkor is egy 8-10 éves autóban ülsz. Persze mindkét verziónak vannak érvei!
Abból kell kiindulni, hogy egy új autóra nincs extra kiadás 4-5 évig.[ Szerkesztve ]
-
Elraktam a számlákat az alkatrészekről, tankolások blokkjait, bevéstem a munkadíjakat. Ezek vannak a füzetben (járulékos költségek valóban nincsenek benne) és nem is voltam alapos, mert h milyen km állásoknál történtek az események azok elmaradtak.
Szerintem jobb tisztában lenni mennyit költöttem rá. Talán amivel fogni lehetett volna kicsit a kiadásokon az az alufelni és csavarjai lehettek volna, meg a két garnitúra új gumi helyett vehettem volna négyévszakost. Ezek összesen 199k tettek ki.
Csak mikor összeadja az ember a sok kis tételt és a végén meglátja, h a vételárat már rálocsolta másfél év alatt akkor kicsit elámul.
Eddig csak körülbelül saccolgattam a kiadasokat, kábé 750k-ra tippeltem.
Leírom, nem titok: 1,05m-ért vettem és papírforma szerint +1,16m költöttem rá. Első blikkre ezért lepődtem meg, h megszaladtak a számok.
De én bízom benne, h ez még 8 évig autó lesz és megszolgálja a belefeccölt időt és pénzt. Típushibák javítva illetve megelőzve, futómű új, gumik újak...
A számok tükrében sem bántam meg, h megvettem. Még néhány km és lesz benne negyedmillió. Ha kitart alattam akkor 23 éves korára is csak kábé 330e lesz benne.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
molnarpeter
nagyúr
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #24414 üzenetére
Nekem vételáron felül ennyi lett volna: kötelező ≈200eFt/év, casco ≈200eFt/év(kötelező garancia miatt), rendszámtábla, stb. illeték ≈500eft, összesen ≈900eFt.
Persze vehettem volna újnak mondott rendszámos kocsit, de az…
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
sparta2
tag
válasz darvinya #24417 üzenetére
A biztosításokra nem tudok mit modani, nekem 93e volt a kettő együtt/év. Az üzembe helyezés 150e volt. Ez is duplája volt az összes költség+vagyonszerzési illeték összegének.
Ez megvan egy használt autónál is, csak ott kimarad a márkakereskedői lehúzás.[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
válasz darvinya #24419 üzenetére
Mekkora autóra jött ez ki?
Nekem B0-al, első autóként a Focus 142k kötelező+Casco egy évre az Allianznál, szóval még nem is a legolcsóbb helyen.
Rendszám és társai nem drága... vmi 5-6k a forgalmi, törzskönyv/db, ami használt autónak is kell, és a rendszám sem sokkal drágább emlékeim szerint. Motort nézegettem külföldről, pontos számokra nem emlékszem, de annál ezek a cullangok összesen nem kerülnének 30k-ba.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
válasz molnarpeter #24416 üzenetére
Na igen, ezzel nem lehet számolni és kivédeni. Sajnos benne van a pakliban. Biztos rohadt kellemetlen egy ilyen, sose legyen benne részem. Ha nem lenne más alternatíva én is elengedném.
Pici gyerkőc is utazik benne, így számomra a kocsi üzembiztonsága az első. Ezért sem halogattam sokáig a futóművet.
Az úri huncutságok már más tészta (könyöklő, légterelő, törött műanyag elemek cseréje, fekete hátteres lámpa,...). Ezek inkább kényelmi dolgok, élhetőbbé teszik a benne töltött időt illetve egy kis esztétika. Nem felesleges rongyrázás. Ha jól megnézem a tételek legjava a futómű részeit teszik ki illetve a munkadíjak. A komplett hátsó rész szétbombázása volt csak 52k, ugyanennyi volt a kipuff és az első rész szerelése is./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
DeFranco
nagyúr
válasz darvinya #24417 üzenetére
téged ott sokszorosan átvertek.
kötelező max akkor annyi ha már alkalmatlan vagy a vezetésre, csao a garancia miatt nem kötelező max a hitel miatt és az is max egy tuaregre ennyi, rendszám, illeték stb. 100-120, ha egy a8-as audit veszel lehet kicsit több.
lázasat álmodsz megint.
-
DeFranco
nagyúr
én az egymilliós fókára 7 év alatt kétmilliót költöttem úgy, hogy semmi komoly baja nem volt csak ami a futásból vagy a "benne van" faktorból ered (vízpumpa, rugótörés, kuplung, szervószivattyú, kiegyenlítő tartály).
ebben az üzemanyag nincs benne de a biztosítás, gumizás, csaó, ablakmosó, műszaki stb. igen, az utolsó centrírozásig vagy szelepsapkáig bezárólag.
semmi nyűgje, baja nem volt a kocsinak soha, most is patent állapotban van, annyi hogy ami nem patent módon működött rajta azt nem elhanyagoltam hanem megjavíttattam. olyan is.
ki lehet számolni hogy milyen konzekvenciát érdemes levonni ebből.
[ Szerkesztve ]
-
sparta2
tag
válasz darvinya #24419 üzenetére
Nem rendszámost vettem.
Rendszám+forgalmi: 12e
Vizsga: 20e
Vagyonszezési illeték (92KW) : 70e
Kb. ennyi, nem 500e.
Ja és B10 - ben voltam. Az Aegonnál kötöttem mindkettőt a fordos ügynöknél. Sajna midkettő emelkedett azóta!Helyesbítés:
Bocsi! Megnéztem a szerződéseket!
2018 - casco : 93e/év
- kgfb. : 47e/év
Nem a legolcsóbb casco-t választottam.[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
Családon belül maradt végül a jármű, csak nekünk már úgysem kellett különösebben. Így legalább mondhatjuk, hogy volt értelme rendbe tenni azért tanultam belőle valamennyire én is, fontos a folyamatos karbantartás, legalább annyira a problémák megelőzése/korai megoldása is (rozsda pl), de meg kell húzni a határt is, tökéletes sosem lesz.
-
darvinya
titán
Most kötötted és Bp.11-i vagy?
Mert nekem ennyi jött ki.
A mostanira is 60eFt/év kötelező.DeFranco
Casco kötelező, ha prémium garanciát szeretnél.
Persze nem kötelező, de akkor fizetsz mindent, és csak arra van garancia, amit gyártó közleményben visszahívat.
Ez mind benne van apróbetűs ÁFSz-ben.Rendben, átvertek…azaz csak akartak.
De fura, hogy 4 különböző szalonnál is ugyanannyi lett.sparta2
Nézd meg kalkulátorral B0-val is, s csak gyerek kedvezmény van.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
sparta2
tag
válasz darvinya #24432 üzenetére
Nyilván mindenkinek a személyes kondíciói határozzák meg a biztosítási díjakat. Nem tudom kiszámolni a Tiédet.
"Casco kötelező, ha prémium garanciát szeretnél.
Persze nem kötelező, de akkor fizetsz mindent, és csak arra van garancia, amit gyártó közleményben visszahívat."
Ezt értelmezhetetlen számomra! A Ford 2+3 év garanciája nem erről szól! -
-
troll81
addikt
Ki vagytok akadva a biztosítasi árakon tessék a 2 autó jelenleg 670eu/negyedév. Casco val persze plusz adó a 2 re kb 310 eu per ev
[ Szerkesztve ]
-
sparta2
tag
válasz darvinya #24434 üzenetére
10 év fődarabra, ez is egyéni - ???????
A Fordnál nincs 10 év, honnan veszed ezt? A Suzuki ad a fődarabokra 10 évet.
kiszállás/visszaszállítás - ez a szerviz része lehet, ha igényled és kifizettetik veled
A többinél sem értem a számokat. Hirtelen ránéztem mindegyikre, de csak a Toyotánál közelítőek a számok és ott is csak a hibrid rendszerre vonatkoztatva. Az akkura lehet 10 évig kitolni, a rendszer 5-8 év.[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #24438 üzenetére
Mint írtam egyéni szerződés garanciára.
Ezt külön kell egyezkedni róla, stb.troll81
Hát én most elvagyok csak kötelezővel 60/évvel.
Persze, ha munka eszköz lenne az autó, akkor biztosan új autóban gondolkodnék és nem számítana drága jó biztosítások.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
nagyúr
válasz Real_Necro #24442 üzenetére
Olyat csurrantott, hogy behorpadt...
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
radi8tor
MODERÁTOR
Jelentem működik az Apple Wifis autóhifi.
darvinya: inkább nem mondom el mit mondott az autóvillamossági ismerős az önindítózás alatti negatív áramirányra. Engedd el a témát. Csak azért kapcsolja le a fogyasztókat a kocsi indítózás alatt, hogy tehermentesítse az akkut és legnagyobb indítóáram leadását segítse.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz 7Sony7 #24449 üzenetére
Az időzítő el kezd ketyegni amikor áram alá helyezed a rádiót (gyújtáskapcsoló ACC állása).
Ameddig behúzva tart a relé, addig rajta keresztül kap tápot rádió ACC és a Wifis kütyü tápja.
Bekötöttem egy diódát, hogy amikor elenged a relé ne szakadjon meg az áramkör (ilyenkor már fixen ACC ágon kapja az áramot a rádió)⭐ Stella