Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -v-

    addikt

    válasz MPowerPH #34081 üzenetére

    :R mondjuk én ebben nem látom a végkövetkeztetést, hogy a benzines károsabb lenne, mint a dízel :) egyrészt ez csak a részecskékről szól, pl. NOx-ről egy szó sincs benne, abból a dízelek vitán felül jóval többet puffognak jelenleg. Hol van ez összehasonlítva, a részecskék meg az NOx közül melyik a károsabb, vagy összességében melyik a szennyezőbb (az összes gázt, részecskét és mindent figyelembe véve)?
    Másrészt nem részletezi a részecskék méretét, elolvastam a pdf-et is, csak egyszer említi a PM2.5-t, de nem írja, pontosan mekkora részecskékből van több? Csak mert nagyon részecskeszűrőzik, viszont más cikkek szerint meg a dízelnél is pont azokat a méretű részecskéket nem fogja meg a szűrő, amik a legkisebbek és legkárosabbak. A nagyobbakkal jóval kevesebb a baj (persze azok sem jók). Jó lenne itt több számot látni :U
    Na meg ez az összehasonlítás csak nagyon keskeny idősávra érvényes, a most gyártott dízelekre és benzinesekre (vagyis a 2013-masokra mert a cikk akkori).. dízelben is csak kb. 2007 körül, az euro 5-tel kezdett jönni a DPF, benzinesben sem volt mindig közvetlen befecskendezés, az is csak a downsizeinggal kezdett jönni, és mindjárt jön a DPF a benzinesekre is. Szóval ez egy ilyen snapshot, az új motorokra, a "benzin károsabb mint a dízel" általánosítás csak erős pontosításokkal lenne értelmezhető, pontosan melyik évjáratú és technológiájú .. nem pedig a most futó összesre.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák